Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 34 din 3 mai 2017  privind adoptarea opiniei referitoare la Propunerea de Directivă a Parlamentului European  şi a Consiliului privind dreptul de autor pe piaţa unică digitală COM (2016) 593    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 34 din 3 mai 2017 privind adoptarea opiniei referitoare la Propunerea de Directivă a Parlamentului European şi a Consiliului privind dreptul de autor pe piaţa unică digitală COM (2016) 593

EMITENT: Camera Deputaţilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 337 din 9 mai 2017
    În temeiul prevederilor art. 67 şi ale art. 148 din Constituţia României, republicată, ale Legii nr. 373/2013 privind cooperarea dintre Parlament şi Guvern în domeniul afacerilor europene şi ale art. 160-185 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994, republicat, cu modificările şi completările ulterioare,
    Camera Deputaţilor adoptă prezenta hotărâre.
    ARTICOL UNIC
    Luând în considerare Opinia nr. 4c-19/154, adoptată de Comisia pentru afaceri europene, în şedinţa din 25 aprilie 2017, Camera Deputaţilor:
    1. Atrage atenţia asupra încălcării principiului proporţionalităţii de obligaţiile stabilite de art. 13 al propunerii în ceea ce priveşte modalitatea de filtrare a conţinutului digital de către furnizorii de servicii online, deoarece aceasta nu poate fi pusă în legătură cu niciunul dintre obiectivele intervenţiei la nivelul UE, dar prezintă riscul de a fi folosită pentru a cenzura sau bloca fără drept un conţinut legitim.
    2. Subliniază că operaţiunea de monitorizare a conţinutului stocat, fără de care nu s-ar putea realiza filtrarea prevăzută în art. 13 al propunerii, contravine Cartei drepturilor fundamentale aşa cum a decis Curtea de Justiţie a Uniunii Europene.
    3. Recomandă ca excepţiile în ceea ce priveşte utilizarea operelor protejate în scopuri educaţionale, respectiv în ceea ce priveşte extragerea de text şi date în scop de cercetare, să fie extinse la toate entităţile care le folosesc în scop educaţional, inclusiv cele care vizează derularea de programe educaţionale în cadrul programelor de ucenicie sau ca element furnizat în scopul instruirii pe cont propriu, cum ar fi bibliotecile, pentru a corespunde obiectivelor mai largi privind îmbunătăţirea educaţiei la nivelul Uniunii şi investiţia în tineri.
    4. Recomandă ca extragerea de text şi date în scop de cercetare să fie extinsă şi pentru entităţi cu scop comercial, în special IMM-uri, prin includerea acestei posibilităţi în viitoare acte normative, în vederea întăririi competitivităţii globale a Uniunii.
    5. Atrage atenţia asupra dificultăţilor de interpretare a conţinutului art. 7 al propunerii, referitor la utilizarea operelor aflate în afara circuitului comercial de către instituţiile de patrimoniu cultural, din cauza prevalenţei elementului subiectiv în descrierea întinderii drepturilor şi obligaţiilor reglementate, ceea ce lipseşte de eficienţă articolul citat.
    6. Atrage atenţia asupra faptului că mecanismul de ajustare a contractelor prevăzut de art. 15 reprezintă o intervenţie disproporţionată faţă de obiectivele declarate, deoarece se întemeiază pe un presupus drept al Uniunii de a interveni în contracte, în temeiul prezumţiei de inegalitate a părţilor, prezumţie ce nu poate fi dedusă din faptele prezentate în justificarea propunerii de directivă.
    7. Atrage atenţia, din perspectiva art. 13 din propunerea de directivă, asupra necesităţii actualizării drepturilor şi obligaţiilor la progresul tehnic şi la evoluţiile recente ale societăţii bazate pe cunoaştere, cum ar fi tehnologia cloud sau internetul lucrurilor, realitatea virtuală, prelucrarea de volume mari de date şi altele asemenea.


    Această hotărâre a fost adoptată de către Camera Deputaţilor în şedinţa din 3 mai 2017, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
                    Petru-Gabriel Vlase

    Bucureşti, 3 mai 2017.
    Nr. 34.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016