Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 18/443 din 9 martie 2018  privind modificarea anexei nr. 1 la Regulamentul de organizare şi funcţionare a Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România, aprobat prin Hotărârea Conferinţei naţionale a experţilor contabili şi contabililor autorizaţi nr. 1/1995     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 18/443 din 9 martie 2018 privind modificarea anexei nr. 1 la Regulamentul de organizare şi funcţionare a Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România, aprobat prin Hotărârea Conferinţei naţionale a experţilor contabili şi contabililor autorizaţi nr. 1/1995

EMITENT: Corpul Experţilor Contabili
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 298 din 3 aprilie 2018
    În temeiul:
    - art. 27 alin. (1),art. 32 alin. (2) lit. b) şi art. 44 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 65/1994 privind organizarea activităţii de expertiză contabilă şi a contabililor autorizaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 3 şi 11 din Hotărârea Conferinţei naţionale extraordinare a Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România nr. 17/78 din 9 ianuarie 2017*);
──────────
    *) Hotărârea Conferinţei naţionale extraordinare a Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România nr. 17/78 din 9 ianuarie 2017 nu a fost publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I.
──────────

    – art. 1 din Hotărârea Consiliului superior al Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România nr. 18/437 din 10 februarie 2018**),
──────────
    **) Hotărârea Consiliului superior al Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România nr. 18/437 din 10 februarie 2018 nu a fost publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I.
──────────


    Consiliul superior al Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România adoptă următoarea hotărâre:
    ART. I
    Anexa nr. 1 la Regulamentul de organizare şi funcţionare a Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România, aprobat prin Hotărârea Conferinţei naţionale a experţilor contabili şi contabililor autorizaţi nr. 1/1995, republicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 601 din 12 august 2008, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează:
    "    ANEXA 1

    la regulament
    PROCEDURA ALEGERILOR
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    1. Alegerile pentru Consiliul superior şi pentru consiliile filialelor se fac prin vot secret, pentru un mandat de 4 ani.
    Preşedintele Consiliului superior şi preşedinţii consiliilor filialelor sunt aleşi prin vot secret, pentru un mandat de 4 ani. Preşedintele Consiliului superior este ales în cadrul întrunirii Conferinţei naţionale, iar preşedinţii consiliilor filialelor sunt aleşi de către adunarea generală a filialei.
    2. Au dreptul de a alege şi de a candida toţi membrii Corpului, persoane fizice înscrise în Tablou, membri activi, cu excepţia celor care:
    a) nu şi-au îndeplinit toate obligaţiile profesionale faţă de Corp şi care nu şi-au achitat integral cotizaţiile profesionale la termenul scadent şi/sau nu au depus raportul de activitate pentru anii precedenţi până la data de 28 februarie a anului curent;
    b) nu au obţinut viza la data depunerii candidaturii;
    c) sunt membri de onoare;
    d) sunt persoane fizice străine cărora le-a fost recunoscut dreptul de a exercita profesia de expert contabil sau de contabil autorizat în România;
    e) şi-au desfăşurat activitatea în cadrul structurilor executive pentru o perioadă mai mare de 6 luni în ultimii 4 ani calculaţi de la data depunerii candidaturii;
    f) au fost sancţionaţi sau sunt investigaţi pentru abaterile disciplinare prevăzute în regulament şi împotriva cărora s-a emis o hotărâre de sancţionare, chiar dacă aceasta a fost atacată conform reglementărilor Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România (CECCAR).
    3. Votul este secret şi are loc la data fixată de Consiliul superior.
    4. Toţi membrii Corpului care au dreptul de a alege şi doresc să candideze pentru a fi aleşi depun o declaraţie de candidatură. Regulile privind conţinutul-cadru şi modul de completare a declaraţiei de candidatură se stabilesc de către Consiliul superior. Declaraţiile de candidatură, apreciate ca incomplete sau incorect completate, vor fi respinse, fără a intra în procesul de analiză în cadrul Comitetului de nominalizare.
    5. Graficul de desfăşurare a alegerilor se aprobă de Consiliul superior.    CAP. II
    Alegerile pentru consiliile filialelor şi comisiile de disciplină ale filialelor
    6. Declaraţiile de candidaturi pentru consiliile filialelor se depun la sediul filialei sau se transmit prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire şi conţinut declarat către consiliul filialei până la data-limită stabilită în graficul de desfăşurare a alegerilor. Declaraţiile de candidaturi primite după data-limită stabilită sunt considerate tardive şi nu sunt luate în considerare, fiind obligatorie anexarea acestora la procesul-verbal de declarare a rezultatelor alegerilor.
