Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 256 din 20 aprilie 2017  privind modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 150/2010 pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Naţional şi Locuinţe    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 256 din 20 aprilie 2017 privind modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 150/2010 pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Naţional şi Locuinţe

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 330 din 8 mai 2017
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ARTICOL UNIC
    Hotărârea Guvernului nr. 150/2010 pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Naţional şi Locuinţe, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 157 din 11 martie 2010, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 3, litera e) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "e) documentaţiilor tehnico-economice aferente investiţiilor publice - obiective care au fost avizate, în condiţiile legii, în Consiliul interministerial, inclusiv cele care au fost aprobate de Guvern şi la care se schimbă indicatorii tehnico-economici iniţial avizaţi, cu excepţia situaţiei în care se modifică în urma intervenţiilor legislative în domeniul fiscal-bugetar, modificarea fiind realizată şi aprobată de către ordonatorii principali de credite, în conformitate cu reglementările în vigoare;"

    2. La articolul 11, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Documentaţia tehnico-economică prevăzută la alin. (1) întocmită conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 907/2016 privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare, cuprinde:
    a) studiu de fezabilitate/documentaţia de avizare a lucrărilor de intervenţii/studiu de fezabilitate pentru obiective mixte de investiţii - întocmite conform Hotărârii Guvernului nr. 907/2016, cu modificările şi completările ulterioare;
    b) nota conceptuală;
    c) tema de proiectare;
    d) avizul ordonatorului principal de credite cu cheltuielile necesare realizării obiectivului de investiţii actualizate la data avizării;
    e) avizele şi acordurile conforme, inclusiv certificatul de urbanism emis în vederea obţinerii autorizaţiei de construire;
    f) avizul Ministerului Finanţelor Publice, pentru proiectele de investiţii cu o valoare mai mare de 100 milioane lei şi care nu au fost avizate anterior, în condiţiile legii, în Consiliul interministerial;
    g) nota de prezentare;
    h) documente relevante privind nominalizarea surselor de finanţare a investiţiei publice, cum ar fi: acord de finanţare, memorandum de finanţare şi altele similare."

    3. La articolul 11, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2^1), cu următorul cuprins:
    "(2^1) Documentaţia tehnico-economică prevăzută la alin. (1) care intră sub incidenţa prevederilor art. 15 din Hotărârea Guvernului nr. 907/2016, cu modificările şi completările ulterioare, cuprinde:
    a) studiul de fezabilitate/documentaţia de avizare pentru lucrări de intervenţie/studiu de fezabilitate pentru proiect complex de investiţii - întocmite în conformitate cu legislaţia în vigoare la data elaborării/întocmirii acestora;
    b) tema de proiectare/caietul de sarcini;
    c) avizul ordonatorului principal de credite;
    d) avizele şi acordurile preliminare obţinute conform prevederilor legale;
    e) avizul Ministerului Finanţelor Publice, pentru proiectele de investiţii cu o valoare mai mare de 100 milioane lei şi care nu au fost avizate anterior, în condiţiile legii, în Consiliul interministerial;
    f) nota de prezentare;
    g) orice alte documente relevante, cum ar fi: acord de finanţare, memorandum de finanţare şi altele similare."

    4. La articolul 11, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Membrii Consiliului interministerial pot, la cerere, înainte de data şedinţei, să consulte documentaţiile tehnico-economice complete prevăzute la alin. (2) sau alin. (2^1), după caz, înaintate spre analiză şi avizare, la sediul Secretariatului Consiliului interministerial."

    5. Articolul 24 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 24
    Ordonatorii de credite bugetare şi operatorii economici prezintă documentaţiile prevăzute la art. 11 alin. (2) sau (2^1), după caz, însoţite de avizul ordonatorului principal de credite - condiţie eliminatorie de eligibilitate, de avizele şi de acordurile prealabile, stabilite potrivit legii."

    6. La articolul 25, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) După obţinerea avizului, indicatorii tehnico-economici avizaţi de Consiliul interministerial sau modificaţi de către ordonatorii principali de credite, conform prevederilor alin. (2^2), se aprobă prin hotărâre a Guvernului, potrivit legii, Ministerul Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene fiind unul dintre ministerele avizatoare."

    7. La articolul 25, după alineatul (2^1) se introduc două noi alineate, alineatele (2^2) şi (2^3), cu următorul cuprins:
    "(2^2) În situaţia în care intervin modificări legislative în domeniul fiscal-bugetar, după avizarea indicatorilor tehnico-economici în Consiliul interministerial şi înainte de aprobarea acestora prin hotărâre a Guvernului, în aplicarea cărora se modifică valoarea avizată, ordonatorii principali de credite vor proceda la aprobarea, conform reglementărilor în vigoare, a modificării indicatorilor tehnico-economici avizaţi, fără a mai fi necesară reavizarea acestora în Consiliul interministerial.
(2^3) În vederea avizării hotărârii Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici modificaţi conform prevederilor alin. (2^2), ordonatorii principali de credite ataşează documente relevante cu privire la noua valoare."

