Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 35 din 6 octombrie 2020  privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliul European, Consiliu, Comitetul Economic şi Social European şi Comitetul Regiunilor -  O nouă Strategie industrială pentru Europa - COM(2020)102    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 35 din 6 octombrie 2020 privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliul European, Consiliu, Comitetul Economic şi Social European şi Comitetul Regiunilor - O nouă Strategie industrială pentru Europa - COM(2020)102

EMITENT: Camera Deputaţilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 908 din 7 octombrie 2020
    În temeiul prevederilor art. 67 şi ale art. 148 din Constituţia României, republicată, ale Legii nr. 373/2013 privind cooperarea dintre Parlament şi Guvern în domeniul afacerilor europene şi ale art. 161-186 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994, republicat, cu modificările şi completările ulterioare,
    Camera Deputaţilor adoptă prezenta hotărâre.
    ARTICOL UNIC
    Luând în considerare Opinia nr. 4c-22/365, adoptată de Comisia pentru afaceri europene, în şedinţa din 21 septembrie 2020, Camera Deputaţilor:
    1. susţine noua Strategie industrială pentru Europa şi obiectivul de consolidare a autonomiei industriale strategice a Uniunii şi a suveranităţii sale tehnologice, în condiţiile întăririi mediului prielnic antreprenorialului şi a diversificării pieţei unice;
    2. susţine cu tărie obiectivul prevăzut de a trece de la aversiunea faţă de risc la toleranţa faţă de eşecuri, reflectat în toate domeniile, precum şi principiul potrivit căruia inovarea ar trebui să fie integrată în procesul european de elaborare a politicilor;
    3. subliniază importanţa antrenării tuturor forţelor politice întrun proces accelerat de adaptare a cadrului normativ şi strategic al Uniunii la progresul tehnic şi la cerinţele tinerei generaţii;
    4. consideră că dubla tranziţie ecologică şi digitală, ce va afecta toate segmentele economiei, societăţii şi industriei, trebuie să fie echitabilă şi să fie subordonată în continuare principiului coeziunii;
    5. subliniază că tranziţiile interconectate generate de dubla tranziţie ecologică şi digitală vor avea un impact major asupra modului în care cetăţenii participă la activităţile economice, ceea ce implică analiza influenţei extinderii economiei de tip „gig“ şi a antreprizei individuale asupra creşterii cererii de competenţe şi abilităţi de lucru în echipă;
    6. reaminteşte că formularea noului parcurs industrial pentru Europa, corespunzător ambiţiilor de astăzi şi realităţilor de mâine, implică o cunoaştere profundă a aşteptărilor tinerei generaţii şi implică un răspuns potrivit la îmbătrânirea demografică;
    7. subliniază că este necesară adoptarea rapidă a măsurilor de accelerare a detectării cazurilor de încălcare a liberei concurenţe şi adaptarea acestora la noua realitate industrială generată de dubla tranziţie, în vederea atingerii obiectivelor de politică industrială în paralel cu combaterea practicilor de monopol ce afectează atât funcţionarea pieţelor, cât şi bunăstarea cetăţenilor;
    8. îşi exprimă îngrijorarea referitoare la lipsa de preocupare a Comisiei Europene cu privire la riscurile lanţurilor valorice şi ecosistemelor industriale de a afecta concurenţa şi de a genera obstacole de intrare pe piaţă pentru firmele nou-înfiinţate şi pentru IMM-uri, în special în cazul celor din statele membre cu un produs intern brut sub media Uniunii;
    9. consideră că mai sunt multe de făcut pentru a se asigura fructificarea echilibrată de către societăţile comerciale din toate statele membre a oportunităţilor oferite de deschiderea către pieţe terţe, în climatul comercial favorabil creat de eforturile depuse la nivelul Uniunii;
    10. subliniază că, în scopul obţinerii unui mediu socioeconomic favorabil spiritului antreprenorial, sunt necesare sporirea flexibilităţii şi adaptarea rapidă a reglementărilor de pe piaţa muncii la era digitală şi diversificarea oportunităţilor educative, corespunzător aspiraţiilor variate ale tinerei generaţii;
