Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 36 din 6 iunie 2018  privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliul European şi Consiliu - Raport privind progresele înregistrate cu privire la punerea în aplicare a Agendei europene privind migraţia - COM(2018)250    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 36 din 6 iunie 2018 privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliul European şi Consiliu - Raport privind progresele înregistrate cu privire la punerea în aplicare a Agendei europene privind migraţia - COM(2018)250

EMITENT: Camera Deputaţilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 472 din 7 iunie 2018
    În temeiul prevederilor art. 67 şi ale art. 148 din Constituţia României, republicată, ale Legii nr. 373/2013 privind cooperarea dintre Parlament şi Guvern în domeniul afacerilor europene şi ale art. 160-185 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994, republicat, cu modificările şi completările ulterioare,
    Camera Deputaţilor adoptă prezenta hotărâre.
    ARTICOL UNIC
    Luând în considerare Opinia nr. 4c-19/266 adoptată de Comisia pentru afaceri europene în şedinţa din 30.05.2018, Camera Deputaţilor:
    1. Apreciază în mod pozitiv rezultatele raportate ale implementării Agendei europene privind migraţia, dar subliniază necesitatea continuării şi îmbunătăţirii acestora pe viitor, în egală măsură cu o continuă adaptare şi negociere a instrumentelor şi politicilor din domeniu în funcţie de contextul intern şi extern la nivel european, precum şi de situaţia specifică din statele de origine şi de tranzit pentru rutele migratorii, ca şi din statele membre implicate.
    2. Salută desemnarea Agendei europene privind migraţia ca prioritate de către preşedinţia bulgară a Consiliului UE şi subliniază necesitatea unor eforturi concentrate, atât în privinţa dimensiunii interne, cât şi externe, din partea statelor membre în direcţia unui cadru în materie de migraţie rezistent la crize, consolidarea în continuare a frontierelor externe ale Uniunii Europene, asigurarea unei cooperări eficace cu ţările de tranzit şi furnizarea sprijinului necesar pentru ţările de origine.
    3. Susţine includerea acestei teme pe agenda preşedinţiei României a Consiliului UE şi subliniază necesitatea menţinerii acestui subiect în rândul celor mai importante teme de discuţie la nivel european, inclusiv prin luarea în discuţie a tuturor aspectelor relevante în plan european şi regional, precum şi a situaţiei interne din statele de origine şi de tranzit sau din statele membre.
    4. Atrage atenţia că principala preocupare trebuie să rămână combaterea cauzelor migraţiei la sursă, prin abordarea în primul rând a problemelor din statele de origine.
    5. Susţine necesitatea consolidării Agendei europene privind migraţia, atât prin reformarea sau renegocierea actualelor tratate, cât şi prin consolidarea sau reformarea agenţiilor sau instituţiilor specializate, însă atrage atenţia că un astfel de proces trebuie efectuat împreună cu toate statele membre, prin dialog direct cu acestea şi ţinând cont inclusiv de specificul şi contextul intern al fiecărui stat membru.
    6. Apreciază rezultatele înregistrate în ce priveşte controalele efectuate pe ruta Balcanilor de Vest şi consideră că sunt necesare eforturi sporite nu doar de monitorizare a evoluţiilor, dar şi de preîntâmpinare a unor eventuale metode noi pentru introducerea ilegală a migranţilor şi de adaptare continuă a metodelor folosite pentru a contracara astfel de evoluţii.
    7. Observă tendinţa ca ruta central-mediteraneeană şi cea vest-mediteraneeană să devină principalele rute de migraţie neregulamentară şi atrage atenţia asupra unei schimbări în concentrarea originii fluxului migraţionist de la statele din Orientul Mijlociu la cele din Nordul Africii, statele sahariene şi subsahariene.
    8. Recomandă diversificarea cooperării cu statele din Nordul Africii, statele sahariene şi subsahariene şi implementarea de programe în aceste zone, pentru a reduce presiunea migraţionistă şi a combate mai eficient migraţia ilegală, precum şi încheierea unor acorduri de gestionare a crizei migraţioniste cu aceste state, cu precădere cu cele implicate în politica europeană de vecinătate.
