Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 174 din 30 martie 2017  pentru aprobarea Normelor metodologice privind modul de calcul al drepturilor salariale pentru salariaţii încadraţi cu contract individual de muncă pe durată nedeterminată la operatorii economici cu capital majoritar sau integral de stat din industria naţională de apărare care nu desfăşoară activităţi de bază din lipsă de comenzi sau contracte, precum şi pentru stabilirea activităţilor prevăzute la art. 24 din Legea nr. 232/2016 privind industria naţională de apărare, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 174 din 30 martie 2017 pentru aprobarea Normelor metodologice privind modul de calcul al drepturilor salariale pentru salariaţii încadraţi cu contract individual de muncă pe durată nedeterminată la operatorii economici cu capital majoritar sau integral de stat din industria naţională de apărare care nu desfăşoară activităţi de bază din lipsă de comenzi sau contracte, precum şi pentru stabilirea activităţilor prevăzute la art. 24 din Legea nr. 232/2016 privind industria naţională de apărare, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 224 din 31 martie 2017


     În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 24 din Legea nr. 232/2016 privind industria naţională de apărare, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative,

     Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

    ART. 1
     În perioada în care salariaţii încadraţi cu contract individual de muncă pe durată nedeterminată la operatorii economici cu capital majoritar sau integral de stat din industria naţională de apărare nu desfăşoară activităţi de bază din lipsă de comenzi sau contracte, aceştia efectuează activităţi de întreţinere, conservare, reparaţii şi pază a capacităţilor de producţie, activităţi administrative şi alte activităţi specifice, indisolubil legate de producţia sau comerţul cu armament, muniţie şi material de război, conform pregătirii lor profesionale şi prin menţinerea în meseria/funcţia ocupate în cadrul operatorului economic, respectiv:
    a) activităţi de întreţinere, revizii, reparaţii curente şi capitale aferente clădirilor, construcţiilor speciale şi mijloacelor fixe indisolubil legate de producţia sau comerţul cu armament, muniţie şi material de război;
    b) activităţi de conservare a capacităţilor de producţie pentru apărare, care includ activităţi necesare pentru protecţia temporară împotriva coroziunii, îmbătrânirii, degradării fizice şi chimice a capacităţilor de producţie sau a unor active ale acestora, în scopul menţinerii parametrilor tehnico-funcţionali reglementaţi de instrucţiunile şi normativele tehnice şi tehnologice, pe un anumit interval de timp, determinat de lipsa de comenzi sau de imposibilitatea executării altor activităţi productive şi care sunt indisolubil legate de producţia sau comerţul cu armament, muniţie şi material de război;
    c) activităţi de pază efectuate în baza planurilor de pază ale operatorilor economici aprobate conform legii pentru activele care sunt indisolubil legate de producţia sau comerţul cu armament, muniţie şi material de război;
    d) activităţi de evidenţă, inventariere, gestionare documentaţii tehnice; activităţi de evidenţă şi gestionare a forţei de muncă aferentă capacităţilor de producţie, activităţi de gestionare active corporale şi active circulante aferente capacităţilor producţiei de apărare, activităţi de întreţinere curentă a spaţiilor aferente capacităţilor producţiei de apărare şi care sunt în legătură cu activităţile prevăzute la lit. a) şi b), activităţi indisolubil legate de producţia sau comerţul cu armament, muniţie şi material de război.


    ART. 2
    (1) Pentru acoperirea drepturilor salariale ale personalului care desfăşoară activităţi conform art. 1, în completarea fondului de salarii al unităţii, operatorii economici primesc lunar un fond din sumele prevăzute cu această destinaţie în bugetul de stat, prin bugetul ministerului de resort, în conformitate cu art. 24 din Legea nr. 232/2016 privind industria naţională de apărare, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative.
    (2) Fondul lunar pentru fiecare operator economic se stabileşte de ministerul de resort pe baza analizei de încărcare a capacităţilor de producţie pentru apărare cu comenzi militare, de export şi civile şi a activităţilor prevăzute la art. 1, potrivit anexei nr. 1.
    (3) Fondul lunar, alocat operatorilor economici, se determină luându-se în calcul 75% din câştigul salarial mediu brut pe economie din luna anterioară, comunicat de Institutul Naţional de Statistică, la care se adaugă contribuţiile datorate de angajatori potrivit legii.
    (4) Pentru fiecare lună operatorul economic întocmeşte un decont justificativ în conformitate cu anexa nr. 2. Decontul justificativ se va încadra în fondul anual prevăzut şi se va depune la ministerul de resort în termen de 5 zile lucrătoare de la publicarea salariului mediu brut pe economie pentru luna anterioară de raportare.
    (5) Sumele stabilite se alocă operatorilor economici prin ordin al ministrului numai în baza decontului justificativ.
    (6) Operatorii economici au obligaţia de a ţine evidenţa nominală a orelor prestate şi a activităţilor desfăşurate potrivit art. 1, activităţi indisolubil legate de producţia sau comerţul cu armament, muniţie şi material de război, în conformitate cu anexa nr. 3.