    7. Înfiinţarea, dizolvarea, structura, mandatele, responsabilităţile, autoritatea şi procedurile de funcţionare ale Comitetului de nominalizare sunt stabilite în termenii de referinţă ai acestuia şi aprobate de către Consiliul superior. Comitetul de nominalizare a candidaţilor pentru fiecare dintre funcţiile vacante care fac obiectul procesului electoral este format dintr-un număr impar de membri, de regulă din 3 (trei) membri. Membrii Comitetului de nominalizare au o bună reputaţie profesională şi morală. Comitetul de nominalizare este responsabil cu punerea în aplicare a procesului de nominalizare elaborat de Consiliul superior.
    8. Formularul declaraţiei de candidatură pentru funcţia de membru în Consiliul filialei se publică pe site-ul filialei.
    9. Consiliul filialei cuprinde maximum 10 (zece) membri titulari, inclusiv preşedintele, şi 4 (patru) membri supleanţi.
    Numărul membrilor consiliului filialei variază în funcţie de numărul total de membri înscrişi în evidenţa filialei la data de 31 decembrie a anului anterior alegerilor, conform tabel ului de mai jos:
    Ponderea experţilor contabili în raport cu numărul total al membrilor Corpului la nivelul ţării

┌─────────┬────────────────────┬────────────────────┐
│ │Numărul membrilor │Numărul membrilor │
│ │titulari │supleanţi │
│ ├─────────┬──────────┼─────────┬──────────┤
│ │Experţi │Contabili │Experţi │Contabili │
│ │contabili│autorizaţi│contabili│autorizaţi│
├─────────┼─────────┼──────────┼─────────┼──────────┤
│Filiala │9 │1 │3 │1 │
│Bucureşti│ │ │ │ │
├─────────┼─────────┼──────────┼─────────┼──────────┤
│Filiale │ │ │ │ │
│cu peste │6 │1 │2 │0 │
│1.500 de │ │ │ │ │
│membri │ │ │ │ │
├─────────┼─────────┼──────────┼─────────┼──────────┤
│Filiale │ │ │ │ │
│cu │4 │1 │1 │0 │
│500-1.500│ │ │ │ │
│de membri│ │ │ │ │
├─────────┼─────────┼──────────┼─────────┼──────────┤
│Filiale │ │ │ │ │
│cu până │3 │0 │0 │1 │
│la 500 de│ │ │ │ │
│membri │ │ │ │ │
└─────────┴─────────┴──────────┴─────────┴──────────┘


    10. Declaraţia de candidatură completată la fiecare rubrică în parte şi semnată de candidat se înregistrează şi se depune la sediul filialei, în original, până la data stabilită în graficul de desfăşurare a alegerilor, urmând a se publica pe site-ul filialei.
    11. Declaraţiile de candidatură depuse pentru funcţia de membru al consiliului filialei vor fi analizate de către Comitetul de nominalizare a candidaţilor la funcţia de membru al consiliului filialei. Membrii Comitetului de nominalizare nu pot fi în acelaşi timp şi candidaţi în alegeri. Comitetul de nominalizare se numeşte prin hotărâre a Consiliului superior până la data stabilită în graficul de desfăşurare a alegerilor.
    12. Membrii titulari şi supleanţi ai consiliului filialei sunt aleşi prin vot secret, pentru un mandat de 4 ani, dintre membrii activi ai Corpului care şi-au îndeplinit toate obligaţiile profesionale faţă de Corp, şi-au achitat integral cotizaţiile profesionale la termenul scadent, au depus raportul de activitate pentru anii precedenţi până la data de 28 februarie a anului curent, au obţinut viza la data depunerii candidaturii, nu au fost sancţionaţi, respectiv împotriva acestora nu s-a emis o hotărâre de sancţionare, au o bună reputaţie profesională şi morală şi au fost propuşi de Comitetul de nominalizare.
    13. Membrii cărora le încetează mandatul de 4 ani pot fi realeşi după cel puţin o perioadă egală cu cea a unui mandat în condiţiile prevăzute de pct. 2 şi 12 din procedură.
    14. Comitetul de nominalizare, în primă etapă, verifică, sub sancţiunea respingerii, depunerea în termen a candidaturii, precum şi completitudinea şi corectitudinea datelor completate. Candidaturile respinse nu vor intra în etapa de nominalizare, fiind menţionate în procesul-verbal.
    15. Sistemul de evaluare a candidatului este un sistem calitativ bazat pe competenţă, educaţie, implicare demonstrată şi etică. Se vor identifica candidaţii care prezintă o anumită combinaţie de abilităţi şi atribute care corespund nevoilor particulare ale consiliului filialei în concordanţă cu strategia, obiectivele şi planul de lucru ale CECCAR.
