Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 236 din 18 aprilie 2018  pentru aprobarea Notei de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiţii Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 236 din 18 aprilie 2018 pentru aprobarea Notei de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiţii "Remorcher multifuncţional cu clasă de gheaţă, având zona de navigaţie maritim costieră"

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 368 din 27 aprilie 2018
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 42 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    Se aprobă Nota de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiţii „Remorcher multifuncţional cu clasă de gheaţă, având zona de navigaţie maritim costieră“, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

    ART. 2
    Finanţarea proiectului de investiţii prevăzut la art. 1 se realizează din fonduri europene nerambursabile, în cadrul Programului operaţional Infrastructura mare 2014-2020 şi alocaţii bugetare prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.

    ART. 3
    Ministerul Transporturilor şi Regia Autonomă „Administraţia Fluvială a Dunării de Jos“ Galaţi răspund de modul de utilizare a sumelor aprobate potrivit prevederilor prezentei hotărâri.



                    PRIM-MINISTRU
                    VASILICA-VIORICA DĂNCILĂ
                    Contrasemnează:
                    Ministrul transporturilor,
                    Lucian Şova
                    Ministrul finanţelor publice,
                    Eugen Orlando Teodorovici


    Bucureşti, 18 aprilie 2018.
    Nr. 236.
    ANEXA 1

    NOTA DE FUNDAMENTARE
    privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiţii „Remorcher multifuncţional cu clasă de gheaţă, având zona de navigaţie maritim costieră“
    Administraţia Fluvială a Dunării de Jos R.A. Galaţi (Administraţia) funcţionează în baza Hotărârii Guvernului nr. 492/2003 privind organizarea şi funcţionarea Regiei Autonome „Administraţia Fluvială a Dunării de Jos“ Galaţi ca regie autonomă şi îndeplineşte funcţia de autoritate de căi navigabile pe sectorul românesc al Dunării de la intrarea în ţară la km 1.075 până la ieşirea în Marea Neagră, pe braţul Sulina, în rada Sulina şi pe braţele navigabile ale Dunării. Conform regulamentului de organizare şi funcţionare a Regiei Autonome „Administraţia Fluvială a Dunării de Jos“ Galaţi, anexă la hotărâre, Administraţia are ca obiect de activitate asigurarea şi menţinerea adâncimilor minime recomandate de Comisia Dunării ale şenalului navigabil, realizarea şi întreţinerea construcţiilor hidrotehnice pentru protecţia malurilor şi regularizări, asigurarea pilotajului navelor maritime care navighează pe Dunărea Maritimă de la Bara Sulina până la Brăila (km 175) şi îndeplinirea celorlalte sarcini asumate de statul român în baza Convenţiei despre regimul navigaţiei pe Dunăre, semnată la Belgrad la 18 august 1948, şi a acordurilor bilaterale semnate cu Bulgaria şi Iugoslavia (actualmente Serbia).
    În conformitate cu prevederile Ordinului ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. 1.668/2012 privind organizarea intervenţiei împotriva gheţii pe Dunăre, pe Canalul Dunăre-Marea Neagră, pe Canalul Poarta Albă-Midia Năvodari şi în porturile de pe acestea, se constituie şi funcţionează Comandamentul de acţiune împotriva gheţii pe Dunăre, cu grupe operative de lucru, în porturile: Drobeta-Turnu Severin, Giurgiu, Călăraşi, Brăila, Galaţi, Tulcea şi Sulina. Activitatea Comandamentului de acţiune împotriva gheţii pe Dunăre este condusă de către directorul general al Regiei Autonome „Administraţia Fluvială a Dunării de Jos“ Galaţi în calitate de şef de comandament.
    Comandamentul de acţiune împotriva gheţii pe Dunăre foloseşte în activitatea de intervenţie împotriva gheţii navele aparţinând Regiei Autonome „Administraţia Fluvială a Dunării de Jos“ Galaţi, instituţiilor publice sau companiilor naţionale aflate sub autoritatea ori în subordinea Ministerului Transporturilor, precum şi alte nave ale companiilor de navigaţie româneşti, în condiţiile legii.
