Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 168 din 16 martie 2016  pentru aprobarea Memorandumului de înţelegere privind sprijinul pentru implementarea proiectelor dintre Guvernul României şi Banca Europeană de Investiţii, semnat la Luxemburg la 21 decembrie 2015 şi la Bucureşti la 23 decembrie 2015    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 168 din 16 martie 2016 pentru aprobarea Memorandumului de înţelegere privind sprijinul pentru implementarea proiectelor dintre Guvernul României şi Banca Europeană de Investiţii, semnat la Luxemburg la 21 decembrie 2015 şi la Bucureşti la 23 decembrie 2015

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 207 din 21 martie 2016

    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 11 lit. k) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificările şi completările ulterioare,

    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

    ARTICOL UNIC
    Se aprobă Memorandumul de înţelegere privind sprijinul pentru implementarea proiectelor dintre Guvernul României şi Banca Europeană de Investiţii, semnat la Luxemburg la 21 decembrie 2015 şi la Bucureşti la 23 decembrie 2015.


                                 PRIM-MINISTRU
                              DACIAN JULIEN CIOLOŞ

                                Contrasemnează:
                                ---------------
                       p. Ministrul fondurilor europene,
                             Nicuşor Marian Buică,
                                secretar de stat

                        p. Ministrul finanţelor publice,
                                Daniela Pescaru,
                                secretar de stat

                         Ministrul afacerilor externe,
                                Lazăr Comănescu

    Bucureşti, 16 martie 2016.
    Nr. 168.



                            MEMORANDUM DE ÎNŢELEGERE
               privind sprijinul pentru implementarea proiectelor
           între Guvernul României şi Banca Europeană de Investiţii*)

──────────
    *) Traducere.
──────────


    Părţile semnatare:
    Guvernul României, reprezentat de Ministerul Fondurilor Europene, reprezentat de doamna Aura Răducu, în calitate de ministru (denumit în continuare "Guvernul României") şi
    Banca Europeană de Investiţii, cu sediul la 100 boulevard Konrad Adenauer, Luxemburg-Kirchberg (Marele Ducat al Luxemburgului), reprezentată de domnul Dietmar Dumlich, şef de divizie, şi domnul Stephen Sturmer, şef de divizie (denumită în continuare "BEI"),
    (denumite împreună "părţi")
    Având în vedere faptul că:
    1. părţile recunosc existenţa unei colaborări bune şi îndelungate între Guvernul României şi BEI în domeniul finanţării investiţiilor din infrastructură şi a altor necesităţi de dezvoltare ale României, de la începutul anilor 1990;
    2. părţile recunosc importanţa majoră a finanţării pe care România urmează să o primească prin fondurile europene structurale şi de investiţii ("FESI"), şi anume Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR), Fondul Social European (FSE), Fondul de Coeziune ("FC"), Fondul European pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală ("FEADR") şi Fondul European pentru Pescuit şi Afaceri Maritime ("FEPAM") pentru perioada de programare 2014-2020, şi consideră că aceasta reprezintă o oportunitate fără precedent pentru România de a-şi creşte performanţele economice prin investiţia în transport şi infrastructura de mediu, eficienţă energetică, tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor (TIC), cercetare şi dezvoltare, educaţie şi formare profesională, precum şi consolidarea bazei de competitivitate şi dezvoltarea unei economii bazate pe cunoaştere şi inovare;
