Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 29 din 23 mai 2018  privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu şi Comitetul Economic şi Social European - Pachetul privind mărfurile.  Consolidarea încrederii în piaţa unică - COM(2017)787    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 29 din 23 mai 2018 privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu şi Comitetul Economic şi Social European - Pachetul privind mărfurile. Consolidarea încrederii în piaţa unică - COM(2017)787

EMITENT: Camera Deputaţilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 443 din 25 mai 2018
    În temeiul prevederilor art. 67 şi ale art. 148 din Constituţia României, republicată, ale Legii nr. 373/2013 privind cooperarea dintre Parlament şi Guvern în domeniul afacerilor europene şi ale art. 160-185 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994, republicat, cu modificările şi completările ulterioare,
    Camera Deputaţilor adoptă prezenta hotărâre.
    ARTICOL UNIC
    Luând în considerare Opinia nr. 4c-19/226 adoptată de Comisia pentru afaceri europene în şedinţa din 15 mai 2018, Camera Deputaţilor:
    1. Recomandă continuarea eforturilor la nivelul Uniunii pentru a reduce obstacolele de pe pieţele de produse şi servicii ce afectează eficienţa, productivitatea şi competitivitatea economiei europene în ansamblu, în vederea reducerii dificultăţilor cu care se confruntă întreprinderile mici şi mijlocii în accesul pe piaţa unică.
    2. Recomandă cu insistenţă sporirea eforturilor la nivelul Uniunii pentru a asigura aplicarea principiului recunoaşterii reciproce, în cazul în care nu există norme comune ale Uniunii Europene privind produsele, cum ar fi cazul articolelor de îngrijire a copilului sau al caselor de marcat.
    3. Atrage atenţia asupra faptului că normele de siguranţă armonizate la nivelul Uniunii Europene ar trebui să se limiteze la ceea ce este necesar, astfel încât să evite formarea unei sarcini administrative excesive atât pentru autorităţile statului, cât şi pentru societăţile comerciale.
    4. Recomandă analizarea posibilităţilor de a extinde normele Uniunii privind siguranţa produselor în domenii precum sectorul hotelier, pentru a determina standarde unitare în ceea ce priveşte mobilierul şi obiectele puse la dispoziţia turiştilor.
    5. Recomandă extinderea modalităţilor mai puţin birocratice privind accesul pe piaţa unică, aplicabile în prezent unor sectoare determinate, cum ar fi jucăriile sau echipamentele electrice, pentru a include şi alte tipuri de produse cu caracteristici relativ omogene şi cu o cerere constantă, cum ar fi materialul didactic sau educaţional.
    6. Consideră că mai sunt necesare eforturi pentru a asigura aplicarea uniformă a legislaţiei Uniunii în ceea ce priveşte accesul pe piaţă al mărfurilor şi recomandă analizarea obstacolelor cu care se confruntă întreprinderile la început de drum şi cele inovatoare, pentru a se asigura că intervenţia la nivelul Uniunii este în consens cu evoluţia şi diversificarea produselor şi că există o înţelegere comună a dificultăţilor cu care se confruntă supravegherea pieţei, precum şi a indicatorilor privind supravegherea pieţei.
    7. Susţine introducerea unor indicatori comuni, fiabili, privind supravegherea pieţei şi recomandă analiza periodică a acestora împreună cu statele membre, cu organizaţiile de consumatori şi cu asociaţiile patronale, pentru a identifica şi înlătura eventualele obstacole generate de cadrul legislativ, instituţional sau procedural diferit din statele membre.
    8. Îşi manifestă reţinerea cu privire la eficienţa obligativităţii nominalizării unui reprezentant al producătorului pentru a discuta aspectele privind conformitatea produselor şi consideră că s-ar putea atinge mai simplu acelaşi obiectiv prin desemnarea unui canal de comunicare specific.
    9. Îşi manifestă interesul de a fi informată cu privire la măsurile pe care Comisia Europeană le întrevede pentru a veni în întâmpinarea cerinţelor de transparenţă şi de costuri reduse, de parcurgere a procedurilor de adaptare şi lămurire a neînţelegerilor privind conformitatea în cazul întreprinderilor mici şi mijlocii.
    10. Recomandă ca verificările pe plan european derulate de autorităţile de supraveghere a pieţelor să includă identificarea înţelegerilor ce vizează în mod ilegitim punerea în dificultate a concurenţei, în special pentru a reduce vulnerabilitatea întreprinderilor mici şi mijlocii şi a celor aflate la început de drum la asemenea practici.
    11. Subliniază că este necesar ca transparenţa şi accesibilitatea formalităţilor ce trebuie urmate în cazul importurilor pe piaţa unică să corespundă cerinţelor întreprinderilor mici şi mijlocii şi să fie explicate cu claritate pentru mărfurile care nu au echivalent în cele produse pe plan european sau care se importă rar pe piaţa unică, pentru a sprijini astfel conectarea la piaţa globală şi diversificarea pieţei interne.
    12. Recomandă ca, în calendarul propus pentru măsurile privind instrumentele juridice neobligatorii, să fie incluse acţiuni care să fructifice potenţialul societăţii digitale, fie distinct, fie incluse în măsurile enumerate în calendar.
    13. Recomandă înfiinţarea unei baze de date paneuropene privind rănirile, care să acopere toate tipurile de leziuni.
    14. Îşi manifestă rezerva privind modalitatea prevăzută pentru elaborarea şi adoptarea clauzei privind piaţa unică, deoarece consideră că orientările ar fi mai eficiente şi ar fi mai uşor acceptate dacă s-ar formula ulterior finalizării negocierii proiectului de regulament privind recunoaşterea reciprocă.


    Această hotărâre a fost adoptată de către Camera Deputaţilor în şedinţa din 23 mai 2018, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
                    FLORIN IORDACHE

    Bucureşti, 23 mai 2018.
    Nr. 29.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016