Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 4 din 14 februarie 2017  pentru modificarea şi completarea Programului naţional de pregătire a infirmierelor, aprobat prin Hotărârea Consiliului naţional al Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România nr. 10/2010    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 4 din 14 februarie 2017 pentru modificarea şi completarea Programului naţional de pregătire a infirmierelor, aprobat prin Hotărârea Consiliului naţional al Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România nr. 10/2010

EMITENT: ORDINUL ASISTENŢILOR MEDICALI GENERALIŞTI ,MOAŞELOR ŞI ASISTENŢILOR MEDICALI DIN ROMÂNIA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 165 din 7 martie 2017

    Având în vedere prevederile art. 40 alin. (1) lit. z) şi ale art. 53 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 144/2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moaşă şi a profesiei de asistent medical, precum şi organizarea şi funcţionarea Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, aprobată cu modificări prin Legea nr. 53/2014, cu modificările şi completările ulterioare, coroborate cu prevederile art. 6 alin. (1) lit. x) din Statutul Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, adoptat prin Hotărârea Adunării generale naţionale a Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România nr. 1/2009, cu modificările şi completările ulterioare,

    Consiliul naţional al Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România (OAMGMAMR), întrunit în şedinţa din data de 14 februarie 2017, emite următoarea hotărâre:

    ART. I
    Programul naţional de pregătire a infirmierelor, aprobat prin Hotărârea Consiliului naţional al Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România nr. 10/2010, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 501 din 20 iulie 2010, cu modificările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:

    1. La capitolul I "Introducere", primul alineat se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Profesia de infirmieră este inclusă în Nomenclatorul «Clasificarea ocupaţiilor din România», la domeniul «Sănătate, igienă, servicii sociale», având codul 532103. Rolul infirmierei atât în cadrul echipei de îngrijire din spitale, cât şi în îngrijirile la domiciliu este deosebit de important, ea contribuind, în special, la asigurarea nevoilor fundamentale aflate la baza piramidei lui Maslow, şi anume confortul fizic al pacientului şi nevoile fiziologice ale persoanei îngrijite."

    2. La capitolul II "Cadru general", punctul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "1. Programul naţional de pregătire a infirmierelor se desfăşoară în baza Ordinului ministrului sănătăţii nr. 1.470/2011 pentru aprobarea criteriilor privind angajarea şi promovarea în funcţii, grade şi trepte profesionale a personalului contractual din unităţile sanitare publice din sectorul sanitar şi se adresează tuturor infirmierelor şi agenţilor DDD (dezinsecţie/dezinfecţie/ deratizare) încadraţi în unităţile sanitare publice şi care îndeplinesc condiţiile de admitere la acest program."

    3. La capitolul II "Cadru general", după punctul 1 se introduce un nou punct, punctul 1^1, cu următorul cuprins:
    "1^1. La Programul naţional de pregătire a infirmierelor pot participa şi infirmierele şi agenţii DDD care desfăşoară activitate în unităţile sanitare publice în baza unui contract de voluntariat, încheiat în condiţiile legii."

    4. La capitolul II "Cadru general", punctele 3 şi 5 se abrogă.

    5. La capitolul II "Cadru general", secţiunea C "Condiţii de înscriere" se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "SECŢIUNEA C
    Condiţii de înscriere
    - absolvent şcoală generală
    - infirmiere şi îngrijitoare încadrate pe post sau care desfăşoară activitate în baza unui contract de voluntariat încheiat pe o perioadă de cel puţin 6 luni, cu normă întreagă"

    6. La capitolul II "Cadru general", secţiunea D "Conţinutul dosarului" se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "SECŢIUNEA D
    Conţinutul dosarului
    - cerere de înscriere
    - copii ale diplomelor de studii
    - adeverinţă de la locul de muncă (de la unitatea sanitară unde este încadrată persoana) sau, după caz, copie a contractului de voluntariat şi a certificatului de voluntariat
    - certificat de sănătate (tip A5)
    - copie de pe cartea de identitate
    - dovada achitării taxei de participare la curs, stabilită prin hotărâre a Consiliului naţional al OAMGMAMR"

    7. La capitolul III "Organizarea şi desfăşurarea Programului naţional de pregătire a infirmierelor", secţiunea A "Principii generale", punctul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "1. Cursul se desfăşoară pe grupe; o grupă va cuprinde maximum 30 de persoane. Orele de teorie se vor efectua în afara orelor de serviciu, iar orele de practică, în timpul sau în afara programului de lucru, sub coordonarea asistentului-şef şi sub directa supraveghere a asistentului medical din secţie."

