Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 3/H din 14 mai 2019  privind interpretarea dispoziţiilor art. 51, art. 52 alin. (1) lit. b) şi art. 52 alin. (4) lit. m) din Legea nr. 33/2007 privind organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru Parlamentul European    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 3/H din 14 mai 2019 privind interpretarea dispoziţiilor art. 51, art. 52 alin. (1) lit. b) şi art. 52 alin. (4) lit. m) din Legea nr. 33/2007 privind organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru Parlamentul European

EMITENT: Biroul Electoral Central
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 382 din 15 mai 2019
    Având în vedere prevederile art. 51 şi art. 52 alin. (1) lit. b) şi alin. (4) lit. m) din Legea nr. 33/2007 privind organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru Parlamentul European, republicată, cu modificările ulterioare,
    ţinând cont de faptul că, potrivit dispoziţiilor art. 52 alin. (4) lit. e) şi g) din Legea nr. 33/2007, republicată, cu modificările ulterioare, coroborate cu cele ale art. 49 alin. (3) lit. e) şi g), alin. (8) şi (9), art. 50 alin. (1) lit. e) şi g) şi alin. (3) din aceeaşi lege, prin numărul total de voturi valabil exprimate la nivel naţional se înţelege numărul de voturi valabil exprimate în ţară şi străinătate obţinute de partidele politice, organizaţiile cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale, alianţele politice, alianţele electorale şi candidaţii independenţi care au participat la alegeri,
    luând în considerare faptul că prin prag electoral se înţelege un procent de 5% din numărul total al voturilor valabil exprimate în ţară şi străinătate pentru partidele politice, organizaţiile cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale, alianţele politice, alianţele electorale şi candidaţii independenţi, întrunit de partidele politice, organizaţiile cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale, alianţele politice şi alianţele electorale în vederea obţinerii de mandate,
    văzând că din operaţiunea de stabilire a procentului de 5% pot rezulta numere cu zecimale, care însă nu pot fi luate în considerare din moment ce numărul voturilor nu poate fi decât un număr întreg,
    constatând faptul că prevederile art. 52 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 33/2007, republicată, cu modificările ulterioare, stabilesc că ierarhizarea câturilor obţinute prin metoda D’Hondt se face în ordine descrescătoare,
    având în vedere necesitatea facilitării ierarhizării câturilor obţinute prin metoda D’Hondt în cazul în care acestea au un număr infinit de zecimale,
    luând în considerare faptul că din punct de vedere ipotetic două sau mai multe câturi obţinute prin metoda D’Hondt pot fi egale, fiind necesară ierarhizarea lor,
    observând că, potrivit prevederilor art. 52 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 33/2007, republicată, cu modificările ulterioare, Biroul Electoral Central utilizează drept criteriu de ierarhizare a partidelor politice, organizaţiilor cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale, alianţelor politice, alianţelor electorale şi a candidaţilor independenţi ordinea descrescătoare a numărului de voturi valabil exprimate,
    văzând prevederile art. 72 alin. (1) din aceeaşi lege, conform cărora candidaţii înscrişi în liste, care nu au fost aleşi, rămân pe listele respective în ordinea în care au fost înscrişi, de unde rezultă că atribuirea mandatelor candidaţilor unui partid politic, unei organizaţii a cetăţenilor aparţinând unei minorităţi naţionale, alianţe politice sau alianţe electorale se face în funcţie de numărul de ordine al acestora pe lista de candidaţi,
    având în vedere lacuna legii în cazul în care competitorul electoral propune o listă cu mai puţini candidaţi decât mandatele la care are dreptul,
    ţinând cont de faptul că prevederile legale menţionate trebuie interpretate prin prisma finalităţii acestora, care este aceea de a desemna membrii din România în Parlamentul European într-un singur tur de scrutin,
    văzând, totodată, dispoziţiile art. 52 alin. (1) lit. c) din legea menţionată, conform cărora candidatului independent căruia i-ar reveni cel puţin un mandat i se repartizează un singur mandat, indiferent de câte mandate au rezultat din acest calcul,
    luând în considerare faptul că în baza argumentului analogiei legii, în prezenţa lacunei legii privind competitorii electorali care propun mai puţini candidaţi decât mandatele la care au dreptul, trebuie aplicată prevederea legală destinată candidaţilor independenţi care obţin un număr de voturi care le-ar da dreptul la mai mult de un mandat - ubi eadem est ratio, eadem lex (solutio) esse debet,
    observând prevederile art. 72 alin. (1) din Legea nr. 33/2007, republicată, cu modificările ulterioare, coroborate cu cele ale art. 52 alin. (4) lit. e), g), h), k) şi m) din aceeaşi lege, din care rezultă că lista membrilor supleanţi pentru Parlamentul European este constituită din candidaţii cărora nu le-au fost atribuite mandate, propuşi de partidele politice, organizaţiile cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale, alianţele politice şi alianţele electorale care au întrunit pragul electoral,
    văzând şi prevederile art. V alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 29/2019 privind modificarea şi completarea unor acte normative în materie electorală, precum şi pentru unele măsuri pentru organizarea alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European şi a referendumului naţional din 26 mai 2019,
    în temeiul art. 25 alin. (1) lit. a) şi alin. (5) din Legea nr. 33/2007, republicată, cu modificările ulterioare,
    Biroul Electoral Central h o t ă r ă ş t e:
    ART. 1
    (1) Prin numărul total de voturi valabil exprimate la nivel naţional se înţelege numărul de voturi valabil exprimate în ţară şi străinătate pentru partidele politice, organizaţiile cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale, alianţele politice, alianţele electorale şi candidaţii independenţi.
    (2) Pentru partidele politice, organizaţiile cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale, alianţele politice şi alianţele electorale, pragul electoral de atribuire a mandatelor reprezintă partea întreagă din procentul de 5% din totalul voturilor valabil exprimate în ţară şi străinătate pentru partidele politice, organizaţiile cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale, alianţele politice, alianţele electorale şi candidaţii independenţi.
    (3) Partidelor politice, organizaţiilor cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale, alianţelor politice şi alianţelor electorale li se pot atribui mandate dacă au obţinut, fiecare în parte, un număr de voturi valabil exprimate cel puţin egal cu pragul electoral.

