Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
HOTĂRÂRE nr. 30 din 19 martie 2020 pentru modificarea şi completarea Hotărârii Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 51/2015 privind modalitatea de adoptare a hotărârilor Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România
EMITENT: Camera Auditorilor Financiari din România PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 274 din 1 aprilie 2020
În temeiul:
- art. 1, art. 5 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
– art. 2 alin. (3) şi (4), art. 13 alin. (3) lit. k) şi u), art. 14 şi 15 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Camerei Auditorilor Financiari din România, aprobat prin Hotărârea Conferinţei Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 2/2018;
– art. 4 din Hotărârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 51/2015 privind modalitatea de adoptare a hotărârilor Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România,
luând în considerare instituirea stării de urgenţă pe teritoriul României prin Decretul nr. 195/2020 şi în vederea prevenirii răspândirii infecţiei cu coronavirus SARS-CoV-2,
Consiliul Camerei Auditorilor Financiari din România, întrunit în data de 19 martie 2020, adoptă prezenta hotărâre.
ART. I
Hotărârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 51/2015 privind modalitatea de adoptare a hotărârilor Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 703 din 18 septembrie 2015, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. Articolul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 1
(1) Consiliul Camerei Auditorilor Financiari din România, denumită în continuare Camera, adoptă hotărâri prin votul deschis exprimat de membrii săi în mod direct în cadrul şedinţelor de lucru şi în cadrul teleşedinţelor sau prin corespondenţă electronică în condiţiile stabilite prin prezenta hotărâre.
(2) Consiliul Camerei adoptă hotărâri valabile cu votul a cel puţin jumătate plus unul din numărul membrilor prezenţi la şedinţa de Consiliu. Acelaşi principiu se aplică şi în cazul organizării teleşedinţelor sau în situaţia votului electronic"
2. Articolul 4 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 4
(1) Consiliul Camerei adoptă hotărâri, de regulă, întrunit în şedinţe de lucru.
(2) Prin excepţie de la alin. (1), în situaţia în care, din motive de forţă majoră, de declarare a situaţiei de urgenţă, de catastrofă naturală, epidemie, atac terorist sau de sănătate publică, Consiliul Camerei nu se poate întruni în şedinţe de lucru, se pot organiza teleşedinţe, cu respectarea prevederilor art. 14 alin. (1) din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Camerei Auditorilor Financiari din România, aprobat prin Hotărârea Conferinţei Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 2/2018. Prin termenul «teleşedinţă» se înţelege apelarea la orice mijloc de comunicare la distanţă, care nu presupune prezenţa fizică a participanţilor."
3. La articolul 5, alineatele (1) şi (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"ART. 5
(1) Consiliul Camerei se întruneşte o dată la două luni şi ori de câte ori se consideră necesar, la cererea preşedintelui Consiliului Camerei sau a cel puţin o treime din numărul membrilor săi. Convocarea şedinţelor se face prin e-mail, de către Compartimentul de etică, juridic şi investigaţii.
(2) Executivul Camerei întocmeşte ordinea de zi a şedinţei, însoţită de materialele-suport care urmează a fi discutate, cu cel puţin o săptămână înaintea datei programate şi le înaintează electronic membrilor Consiliului Camerei."
4. La articolul 6, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins:
"(4) Prevederile alin. (1)-(3) se aplică în mod corespunzător şi în cazul organizării teleşedinţelor Consiliului Camerei"
5. După articolul 11 se introduc două noi articole, articolele 12 şi 13, cu următorul cuprins:
"ART. 12
(1) Prevederile referitoare la organizarea teleşedinţelor se aplică şi pentru situaţiile în care, din motive de forţă majoră, de declarare a situaţiei de urgenţă, de catastrofă naturală, epidemie, atac terorist sau de sănătate publică, şedinţele de lucru ale Biroului permanent nu se pot organiza.
(2) Teleşedinţele Biroului permanent se organizează cu respectarea prevederilor art. 16 alin. (5) şi (6) din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Camerei Auditorilor Financiari din România.
ART. 13
Convocatoarele pentru şedinţele Biroului permanent şi ale Consiliului Camerei vor indica modalitatea de întrunire, şedinţe de lucru sau teleşedinţe."
ART. II
Compartimentele din cadrul aparatului executiv al Camerei Auditorilor Financiari din România vor duce la îndeplinire prezenta hotărâre.
ART. III
Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Preşedintele Camerei Auditorilor Financiari din România,
Ciprian Teodor Mihăilescu
Bucureşti, 19 martie 2020.
Nr. 30.
----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: