Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 2 din 2 februarie 2016  privind Propunerea de Directivă a Parlamentului European şi a Consiliului de modificare a Directivei 91/477/CEE a Consiliului privind controlul achiziţionării şi deţinerii de arme COM (2015) 750 final    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 2 din 2 februarie 2016 privind Propunerea de Directivă a Parlamentului European şi a Consiliului de modificare a Directivei 91/477/CEE a Consiliului privind controlul achiziţionării şi deţinerii de arme COM (2015) 750 final

EMITENT: SENATUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 92 din 8 februarie 2016

    În temeiul dispoziţiilor art. 67 şi art. 148 alin. (2) şi (3) din Constituţia României, republicată, şi ale Protocolului (nr. 2) anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană şi a Tratatului de instituire a Comunităţii Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,
    având în vedere Raportul Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII/16/28.01.2016,

    Senatul adoptă prezenta hotărâre.

    ART. 1
    Constată că:
    I. Prezenta propunere de directivă respectă principiile subsidiarităţii şi proporţionalităţii.
    II. Se notează:
    a) importanţa directivei în combaterea criminalităţii organizate şi terorismului;
    b) facilitarea funcţionării pieţei interne a armelor de foc în cadrul UE, prin garantarea în acelaşi timp a unui nivel ridicat de siguranţă pentru cetăţenii UE;
    c) ajustări de definiţie (componenta esenţială a armei, intermediarul, armurierul etc.);
    d) înlocuiri provizionale (marcarea unică a armei, înregistrarea armei, autorizarea intermediarului sau armurierului, motivaţia procurării de arme etc.) - referitoare la legislaţia locală în principal şi legislaţia europeană în subsidiar;
    e) adăugiri explicative (reînnoirea autorizaţiilor la 5 ani, controlul dezactivării definitive a armei, controlul imposibilităţii de activare a unei arme declarate inactivă etc.);
    f) operări în anexe (descrierea tipurilor de arme, scop tipuri de arme etc.).
    III. Se consideră cruciale:
    a) instituirea unui sistem la nivelul întregii UE care să asigure cooperarea necesară între statele membre pentru a controla şi urmări uzul civil al armelor de foc;
    b) eliminarea vulnerabilităţilor unui stat membru faţă de activităţile infracţionale, care afectează întreaga UE;
    c) deplina coerenţă cu obiectivele strategice ale Comisiei Europene pentru perioada 2014-2019 în ceea ce priveşte promovarea unui "spaţiu al justiţiei şi al drepturilor fundamentale bazat pe încredere reciprocă".
    IV. Se consideră necesare şi importante:
    a) introducerea normelor comune la nivelul UE privind marcarea pentru a împiedica ştergerea cu uşurinţă a marcajelor;
    b) stabilirea cerinţelor minime pe care statele membre trebuie să le impună cu privire la achiziţionarea şi deţinerea diferitelor categorii de arme de foc şi reglementarea condiţiilor pentru transferul de arme de foc între statele membre, cu prevederea în acelaşi timp a unor norme mai flexibile în ceea ce priveşte vânătoarea şi tirul sportiv;
    c) păstrarea datelor până la distrugerea armei de foc în cauză.
    V. Se constată:
    a) superpozabilitatea ridicată a directivei europene cu legile româneşti în vigoare, în speţă Legea nr. 295/2004;
    b) necesitatea ajustării Legii nr. 295/2004, prin introducerea anumitor specificaţii - de natură tehnică şi de natură logistică - pentru obţinerea unei complianţe totale cu legea europeană:
    1. autorizarea şi dezactivarea armelor de natură culturală şi istorică (art. 95);
    2. trasabilitate superioară, prin păstrarea evidenţelor pe perioadă nedeterminată (art. 92 şi 97);
    3. limitarea vânzării armelor la distanţă (în speţă internet) doar de către armurieri şi intermediari (nespecificat);
    4. adoptarea unor specificaţii tehnice în legătură cu convertibilitatea armelor (art. 111).
    ART. 2
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    Această hotărâre a fost adoptată de Senatul României în şedinţa din 2 februarie 2016, în conformitate cu prevederile art. 77^1 din Regulamentul Senatului şi ale art. 5 lit. f) şi art. 30 lit. b) din anexa la Regulamentul Senatului, aprobat prin Hotărârea Senatului nr. 28/2005, cu modificările şi completările ulterioare.


               p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
                AUGUSTIN-CONSTANTIN MITU


    Bucureşti, 2 februarie 2016.
    Nr. 2.

                   ----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016