    16. Comitetul de nominalizare analizează candidaturile rămase în procesul de nominalizare după prima etapă sub aspectul îndeplinirii condiţiilor prevăzute de Ordonanţa Guvernului nr. 65/1994, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, a criteriilor de evaluare din declaraţia de candidatură, a sistemului de evaluare al Comitetului de nominalizare şi întocmeşte un referat pentru fiecare candidat, în care este descris modul de îndeplinire a fiecărei condiţii şi fiecărui criteriu în parte.
    17. Comitetul de nominalizare analizează, sub sancţiunea nenominalizării, îndeplinirea tuturor celor 4 criterii din declaraţia de candidatură:
    a) inexistenţa oricăror acţiuni care au lezat sau care au fost săvârşite cu intenţia de a leza imaginea şi interesele CECCAR;
    b) îndeplinirea obligaţiilor faţă de Corp la data scadentă prevăzută de reglementările Corpului, inclusiv obţinerea vizei pentru anul în curs;
    c) experienţa managerială relevantă (funcţii de conducere relevante deţinute etc.);
    d) activităţi desfăşurate în interesul profesiei contabile (cursuri predate, propuneri de modificări legislative în interesul profesiei şi al Corpului, activitatea în diferite comitete, grupuri de lucru ale Corpului, sprijin de orice natură, lucrări scrise, seminare organizate, activitatea în diferite structuri alese ale Corpului etc.) în ultimii 5 ani.
    18. Comitetul de nominalizare are dreptul de a verifica toate informaţiile disponibile pe care le consideră necesare şi relevante pentru a-i permite să îşi îndeplinească sarcinile.
    19. Comitetul de nominalizare are dreptul de a convoca candidaţii la un interviu în vederea clarificării aspectelor vizate de sistemul de evaluare. În procesul de evaluare Comitetul de nominalizare va avea în vedere:
    - experienţa profesională;
    – cunoştinţele şi abilităţile tehnice, inclusiv cunoaşterea reglementărilor profesiei şi ale Corpului;
    – contribuţiile aduse profesiei şi CECCAR;
    – capacitatea de avea un impact semnificativ în activitatea consiliului filialei;
    – capacitatea de a promova interesele profesiei şi CECCAR la nivel local.
    20. Totodată, Comitetul de nominalizare va avea în vedere şi:
    - egalitatea de gen;
    – distribuţia mandatelor în funcţie de volumul activităţii profesionale desfăşurate ca persoană independentă sau prin intermediul societăţilor.
    21. Sunt validate pentru nominalizare candidaturile acceptate de minimum 2/3 din membrii comitetului.
    22. Comitetul de nominalizare face public pe site-ul filialei CECCAR procesul-verbal al Comitetului de nominalizare, având anexată lista candidaţilor admişi în urma procesului de nominalizare, până la data stabilită în calendarul de desfăşurare a alegerilor.
    23. Candidaţii respinşi pot contesta la Consiliul superior, în termen de o zi lucrătoare de la afişarea procesului-verbal al Comitetului de nominalizare, exclusiv aspectele de procedură, evaluarea candidatului fiind una de tip calitativ. Consiliul superior este obligat să soluţioneze contestaţia în termen de două zile de la înregistrarea acesteia.
    24. Până la data stabilită în graficul de desfăşurare a alegerilor se va publica pe site-ul filialei lista candidaţilor nominalizaţi pentru a participa la procesul electoral, se vor tipări buletinele de vot şi se va amenaja spaţiul destinat votării.
    25. Alegerea membrilor consiliului filialei se va face pe baza votului membrilor activi ai filialei înscrişi în Tabloul Corpului care şi-au îndeplinit toate obligaţiile profesionale faţă de Corp, şi-au achitat integral cotizaţiile profesionale la termenul scadent, au depus raportul de activitate pentru anii precedenţi până la data de 28 februarie a anului curent şi nu au fost sancţionaţi, respectiv împotriva acestora nu s-a emis o hotărâre de sancţionare. Listele electorale se vor întocmi pe baza situaţiei existente la data de 28 februarie a anului curent.
    26. În vederea asigurării posibilităţii participării tuturor membrilor filialei la alegerea membrilor consiliului filialei procesul de votare se va organiza după cum urmează:
    - la filialele cu până la 1.000 (inclusiv) de membri incluşi în listele electorale, două zile consecutive;
    – la filialele cu peste 1.000 de membri incluşi în listele electorale, inclusiv, 3 zile consecutive;
    – la filiala Bucureşti, 4 zile consecutive;
    – intervalul orar de votare este cuprins între orele 10,00-18,00 pentru fiecare zi de votare.