    Temperaturile scăzute înregistrate în perioada ianuarie-februarie 2017, debitul şi cotele apelor scăzute au condus la producerea fenomenului de gheaţă pe întreaga lungime a sectorului românesc al Dunării. Astfel, în data de 8 ianuarie 2017 s-a activat Comandamentul de acţiune împotriva gheţii pe
    Dunăre, decizia fiind notificată Ministerului Transporturilor - Direcţia transport naval prin Adresa „Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos“ R.A. Galaţi nr. 780 din 9 ianuarie 2017.
    Pentru intervenţia la acţiunea de spargere a gheţii şi de fluidizare a navigaţiei pe sectorul maritim al Dunării, „Administraţia Fluvială a Dunării de Jos“ - R.A. Galaţi a mobilizat întregul parc de remorchere cu capabilităţi de spargere a gheţii, compus din următoarele nave: remorcherul multifuncţional PERSEUS (construit în anul 1990, având o putere de 6.600 CP şi clasă de gheaţă G60, corespunzător IA conform notaţiei BUREAU VERITAS) şi remorcherele cu clasă de gheaţă G20, GALAŢI 3 (construit în anul 1983, 2400 CP) şi GHEORGHIENI 2 (construit în anul 1980 în Republica Populară China, 980 CP). Deşi s-au obţinut rezultate bune, reuşindu-se în perioada 8.01.-10.02.2017 deblocarea din gheaţă a unui număr de 116 nave maritime ce au navigat amonte/aval pe sectorul maritim al Dunării cuprins între bara Sulina şi Portul Brăila - km 175, acest lucru a fost posibil cu eforturi deosebite ale echipajelor şi ale Administraţiei, în vederea remedierii cu operativitate a multiplelor defecţiuni datorate exploatării în condiţii extreme, a vechimii remorcherelor, cât şi a echipamentelor existente la bord, a căror durată normală de utilizare de maximum 24 de ani, în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 2.139/2004 pentru aprobarea Catalogului privind clasificarea şi duratele normale de funcţionare a mijloacelor fixe, cu modificările ulterioare, este depăşită. O problemă deosebită o reprezintă şi dispariţia de pe piaţa internă sau externă a furnizorilor de piese de schimb.
    Având în vedere viziunea strategică pentru căile navigabile interioare, prezentată în Master Planul General de Transport al României, ce presupune o reţea ce furnizează acces 24h/7 zile pentru toţi utilizatorii acestora, prin asigurarea unor condiţii optime ale şenalului navigabil şi eliminarea oricăror circumstanţe ce pot reduce capacitatea de navigare, considerăm că se impune dotarea „Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos“ - R.A. Galaţi cu două remorchere maritime multifuncţionale cu clasă de gheaţă, necesare intervenţiei în cazul producerii fenomenelor de gheaţă.
    Achiziţia a două remorchere moderne, cu structura, capacitatea maşinilor şi alte proprietăţi, astfel încât să fie capabile să navigheze în condiţii dificile de gheaţă cu o grosime mai mare de 60 de cm, fără asistenţa unui spărgător de gheaţă, vor da posibilitatea Administraţiei de a interveni cu promptitudine în punctele critice, în cazul producerii fenomenului de gheaţă, pentru asigurarea fluenţei navigaţiei pe sectorul maritim al Dunării.
    Cele două remorchere vor patrula pe sectorul de Dunăre, cuprins între Brăila (km 175) şi bara Sulina şi vor contribui la îmbunătăţirea siguranţei şi securităţii traficului navelor maritime, prin următoarele acţiuni:
    a) vor asigura curgerea sloiurilor, în scopul evitării formării podurilor de gheaţă, fenomen ce are consecinţe grave asupra navigaţiei şi poate conduce şi la deteriorarea construcţiilor hidrotehnice;
    b) se va crea posibilitatea intervenţiei pentru eliberarea navelor prinse în gheaţă, în vederea evitării riscului de scufundare a acestora, fapt ce ar provoca pierderi de vieţi omeneşti, de mărfuri şi ar prezenta un real pericol de poluare a Dunării cu combustibilii sau încărcătura prezentă la bordul acestora;
    c) se va putea interveni pentru dezeşuarea navelor maritime şi a convoaielor, se va putea participa la acţiuni de stins incendiul la bordul navelor şi a instalaţiilor de cheu.

