Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 31 din 6 octombrie 2020  privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic şi Social European şi Comitetul Regiunilor - Identificarea  şi înlăturarea barierelor din cadrul pieţei unice - COM(2020)93    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 31 din 6 octombrie 2020 privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic şi Social European şi Comitetul Regiunilor - Identificarea şi înlăturarea barierelor din cadrul pieţei unice - COM(2020)93

EMITENT: Camera Deputaţilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 908 din 7 octombrie 2020
    În temeiul prevederilor art. 67 şi ale art. 148 din Constituţia României, republicată, ale Legii nr. 373/2013 privind cooperarea dintre Parlament şi Guvern în domeniul afacerilor europene şi ale art. 161-186 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994, republicat, cu modificările şi completările ulterioare,
    Camera Deputaţilor adoptă prezenta hotărâre.
    ARTICOL UNIC
    Luând în considerare Opinia nr. 4c-22/339, adoptată de Comisia pentru afaceri europene, în şedinţa din 7 septembrie 2020, Camera Deputaţilor:
    1. susţine concluziile rezultate din analiza barierelor normative, administrative şi practice cu care se confruntă întreprinderile şi consumatorii pe piaţa unică, precum şi măsurile ce se impun pentru înlăturarea constrângerilor identificate;
    2. recomandă extinderea analizei înregistrării activităţii comerciale în Uniunea Europeană în special în vederea reducerii dificultăţilor întâmpinate în procedurile online şi a stimulării iniţiativelor de simplificare a cadrelor normative naţionale;
    3. subliniază necesitatea diversificării verificării surselor de informare cu privire la barierele din cadrul pieţei unice, a consultării permanente a reprezentanţilor activităţilor ce sunt afectate mai puternic de prezenţa barierelor de pe piaţa unică şi a integrării datelor colectate de alte agenţii europene şi servicii ale Comisiei Europene într-un cadru digital analitic larg, astfel încât identificarea obstacolelor să se realizeze cât mai timpuriu şi să fie fundamentată pe o gamă extinsă de informaţii factuale;
    4. consideră că extinderea telemuncii în perioada pandemiei de coronavirus reprezintă o dovadă clară a capacităţii acestui mod de lucru de a răspunde eficient problemelor societăţii digitale şi indică un potenţial ridicat de dezvoltare a pieţei unice;
    5. subliniază că problemele specifice semnalate de întreprinderi referitoare la lipsa procedurilor electronice şi la cerinţele împovărătoare privind documentaţia, taxele mari sau termenele lungi de luare a deciziilor de către autorităţi nu afectează doar piaţa unică, ci prezintă şi o influenţă negativă asupra dezvoltării economiei bazate pe date, a vitezei cu care tehnologiile emergente ajung pe piaţă şi aşteptărilor legitime ale tinerelor generaţii faţă de şansele oferite de Uniune;
    6. îşi manifestă preocuparea cu privire la volumul redus de date şi analize consacrate impactului reglementărilor asupra întreprinderilor mici şi mijlocii, chiar şi luând în considerare testul IMM, Strategia pentru IMM-uri pentru o Europă digitală şi sustenabilă şi Platforma „Pregătiţi pentru viitor“;
    7. consideră că întreprinderile mici şi mijlocii sunt reprezentate insuficient în cadrul platformelor şi grupurilor de experţi prevăzute, având în vedere atât dificultăţile obiective ale acestora de a consacra timp consultărilor, cât şi diversitatea în profil regional şi dinamica sporită a acestei categorii de întreprinderi;
    8. recomandă analiza şi abordarea cuprinzătoare şi curajoasă a politicilor în materie de competenţe, inclusiv recunoaşterea educaţiei nonformale şi a mecanismelor independente de certificare a studiilor, astfel încât să fie sporită viteza de dobândire a calificărilor necesare şi să fie sprijinită diversificarea domeniilor de pregătire profesională, corelarea competenţelor cu cele căutate de întreprinderi şi sporirea vizibilităţii şi transparenţei acestora la nivel transfrontalier;
    9. consideră că politicile de dezvoltare urbană, în special în domeniul oraşelor inteligente şi al ocrotirii spaţiilor verzi, se aliniază în mod firesc obiectivelor protecţiei consumatorilor, ale protecţiei drepturilor lucrătorilor şi ale protecţiei drepturilor sociale, astfel încât ar fi potrivită analiza acestora în scopul identificării şi înlăturării barierelor din cadrul pieţei unice;
    10. consideră că problemele legate de deficitul de competenţe şi de decalajul dintre competenţe şi cererea pieţei, semnalate de întreprinderile consultate, ca piedică în calea extinderii şi stabilirii în alte state membre, se pot constitui în indicii ale necesităţii implicării mai puternice a Uniunii în asigurarea dezvoltării armonizate a educaţiei în Europa şi a unui nivel cât mai ridicat al acesteia în comparaţie cu sistemele de educaţie din alte părţi ale lumii;
    11. apreciază că este necesară extinderea analizei barierelor de piaţă în cazul aplicării conceptului „O singură sănătate“, ce integrează colaborarea interdisciplinară în domeniile sănătăţii umane, a celei animale şi a mediului înconjurător;
    12. îşi manifestă preocuparea cu privire la impactul dificultăţii de acces transfrontalier la conţinutul audiovizual şi cu privire la practicile restrictive ce prezintă riscul de a diminua artificial cererea de conţinut, semnificativă pentru dezvoltarea tehnologică în economia digitală, precum şi pentru diversitatea culturală a Uniunii Europene;
    13. îşi manifestă interesul de a fi informată cu privire la barierele în calea accesului la datele gestionate prin sistemul de informaţii geografice (GIS), gestionate de către autorităţile statelor membre;
    14. apreciază că mai sunt multe de făcut în ce priveşte înlăturarea barierelor administrative ce afectează respectarea normelor privind taxa pe valoarea adăugată, având în vedere impactul asupra IMM al creşterii costurilor de asigurare a conformităţii în materie de TVA la trecerea la activitatea transfrontalieră;
    15. recomandă conectarea ghişeelor unice naţionale ce sprijină IMM-urile care doresc să desfăşoare activităţi transfrontaliere pe piaţa unică la platformele de informare şi la alte mecanisme de sprijin coordonat a activităţii IMM europene în plan internaţional;
    16. consideră că o cunoaştere reciprocă mai cuprinzătoare a mediului de afaceri de la nivelul statelor membre ar exercita un efect benefic asupra libertăţii contractuale în vânzările transfrontaliere şi asupra cooperării între întreprinderile din state membre diferite, în special când acestea sunt parte a aceluiaşi lanţ valoric.


    Această hotărâre a fost adoptată de către Camera Deputaţilor în şedinţa din 6 octombrie 2020, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
                    FLORIN IORDACHE

    Bucureşti, 6 octombrie 2020.
    Nr. 31.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016