    8. La articolul 25, alineatul (3) se abrogă.
    9. Anexele nr. 1 şi 2 se modifică şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1 şi 2 la prezenta hotărâre.
    10. În tot cuprinsul hotărârii denumirea „Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice“ se înlocuieşte cu denumirea „Ministerului Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene“.




                    PRIM-MINISTRU
                    SORIN MIHAI GRINDEANU
                    Contrasemnează:
                    Viceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale, administraţiei publice şi fondurilor europene,
                    Sevil Shhaideh
                    Ministrul delegat pentru fonduri europene,
                    Rovana Plumb
                    Secretarul general al Guvernului,
                    Mihai Busuioc
                    Viceprim-ministru, ministrul mediului,
                    Graţiela-Leocadia Gavrilescu
                    Ministrul apelor şi pădurilor,
                    Adriana Petcu
                    Ministrul afacerilor interne,
                    Carmen Daniela Dan
                    Ministrul apărării naţionale,
                    Gabriel-Beniamin Leş
                    Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,
                    Petre Daea
                    Ministrul transporturilor,
                    Alexandru-Răzvan Cuc
                    Ministrul sănătăţii,
                    Florian-Dorel Bodog
                    Ministrul economiei,
                    Mihai Tudose
                    Ministrul finanţelor publice,
                    Viorel Ştefan


    Bucureşti, 20 aprilie 2017.
    Nr. 256.

    ANEXA NR. 1
    (Anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 150/2010)
    COMPONENŢA
    Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Naţional şi Locuinţe
    1. Viceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale, administraţiei publice şi fondurilor europene - preşedinte
    2. Secretar de stat din cadrul Ministerului Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene - vicepreşedinte
    3. Reprezentantul Ministerului Finanţelor Publice - vicepreşedinte
    4. Reprezentantul Ministerului Transporturilor - vicepreşedinte
    5. Reprezentanţi ai Ministerului Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene - 2 membri
    6. Reprezentantul Ministerului Afacerilor Interne - membru
    7. Reprezentantul Ministerului Economiei - membru
    8. Reprezentantul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale - membru
    9. Reprezentantul Ministerului Mediului - membru
    10. Reprezentantul Ministerului Apelor şi Pădurilor - membru
    11. Reprezentantul Ministerului Apărării Naţionale - membru
    12. Reprezentantul Ministerului Sănătăţii - membru
    13. Reprezentantul Secretariatului General al Guvernului - membru
    ANEXA NR. 2
    (Anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 150/2010)
    MINISTERUL DEZVOLTĂRII REGIONALE, ADMINISTRAŢIEI PUBLICE ŞI FONDURILOR EUROPENE
    DIRECŢIA GENERALĂ DEZVOLTARE REGIONALĂ ŞI INFRASTRUCTURĂ -
    DIRECŢIA LUCRĂRI PUBLICE
    Secretariatul Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Naţional şi Locuinţe
    RAPORT DE EVALUARE A ELEGIBILITĂŢII
    1. Date generale:
    1.1. Obiectivul de investiţii: ...................................................................................................
    1.2. Ordonator principal de credite: ......................................................................................
    1.3. Beneficiar: .....................................................................................................................
    1.4. Proiectant: .....................................................................................................................
    1.5. Proiect/Faza de proiectare: ...........................................................................................
    1.6. Amplasament: ...............................................................................................................

    2. Încadrarea în competenţele de avizare ale Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Naţional şi Locuinţe (art. 3 din hotărâre):
    3. Avizul ordonatorului principal de credite (nr. .../data): ................................................
    4. Încadrarea obiectivului de investiţii în politici/strategii/programe/acorduri (nr. .../data, poziţie): ........................
    5. Documentaţia depusă:
    5.1. Studiul de fezabilitate/documentaţia de avizare pentru lucrări de intervenţie, conform prevederilor:
    a) Hotărârii Guvernului nr. 907/2016 privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare (nr./data): ..........................................................
    b) în vigoare la data elaborării/întocmirii acestora (nr./data): ..............................................
    - legislaţie, norme, normative în baza cărora a fost întocmită documentaţia: ....................


    5.2. Nota conceptuală/tema de proiectare/caietul de sarcini (nr./data): ...............................
    5.3. Avizele şi acordurile preliminare obţinute conform prevederilor legale:
    - certificatul de urbanism şi avizele cerute prin acesta (nr./data): ......................................
    – alte avize şi acorduri, necesare conform prevederilor legale în vigoare (nr./data): .........

    5.4. Nota de prezentare:
    - este întocmită conform modelului din anexa nr. 5 la hotărâre (da/nu): ............................
    – evaluare indicatori tehnico-economici (da/nu): .................................................................
    – valoarea totală a investiţiei (cu TVA) ................................................................................
    – din care C+M (cu TVA) .....................................................................................................
    – finanţarea investiţiei: ………………...................................................................................
    – durata de realizare a investiţiei: …………………………………….....................................
    – costuri specifice, după caz: ……………………………………............................................

    5.5. Alte documente relevante (acorduri, legi etc.) (nr./data): ………………………………...

    6. Concluzii şi propuneri: …………………………………….................................................
    Director general,
    ............................
    Întocmit,
    Responsabil lucrare,
    ........................................
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016