    Prin Programul operaţional Infrastructură mare 2014-2020, Obiectivul specific 2.5 - Creşterea gradului de siguranţă şi securitate pe toate modurile de transport şi reducerea impactului asupra mediului, se urmăreşte creşterea calităţii serviciului oferit operatorilor de transport naval, prin realizarea de investiţii în şenalul navigabil al Dunării şi în modernizarea canalelor navigabile. Contribuţia preconizată a proiectului, privind dotarea „Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos“ R.A. Galaţi cu două remorchere multifuncţionale cu clasă de gheaţă, având zona de navigaţie maritim costieră, la atingerea indicatorilor de rezultat în cadrul POIM 2.5, constă în creşterea volumului de mărfuri transportate pe căile navigabile, prin reducerea perioadelor în care şenalul navigabil este neutilizabil, datorită producerii fenomenului de îngheţ.
    Implementarea proiectului propus va contribui la îndeplinirea angajamentelor asumate de România în conformitate cu Tratatul de aderare (cu referire la sectorul transporturi), respectiv cu obiectivul tematic prevăzut de art. 9 pct. 7 „Promovarea sistemelor de transport sustenabile şi eliminarea blocajelor din cadrul infrastructurilor reţelelor majore“ din Regulamentul (UE) nr. 1.303/2013, şi urmăreşte creşterea atractivităţii transportului naval prin îmbunătăţirea condiţiilor de navigaţie şi a mobilităţii, pe reţeaua TEN-T central şi creşterea calităţii serviciului oferit operatorilor de transport naval.
    De asemenea, dotarea cu cele două remorchere maritime multifuncţionale cu clasă de gheaţă va conduce la:
    a) creşterea posibilităţii de a transporta cantităţi semnificative de mărfuri, prin utilizarea unui mod de transport sustenabil;
    b) creşterea siguranţei navigaţiei pe Dunăre;
    c) creşterea cotei de piaţă a transportului naval, pe teritoriul României;
    d) încurajarea utilizării transportului naval, acesta prezentând avantaje faţă de celelalte moduri de transport - asigură transportul unor cantităţi mari de marfă la un singur voiaj, este mult mai puţin poluant, costurile de transport pe apă sunt mai mici decât cele din transportul rutier şi feroviar.

    În conformitate cu Catalogul privind clasificarea şi duratele normale de funcţionare a mijloacelor fixe, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 2.139/2004, cu modificările ulterioare, remorcherele vor avea o durată normală de funcţionare de 24 de ani şi vor fi construite în concordanţă cu cele mai bune practici navale, utilizând materiale şi echipamente (motoare, propulsie, radionavigaţie) de ultimă generaţie şi de cea mai bună calitate, astfel încât vor îndeplini, în cel mai înalt grad, cerinţele de siguranţă, manevrabilitate, tracţiune, viteză, fiabilitate şi eficienţă.
    Acestea vor avea următoarele dimensiuni şi dotări:
    a) dimensiuni şi caracteristici principale ale navelor:
    - lungime - aprox. 28-32 m;
    – lăţime - aprox. 9-12 m;
    – pescaj maxim - 4,8 m;

    b) performanţe minime:
    - tracţiune la marş înainte: minimum 50 Tf;
    – viteza la marş înainte va fi de minimum 11 noduri;
    – autonomie: minimum 500 Mm;
    – Structura, capacitatea maşinilor şi alte proprietăţi vor fi dimensionate astfel încât să fie capabile să navigheze în condiţii dificile de gheaţă cu o grosime mai mare de 60 de cm, fără asistenţa unui spărgător de gheaţă.

    c) Instalaţia de remorcare va fi compusă dintr-un vinci de remorcare, acţionat hidraulic, cu capacitatea de minimum 50 Tf, având sistemul de declanşare ce poate fi acţionat local sau din timonerie.
    d) Propulsia va fi asigurată de două motoare tip Diesel, cu o putere minimă de 2x2500 CP, ce trebuie să garanteze viteza şi capacitatea de tracţiune impusă. Acestea vor fi dotate cu sisteme de monitorizare a consumurilor de carburanţi, având afişaj în timonerie şi posibilitatea stocării datelor.
    Motoarele principale vor antrena sistemul de propulsie ce va fi prevăzut cu thrustere azimutale, având elice cu pas fix, amplasate în duze. Sistemul de propulsie va fi prevăzut cu protecţii pentru gheaţă, în conformitate cu clasa de gheaţă. Navele vor fi dotate cu surse electrice (generatoare şi grupuri de baterii) în conformitate cu regulile şi bilanţul energetic. Remorcherele vor fi prevăzute cu un sistem extern de stingere a incendiilor cu o capacitate de minimum 2x600 mc/h apă.

    e) sisteme de punte - Sistemul de ancorare va fi dimensionat conform regulilor pentru zona maritimă costieră.
    Remorcherele vor fi dotate cu macara hidraulică, de tip knuckle boom, pentru manevra sarcinilor în condiţii de lucru portuare, amplasată pe puntea pupă şi având SWL (încărcare de lucru în condiţii de siguranţă) de minimum 1 tf la 8 m deschidere. Puntea principală va avea selatură şi va fi prevăzută cu întărituri, pentru a putea permite depozitarea de diferite materiale. Aceasta va fi vopsită cu un strat final de vopsea antiderapantă.

