Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 22 din 16 martie 2016  privind modificarea şi completarea Regulamentului Camerei Deputaţilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 22 din 16 martie 2016 privind modificarea şi completarea Regulamentului Camerei Deputaţilor

EMITENT: Camera Deputaţilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 208 din 21 martie 2016
    Camera Deputaţilor adoptă prezenta hotărâre.
    ART. I
    Regulamentul Camerei Deputaţilor, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994, republicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 32 din 18 ianuarie 2016, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 69, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2^1), cu următorul cuprins:
    "(2^1) La propunerea motivată a Biroului permanent sau a unui lider de grup parlamentar, Comitetul liderilor grupurilor parlamentare, în unanimitate, poate aproba înscrierea în ordinea de zi a proiectelor de legi sau a propunerilor legislative, care se vor supune dezbaterii şi adoptării, în ziua şedinţei de plen a Camerei Deputaţilor."

    2. La articolul 123, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2^1), cu următorul cuprins:
    "(2^1) În cazul votului prin mijloace electronice, înaintea şedinţei consacrate votului final, preşedintele de şedinţă dispune verificarea cvorumului de şedinţă prin realizarea votului de control. Dacă există cvorum legal, deputaţii, înainte de exprimarea fiecărui vot, îşi validează prezenţa electronic, care va fi afişată pe consolă şi în sala de şedinţă."

    3. La articolul 123, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Votul prin mijloace electronice, prin ridicarea mâinii sau prin apel nominal are următoarele semnificaţii: «pentru», «contra» sau «abţinere». Dacă un lider de grup contestă corectitudinea numărării voturilor şi dacă plenul Camerei aprobă reluarea votului, preşedintele va realiza aceasta prin modalitatea de vot aprobată de Cameră. În cazul votului electronic, ecranul consolei afişează: «prezent» şi opţiunile: «pentru», «contra», «abţinere». Liderul grupului parlamentar verifică lista de vot şi sesizează preşedintele de şedinţă despre eventuale neconcordanţe."

    4. Articolul 124 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 124
    Voturile deschise exprimate de fiecare deputat în Biroul permanent privind hotărârile acestuia şi în comisiile parlamentare, în cazul votului pentru adoptarea raportului, se consemnează în stenogramă sau, după caz, în procesul-verbal de şedinţă."

    5. La articolul 125, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:
    "(3) Votul prin ridicarea mâinii se desfăşoară astfel: preşedintele de şedinţă explică obiectul votării şi sensul cuvintelor «pentru», «contra», «abţinere»; deputatul îşi exprimă una dintre cele 3 opţiuni prin ridicarea mâinii; secretarii numără voturile exprimate de deputaţi şi comunică preşedintelui de şedinţă rezultatul votului. Suma numărului deputaţilor care şi-au exprimat una dintre cele 3 opţiuni de mai sus, plus deputaţii prezenţi care nu şi-au exprimat opţiunea de vot, reprezintă prezenţa deputaţilor la şedinţa de vot."

    6. Articolul 127 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 127
    (1) Votul prin mijloace electronice se realizează prin conectarea uneia dintre tastele «prezent», «pentru», «contra» sau «abţinere». Rezultatul votului electronic se afişează automat pe ecranul consolei şi pe ecranul din sala de şedinţă. În cazul în care preşedintele de şedinţă, asistat de cei 2 secretari, constată existenţa unor disfuncţionalităţi, acesta solicită plenului repetarea votului prin altă procedură. Sesizarea unor astfel de disfuncţionalităţi poate fi realizată şi de un lider de grup.
    (2) Cardul de vot electronic care permite deputatului accesul la mijloacele electronice de vot este personal. Utilizarea acestuia de către o altă persoană este interzisă. Nerespectarea interdicţiei atrage aplicarea sancţiunii prevăzute la art. 243 alin. (1) lit. e).
    (3) Etapele votului prin mijloace electronice sunt următoarele: deputatul introduce cardul de vot în consolă, apasă tasta «prezent», după care îşi poate exprima poziţia în problema supusă aprobării, prin vot «pentru», «contra» sau «abţinere»; deputaţii care sunt în sală şi nu îşi exercită drepturile prin validarea tastei «prezent» nu sunt consideraţi prezenţi la şedinţa consacrată votului final.
    (4) Exprimarea votului prin mijloace electronice se face în intervalul de timp alocat votării, anunţat de preşedintele de şedinţă, precedat de un semnal sonor.
    (5) În timpul şedinţei de vot final, dacă deputatul scoate cardul de vot din consolă înainte de validarea prezenţei conform art. 123 alin. (2^1), în intervalul de timp alocat votării, acesta nu figurează prezent, la votul respectiv.
    (6) Rezultatul votului se afişează electronic în sală şi pe ecranul consolei şi cuprinde numărul deputaţilor validaţi «prezenţi» şi numărul voturilor exprimate conform opţiunilor: «pentru», «contra» şi «abţinere». Diferenţa dintre prezenţa validată prin apăsarea tastei «prezent» şi suma voturilor exprimate conform opţiunilor menţionate mai sus reprezintă numărul deputaţilor prezenţi în momentul votării, dar care nu şi-au exprimat nicio opţiune de vot.
    (7) Ori de câte ori votul prin mijloace electronice este deschis, acesta se introduce pentru fiecare deputat pe site-ul Camerei Deputaţilor, în cazul votului final, sau atunci când plenul Camerei hotărăşte în mod expres.
    (8) În înţelesul prezentului regulament, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
    a) şedinţa consacrată votului final reprezintă procedura parlamentară de adoptare a legilor, hotărârilor şi moţiunilor;
    b) cvorumul de şedinţă consacrat votului final reprezintă condiţia prealabilă, care trebuie întrunită imediat înaintea votării, în scopul asigurării unei prezenţe semnificative a parlamentarilor, în conformitate cu dispoziţiile art. 67 din Constituţia României, republicată;
    c) prezenţa în cazul votului prin mijloace electronice, realizată pentru fiecare punct al ordinii de zi a şedinţei consacrate votului final, reprezintă suma celor care au apăsat tasta «prezent», dar s-au abţinut de la exprimarea unei opţiuni de vot, plus cei care şi-au exprimat una dintre cele 3 opţiuni; condiţia necesară pentru formarea majorităţii în vederea adoptării sau respingerii actului este conform dispoziţiilor art. 76 alin. (1) sau (2) din Constituţia României, republicată;
    d) participarea la votul prin mijloace electronice presupune activarea cardului de vot prin introducerea acestuia în consolă, apoi apăsarea tastei «prezent», iar, pentru fiecare punct al ordinii de zi, validarea prezenţei urmată de exprimarea unei opţiuni de vot."

