Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 21 din 29 februarie 2016  privind Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic şi Social European şi Comitetul Regiunilor - Strategia de extindere a UE COM (2015) 611 final    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 21 din 29 februarie 2016 privind Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic şi Social European şi Comitetul Regiunilor - Strategia de extindere a UE COM (2015) 611 final

EMITENT: SENATUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 193 din 15 martie 2016

    În temeiul dispoziţiilor art. 67 şi art. 148 alin. (2) şi (3) din Constituţia României, republicată, şi ale Protocolului (nr. 1) anexat Tratatului de la Lisabona, de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană şi a Tratatului de instituire a Comunităţii Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,
    având în vedere Raportul comun al Comisiei pentru afaceri europene şi al Comisiei pentru politică externă nr. XXXVII/342 din 26 februarie 2016,

    Senatul adoptă prezenta hotărâre.

    ARTICOL UNIC
    Sunt formulate următoarele observaţii:
    I. Se constată:
    a) situaţia în care se află statele candidate, în contextul provocărilor actuale - criza refugiaţilor, securitatea energetică, securitatea teritorială ca urmare a expansivităţii vecinului de la est. În timp ce pe teritoriul Turciei se află un număr mare de imigranţi - peste 2 milioane, fluxuri importante au traversat teritoriile Serbiei, Fostei Republici Iugoslave a Macedoniei. În raport cu această provocare, UE a afirmat necesitatea unei cooperări întărite cu statele candidate, dublată de un ajutor financiar substanţial;
    b) o abordare inovatoare din punct de vedere metodologic, menită să crească transparenţa evaluărilor şi, în aceeaşi măsură, să ofere o direcţie strategică şi obiective clare pentru statele care fac obiectul raportului;
    c) accentul pus pe chestiunile fundamentale ("fundamentals first"), statul de drept, drepturile fundamentale, reforma administraţiei publice, dezvoltarea economică şi competitivitatea;
    d) menţinerea "Noii abordări" agreate în anul 2012 asupra cap. 23 - justiţie şi drepturi fundamentale şi 24 - justiţie, libertate, securitate, în sensul unei atenţii prioritare acordate acestora, pe întreaga durată a procesului de negociere.
    II. Se recomandă:
    a) reiterarea mesajului privind perspectiva europeană neechivocă de care continuă să beneficieze toţi partenerii incluşi în procesul de extindere. Statele candidate şi potenţialii candidaţi au nevoie mai mult ca oricând de un mesaj politic de sprijin din partea Uniunii, în direcţia avansării procesului de extindere, aspect cu atât mai important pe fondul crizelor complexe din vecinătatea Uniunii Europene, în mod deosebit criza migraţiei, care a afectat în mod direct Balcanii de Vest şi Turcia. Aceste provocări necesită din partea Uniunii un răspuns angajant, coerent şi solidar;
    b) reconfirmarea importanţei acordate politicii de extindere, ca instrument politic al Uniunii care a contribuit şi contribuie nemijlocit la promovarea păcii, securităţii, stabilităţii şi prosperităţii în Europa, precum şi a puterii sale transformatoare în ceea ce priveşte schimbările democratice, politice, economice şi sociale din statele candidate sau aspirante la UE;
    c) enunţarea mai clară din partea Comisiei a aşteptărilor concrete cu privire la performanţele candidaţilor în procesul de aderare, atât pe termen scurt, cât şi pe termen lung;
    d) o abordare conjugată din punct de vedere politic, la nivelul Comisiei, care să se regăsească în politica naţională a statelor membre care au în vecinătate state candidate sau posibil candidate. În acest sens, România sprijină eforturile făcute de Republica Moldova cu privire la parcursul său european.

    Această hotărâre a fost adoptată de Senat în şedinţa din 29 februarie 2016, în conformitate cu prevederile art. 77^1 din Regulamentul Senatului şi ale art. 5 lit. f) şi art. 30 lit. b) din anexa la Regulamentul Senatului, aprobat prin Hotărârea Senatului nr. 28/2005, cu modificările şi completările ulterioare.


               p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
                      IOAN CHELARU


    Bucureşti, 29 februarie 2016.
    Nr. 21.
                         ----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016