Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 28 din 28 februarie 2018  referitoare la comunicarea Comisiei către Parlamentul European şi Consiliu -  Evaluare la jumătatea perioadei a cadrului UE pentru strategiile naţionale de integrare a romilor - COM (2017) 458 final    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 28 din 28 februarie 2018 referitoare la comunicarea Comisiei către Parlamentul European şi Consiliu - Evaluare la jumătatea perioadei a cadrului UE pentru strategiile naţionale de integrare a romilor - COM (2017) 458 final

EMITENT: Senatul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 207 din 7 martie 2018
    În temeiul dispoziţiilor art. 67 şi art. 148 alin. (2) şi (3) din Constituţia României, republicată, precum şi ale Protocolului (nr. 1) privind rolul parlamentelor naţionale în Uniunea Europeană, anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană şi a Tratatului de instituire a Comunităţii Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,
    în baza Raportului Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII 66/15.02.2018,
    Senatul adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    Senatul României:
    1. constată că:
    a) prezenta comunicare se bazează pe datele privind modul în care situaţia romilor s-a schimbat şi pe contribuţiile din partea autorităţilor naţionale, a societăţii civile şi a altor parteneri;
    b) progresele sunt vizibile în ceea ce priveşte creşterea participării copiilor romi la educaţie şi îngrijire preşcolară, însă părăsirea timpurie a şcolii şi riscul de sărăcie în rândul romilor rămân mult prea ridicate;
    c) un semnal îngrijorător îl constituie creşterea ponderii tinerilor romi care nu sunt încadraţi profesional şi nu urmează niciun program educaţional sau de formare;
    d) în contextul crizei economice, a devenit clar că lupta împotriva marginalizării economice şi sociale şi împotriva discriminării romilor este nu numai o datorie morală, în conformitate cu valorile fundamentale ale UE, ci şi un imperativ economic care promite beneficii pe termen lung pentru societăţile europene în curs de îmbătrânire;

    2. consideră importante:
    a) identificarea priorităţilor care trebuie abordate de statele membre şi modalităţilor de consolidare a cadrului UE pentru strategiile naţionale de integrare a romilor;
    b) monitorizarea de către Comisie a respectării de către statele membre a legislaţiei împotriva discriminării şi transpunerii Deciziei-cadru a Consiliului privind combaterea rasismului şi xenofobiei şi luptei împotriva stereotipurilor rasiste şi xenofobe;
    c) măsurile întreprinse în vederea recunoaşterii şi combaterii antigypsysmului/antiroma, ca formă specifică de rasism împotriva romilor şi una dintre cauzele profunde ale excluziunii sociale şi ale discriminării romilor. Recomandarea Consiliului din 2013 a subliniat necesitatea de a lupta împotriva antigypsysmului/ antiroma şi a încurajat statele membre să adopte măsuri pentru a preveni sau a compensa dezavantajele suferite de romi;
    d) definirea de către Parlamentul European a antigypsysmului/ antiroma în Rezoluţia din 15 aprilie 2015 referitoare la Ziua internaţională a romilor - atitudini antiţigăneşti în Europa şi recunoaşterea de către UE a Zilei de comemorare a genocidului împotriva romilor în al Doilea Război Mondial - antigypsysmului/ antiroma: „un tip aparte de rasism îndreptat împotriva romilor - reprezintă o ideologie bazată pe superioritate rasială, o formă de dezumanizare şi de rasism instituţional alimentată de discriminări istorice, care se exprimă, printre altele, prin violenţă, discursuri instigatoare la ură, exploatare, stigmatizare şi discriminare flagrantă“;

    3. apreciază:
    a) eforturile, la nivel european şi naţional, de combatere a oricărei forme de discriminare cu privire la minorităţi;
    b) că antigypsysmul/antiroma depăşeşte conceptul juridic de discriminare, prin urmare acesta poate fi abordat ca un domeniu tematic separat cu măsuri specifice, cum ar fi sensibilizarea, informarea cu privire la avantajele reciproce ale incluziunii romilor şi ale construirii de comunităţi interetnice;
    c) ca fiind oportună, de lege ferenda, reglementarea juridică a conceptului de „antigypsysmul/antiroma“.



    ART. 2
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    Această hotărâre a fost adoptată de Senat în şedinţa din 28 februarie 2018, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
                    IULIAN-CLAUDIU MANDA

    Bucureşti, 28 februarie 2018.
    Nr. 28.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016