    Datele în care se va desfăşura procesul de vot sunt stabilite prin hotărâre a consiliului filialei, încadrându-se în intervalul stabilit prin graficul de desfăşurare a alegerilor, astfel încât procesul de votare să se finalizeze cu cel puţin cu două zile înainte de data desfăşurării adunării generale.
    27. Procesul de votare, inclusiv calendarul cu datele de desfăşurare a votării, intervalul orar de votare şi locaţia centrului de votare (sediul filialei) vor fi făcute publice, pe site-ul filialei, de către consiliul filialei cu cel puţin 5 zile calendaristice înainte de data votării.
    28. Este interzisă votarea pe bază de procură.
    29. Desfăşurarea votării este organizată şi supravegheată de o comisie electorală numită prin hotărâre a consiliului filialei, formată din 3 membri (membri CECCAR şi/sau angajaţi ai structurilor executive).
    30. Comisia electorală are următoarele atribuţii:
    a) organizează în bune condiţii desfăşurarea alegerilor la nivelul filialei, astfel încât să se asigure exprimarea secretă a votului;
    b) întocmeşte listele cu membrii filialei cu drept de vot, care vor cuprinde în mod obligatoriu următoarele informaţii: numele şi prenumele, CNP, numărul carnetului de membru şi semnătura de participare la vot. Listele se vor întocmi în ordine alfabetică şi vor fi numerotate şi semnate de membrii comisiei;
    c) răspunde de tipărirea buletinelor de vot;
    d) păstrează, sub sigiliu, listele cu membrii filialei cu drept de vot şi buletinele de vot până la data încheierii desfăşurării alegerilor;
    e) publică pe site-ul filialei şi prin afişare la sediul filialei data (datele), locul şi programul desfăşurării procedurii de votare;
    f) conduce operaţiunile de votare, luând toate măsurile pentru asigurarea ordinii la locul în care are loc votarea, asigurând prezenţa permanentă a cel puţin unui membru al comisiei în locaţia în care se desfăşoară votul. În cazul în care se prezintă la vot membri ai filialei care au fost omişi din liste, aceştia vor fi trecuţi pe o listă separată care va cuprinde aceleaşi elemente de identificare ca cele prevăzute la lit. b). Personalul administrativ va verifica îndeplinirea condiţiilor prevăzute la pct. 25 de către membrul care a fost omis de pe lista electorală, înainte ca acesta să îşi exercite dreptul la vot. Alegătorii se vor legitima cu un act de identitate valabil;
    g) asigură securitatea urnei şi a buletinelor de vot completate. În acest sens va lua următoarele măsuri de securizare:
    - alocă un spaţiu de depozitare (fişet metalic, dulap sau încăpere) cu încuietoare şi sigiliu;
    – în afara intervalului orar în care se desfăşoară procesul de vot se vor lua următoarele măsuri:
    • urna cu buletinele de vot să fie depozitată în spaţiul alocat din sediul filialei, membrii comisiei vor încuia acest spaţiu şi vor sigila toate căile de acces;
    • spaţiul de depozitare se sigilează/se desigilează, se închide şi se deschide doar în prezenţa tuturor membrilor comisiei;
    • cheile de la spaţiul de depozitare vor fi păstrate în plic închis, sigilat prin semnătura tuturor membrilor comisiei şi prin ştampila filialei;
    h) numără voturile, stabileşte valabilitatea voturilor exprimate, totalizează voturile exprimate şi stabileşte rezultatele alegerilor;
    i) redactează, la sfârşitul ultimei zile de votare, după ora-limită de votare, în două exemplare procesul-verbal cu rezultatele alegerilor; procesul-verbal se semnează de către toţi membrii comisiei;
    j) înaintează câte un exemplar al procesului-verbal consiliului filialei şi Consiliului superior al Corpului.
    31. Alegătorul votează unul sau mai mulţi dintre candidaţii înscrişi pe buletinul de vot, prin încercuirea numărului curent. Numărul maxim de candidaţi votaţi prin încercuire nu poate fi mai mare decât numărul locurilor vacante, număr specificat pe buletin. Nu se acceptă alte menţiuni pe buletinul de vot. Buletinele albe, cele care nu cuprind o desemnare precisă a candidatului ori care nu poartă ştampila CECCAR, cele care conţin semne de recunoaştere sau orice alte menţiuni nu sunt luate în considerare la stabilirea rezultatului, fiind considerate nule şi anexându-se la procesul-verbal. Alegătorii vor introduce buletinele de vot în urnă.