    3. Guvernul României este hotărât să crească rata şi calitatea absorbţiei FESI printr-o mai bună gestionare, eficientizare şi executare a investiţiilor. Guvernul României a solicitat asistenţa BEI în acest efort, în vederea consolidării capacităţii sale de formulare a politicilor şi strategiilor, de planificare sectorială şi de planificare, elaborare şi implementare a proiectelor;
    4. după consultările avute cu Comisia Europeană, Guvernul României înţelege faptul că aceasta recunoaşte valoarea consilierii şi asistenţei pe care BEI o poate oferi României. Asistenţa BEI este necesară pentru implementarea cu succes atât a proiectelor finanţate, cât şi a celor ce vor fi finanţate din FESI şi/sau de către BEI, în perioada de programare 2014-2020, precum şi pentru pregătirea următoarei perioade de programare;
    5. acest memorandum de înţelegere ("Memorandum") nu are intenţia să schimbe natura sprijinului pe care BEI va continua să îl ofere României, atunci când un astfel de sprijin nu va intra în domeniul de aplicare al prezentului memorandum; în special, părţile confirmă faptul că în completarea operaţiunilor sale de creditare şi de asistenţă furnizată de JASPERS pentru pregătirea de noi proiecte destinate să fie finanţate prin FESI, BEI poate oferi sprijin consultativ pentru îmbunătăţirea performanţelor în pregătirea şi implementarea proiectelor care vor fi cofinanţate de către BEI;
    6. BEI este instituţia de finanţare a Uniunii Europene. În temeiul articolelor 174 şi 175 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene (TFUE), "În scopul promovării unei dezvoltări armonioase a întregii Uniuni, aceasta îşi dezvoltă şi îşi desfăşoară acţiunea care conduce la consolidarea coeziunii sale economice, sociale şi teritoriale" şi "Uniunea susţine realizarea acestor obiective prin acţiunea pe care o întreprinde prin intermediul Fondurilor Structurale ale UE, al Băncii Europene de Investiţii şi al celorlalte instrumente financiare existente". Aceste articole sunt prevăzute şi în preambulul Regulamentului 1.303/2013 al Consiliului de stabilire a dispoziţii generale privind FESI, iar rolul BEI în sprijinirea implementării FESI este reflectat în mai multe prevederi ale Regulamentelor FESI;
    7. conform articolului 18(7) din statutul său, în completarea activităţii sale de bază, BEI poate furniza servicii de asistenţă tehnică în conformitate cu termenii şi condiţiile stabilite de majoritatea Consiliului Guvernatorilor săi şi cu respectarea statutului său;
    8. părţile recunosc faptul că toate obligaţiile de audit la care BEI ar putea fi supusă vor fi cele din statutul BEI, care este parte integrantă din TFUE. BEI fiind un organism al UE, instituţiile naţionale de audit nu beneficiază de drepturile de auditare a Grupului BEI, iar BEI este supusă numai verificărilor de audit - inclusiv vizite la faţa locului - efectuate direct de către Curtea de Conturi Europeană;
    9. dat fiind statutul instituţional al BEI, părţile înţeleg, de asemenea, că BEI nu este supusă regulilor naţionale privind achiziţiile publice, ci urmează propriile sale reguli cu privire la achiziţiile publice.