    8. La capitolul III "Organizarea şi desfăşurarea Programului naţional de pregătire a infirmierelor", secţiunea A "Principii generale", după punctul 2 se introduce un nou punct, punctul 2^1, cu următorul cuprins:
    "2^1. Preşedintele filialei judeţene/municipiului Bucureşti desemnează un coordonator de program care va răspunde de întreaga organizare şi desfăşurare a cursului."

    9. La capitolul III "Organizarea şi desfăşurarea Programului naţional de pregătire a infirmierelor", secţiunea A "Principii generale", punctul 5 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "5. După fiecare modul, lectorul va face evaluări teoretice şi practice. Evaluarea finală va fi făcută de către o comisie constituită astfel:
    - preşedinte - preşedintele filialei OAMGMAMR sau persoana delegată de acesta;
    - membri:
    - lectorul cursului;
    - coordonatorul programului;
    - secretar, desemnat de preşedintele filialei;
    - directorul de îngrijiri/asistentul-şef, după caz."

    10. După capitolul IV "Conţinutul programului" se introduce un nou capitol, capitolul IV^1 "Procedura de emitere a certificatelor de absolvire", cu următorul cuprins:
    "CAPITOLUL IV^1
    Procedura de emitere a certificatelor de absolvire
    1. Tipărirea certificatelor de absolvire a cursului se face prin intermediul unui program informatic de editare a certificatelor de absolvire, care va fi administrat la nivelul aparatului central al OAMGMAMR.
    2. Filialele judeţene/municipiului Bucureşti, în calitate de utilizatori ai programului informatic, vor introduce datele corespunzătoare fiecărei grupe de curs şi vor tipări certificatele de absolvire, generate automat prin programul informatic.
    3. Întocmirea şi eliberarea certificatului de absolvire a cursului se fac cu respectarea prevederilor Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificările şi completările ulterioare, şi a prevederilor Legii nr. 506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal şi protecţia vieţii private în sectorul comunicaţiilor electronice, cu modificările şi completările ulterioare.
    4. Preşedintele filialei judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti numeşte prin decizie o persoană responsabilă cu întocmirea şi eliberarea certificatelor de absolvire, care răspunde de exactitatea datelor înscrise."

    11. Capitolul V "Procedura de eliberare a certificatelor" se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "CAPITOLUL V
    Procedura de eliberare a certificatelor de absolvire
    1. Eliberarea certificatelor de absolvire se face de către filialele OAMGMAMR, pe baza Registrului de evidenţă nominală a eliberării certificatelor de absolvire (anexa nr. 9).
    2. În termen de 15 zile de la finalizarea programului, se transmite aparatului central al OAMGMAMR tabelul nominal al absolvenţilor, însoţit de dovada achitării taxei de certificare, stabilită prin hotărâre a Consiliului naţional al OAMGMAMR.
    3. Tabelul nominal al absolvenţilor programului va conţine:
    - numele şi prenumele absolventului;
    - codul numeric personal al absolventului;
    - locul de muncă al absolventului;
    - data de început a cursului;
    - data de sfârşit a cursului;
    - locul de desfăşurare;
    - coordonatorul programului.
    4. Emiterea certificatelor de absolvire se face de către filialele judeţene/municipiului Bucureşti ale OAMGMAMR, în termen de 45 de zile de la finalizarea cursului.
    5. Până la emiterea certificatului de absolvire, filiala OAMGMAMR poate elibera, la cerere, o adeverinţă.
    6. La eliberarea certificatului de către filiala OAMGMAMR, absolventul va semna în Registrul de evidenţă nominală a eliberării certificatelor de absolvire."

