Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 19 din 8 martie 2021  referitoare la propunerea de Directivă a Parlamentului European şi a Consiliului  privind salariile minime adecvate în Uniunea Europeană - COM (2020) 682 final    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 19 din 8 martie 2021 referitoare la propunerea de Directivă a Parlamentului European şi a Consiliului privind salariile minime adecvate în Uniunea Europeană - COM (2020) 682 final

EMITENT: Senatul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 296 din 24 martie 2021
    În temeiul dispoziţiilor art. 67 şi art. 148 alin. (2) şi (3) din Constituţia României, republicată, precum şi ale Protocolului nr. 2 privind aplicarea principiilor subsidiarităţii şi proporţionalităţii, anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană şi a Tratatului de instituire a Comunităţii Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,
    în baza Raportului Comisiei pentru Afaceri Europene nr. LXII/437 din 10.02.2021,
    Senatul adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    Senatul României:
    1. constată că:
    a) propunerea de act legislativ nu stabileşte însă un salariu minim statutar, comun, la nivelul Uniunii şi nici nu sunt impuse metode concrete de calcul în funcţie de media salarială sau de salariul median din fiecare stat membru;
    b) în considerentele propunerii sunt însă menţionaţi indicatorii de adecvare ai salariului minim statutar, însă menţiunea nu are caracter obligatoriu, dar poate ajuta la orientarea evaluării adecvării salariului minim în raport cu nivelul brut al salariilor;
    c) capitolul II al iniţiativei este exclusiv destinat statelor membre care au stabilite salarii minime statutare, precum România;
    d) în baza directivei, criteriile naţionale pentru stabilirea şi actualizarea salariului minim legal vor trebui definite într-un mod stabil şi clar, cu actualizări periodice şi în timp util şi cu instituirea de organe consultative. Aceste criterii ar trebui să includă cel puţin: puterea de cumpărare, nivelul general al salariilor brute şi distribuţia acestora, rata de creştere a salariilor brute şi evoluţiile la nivelul productivităţii muncii. Este subliniat rolul partenerilor sociali în definirea acestor criterii şi sunt solicitate măsuri de acces efectiv al lucrătorilor la protecţia oferită de salariul minim, inclusiv prin consolidarea sistemului de controale şi de inspecţii pe teren;
    e) propunerea urmăreşte, totodată, consolidarea aplicării şi a monitorizării protecţiei salariului minim stabilit în fiecare ţară, fiind astfel introdusă raportarea anuală a statelor membre către Comisia Europeană cu privire la datele relevante privind adecvarea şi acoperirea salariului minim;
    f) propunerea de directivă se bazează pe articolul 153 alineatul (1) din Tratatul privind funcţionarea UE (TFUE) care prevede că Uniunea trebuie să sprijine şi să completeze acţiunile statelor membre în domeniul condiţiilor de muncă, în limitele principiului subsidiarităţii şi al proporţionalităţii. În plus, articolul 153 alineatul (5) din TFUE exclude intervenţiile legate de plata muncii. Prin urmare, proiectul de directivă lasă statelor membre responsabilitatea principală pentru definirea nivelului concret al salariului minim şi astfel nu se încalcă principiul subsidiarităţii şi nici principiul proporţionalităţii;

    2. consideră că iniţiativa Comisiei se încadrează în obiectivul de asigurare a unui cadru social şi de muncă adecvat la nivelul întregii Uniuni şi de îmbunătăţire a nivelului de trai, în contextul în care aproape 10% dintre lucrătorii din UE trăiesc în sărăcie;
    3. apreciază că:
    a) propunerea de directivă este coerentă cu priorităţile Semestrului European şi este în concordanţă cu Recomandările specifice de ţară adresate anumitor state membre ale Uniunii Europene;
    b) propunerea menţionează necesitatea accesului efectiv al lucrătorilor la salariul minim şi la mecanisme de reparare a prejudiciilor din perspectiva mobilităţii muncii în UE şi a problemelor de remunerare;
    c) prin urmărirea obiectivului general al actului legislativ, propunerea prezintă o serie de avantaje pentru România precum reducerea inegalităţilor sociale şi economice şi stabilizarea forţei de muncă în condiţiile unei migraţii excesive a românilor;

    4. solicită Guvernului României punerea în aplicare a Legii nr. 174/2020 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 217/2000 privind aprobarea coşului minim de consum lunar.


    ART. 2
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    Această hotărâre a fost adoptată de Senat în şedinţa din 8 martie 2021, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
                    ALINA-ŞTEFANIA GORGHIU

    Bucureşti, 8 martie 2021.
    Nr. 19.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016