    ART. 2
    (1) Pentru stabilirea câturilor calculate conform procedurii prevăzute la art. 52 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 33/2007, republicată, cu modificările ulterioare, se utilizează valoarea calculată cu 8 zecimale, trunchiată şi nerotunjită.
    (2) În condiţiile în care la ierarhizarea câturilor, calculate conform art. 52 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 33/2007, republicată, cu modificările ulterioare, două sau mai multe câturi sunt egale, ierarhizarea se va face după numărul de voturi valabil exprimate; dacă şi în aceste condiţii există egalitate, ordinea de ierarhizare va fi stabilită în funcţie de ordinea rezultată în urma tragerii la sorţi efectuate de Biroul Electoral Central înaintea zilei de referinţă.

    ART. 3
    Atribuirea mandatelor se face de către Biroul Electoral Central, în ordinea înscrierii candidaţilor pe listă; dacă nu sunt candidaţi suficienţi în listă, mandatele se vor atribui următorului partid politic, următoarei organizaţii a cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale, alianţe politice sau alianţe electorale care a întrunit pragul electoral sau următorului candidat independent care a întrunit coeficientul electoral din şirul ordonat al câturilor calculate prin metoda D’Hondt.

    ART. 4
    (1) Lista membrilor aleşi pentru Parlamentul European va conţine 33 de poziţii, ierarhizate în ordinea rezultată din parcurgerea listei sortate descrescător a câturilor calculate conform metodei D’Hondt. Candidatul declarat ales căruia îi va reveni cel de al 33-lea mandat se va regăsi la poziţia 33.
    (2) Lista membrilor supleanţi include candidaţii cărora nu leau fost atribuite mandate, propuşi de partidele politice, organizaţiile cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale, alianţele politice şi alianţele electorale care au întrunit pragul electoral.
    (3) Lista membrilor supleanţi este ordonată după numărul total de voturi valabil exprimate pentru fiecare listă de candidaţi; dacă şi în aceste condiţii există egalitate, ordinea de ierarhizare va fi cea stabilită conform art. 2 alin. (2) din prezenta hotărâre. Ierarhizarea supleanţilor se face în ordinea înscrierii acestora în lista de candidaţi.

    ART. 5
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Preşedintele Biroului Electoral Central,
                    Carmen Georgeta Negrilă

    Bucureşti, 14 mai 2019.
    Nr. 3/H.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016