    f) Spaţiile de cazare vor fi amenajate astfel încât să asigure condiţii optime pentru un număr de minimum 8 membri de echipaj. Mobilierul şi inventarul cabinelor şi grupurilor sanitare vor fi conforme standardelor navale şi de bună calitate. Materialele utilizate vor fi de tip naval, ignifuge, netoxice. Întreaga suprastructură va fi asigurată de un sistem centralizat de aer condiţionat. Încălzirea încăperilor va fi cu aer cald, distribuit prin sistemul de aer condiţionat ce va asigura o temperatură de minimum 20 grade în cabine şi timonerie, respectiv 5 grade în sala maşini, în condiţii exterioare de –25 grade Celsius.
    g) Echipamentele de radionavigaţie vor fi amplasate în timonerie, integrate în pupitrul de navigaţie. Dotarea cu echipamente de radionavigaţie se va face în conformitate cu regulile Societăţii de clasificare, corespunzătoare zonei de navigaţie maritim costieră GMDSS A1. Se vor prevedea cel puţin următoarele echipamente de navigaţie: radar, indicator giraţie navă, autopilot, compas magnetic, GPS, sondă de navigaţie, sistem informaţii meteo NAVTEX, sistem automat de identificare (AIS), 2 radiotelefoane VHF-DSC, radiobaliza EPIRB, transponder radar (9GHz). Pe nave se vor prevedea mijloace de salvare în conformitate cu cerinţele specifice tipului navei şi zonei de navigaţie.
    h) Corpul, maşinile şi echipamentele vor fi construite conform cerinţelor şi sub supravegherea unei societăţi de clasificare, membră IACS. Corpul navelor va fi protejat, la lovire laterală, cu un sistem de fendere, de dimensiuni corespunzătoare.
    i) cerinţe cu caracter general:
    - Navele vor îndeplini normele de poluare în vigoare.
    – Materialele utilizate pentru izolaţii, vopsitorie etc. vor fi nontoxice şi conforme cu reglementările Societăţii de clasificare.
    – vizibilitate foarte bună din timonerie;
    – manevrabilitate foarte bună;
    – nivel redus de zgomot şi vibraţii cu respectarea reglementărilor în vigoare;
    – accesibilitate pentru inspecţie şi mentenanţă a tuturor spaţiilor şi în jurul echipamentelor;
    – Toate echipamentele vor fi livrate de producători cu bună reputaţie şi sisteme de service bine organizate în zona de operare.


    INDICATORII TEHNICO-ECONOMICI
    aferenţi proiectului de investiţii
    „Remorcher multifuncţional cu clasă de gheaţă, având zona de navigaţie maritim costieră“
    Titular: Ministerul Transporturilor
    Beneficiar: „Administraţia Fluvială a Dunării de Jos“ R.A. Galaţi
    Amplasament: Port de reşedinţă Galaţi
    Indicatori tehnico-economici

┌──────────────────────────┬────┬──────┐
│- Valoarea totală a │ │ │
│investiţiei (inclusiv TVA)│mii │ │
│(în preţuri valabile în │lei │92.371│
│luna iunie 2017; 1 euro = │ │ │
│4,566 lei) │ │ │
├──────────────────────────┼────┼──────┤
│- Eşalonarea investiţiei │ │ │
├──────────────────────────┼────┼──────┤
│- Anul I │mii │37.000│
│ │lei │ │
├──────────────────────────┼────┼──────┤
│- Anul II │mii │55.371│
│ │lei │ │
├──────────────────────────┼────┼──────┤
│- Capacităţi: │ │ │
├──────────────────────────┼────┼──────┤
│- remorcher │ │ │
│multifuncţional cu clasă │buc.│2 │
│de gheaţă │ │ │
├──────────────────────────┼────┼──────┤
│Dimensiuni şi │ │ │
│caracteristici principale │ │ │
│ale navei: │ │ │
├──────────────────────────┼────┼──────┤
│- lungime - aprox. 28-32 │ │ │
│m; │ │ │
├──────────────────────────┼────┼──────┤
│- lăţime - aprox. 9-12 m; │ │ │
├──────────────────────────┼────┼──────┤
│- pescaj maxim - 4,8 m; │ │ │
├──────────────────────────┼────┼──────┤
│- puterea minimă a │ │ │
│motoarelor de propulsie - │ │ │
│2x2500 C.P. │ │ │
├──────────────────────────┼────┼──────┤
│Durata de realizare a │luni│18 │
│investiţiei │ │ │
└──────────────────────────┴────┴──────┘



    Finanţarea investiţiei
    Finanţarea proiectului de investiţii se realizează din fonduri europene nerambursabile în cadrul Programului operaţional Infrastructura mare 2014-2020 şi alocaţii bugetare prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.

    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016