Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 187 din 19 decembrie 2018  referitoare la propunerea de Directivă a Parlamentului European şi a Consiliului de renunţare la schimbarea sezonieră a orei şi de abrogare a Directivei 2000/84/CE - COM (2018) 639 final    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 187 din 19 decembrie 2018 referitoare la propunerea de Directivă a Parlamentului European şi a Consiliului de renunţare la schimbarea sezonieră a orei şi de abrogare a Directivei 2000/84/CE - COM (2018) 639 final

EMITENT: Senatul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1101 din 27 decembrie 2018
    În temeiul dispoziţiilor art. 67 şi art. 148 alin. (2) şi (3) din Constituţia României, republicată, precum şi ale Protocolului nr. 2 privind aplicarea principiilor subsidiarităţii şi proporţionalităţii, anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană şi a Tratatului de instituire a Comunităţii Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,
    în baza raportului Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII/567 din 13.12.2018,
    Senatul adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    Senatul României:
    1. formulează următoarele:
    Prezenta propunere de decizie respectă principiile subsidiarităţii şi proporţionalităţii, întrucât obiectivele sale nu pot fi realizate la nivel naţional, iar măsurile propuse şi forma deciziei sunt adecvate.
    Temei juridic
    Obiectivul prezentei propuneri este de a asigura buna funcţionare a pieţei interne. Prin urmare, art. 114 din TFUE este temeiul juridic adecvat. De asemenea, acesta este temeiul juridic al Directivei 2000/84/CE.
    Principiile subsidiarităţii şi proporţionalităţii
    Subsidiaritate (în cazul competenţelor neexclusive)
    Dovezile arată că este important să existe norme ale Uniunii în acest domeniu pentru a se asigura buna funcţionare a pieţei interne.
    Deoarece măsurile actuale referitoare la ora de vară sunt puse tot mai mult sub semnul întrebării, singura opţiune disponibilă pentru asigurarea în continuare a unei abordări armonizate este renunţarea în mod coordonat la schimbarea orei de două ori pe an, în conformitate cu prezenta propunere.
    Prin urmare, pentru a se asigura în continuare o abordare armonizată, Comisia propune renunţarea la schimbarea sezonieră a orei în Uniune, lăsând totodată fiecare stat membru în parte să îşi decidă ora standard şi, în special, să decidă dacă îşi va schimba permanent ora standard (cu o oră înainte) pentru a coincide cu actuala sa „oră de vară“ sau dacă va aplica permanent ora standard care corespunde actualei sale „ore de iarnă“.

    Proporţionalitate
    Propunerea Comisiei respectă principiul proporţionalităţii, deoarece nu depăşeşte ceea ce este necesar pentru îndeplinirea obiectivului de a continua să garanteze buna funcţionare a pieţei interne în ceea ce priveşte măsurile referitoare la ora de vară. În acest scop, propunerea Comisiei prevede măsuri armonizate în Uniune referitoare la oră, dând statelor membre dreptul de a decide dacă să aplice „ora de vară“ sau „ora de iarnă“.
    Propunerea nu afectează dreptul statelor membre de a decide ora sau orele standard de aplicat pe teritoriile aflate sub jurisdicţia lor;


    2. menţionează că:
    - majoritatea statelor membre nu sunt de acord cu conţinutul documentului şi nu se anticipează un acord până în 2021;
    – impactul acestei directive poate genera pierderi economiei naţionale, poate afecta starea de sănătate a populaţiei, procesul de învăţământ etc.;
    – spre exemplu, studiile făcute de Guvernul Italian arată că fixarea orei de iarnă, ca etalon, aduce economiei Italiei o economie cuantificată la 300 milioane euro, anual;
    – în ceea ce priveşte România, nu există studii de impact la nivelul ministerelor responsabile cu transporturile, sănătatea, învăţământul, care să definească interesul nostru ca stat membru, raportat la conţinutul acestei directive.


    ART. 2
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    Această hotărâre a fost adoptată de Senat în şedinţa din 19 decembrie 2018, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
                    IULIAN-CLAUDIU MANDA

    Bucureşti, 19 decembrie 2018.
    Nr. 187.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016