    32. După finalizarea votului se procedează la deschiderea urnelor şi numărarea voturilor.
    33. Deschiderea urnelor şi numărarea voturilor sunt asigurate de comisia electorală.
    34. Comisia electorală întocmeşte un proces-verbal al operaţiunii de numărare a voturilor şi de stabilire a rezultatului votării, care se semnează de către toţi membrii săi.
    35. Procesul-verbal de numărare a voturilor se întocmeşte în dublu exemplar de către comisia electorală şi cuprinde:
    a) numărul alegătorilor, potrivit listelor de alegători;
    b) numărul alegătorilor prezenţi la vot;
    c) numărul total al voturilor valabil exprimate;
    d) numărul voturilor nule;
    e) numărul voturilor obţinute de fiecare candidat în parte;
    f) numărul total al buletinelor de vot imprimate;
    g) numărul buletinelor rămase nefolosite şi anulate.
    Câte un exemplar al acestuia se transmite consiliului filialei şi consiliului superior al Corpului.
    36. Candidaţii care au obţinut cel mai mare număr de voturi vor ocupa locurile vacante în limita numărului acestora şi în ordinea descrescătoare a numărului de voturi obţinute. Mai întâi se vor ocupa locurile de titulari şi apoi cele de supleanţi. În cazul unei egalităţi pentru ultima poziţie liberă, va fi ales candidatul nominalizat de Comitetul de nominalizare. În acest caz, Comisia electorală înaintează rezultatul votului Comitetului de nominalizare cel mai târziu în ziua imediat următoare, care, în termen de maximum 24 de ore, va delibera şi va nominaliza candidatul care va fi ales. Rezultatul deliberării va fi înaintat Comisiei electorale, imediat după încheierea deliberărilor.
    37. Rezultatele votului sunt prezentate de un reprezentant al Comisiei electorale în prima şedinţă a adunării generale ordinare/extraordinare pentru validare/invalidare. Invalidarea procesului electoral este posibilă în cazul dovedirii nerespectării prevederilor procedurale ale prezentelor măsuri în procesul de votare. Conducerea filialei urmăreşte ca şedinţa adunării generale ordinare/ extraordinare a filialei din anul respectiv să fie convocată pentru o dată imediat ulterioară încheierii procesului de alegere a membrilor consiliului filialei.
    38. După finalizarea proceselor electorale în filialele în cadrul cărora au avut loc alegeri pentru funcţia de membru în consiliul filialei, Consiliul superior va centraliza procesele-verbale transmise de către comisiile electorale şi va înainta Conferinţei naţionale un raport al desfăşurării alegerilor, pentru aprobare. În cazul invalidării rezultatului votului în cadrul şedinţei adunării generale a filialei, procesul-verbal al Comisiei electorale va fi însoţit de punctul de vedere al Consiliului superior privind temeinicia invalidării rezultatelor votului.
    39. Mandatele membrilor consiliului filialei încep la data aprobării procesului electoral în cadrul Conferinţei naţionale.
    40. Membrii comitetelor de nominalizare şi ai comisiilor electorale nu pot fi soţ/soţie, rude sau afini până la gradul IV inclusiv ai candidaţilor la funcţiile de membru al consiliului filialelor.
    41. Pe parcursul procesului electoral este interzisă orice acţiune, prin orice mijloace de propagandă, în favoarea sau împotriva unuia sau a mai multor candidaţi care contravine Codului etic al profesioniştilor contabili, legislaţiei şi reglementărilor Corpului.
    42. Prevederile cap. I, II şi V din prezenta procedură sunt aplicabile şi pentru alegerea preşedinţilor, membrilor titulari şi membrilor supleanţi din comisiile de disciplină ale filialelor.    CAP. III
    Alegerile pentru Consiliul superior al Corpului şi Comisia superioară de disciplină
    43. Declaraţiile de candidaturi pentru Consiliul superior se depun la sediul central sau se transmit prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire şi conţinut declarat către Consiliul superior până la data-limită stabilită în graficul de desfăşurare a alegerilor. Declaraţiile de candidaturi primite după data-limită stabilită sunt considerate tardive şi nu sunt luate în considerare, anexându-se însă la procesul-verbal de declarare a rezultatelor alegerilor.
    44. Înfiinţarea, dizolvarea, structura, mandatele, responsabilităţile, autoritatea şi procedurile de funcţionare ale Comitetului de nominalizare sunt stabilite în termenii de referinţă ai acestuia şi aprobate de către Consiliul superior. Comitetul de nominalizare a candidaţilor pentru fiecare dintre funcţiile vacante care fac obiectul procesului electoral este format dintr-un număr impar de membri, de regulă din 3 membri. Membrii Comitetul de nominalizare au o bună reputaţie profesională şi morală. Comitetul de nominalizare este responsabil cu punerea în aplicare a procesului de nominalizare elaborat de Consiliul superior.
