Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 25 din 9 mai 2018  privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei  către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic şi Social European  şi Comitetul Regiunilor - Evaluarea intermediară a Programului Orizont 2020:  maximizarea impactului cercetării şi inovării din UE COM (2018) 2    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 25 din 9 mai 2018 privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic şi Social European şi Comitetul Regiunilor - Evaluarea intermediară a Programului Orizont 2020: maximizarea impactului cercetării şi inovării din UE COM (2018) 2

EMITENT: Camera Deputaţilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 404 din 11 mai 2018
    În temeiul prevederilor art. 67 şi ale art. 148 din Constituţia României, republicată, ale Legii nr. 373/2013 privind cooperarea dintre Parlament şi Guvern în domeniul afacerilor europene şi ale art. 160-185 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994, republicat, cu modificările şi completările ulterioare,
    Camera Deputaţilor adoptă prezenta hotărâre.
    ARTICOL UNIC
    Luând în considerare Opinia nr. 4c-19/186, adoptată de Comisia pentru afaceri europene, în şedinţa din 24 aprilie 2018, Camera Deputaţilor:
    1. Se raliază opiniei Comisiei Europene conform căreia simplificarea gestionării programului este în curs şi apreciază, în mod deosebit, efortul depus de Comisia Europeană, în special prin măsurile de simplificare adoptate la începutul anului 2017.
    2. Consideră că rolul Programului-cadru Orizont 2020 - de a stimula creşterea economică şi de a crea locuri de muncă - poate fi consolidat prin atragerea mai puternică a sectorului de afaceri, în special în zonele care necesită susţinere structurală şi pentru coeziune.
    3. Consideră că, pentru a oferi contribuabilului european o imagine coerentă asupra utilizării fondurilor alocate Programului Orizont 2020, este necesară prezentarea rezultatelor şi a impactului programului în funcţie de eficienţa economică, exprimată ca valoare pentru bani, atât în ceea ce priveşte relevanţa programelor finanţate, cât şi în ceea ce priveşte managementul acestui program.
    4. Recomandă o implicare mai puternică a Programului-cadru Orizont 2020 în politicile sectoriale ale Uniunii din domeniul agriculturii şi dezvoltării rurale.
    5. Consideră că la evaluarea Programului-cadru Orizont 2020 ar trebui consultate şi entităţile care sunt beneficiare finale ale finanţării, pentru a determina utilitatea rezultatelor obţinute.
    6. Consideră că raportul şi, în general, rezultatele evaluării ar trebui să fie prelucrate şi puse la dispoziţia publicului larg, întro formă sintetică, fundamentată şi cu accent pe utilizarea fondurilor, astfel încât cetăţeanul să perceapă că Europa este interesată de problemele sale.
    7. Recomandă ca evaluările următoare din domeniu să se facă şi în baza unor expertize independente din partea beneficiarilor direcţi şi indirecţi ai Programului Orizont 2020, cu atragerea de noi persoane sau instituţii în procesul de evaluare, precum şi cu includerea unei perspective regionale şi teritoriale asupra acţiunilor finanţate de Programul-cadru Orizont 2020, dincolo de numărul de entităţi participante.
    8. Recomandă simplificarea, în continuare, a structurilor administrative implicate în gestionarea programului-cadru, astfel încât resursele interne şi asistenţa tehnică atrase în managementul său să fie restrânse la ceea ce este necesar, iar schemele organizatorice să cuprindă un număr cât mai redus de unităţi.
    9. Consideră că progresul tehnic şi ştiinţific, influenţa societăţii digitale de la cele mai mici vârste fac necesară extinderea Programului-cadru Orizont 2020 astfel încât să cuprindă investigaţiile ştiinţifice ale elevilor şi cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar, ale tinerilor cercetători, în general, indiferent de afilierea lor instituţională şi indiferent de statutul lor profesional, cu activitate ştiinţifică şi tehnică permanentă sau ocazională, în conformitate şi cu noile modalităţi de muncă generate de economia digitală.
    10. Recomandă ca flexibilitatea programului-cadru să fie sporită, astfel încât să atragă rapid iniţiativele de cercetare-inovare din domenii emergente sau care prezintă un risc prea ridicat pentru a fi exercitate în sectorul de afaceri, precum şi din regiuni care se află sub media de dezvoltare a Uniunii, în vederea asigurării convergenţei.
    11. Recomandă prudenţă în evaluarea Programului-cadru Orizont 2020 prin intermediul indicilor scientometrici şi axarea, în schimb, pe valoarea adăugată, pe impactul asupra rezilienţei diversificării economice, precum şi pe evoluţia noilor moduri de muncă.
    12. Atrage atenţia asupra resurselor excesive care ar putea fi consumate în procesele de relaţionare între entităţile Uniunii Europene, având în vedere că dimensiunea europeană a programelor finanţate se realizează, primordial, prin relevanţa rezultatelor.
    13. Recomandă simplificarea accesului la Programul Orizont 2020 pentru a facilita accesul noilor veniţi, extinderea instrumentului pentru IMM-uri şi atragerea insistentă în program, pentru ca piaţa internă şi lucrătorii să beneficieze de capacitatea acestora de a răspunde rapid la cererile de pe piaţă, precum şi de a pune în practică spiritul de inovare avansat.
    14. Recomandă încurajarea omogenă a diversificării structurilor instituţionale regionale şi de la nivelul statelor membre implicate în evaluare, selecţie şi monitorizare, precum şi eventuala externalizare a unor procese administrative ale managementului programului, pentru a se ţine seama de diversificarea economiei Uniunii şi a celei mondiale.
    15. Se raliază opiniei Comisiei Europene conform căreia Programul-cadru Orizont 2020 oferă un bun raport calitate-preţ, inclusiv sub aspectul cheltuielilor administrative care sunt mai mici comparativ cu cele din cadrul Programului-cadru 7; constată că s-a ajuns la această situaţie ca urmare a delegării la scară largă a punerii în aplicare a programului către agenţii executive specializate şi a punerii în aplicare, armonizate, prin intermediul Centrului comun de asistenţă pentru Orizont 2020; dar consideră că pentru o imagine cuprinzătoare şi elocventă, raportul calitate-preţ al Programului Orizont 2020 se cere comparat şi cu programele similare de la nivelul sectorului de afaceri.
    16. Îşi manifestă preocuparea cu privire la complexitatea organizării informaţiilor despre Programul-cadrul Orizont 2020, ce ar putea fi considerată drept excesivă de către publicul larg european, şi recomandă Comisiei Europene să ia măsuri pentru a asigura o mai mare vizibilitate a rezultatelor şi a impactului programului pe internet şi pentru a restrânge volumul de informaţii bilanţiere, păstrând doar ceea ce este relevant pentru cetăţeanul european, eventual prin proiectarea unei pagini web corespunzătoare acestui obiectiv de informare generală.


    Această hotărâre a fost adoptată de către Camera Deputaţilor în şedinţa din 9 mai 2018, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
                    Carmen-Ileana Mihălcescu

    Bucureşti, 9 mai 2018.
    Nr. 25.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016