    12. După capitolul V "Procedura de eliberare a certificatelor" se introduce un nou capitol, capitolul V^1 "Întocmirea şi eliberarea duplicatelor certificatelor de absolvire", cu următorul cuprins:
    "CAPITOLUL V^1
    Întocmirea şi eliberarea duplicatelor certificatelor de absolvire
    1. În cazul pierderii, furtului, distrugerii sau deteriorării certificatului de absolvire, în baza unei cereri scrise a solicitantului, filialele OAMGMAMR eliberează un duplicat al acestuia, întocmit pe baza documentelor aflate în arhiva organizaţiei.
    2. Cererea de eliberare a duplicatului este însoţită de următoarele documente, care se arhivează cu titlu permanent:
    a) declaraţia scrisă a titularului actului, în care sunt cuprinse toate elementele necesare pentru identificare şi împrejurările în care actul original a fost pierdut, distrus sau deteriorat, precum şi alte precizări care să confirme dispariţia certificatului de absolvire;
    b) copie după actul de identitate;
    c) dovada publicării pierderii, distrugerii sau furtului certificatului de absolvire într-un ziar central;
    d) aprobarea scrisă a preşedintelui OAMGMAMR pentru eliberarea duplicatului.
    3. Pentru publicarea pierderii, distrugerii sau furtului certificatului de absolvire, titularul se adresează redacţiei unui ziar central, depunând un anunţ care cuprinde următoarele date: denumirea actului original, numele titularului, iniţiala prenumelui tatălui/mamei şi toate prenumele titularului, seria şi numărul actului.
    4. Certificatele de absolvire deteriorate parţial se anulează şi se păstrează în arhiva OAMGMAMR, în vederea casării în conformitate cu prevederile actelor normative în vigoare.
    5. Toate aprobările date pentru eliberarea de duplicate se păstrează în arhiva OAMGMAMR, cu termen permanent.
    6. Duplicatul certificatului de absolvire se întocmeşte pe un formular similar celui original, eliberat titularului, iar în situaţia în care formularul certificatului de absolvire s-a schimbat, se eliberează un duplicat redactat după modelul de referinţă al certificatului original, în care se înscriu datele existente în documentele specifice din arhiva filialei (matca actului original, cataloage, tabele nominale cu candidaţii etc.).
    7. Completarea duplicatului se efectuează după procedura generală prevăzută la actele originale, cu următoarele înscrisuri suplimentare:
    - în partea de sus se va face menţiunea "DUPLICAT" (scrisă cu cerneală de culoare roşie), se vor menţiona seria şi numărul certificatului original eliberat şi se vor aplica ştampila filialei şi semnătura preşedintelui;
    - în locurile pentru semnături se completează în clar numele şi prenumele preşedintelui filialei şi ale coordonatorului de program care au semnat certificatul de absolvire original, iar în cazul în care nu sunt înscrise în clar numele persoanelor menţionate mai sus, se completează (ss) "indescifrabil";
    - pe verso se va face următoarea menţiune: - "Acest DUPLICAT este eliberat conform aprobării preşedintelui nr. .... din ........ (data) ............ . Confirmăm autenticitatea înscrisurilor cuprinse în prezentul certificat", text care este urmat de funcţiile (preşedinte şi coordonator program) care sunt înscrise pe formularele tipizate, la data completării duplicatului, şi de semnăturile persoanelor care ocupă funcţiile respective.
    8. În Registrul de evidenţă nominală a eliberării certificatelor, la rubrica certificatului original se înscrie cu cerneală roşie menţiunea «duplicat» şi se menţionează seria şi numărul duplicatului.
    9. Pe cotorul certificatului de absolvire original se consemnează seria şi numărul duplicatului eliberat.
    10. Titularul duplicatului îşi poate ridica duplicatul respectiv în termen de 30 de zile de la aprobarea cererii.
    11. Eliberarea duplicatelor se efectuează în condiţii similare celor privind eliberarea actelor originale.
    12. Duplicatul se eliberează, de regulă, o singură dată.
    13. Dacă duplicatul a fost pierdut sau distrus complet în condiţii de forţă majoră (calamităţi naturale, incendii etc.), titularului i se poate elibera un alt duplicat, la cerere şi pe baza aprobării acesteia, în condiţiile prevăzute la pct. 1-10 şi cu menţiunea că pe acesta se înscriu, suplimentar, seria şi numărul duplicatului anterior, precum şi data la care acesta a fost eliberat.
    14. În cazul în care titularul constată greşeli în certificatul de absolvire/duplicat după o perioadă de timp de la primirea acestuia, titularul se adresează în scris preşedintelui OAMGMAMR, în vederea eliberării unui nou certificat de absolvire/duplicat, în conformitate cu prevederile prezentei hotărâri, pe care se scrie, la subsol, nota: «Prezentul certificat de absolvire/duplicat) înlocuieşte certificatul de absolvire/duplicatul) cu seria ... şi nr. ... , precum şi cu nr. de înregistrare ... (acordat de organizaţie din registrul de eliberări) ... din ... (data) ... , deoarece acesta conţine unele greşeli.»
    15. Prin decizia preşedintelui OAMGMAMR documentul greşit se anulează şi se arhivează, cu termen permanent."