    9. Apreciază că astfel de acorduri cu state partenere din vecinătatea Uniunii Europene pot servi ca bază pentru viitoare parteneriate pe termen lung, care să vizeze inclusiv dimensiunea de sprijin pentru reformele democratice, instituţionale, educaţionale sau socioeconomice, precum şi îmbunătăţirea cooperării economice şi a schimburilor socioculturale. Subliniază că o astfel de conduită s-ar înscrie în eforturile privind apropierea dintre UE şi statele partenere din vecinătate, inclusiv în ceea ce priveşte viitoarele demersuri pentru aderarea la blocul comunitar.
    10. Atrage atenţia asupra menţinerii posibilităţii privind apariţia unei noi rute de migraţie prin Marea Neagră şi recomandă efectuarea de analize aprofundate privitoare la potenţialul impact asupra Uniunii Europene şi a statelor membre şi asupra instrumentelor avute la dispoziţie pentru a combate efectele negative, cu precădere în ce priveşte statele membre riverane, respectiv România şi Bulgaria.
    11. Reaminteşte recomandările anterioare privind efectuarea unei simulări a posibilelor implicaţii provocate de deschiderea unei rute migraţioniste prin Marea Neagră, inclusiv în ce priveşte aspectele financiare şi implicarea tuturor statelor membre, pe baza rezultatelor de până acum privind Agenda europeană a migraţiei, şi care să includă date referitoare la sprijinul Uniunii pentru statele vizate direct de o astfel de posibilitate, care să urmeze sprijinului acordat altor state membre aflate pe rute migraţioniste până la acest moment.
    12. Susţine că ar fi benefică detalierea unei posibile implicări a altor state partenere ale Uniunii Europene, cu precădere cele din politica europeană de vecinătate, care s-ar putea afla pe ruta migraţionistă dinspre Marea Neagră către statele membre.
    13. Salută preocuparea actuală la nivel european ca în viitorul cadru financiar multianual politicile aparţinând „noii generaţii“ să ocupe o serie de capitole distincte, printre care sar putea număra şi subiectul actualului document.
    14. Apreciază ca fiind necesară o alocare financiară responsabilă în ce priveşte eforturile de gestionare a migraţiei, care să ţină cont şi de suportul pentru statele şi agenţiile care gestionează frontierele externe ale spaţiului Schengen şi ale Uniunii Europene.
    15. Reaminteşte că sunt necesare evidenţierea şi tratarea în ansamblu a întregului efort din partea statelor membre, ţinând cont atât de capacitatea de transfer şi de contribuţia financiară, cât şi de implicarea în gestionarea fluxului de migranţi şi în asigurarea securităţii frontierelor externe ale Uniunii Europene.
    16. Îndeamnă la o abordare responsabilă din partea statelor membre şi a instituţiilor şi agenţiilor europene cu privire la asigurarea integrării migranţilor, la securitatea lor şi la securitatea cetăţenilor europeni, printr-o monitorizare constantă şi eforturi concentrate în ce priveşte primirea şi integrarea migranţilor.
    17. Consideră că transferul constituie doar una dintre soluţii şi că principala cale de combatere a traficului de migranţi şi a migraţiei ilegale o constituie identificarea de soluţii pentru problemele din statele de origine care stau la baza migraţiei, precum şi pentru combaterea efectivă a traficului ilegal de persoane pe rutele de migraţie.
    18. Apreciază ca fiind relevant exemplul Parlamentului European care are în vedere iniţierea unei platforme pentru un dialog regulat între statele membre şi instituţiile europene cu privire la cooperarea şi împărţirea responsabilităţilor între actorii implicaţi în gestionarea crizei migraţioniste. Recomandă susţinerea şi extinderea unui astfel de format, considerând că, prin asigurarea unui dialog perpetuu, vor fi identificate modalităţile cele mai eficiente prin care statele membre pot contribui la eforturile Uniunii Europene în acest dosar într-o manieră echitabilă şi care să ţină cont de specificul fiecărui stat membru în parte.


    Această hotărâre a fost adoptată de către Camera Deputaţilor în şedinţa din 6 iunie 2018, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
                    Carmen-Ileana Mihălcescu

    Bucureşti, 6 iunie 2018.
    Nr. 36.

    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016