    7. La articolul 129, alineatul (6) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(6) Înainte de votare preşedintele de şedinţă poate cere verificarea cvorumului prin apel nominal, prin mijloace electronice sau prin numărare de către secretari. În cazul votului exprimat prin mijloace electronice, verificarea cvorumului la şedinţa de vot final este obligatorie. Deputaţii care nu îşi pot exercita dreptul de vot semnalează acest fapt preşedintelui de şedinţă."

    8. Articolul 137 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 137
    (1) Reexaminarea legii de către Camera Deputaţilor, în urma cererii făcute de Preşedintele României, în temeiul art. 77 alin. (2) din Constituţia României, republicată, va avea loc în cel mult 30 de zile de la primirea cererii. Reexaminarea legii se efectuează mai întâi de Camera Deputaţilor, dacă aceasta a fost prima Cameră sesizată, după care se trimite legea adoptată Senatului, care va decide definitiv. În situaţia în care Camera Deputaţilor este Cameră decizională, legea adoptată se trimite Preşedintelui în vederea promulgării.
    (2) Reexaminarea legii pe baza cererii Preşedintelui României se face cu respectarea procedurii legislative.
    (3) Raportul comisiei, cu privire la solicitările formulate de Preşedintele României cuprinse în cererea de reexaminare, va cuprinde una dintre cele 3 variante:
    a) propunerea de adoptare a legii modificate şi completate în întregime sau parţial, în sensul cerut de Preşedinte în cererea de reexaminare;
    b) propunerea de adoptare a legii în forma adoptată iniţial de Parlament, în cazul în care se resping solicitările formulate în cererea de reexaminare;
    c) propunerea de respingere a legii.
    În cazul în care solicitările din cererea de reexaminare sunt acceptate, în parte sau în totalitate, comisia va formula textele corespunzătoare şi raportul va cuprinde toate amendamentele admise şi respinse depuse de deputaţi. Textele propuse trebuie să aibă legătură cu solicitările din cererea de reexaminare şi să asigure corelarea tehnico-legislativă a tuturor dispoziţiilor legii. În cazul în care se resping solicitările formulate în cererea de reexaminare, raportul nu va mai cuprinde amendamentele depuse.
    (4) Se supun dezbaterii plenului Camerei Deputaţilor, după regulile procedurii legislative, propunerile Comisiei sesizate în fond de adoptare a legii modificate sau completate în întregime sau parţial, în sensul solicitărilor formulate de Preşedintele României cuprinse în cererea de reexaminare, sau, după caz, propunerile Comisiei de adoptare a legii în forma adoptată iniţial, în cazul respingerii solicitărilor cuprinse în cererea de reexaminare. În şedinţa dedicată votului final se votează legea în ansamblul ei. Dacă nicio formă a legii supusă aprobării nu este adoptată de Cameră, legea este respinsă.
    (5) În situaţia în care propunerea de respingere a legii nu întruneşte numărul de voturi necesar adoptării, se restituie comisiei în vederea reexaminării, avându-se în vedere încadrarea în termenul prevăzut la alin. (1)."

    9. La articolul 143, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 143
    (1) Deputaţii sunt obligaţi să fie prezenţi la lucrările Camerei şi să îşi înregistreze prezenţa, pe baza cartelei şi a semnăturii electronice, pe dispozitivele instalate la intrarea în sala de plen. În cazul în care sistemul electronic nu se poate folosi din motive tehnice, deputatul se înscrie pe lista de prezenţă."


    ART. II
    Regulamentul Camerei Deputaţilor, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994, republicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 32 din 18 ianuarie 2016, cu modificările şi completările aduse prin prezenta hotărâre, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare.

    Această hotărâre a fost adoptată în şedinţa Camerei Deputaţilor din data de 16 martie 2016, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (1) din Constituţia României, republicată.


                    PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
                    VALERIU-ŞTEFAN ZGONEA

    Bucureşti, 16 martie 2016.
    Nr. 22.

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016