Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 32 din 6 octombrie 2020  privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic şi Social European şi Comitetul Regiunilor - Plan de acţiune  pe termen lung pentru o mai bună implementare şi asigurare a respectării normelor  privind piaţa unică - COM(2020)94    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 32 din 6 octombrie 2020 privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic şi Social European şi Comitetul Regiunilor - Plan de acţiune pe termen lung pentru o mai bună implementare şi asigurare a respectării normelor privind piaţa unică - COM(2020)94

EMITENT: Camera Deputaţilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 908 din 7 octombrie 2020
    În temeiul prevederilor art. 67 şi ale art. 148 din Constituţia României, republicată, ale Legii nr. 373/2013 privind cooperarea dintre Parlament şi Guvern în domeniul afacerilor europene şi ale art. 161-186 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994, republicat, cu modificările şi completările ulterioare,
    Camera Deputaţilor adoptă prezenta hotărâre.
    ARTICOL UNIC
    Luând în considerare Opinia nr. 4c-22/340, adoptată de Comisia pentru afaceri europene, în şedinţa din 7 septembrie 2020, Camera Deputaţilor:
    1. susţine planul de acţiune pe termen lung pentru o mai bună implementare şi asigurare a respectării normelor privind piaţa unică, având în vedere poziţia sa centrală în cadrul proiectului european, ce a alimentat creşterea economică din ultimele decenii şi a făcut mai uşoară viaţa consumatorilor şi a întreprinderilor europene;
    2. consideră că portalul digital unic prevăzut ar contribui întro măsură mai mare la sporirea nivelului de cunoaştere a normelor aplicabile şi la reducerea numărului cazurilor de neconformitate şi nerespectare a normelor pieţei unice, dacă ar beneficia de aportul inteligenţei artificiale, având în vedere volumul extrem de ridicat al informaţiilor gestionate şi viteza foarte mare cu care se dezvoltă normele relevante;
    3. subliniază că stabilirea de criterii de referinţă pentru cerinţele naţionale pentru serviciile profesionale ar trebui completată cu un mecanism preventiv constând în evaluarea ex-ante a obstacolelor în calea funcţionării pieţei unice ce ar putea să apară ca rezultat al progresului tehnic accelerat şi al impactului orientărilor stabilite prin Pactul verde european;
    4. îşi manifestă preocuparea faţă de emiterea de orientări cu privire la instrumentele legislative din domeniile digital, al telecomunicaţiilor şi audiovizualului, precum şi cu privire la manualele de interpretare a normelor europene în aceste domenii, având în vedere riscul de a adăuga la lege şi dificultăţile practice în asigurarea clarităţii îndrumării şi riscurile de modificare a normei prin asemenea procedee aplicate în condiţiile progresului tehnic;
    5. atrage atenţia asupra necesităţii de a pregăti din timp resursa umană pentru managementul avansat al informaţiilor şi interpretarea datelor referitoare la funcţionarea pieţei unice, ceea ce presupune acţiuni de armonizare şi de sprijinire a coeziunii la nivelul Uniunii Europene;
    6. atrage atenţia asupra dificultăţilor ridicate în utilizarea practică a indicatorilor suplimentari prevăzuţi pentru tabloul de bord al pieţei unice, având în vedere perioada de timp ce se scurge între colectarea valorilor şi momentul analizei acestora, în condiţiile progresului tehnologic rapid, precum şi necesitatea unor cunoştinţe diverse şi solide pentru o interpretare coerentă şi semnificativă;
    7. consideră că, în vederea acordării unei atenţii deosebite aspectelor legate de suprareglementarea nejustificată, ar fi potrivită adăugarea la dialogul structurat a unei componente permanente de facilitare a schimbului de opinii cu organizaţiile neguvernamentale şi cu sectorul de afaceri;
    8. atrage atenţia asupra necesităţii de a identifica şi reduce din timp orice risc prezentat de dreptul statelor membre de a ridica obstacole în calea liberei concurenţe în domeniile relevante pentru Pactul verde, în special în protecţia mediului şi a biodiversităţii;
    9. consideră că este necesar un efort sporit la nivelul Uniunii pentru a combate cazurile de fraudă din sectorul alimentar ce pot submina încrederea consumatorilor în sistemul alimentar al UE şi pot avea un impact asupra funcţionării pieţei interne, în mod coordonat cu combaterea practicilor neloiale din concurenţă şi cu sprijinirea fermelor mici şi mijlocii, ca parte a strategiei „De la fermă la consumator“;
    10. apreciază că mai sunt multe de făcut pentru a asigura o aplicare practică pe scară largă a noii Agende pentru consumatori, având în vedere că instrumentele digitale utilizate pentru a oferi consumatorilor cele mai fiabile informaţii şi a gestiona informaţiile privind etichetele şi trasabilitatea necesită un cadru normativ potrivit pentru această modalitate de gestiune şi o infrastructură adaptată la nivel european;
    11. recomandă gestiunea digitală a datelor ce stau la baza elaborării rapoartelor strategice anuale referitoare la asigurarea respectării normelor privind piaţa unică, cu capacitatea bazei de date de a opera cu algoritmi specifici inteligenţei artificiale, integrată cu platformele de date de mediu şi din agricultură şi cu o interfaţă accesibilă cetăţenilor, organizată tematic şi în profil regional, în concordanţă cu obiectivele Uniunii privind economia digitală şi cu aşteptările tinerei generaţii.


    Această hotărâre a fost adoptată de către Camera Deputaţilor în şedinţa din 6 octombrie 2020, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
                    FLORIN IORDACHE

    Bucureşti, 6 octombrie 2020.
    Nr. 32.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016