    11. recomandă sporirea eforturilor de aducere la un nivel comparabil a tuturor regiunilor Uniunii Europene, din punctul de vedere al capacităţii de inovare în domeniul industrial;
    12. consideră că mai sunt multe de făcut la nivelul Uniunii pentru eliminarea barierelor de pe piaţa unică, în special la nivelul serviciilor din domeniul mediului şi energiei curate;
    13. recomandă armonizarea obiectivelor privitoare la durabilitatea produselor pentru construcţii, îmbunătăţirea eficienţei energetice şi a performanţei de mediu a activelor construite cu cele referitoare la ocrotirea biodiversităţii, la oraşele inteligente şi la calitatea mediului urban;
    14. recomandă elaborarea unui program de dezvoltare a microreţelelor electrice şi de creştere a cotei prosumatorilor în producţia de energie electrică din surse regenerabile, menit a sprijini atât activitatea de cercetare-inovare în energetică, cât şi preluarea rapidă a rezultatelor acesteia de către microîntreprinderi şi ferme agricole de mici dimensiuni;
    15. subliniază necesitatea îmbinării eforturilor la nivelul Uniunii cu cele de la nivelul statelor membre pentru a pune rapid şi echilibrat în aplicare iniţiativa pentru circularitate în domeniul electronicii în toate regiunile;
    16. recomandă ca strategia cuprinzătoare pentru o mobilitate durabilă şi inteligentă să includă măsuri specifice de adaptare la noua realitate socială generată de procesul de îmbătrânire demografică;
    17. recomandă ca măsurile ce vor fi prevăzute pentru a permite consumatorilor să joace un rol mai activ în economia circulară să includă ştiinţa cetăţenească, pentru formarea unei baze de cunoaştere cât mai largi, care să faciliteze înţelegerea de către consumatori a informaţiilor fiabile şi relevante necesare alegerii produselor reutilizabile, durabile şi reparabile şi participarea nemijlocită a cetăţenilor la elaborarea politicilor europene în domeniu;
    18. atrage atenţia că este necesară o colaborare strânsă cu sectorul de afaceri pentru a îndeplini condiţii ce favorizează opţiunea de reparare a produselor industriale, anume o infrastructură adecvată, resurse umane pregătite în acest sens, precum şi o piaţă favorabilă;
    19. subliniază că obţinerea de către Uniunea Europeană a unei poziţii de lider în cursa mondială aferentă dublei tranziţii depinde în mod esenţial de dezvoltarea unui mediu educaţional adaptat erei digitale, cu punerea rapidă în valoare a absolvenţilor învăţământului superior, cu încurajarea educaţiei nonformale, a educaţiei în familie şi a celei conective, precum şi a modalităţilor emergente de certificare şi validare a rezultatelor învăţării;
    20. propune intensificarea eforturilor pentru crearea unui spaţiu european al educaţiei adaptat la următoarea eră industrială, precum şi punerea rapidă în aplicare a pactului privind competenţele;
    21. recomandă ca noua strategie a UE privind produsele farmaceutice, axate pe disponibilitatea, accesibilitatea, durabilitatea şi securitatea aprovizionării cu produse farmaceutice să prevadă măsuri de asigurare a concurenţei;
    22. reaminteşte necesitatea de a se menţine o preocupare constantă pentru alte domenii de cercetare şi inovare în afara celui digital, în special din domeniul ingineriei, chimiei şi biochimiei, ştiinţelor medicale, agricole şi veterinare;
    23. recomandă încurajarea alianţelor industriale şi de standardizare de tip voluntar, la care să participe o gamă cât mai largă de factori interesaţi din societatea civilă, astfel încât să fie accelerat parcursul produselor inovative de la faza de concept la cea de prezenţă pe piaţă;
    24. atrage atenţia asupra faptului că în paralel cu stimularea noilor forme de finanţare a sectorului industrial sunt necesare întărirea, diversificarea şi asigurarea unui acces rapid al IMMurilor la mecanismele de finanţare existente.


    Această hotărâre a fost adoptată de către Camera Deputaţilor în şedinţa din 6 octombrie 2020, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
                    FLORIN IORDACHE

    Bucureşti, 6 octombrie 2020.
    Nr. 35.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016