Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 18 din 28 aprilie 2020  referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliul European,  Consiliu, Banca Centrală Europeană, Banca Europeană de Investiţii şi Eurogroup -  răspunsul economic coordonat la epidemia de COVID-19 COM (2020) 112 final    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 18 din 28 aprilie 2020 referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliul European, Consiliu, Banca Centrală Europeană, Banca Europeană de Investiţii şi Eurogroup - răspunsul economic coordonat la epidemia de COVID-19 COM (2020) 112 final

EMITENT: Senatul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 366 din 7 mai 2020
    În temeiul dispoziţiilor art. 67 şi art. 148 alin. (2) şi (3) din Constituţia României, republicată, precum şi ale Protocolului (nr. 1) privind rolul parlamentelor naţionale în Uniunea Europeană, anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană şi a Tratatului de instituire a Comunităţii Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,
    în baza Raportului Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII/94 din 6.04.2020,
    Senatul adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    Senatul României:
    a) apreciază măsurile şi viteza de reacţie a Comisiei în condiţiile urgenţei atenuării impactului economic al COVID-19;
    b) susţine opinia că solidaritatea europeană trebuie să se manifeste prin elaborarea unui program comun de relansare şi prin emiterea unor obligaţiuni care să mutualizeze costurile uriaşe ale acestui proces; este evident, în acest caz, că nu mai pot fi invocate comportamente populiste sau riscante ale guvernelor (moral hazard) şi că, aşa cum Comisia a analizat corect, suntem în faţa unei crize duble, atât de cerere, cât şi de ofertă, a cărei durată este greu de anticipat;
    c) subliniază faptul că actuala criză se adaugă celei deja aşteptate de analişti, ca urmare a incapacităţii sau a lipsei de voinţă politică dovedite la nivel global, parţial şi european, de a rezolva problema distribuţiei profund inegale a rezultatelor economiei. Astfel, concentrarea averilor va fi şi mai mare, cererea globală/europeană şi naţională va fi şi mai scăzută, dacă nu se adoptă măsuri adecvate în timp util. De aceea, măsurile propuse de Comisie trebuie să aibă drept ţintă directă cele mai afectate categorii - cetăţenii, întreprinderile mici şi mijlocii, bunurile şi serviciile publice;
    d) consideră că această epidemie care afectează toate statele membre confirmă insuficienţa resurselor bugetului european; soluţiile adoptate, deşi binevenite, se bazează pe o mutare a fondurilor de la un obiectiv la altul, fără ca obiectivele iniţiale să fi fost atinse. Astfel, este de aşteptat, dar nu şi de dorit, că vom asista la acelaşi procedeu şi în Cadrul financiar multianual 2021-2027;
    e) exprimă îngrijorarea:
    (i) pentru neexistenţa în prezent a unei rezerve de resurse medicale şi sanitare strategice la nivel european;
    (ii) pentru faptul că utilizarea cu precădere a instrumentelor financiare va accentua decalajele dintre statele membre debitoare şi cele creditoare. Se reaminteşte faptul că politica monetară a Băncii Centrale Europene din ultimii ani, având drept scop relansarea economiei europene, a avut rezultate controversate; am asistat astfel la creşterea preţurilor la terenuri, imobiliare, în general, şi o rupere totală a cursurilor bursiere de mersul economiei reale, fenomene generate de cantitatea uriaşă de bani ieftini şi de achiziţiile de obligaţiuni ale băncii centrale;
    (iii) pentru riscul „uberizării“ economiei. Marile corporaţii cu acoperire globală din domeniul tehnologiei informaţiei şi afacerile bazate pe utilizarea acesteia sunt favorizate de criza actuală; populaţia închisă în propriile locuinţe şi conectată la internet s-a transformat nu doar în client al platformelor online, ci şi într-o foarte bogată resursă de date; cantităţi uriaşe de informaţie sunt colectate în această perioadă, cu avantaje economice, politice şi sociale greu de calculat şi anticipat. Contribuţia la formarea bunurilor şi serviciilor publice a acestui sector este minimă, în comparaţie cu avantajele de piaţă şi rezultatele economice;

    f) solicită:
    (i) un grad mai ridicat de transparenţă şi detaliere a anexelor acestei comunicări, precum şi a măsurilor viitoare ce se vor lua de către Comisie în contextul atenuării impactului economic şi social al COVID-19;
    (ii) măsuri economice, sociale şi politice adecvate gravităţii crizei şi obiectivului de construire a unei Uniuni solidare în interior şi cu o voce pe plan global. Combaterea atitudinilor populiste şi eurosceptice, de retragere în graniţele proprii, în contextul în care cooperarea este absolut necesară în atingerea obiectivelor asumate, nu se poate realiza doar prin supravegherea celor care exprimă asemenea poziţii şi denunţarea celor care le răspândesc în mod interesat, mai ales în spaţiul virtual.



    ART. 2
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, iar opinia cuprinsă în prezenta hotărâre se transmite instituţiilor europene.

    Această hotărâre a fost adoptată de Senat în şedinţa din 28 aprilie 2020, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
                    ROBERT-MARIUS CAZANCIUC

    Bucureşti, 28 aprilie 2020.
    Nr. 18.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016