    ART. 3
     Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

    ART. 4
     La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 703/2012 pentru stabilirea activităţilor prevăzute de art. 10 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 95/2002 privind industria de apărare, pentru aprobarea numărului mediu maxim de personal pe anul 2012 pentru operatorii economici din industria de apărare, care desfăşoară aceste activităţi, precum şi pentru modificarea anexelor nr. 4 şi 4a la Normele metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 95/2002 privind industria de apărare, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.597/2002, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 557 din 7 august 2012.




                     PRIM-MINISTRU
                     SORIN MIHAI GRINDEANU

                     Contrasemnează:
                     ---------------
                     Ministrul economiei,
                     Mihai Tudose

                     Ministrul muncii şi justiţiei sociale,
                     Lia-Olguţa Vasilescu

                     Ministrul finanţelor publice,
                     Viorel Ştefan


     Bucureşti, 30 martie 2017.
     Nr. 174.

    ANEXA NR. 1


    
        Operator economic ....................................
        Încărcarea personalului în luna ............../anul .......

     ┌────┬───────────────┬──────────────────┬────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
     │Nr. │Total salariaţi│ Nr. mediu │ din care: │
     │crt.│la finele lunii│total de personal ├───────────┬──────────────┬────────────────────────────────────────────┬───┬────────┤
     │ │ (nr. efectiv) │(col. 3 + col. 4 │Nr. mediu │ Nr. mediu │ din care: │CAS│Alte │
     │ │ │+ col. 7 + col. 8)│de personal│ de personal ├──────────────────────┬─────────────────────┤ │situaţii│
     │ │ │ │încărcat │fără încărcare│Nr. mediu de personal │Nr. mediu de personal│ │ │
     │ │ │ │cu comenzi │(col. 5 + │care a desfăşurat │fără acoperire │ │ │
     │ │ │ │ │ col. 6) │activităţile prevăzute│în comenzi sau în │ │ │
     │ │ │ │ │ │de art. 1 şi pentru │nr. mediu maxim de │ │ │
     │ │ │ │ │ │care se solicită │personal beneficiar │ │ │
     │ │ │ │ │ │alocarea de fonduri │al prevederilor │ │ │
     │ │ │ │ │ │de la bugetul de stat │art. 1 │ │ │
     ├────┼───────────────┼──────────────────┼───────────┼──────────────┼──────────────────────┼─────────────────────┼───┼────────┤
     │ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │
     ├────┼───────────────┼──────────────────┼───────────┼──────────────┼──────────────────────┼─────────────────────┼───┼────────┤
     │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
     ├────┴───────────────┴──────────────────┴───────────┴──────────────┴──────────────────────┼─────────────────────┼───┼────────┤
     │NOTĂ: │ │ │ │
     │În categoria "alte situaţii" se includ concediile fără plată, creştere copil etc. │ │ │ │
     │În nr. mediu de personal încărcat se va include şi nr. de personal în CO, aferent. │ │ │ │
     └─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────────────┴───┴────────┘

       Director general,
       ..................



    ANEXA NR. 2


       Operator economic
                                                               Aprob
                                                    Ordonator principal de credite,

         Avizat
        Ministerul de resort
        Direcţia coordonatoare




     DECONT JUSTIFICATIV
     pentru stabilirea fondului lunar
     potrivit art. 1 pe luna ........

    
        I.
     ┌──────────────────────────┬──────────────┬──────────────┬──────────────┬──────────────┐
     │ Nr. ore aferente │Total ore │Total ore │Total ore │Total ore │
     │activităţilor desfăşurate │Activitatea a)│Activitatea b)│Activitatea c)│Activitatea d)│
     │potrivit art. 1, din care:│ │ │ │ │
     ├──────────────────────────┼──────────────┼──────────────┼──────────────┼──────────────┤
     │ │ │ │ │ │
     └──────────────────────────┴──────────────┴──────────────┴──────────────┴──────────────┘