    45. Formularul declaraţiei de candidatură pentru funcţia de membru în Consiliul superior se publică pe site-ul CECCAR.
    46. Consiliul superior cuprinde maximum 22 de membri titulari, fără a lua în calcul funcţia de preşedinte, dintre care un membru contabil autorizat şi 4 supleanţi experţi contabili.
    47. Declaraţia de candidatură completată la fiecare rubrică şi semnată de candidat se înregistrează şi se depune la sediul central, în original, până la data stabilită în graficul de desfăşurare a alegerilor şi se publică pe site-ul CECCAR.
    48. Declaraţiile de candidatură depuse pentru funcţia de membru al Consiliului superior vor fi analizate de către Comitetul de nominalizare. Membrii Comitetului de nominalizare nu pot fi în acelaşi timp şi candidaţi în alegeri. Comitetul de nominalizare se numeşte prin hotărâre a Consiliului superior, până la data stabilită în graficul de desfăşurare a alegerilor.
    49. Membrii titulari şi supleanţi ai Consiliului superior sunt aleşi prin vot secret, pentru un mandat de 4 ani, dintre membrii activi ai Corpului care şi-au îndeplinit toate obligaţiile profesionale faţă de Corp, şi-au achitat integral cotizaţiile profesionale la termenul scadent, au depus raportul de activitate pentru anii precedenţi până la data de 28 februarie a anului curent, au obţinut viza la data depunerii candidaturii, nu au fost sancţionaţi, respectiv împotriva acestora nu s-a emis o hotărâre de sancţionare, au o bună reputaţie profesională şi morală şi au fost propuşi de Comitetul de nominalizare, în condiţiile privind mandatul prevăzute în Ordonanţa Guvernului nr. 65/1994, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    50. Membrii cărora le încetează mandatul de 4 ani obţinut începând cu data adoptării prezentei proceduri pot fi realeşi după cel puţin o perioadă egală cu cea a unui mandat în condiţiile prevăzute de pct. 2 si 49 din prezenta procedură.
    51. Comitetul de nominalizare, în prima etapă, verifică, sub sancţiunea respingerii, depunerea în termen a candidaturii, precum şi completitudinea şi corectitudinea datelor completate. Candidaturile respinse nu vor intra în etapa de nominalizare.
    52. Sistemul de evaluare a candidatului este un sistem calitativ, bazat pe competenţă, educaţie, implicare demonstrată şi etică. Se vor identifica candidaţii care prezintă o anumită combinaţie de abilităţi şi atribute care corespund nevoilor particulare ale Consiliului superior, în concordanţă cu strategia, obiectivele şi planul de lucru ale CECCAR, şi ale profesiei.
    53. Comitetul de nominalizare analizează candidaturile rămase în procesul de nominalizare după prima etapă sub aspectul îndeplinirii condiţiilor prevăzute de Ordonanţa Guvernului nr. 65/1994, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, a criteriilor de evaluare din declaraţia de candidatură, a sistemului de evaluare al Comitetului de nominalizare şi întocmeşte un referat pentru fiecare candidat, în care este descris modul de îndeplinire a fiecărei condiţii şi fiecărui criteriu în parte.
    54. Comitetul de nominalizare analizează, sub sancţiunea nenominalizării, îndeplinirea tuturor celor patru criterii din declaraţia de candidatură:
    a) inexistenţa oricăror acţiuni care au lezat sau care au fost săvârşite cu intenţia de a leza imaginea şi interesele CECCAR;
    b) îndeplinirea obligaţiilor faţă de Corp la data scadentă prevăzută de reglementările Corpului, inclusiv obţinerea vizei pentru anul în curs;
    c) experienţa managerială relevantă (funcţii de conducere relevante deţinute etc.);
    d) activităţi desfăşurate în interesul profesiei contabile (cursuri predate, propuneri de modificări legislative în interesul profesiei şi al Corpului, activitatea în diferite comitete, grupuri de lucru ale Corpului, sprijin de orice natură, lucrări scrise, seminare organizate, activitatea în diferite structuri alese ale Corpului etc.) în ultimii 5 ani.
    55. Comitetul de nominalizare are dreptul de a verifica toate informaţiile disponibile pe care le consideră necesare pentru ai permite să îşi îndeplinească sarcinile.
