Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 27 din 30 martie 2016  privind aprobarea opiniei referitoare la Propunerea de Directivă a Parlamentului European şi a Consiliului de modificare a Directivei 94/62/CE privind ambalajele şi deşeurile de ambalaje COM (2015) 596    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 27 din 30 martie 2016 privind aprobarea opiniei referitoare la Propunerea de Directivă a Parlamentului European şi a Consiliului de modificare a Directivei 94/62/CE privind ambalajele şi deşeurile de ambalaje COM (2015) 596

EMITENT: CAMERA DEPUTAŢILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 243 din 1 aprilie 2016

    În temeiul prevederilor art. 67 şi ale art. 148 din Constituţia României, republicată, ale Legii nr. 373/2013 privind cooperarea dintre Parlament şi Guvern în domeniul afacerilor europene şi ale art. 160-185 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994, republicat, cu modificările şi completările ulterioare,

    Camera Deputaţilor adoptă prezenta hotărâre.

    ARTICOL UNIC
    Luând în considerare Opinia nr. 4 c-19/257, adoptată de Comisia pentru afaceri europene, în şedinţa din 15 martie 2015, Camera Deputaţilor:
    1. Semnalează că unele ambalaje ce urmează a fi tratate cu prioritate, cum ar fi carcasele de compact-discuri şi de casete video, sunt pe ultima perioadă a existenţei lor ca urmare a reducerii drastice a cererii de asemenea produse în urma progresului tehnic şi recomandă o cât mai mare flexibilitate în ce priveşte prioritizarea, pentru a ţine pasul cu dezvoltarea tehnică.
    2. Semnalează faptul că masa deşeurilor ce se regăsesc în produse reciclate este fără îndoială mai mică decât "greutatea deşeurilor care intră în procesul de reciclare final", ceea ce implică existenţa unor lanţuri de depozitare sau de reciclare secundară pentru acele cantităţi care nu sunt reciclate ca urmare a limitărilor tehnologiei de reciclare în sine.
    3. Semnalează faptul că sintagma utilizată în comunicare, "operatori recunoscuţi", se poate constitui într-un obstacol pentru intrarea pe piaţă a IMM-urilor care ar fi interesate de colectarea în vederea reciclării a unor subcategorii de deşeuri sau de pe o zonă restrânsă şi recomandă flexibilizarea acestei sintagme prin actele delegate prevăzute, pentru a înlătura asemenea riscuri şi a menţine libera concurenţă.
    4. Salută solicitarea de a include în registrul deşeurilor a informaţiilor privind caracterul toxic sau periculos al materialelor de ambalaje şi al componentelor utilizate pentru fabricarea lor, la nivelul fiecărui stat membru, şi recomandă ca datele despre toxicitatea acestora să includă informaţii specifice privind impactul asupra sănătăţii sugarilor şi copiilor.
    5. Îşi exprimă preocuparea faţă de prevederea conform căreia Comisia este împuternicită, în conformitate cu articolul 21a, să adopte actele delegate necesare pentru a aborda orice dificultăţi întâmpinate în aplicarea dispoziţiilor prezentei directive, în special în ceea ce priveşte materialele de ambalaj inerte introduse pe piaţă în Uniune în cantităţi foarte mici (şi anume aproximativ 0,1% în greutate), ambalajele primare ale echipamentelor medicale şi ale produselor farmaceutice, ambalajele de mici dimensiuni şi ambalajele de lux, deoarece sintagma "orice dificultăţi" instituie un drept a cărui întindere nu poate fi determinată ex ante, şi recomandă reformularea sau angajarea în emiterea unui act prin care această întindere să poată fi cunoscută.
    6. Recomandă Comisiei Europene să clarifice mecanismul instituţional al elaborării şi circulaţiei raportului de verificare a calităţii şi să elaboreze un document de îndrumare cu privire la conţinutul acestuia, pentru a asigura o interpretare uniformă de către autorităţile competente ale statelor membre.
    7. Recomandă, cu titlu de contribuţie la politica în domeniul ambalajelor, ca variantele de ambalare limitată să fie favorizate, iar excesul de ambalare, fără o justificare sanitar-veterinară sau de igienă publică, să fie descurajat.
    8. Recomandă să se clarifice dacă este suficient să fie stabilit un registru electronic pentru colectarea datelor în scopul asigurării trasabilităţii deşeurilor.
    9. Admite că obiectivele propunerii pot fi atinse numai prin măsuri la nivelul Uniunii şi că propunerea nu depăşeşte ceea ce este necesar, fiind astfel respectat principiul subsidiarităţii.

    Această hotărâre a fost adoptată de către Camera Deputaţilor în şedinţa din 30 martie 2016, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.

                        PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
                             VALERIU-ŞTEFAN ZGONEA

    Bucureşti, 30 martie 2016.
    Nr. 27.


                                     ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016