    13. Capitolul VI "Arhivarea şi păstrarea documentelor" se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "CAPITOLUL VI
    Arhivarea şi păstrarea documentelor
    Dosarele de înscriere la curs se vor depune la sediul filialei OAMGMAMR, vor fi arhivate şi păstrate pentru o perioadă de 70 de ani.
    Procesul-verbal încheiat de comisia de examinare (anexa nr. 5), catalogul cu rezultatele examenelor de absolvire a programului (anexa nr. 6), catalogul participanţilor (anexa nr. 2), precum şi Registrul de evidenţă nominală a eliberării certificatelor de absolvire (anexa nr. 9) vor fi arhivate şi păstrate la sediul filialelor OAMGMAMR, cu titlu permanent."

    14. Anexa nr. 3 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

    15. După anexa nr. 8 se introduce o nouă anexă, anexa nr. 9, având cuprinsul prevăzut în anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

    ART. II
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.


                      Preşedintele Ordinului Asistenţilor
                       Medicali Generalişti, Moaşelor şi
                       Asistenţilor Medicali din România,
                                 Mircea Timofte

    Bucureşti, 14 februarie 2017.
    Nr. 4.


    ANEXA 1
    (Anexa nr. 3 la program)

                                   [SIGLA*)]
                                    ROMÂNIA

                   ORDINUL ASISTENŢILOR MEDICALI GENERALIŞTI,
                 MOAŞELOR ŞI ASISTENŢILOR MEDICALI DIN ROMÂNIA

                                             ( Timbru sec*) )

──────────
    *) Notă CTCE:
    Imaginile se găsesc în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 165 din 07 martie 2017 la pagina 15 (a se vedea imaginile asociate).
──────────

                                   CERTIFICAT
                     de absolvire a cursului de infirmiere

    Domnul/Doamna, ...................................., născut(ă) în anul ......, luna ......, ziua ......, în localitatea ..................., judeţul ......................., a participat în perioada ..................-............... la cursul de infirmier(ă) şi a promovat examenul de absolvire desfăşurat în data de ................................, cu nota ............ .
    Prezentul certificat se eliberează conform Programului naţional de pregătire a infirmierelor, aprobat prin Hotărârea Consiliului naţional al Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România nr. 10/2010, cu modificările şi completările ulterioare, şi Ordinului ministrului sănătăţii nr. 1.470/2011 pentru aprobarea criteriilor privind angajarea şi promovarea în funcţii, grade şi trepte profesionale a personalului contractual din unităţile sanitare publice din sectorul sanitar.
    Prezentul certificat este însoţit de suplimentul descriptiv al certificatului şi asigură titularului drepturile ce decurg din prevederile legale în vigoare.

          Preşedinte Coordonator program,
       filiala OAMGMAMR, .....................
     .....................

  Seria .... nr. ..............
  Data eliberării .............


    ANEXA 2
    (Anexa nr. 9 la program)


                                   REGISTRUL
         de evidenţă nominală a eliberării certificatelor de absolvire


 ┌────┬─────────────┬────────┬───────┬────────┬───┬────────┬───────────┬──────────┬──────────┬──────────┬────────────┐
 │Nr. │Numele şi │Codul │Tip*) │Denumire│Cod│Perioada│Nota de │Nr. şi │Data │Semnătura │Numele şi │
 │crt.│prenumele │numeric │program│program │COR│ │absolvire a│serie │eliberării│de primire│semnătura │
 │ │absolventului│personal│ │ │ │ │programului│certificat│ │ │persoanei │
 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │care │
 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │eliberează │
 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │certificatul│
 ├────┼─────────────┼────────┼───────┼────────┼───┼────────┼───────────┼──────────┼──────────┼──────────┼────────────┤
 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 └────┴─────────────┴────────┴───────┴────────┴───┴────────┴───────────┴──────────┴──────────┴──────────┴────────────┘

──────────
    *) Absolvire.
──────────

                                     -----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016