    56. Comitetul de nominalizare are dreptul de a convoca candidaţii la un interviu în vederea clarificării aspectelor vizate de sistemul de evaluare. În procesul de evaluare, Comitetul de nominalizare va avea în vedere:
    - experienţa profesională;
    – cunoştinţele şi abilităţile tehnice, inclusiv cunoaşterea reglementărilor profesiei şi ale Corpului;
    – contribuţii aduse profesiei şi CECCAR;
    – capacitatea de avea un impact semnificativ în activitatea Consiliului superior;
    – capacitatea de a promova interesele profesiei şi CECCAR la nivel naţional şi internaţional.
    57. Totodată, Comitetul de nominalizare va avea în vedere şi:
    - egalitatea de gen;
    – acoperirea regională;
    – distribuţia mandatelor în funcţie de volumul activităţii profesionale desfăşurate ca persoană independentă sau prin intermediul societăţilor.
    58. Sunt validate pentru nominalizare candidaturile acceptate de minimum 2/3 din membrii Comitetului de nominalizare.
    59. Comitetul de nominalizare face public pe site-ul CECCAR procesul-verbal al Comitetului de nominalizare, având ca anexă lista candidaţilor admişi în urma procesului de nominalizare, până la data stabilită în calendarul de desfăşurare a alegerilor.
    60. Candidaţii respinşi pot contesta la Consiliul superior, în termen de două zile lucrătoare de la afişarea procesului-verbal al Comitetului de nominalizare, exclusiv aspectele de procedură, evaluarea candidatului fiind una de tip calitativ. Consiliul superior este obligat să soluţioneze contestaţia în termen de două zile de la înregistrarea acesteia.
    61. Până la data stabilită în graficul de desfăşurare a alegerilor se va publica pe site-ul CECCAR lista candidaţilor nominalizaţi pentru a participa la procesul electoral şi se vor tipări buletinele de vot.
    62. Alegerea membrilor Consiliului superior are loc în cadrul întrunirii Conferinţei naţionale pe baza votului secret al membrilor activi ai filialei înscrişi în Tabloul Corpului care şi-au îndeplinit toate obligaţiile profesionale faţă de Corp, şi-au achitat integral cotizaţiile profesionale la termenul scadent, au depus raportul de activitate pentru anii precedenţi până la data de 28 februarie a anului curent şi nu au fost sancţionaţi, respectiv împotriva acestora nu s-a emis o hotărâre de sancţionare. Listele electorale se vor întocmi pe baza situaţiei existente la data de 28 februarie a anului curent.
    63. Este interzisă votarea pe bază de procură.
    64. Desfăşurarea votării este organizată şi supravegheată de o comisie electorală formată din 3 angajaţi ai structurilor executive şi 3 membri CECCAR desemnaţi de Conferinţa naţională, dintre care un membru al Consiliului superior al CECCAR.
    65. Votul se poate exprima prin buletine de vot depuse în urne sau prin utilizarea unei platforme de vot electronic.
    66. Comisia electorală are următoarele atribuţii:
    a) asigurarea condiţiilor pentru confidenţialitatea votului; alegătorul introduce buletinul de vot în urna sigilată de comisia electorală a voturilor;
    b) întocmirea listelor, în ordine alfabetică, cu membrii cu drept de vot prezenţi la Conferinţă, care vor cuprinde în principal numele şi prenumele, codul numeric personal, numărul carnetului de membru, semnătura de participare la vot. Listele sunt semnate de persoana din aparatul executiv desemnată cu întocmirea listelor electorale. Listele se predau Comisiei electorale. În cazul în care există membri participanţi la Conferinţă cu drept de vot care au fost omişi din liste, aceştia vor fi trecuţi de comisie pe o listă separată, cu datele de identificare mai sus menţionate;
    c) în cazul în care votul se realizează prin buletine de vot depuse în urne, acestea se vor distribui alegătorilor de către comisia electorală, pe bază de semnătură;
    d) membrii votanţi vor fi îndrumaţi de către comisie spre spaţiul destinat votării;
    e) în cazul în care votul se realizează prin utilizarea unei platforme de vot electronic, Comisia electorală va pune la dispoziţia participanţilor platforma de vot, buletinul de vot electronic şi codul de acces pentru vot.
    67. Alegătorul votează unul sau mai mulţi dintre candidaţii înscrişi pe buletinul de vot, prin încercuirea numărului curent sau prin bifarea candidaţilor în buletinul de vot electronic. Numărul maxim de candidaţi votaţi nu poate fi mai mare decât numărul locurilor vacante, număr specificat pe buletin. Nu se acceptă alte menţiuni pe buletinul de vot. Buletinele albe, cele care nu cuprind o desemnare precisă a candidatului ori care nu poartă ştampila CECCAR, cele care conţin semne de recunoaştere sau orice alte menţiuni nu sunt luate în considerare la stabilirea rezultatului, fiind considerate nule, şi se anexează la procesul-verbal.