     ┌─────┬──────┬──────────────────────────────────────────────────────┬────────┬─────────┐
     │ II. │ Nr. │ │ │ │
     │ │ crt. │ Date de fundamentare │ U.M. │ Valoare │
     │ ├──────┼──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼─────────┤
     │ │1. │Total ore aferente activităţilor potrivit pct. I │ore │ │
     │ ├──────┼──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼─────────┤
     │ │2. │Număr de ore lucrătoare în luna de raportare │ore │ │
     │ ├──────┼──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼─────────┤
     │ │3. │Nr. mediu de personal rezultat │nr. │ │
     │ ├──────┼──────────────────────────────────────────────────────┤personal│ │
     │ │ │(rd. 1 : rd. 2) │ │ │
     │ ├──────┼──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼─────────┤
     │ │4. │75% din salariul mediu brut pe economie comunicat de │lei │ │
     │ │ │INS pentru luna anterioară, respectiv ....... │ │ │
     │ ├──────┼──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼─────────┤
     │ │5. │Sume completare fond salarii │lei │ │
     │ │ │(rd. 3 x rd. 4) │ │ │
     │ ├──────┼──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼─────────┤
     │ │6. │Contribuţii datorate de angajator pentru sumele de la │lei │ │
     │ │ │punctul 5, din care: │ │ │
     │ ├──────┼──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼─────────┤
     │ │6.1. │CAS │lei │ │
     │ ├──────┼──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼─────────┤
     │ │6.2. │Contribuţii pentru concedii şi indemnizaţii de │lei │ │
     │ │ │asigurări sociale de sănătate │ │ │
     │ ├──────┼──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼─────────┤
     │ │6.3. │Fond pentru accidente de muncă şi boli profesionale │lei │ │
     │ ├──────┼──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼─────────┤
     │ │6.4. │Fond asigurări de sănătate │lei │ │
     │ ├──────┼──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼─────────┤
     │ │6.5. │Fond şomaj │lei │ │
     │ ├──────┼──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼─────────┤
     │ │6.6. │Fond garantare pentru plata creanţelor salariale │lei │ │
     ├─────┼──────┼──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼─────────┤
     │ │7. │Total sume alocate conform art. 24 din │lei │ │
     │ │ │Legea nr. 232/2016 privind industria naţională de │ │ │
     │ │ │apărare, precum şi pentru modificarea şi completarea │ │ │
     │ │ │unor acte normative (rd. 5 + rd. 6) │ │ │
     └─────┴──────┴──────────────────────────────────────────────────────┴────────┴─────────┘



     NOTĂ:
     La nivel anual nu poate fi depăşit numărul mediu maxim care se aprobă prin HG nr. .... calculat astfel: Σ nr. de personal lunar/12 ≤ număr mediu maxim anual aprobat.
     Conducerea executivă a operatorului economic confirmă realitatea, regularitatea şi legalitatea operaţiunilor din decontul justificativ prezentat la plată şi arată că măsurile sunt necesare şi limitate la menţinerea capacităţilor de producţie pentru apărare.



        Director general, Director economic,
        .................. .........................

                                 CFP



    ANEXA NR. 3



     Operator economic

     Evidenţa activităţilor desfăşurate şi a orelor prestate de
     salariatul ................. pe luna ............
     potrivit prevederilor art. 1

        Nume şi prenume
    ┌────────────┬────────────┬─────────────────────┬─────────┬──────────┐
    │ Ziua │ Denumire │ Denumire │ Ore │Observaţii│
    │ │ activitate │subactivitate/lucrare│realizate│ │
    ├────────────┼────────────┼─────────────────────┼─────────┼──────────┤
    │ 1. │ a │ 1. │ │ │
    │ │ ├─────────────────────┼─────────┤ │
    │ │ │ 2. │ │ │
    │ │ ├─────────────────────┼─────────┤ │
    │ │ │ 3. │ │ │
    │ │ ├─────────────────────┼─────────┤ │
    │ │ │ ..... │ │ │
    │ ├────────────┼─────────────────────┼─────────┼──────────┤
    │ │ b │ │ │ │
    │ ├────────────┼─────────────────────┼─────────┼──────────┤
    │ │ c │ │ │ │
    │ ├────────────┼─────────────────────┼─────────┼──────────┤
    │ │ d │ │ │ │
    ├────────────┼────────────┼─────────────────────┼─────────┼──────────┤
    │Total ziua 1│ │ │ │ │
    ├────────────┼────────────┼─────────────────────┼─────────┼──────────┤
    │ 2. │ │ │ │ │
    ├────────────┼────────────┼─────────────────────┼─────────┼──────────┤
    │ 3. │ │ │ │ │
    ├────────────┼────────────┼─────────────────────┼─────────┼──────────┤
    │ ... │ │ │ │ │
    ├────────────┼────────────┼─────────────────────┼─────────┼──────────┤
    │ 31. │ │ │ │ │
    ├────────────┼────────────┼─────────────────────┼─────────┼──────────┤
    │ TOTAL │ │ │ │ │
    └────────────┴────────────┴─────────────────────┴─────────┴──────────┘

          Aprobat, Avizat, Întocmit,
     Director general Director economic Responsabil resurse umane
     ................ ................. .........................

       * "Secret" după completare.




     --------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016