    68. După finalizarea votului, când buletinele de vot ale alegătorilor au fost introduse în urnă, se procedează la deschiderea urnelor şi numărarea voturilor.
    69. Deschiderea urnelor şi numărarea voturilor sunt asigurate de Comisia electorală.
    70. În cazul utilizării platformei de vot electronic, Comisia electorală va lista raportul din platformă şi îl va semna.
    71. Comisia electorală întocmeşte un proces-verbal al operaţiunii de numărare a voturilor şi de stabilire a rezultatului votării, care se semnează de către toţi membrii săi.
    72. Procesul-verbal de numărare a voturilor se întocmeşte în dublu exemplar de către Comisia electorală şi cuprinde:
    a) numărul alegătorilor, potrivit listelor de alegători;
    b) numărul alegătorilor prezenţi la vot;
    c) numărul total al voturilor valabil exprimate;
    d) numărul voturilor nule;
    e) numărul voturilor obţinute de fiecare candidat în parte;
    f) numărul total al buletinelor de vot imprimate - în cazul exprimării votului la urne;
    g) numărul buletinelor rămase nefolosite şi anulate - în cazul exprimării votului la urne.
    73. Candidaţii care au obţinut cel mai mare număr de voturi vor ocupa locurile vacante în limita numărului acestora şi în ordinea descrescătoare a numărului de voturi obţinute. Mai întâi se vor ocupa locurile de titulari şi apoi cele de supleanţi. În cazul unei egalităţi pentru ultima poziţie liberă, va fi ales candidatul recomandat de Comitetul de nominalizare.
    74. Rezultatele votului sunt prezentate de un reprezentant al Comisiei electorale, în şedinţa Conferinţei naţionale pentru validare.
    75. Mandatele membrilor Consiliului superior încep cu data aprobării procesului electoral în cadrul Conferinţei naţionale.
    76. Membrii comitetelor de nominalizare şi ai comisiilor electorale nu pot fi soţ/soţie, rude sau afini până la gradul IV inclusiv ai candidaţilor la funcţiile de membru al Consiliului superior.
    77. În procesul electoral este interzisă orice acţiune, prin orice mijloace, de propagandă în favoarea sau împotriva unuia sau a mai multor candidaţi, care contravine Codului etic al profesioniştilor contabili, legislaţiei şi reglementărilor Corpului.
    78. Prevederile cap. I, III şi V din prezenta procedură sunt aplicabile şi pentru alegerea preşedinţilor, membrilor titulari şi membrilor supleanţi din Comisia superioară de disciplină.    CAP. IV
    Alegerea preşedintelui Consiliului superior şi a preşedinţilor consiliilor filialelor
    79. Declaraţiile de candidaturi se transmit, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire şi conţinut declarat, Consiliului superior sau consiliului filialei, după caz, până la data-limită stabilită de Consiliul superior. La nivelul Consiliului superior, respectiv al consiliului filialei, primirea şi verificarea declaraţiilor de candidatură, precum şi întocmirea listei candidaţilor se fac de către Comitetul de nominalizare numit de Consiliul superior; membrii Comitetului de nominalizare nu pot fi în acelaşi timp şi candidaţi în alegeri.
    80. Procedura alegerii este stabilită prin hotărâre a Conferinţei naţionale a experţilor contabili şi contabililor autorizaţi.    CAP. V
    Dispoziţii finale şi tranzitorii
    81. Situaţiile excepţionale nereglementate de prezenta procedură vor fi soluţionate prin dispoziţii tranzitorii emise prin hotărârea Consiliului superior al CECCAR.
    82. Nerespectarea prevederilor prezentei reglementări se sancţionează conform Ordonanţei Guvernului nr. 65/1994, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, Regulamentului de organizare şi funcţionare a Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România, precum şi altor reglementări legale incidente.
    83. La data intrării în vigoare a prezentei proceduri se abrogă orice altă prevedere contrară din reglementările CECCAR. Consiliul superior va asigura punerea în aplicare a prezentelor măsuri."


    ART. II
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, în conformitate cu prevederile art. 44 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 65/1994, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. III
    Organele alese şi executive vor duce la îndeplinire dispoziţiile prezentei hotărâri.



                    Preşedintele Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România,
                    Robert Aurelian Şova


    Bucureşti, 9 martie 2018
    Nr. 18/443.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016