    În acest scop şi ţinând seama de preambulul anterior, părţile convin următoarele:

    1. Posibile domenii de asistenţă BEI pentru asigurarea de sprijin pentru implementarea proiectelor, având în vedere nevoile identificate de Guvernul României
    Guvernul României a identificat un număr de domenii generale în care ar fi necesar sprijin suplimentar pentru creşterea performanţelor României în pregătirea şi implementarea proiectelor, astfel încât să se îmbunătăţească absorbţia FESI de către România în perioada de programare 2014-2020.
    Având în vedere necesităţile Guvernului României şi rolul BEI de creditor pe termen lung al UE, BEI este dispusă să asigure în continuare sprijin pentru implementarea proiectelor ("Sprijin pentru proiecte"), cu scopul de a susţine agenda de reformă structurală a României, investiţiile din sectorul public şi intenţia acesteia de a creşte absorbţia FESI în perioada de programare 2014-2020, precum şi pregătirea de către România a următoarei perioade de programare. Sprijinul pentru proiecte va fi convenit de către părţi de la caz la caz prin acorduri individuale ("Acord de servicii de asistenţă tehnică pentru implementarea proiectelor" - "ASATIP"), ce vor fi încheiate în conformitate cu articolul 3 de mai jos. Acesta poate cuprinde o posibilă asistenţă din partea BEI în legătură cu nevoile identificate mai jos.
    Domeniul 1: Nevoi orizontale
    BEI poate furniza sprijin în vederea asigurării unei gestionări eficiente şi proactive a programului, pentru programele operaţionale selectate, prin măsuri care să contribuie la o implementare eficace, eficientă şi oportună a proiectelor şi dezvoltarea sistemelor de gestionare şi control aferente, inclusiv, dar nu numai:
    - sprijin pentru creşterea capacităţii administrative a autorităţilor de management, organismelor intermediare şi a altor beneficiari publici pentru identificarea, pregătirea şi implementarea proiectelor;
    - sprijin pentru gestionarea procesului de închidere a programelor operaţionale sectoriale Transport şi Mediu finanţate în cadrul perioadei de programare 2007-2013;
    - furnizarea de consultanţă directă echipelor pentru proiecte-cheie şi departamentelor responsabile pentru pregătirea, gestionarea şi implementarea proiectelor (inclusiv sprijin pentru metodologiile de licitaţii);
    - sprijin pentru formarea şi dezvoltarea profesională a experţilor locali în vederea pregătirii şi implementării unor astfel de proiecte;
    - sprijin pentru identificarea aspectelor legate de guvernanţă, simplificarea şi eficientizarea cadrului legislativ şi de reglementare naţional aferent absorbţiei de FESI.
    - sprijin pentru dezvoltarea şi implementarea planurilor de acţiune sau măsuri pentru îndeplinirea condiţionalităţilor ex-ante specifice din "Acordul de parteneriat" privind utilizarea FESI în 2014-2020 (avute în vedere pentru, dar fără a se limita la, sprijinirea metodologiilor pentru achiziţii publice, creşterea capacităţii instituţionale şi condiţionalităţile ex-ante specifice aferente Programului operaţional Infrastructură mare).
    Domeniul 2: Nevoi specifice legate de implementarea programelor operaţionale
    BEI poate sprijini măsuri de pregătire şi implementare a proiectelor prin, dar nelimitându-se la:
    - asigurarea de sprijin pentru monitorizare, evaluare şi implementare;
    - asigurarea unui grup de experţi independenţi conduşi de BEI pentru a sprijini pregătirea şi implementarea proiectelor, acolo unde au fost identificate dificultăţi în pregătirea şi implementarea acestora;
    - furnizarea de sprijin metodologic pentru pregătirea ghidurilor legate de pregătirea pentru şi implementarea unor astfel de proiecte.
    - sprijin pentru implementarea instrumentelor financiare descentralizate în România.
    Sprijinul pentru proiecte menţionat anterior va fi suplimentar faţă de orice sprijin existent finanţat prin FESI şi orice asistenţă convenită de BEI în cadrul aranjamentelor "due diligence" legate de execuţia cofinanţării BEI. Se va acorda atenţie evitării oricărei suprapuneri între sprijinul pentru proiecte oferit de BEI în temeiul prezentului memorandum şi orice alt sprijin oferit de JASPERS în conformitate cu mandatul său.
    Acest memorandum se referă la Sprijinul acordat de către BEI pentru proiecte şi finanţat prin programele operaţionale finanţate din FESI.
    În orice moment înainte de încetarea acestui memorandum, Guvernul României poate solicita BEI servicii în orice alt sector sau domeniu. Sub rezerva existenţei unei expertize corespunzătoare, BEI va depune toate eforturile pentru a răspunde în mod proactiv la solicitarea Guvernului României, identificând nevoile suplimentare de asistenţă. Astfel de servicii suplimentare vor fi stabilite de comun acord între părţi.

    2. Resurse
    Sub rezerva disponibilităţii interne a resurselor şi în mod discreţionar, BEI va acorda sprijin prin experţi din sfera BEI cu expertiza necesară în sectorul respectiv şi/sau prin experţi independenţi (terţi) angajaţi de către BEI în conformitate cu procedurile sale obişnuite de achiziţie a consultanţilor externi (inclusiv normele privind posibile conflicte de interese). Părţile vor colabora pentru abordarea adecvată a oricărui conflict de interese real, posibil sau perceput în timpul achiziţiei consultanţilor externi angajaţi de BEI.

    3. Acorduri de servicii de asistenţă tehnică pentru implementarea proiectelor
    Sub rezerva acordului între părţi, BEI va acorda sprijin beneficiarilor şi/sau autorităţilor de management pe bază de ASATIP individuale, având în principiu formatul conform anexei 2 la acest memorandum, semnate între BEI, pe de o parte, şi Beneficiar şi/sau Autoritatea de management corespunzătoare, pe de altă parte.
    Fiecare ASATIP va intra în vigoare la data semnării sale. Onorariile vor avea la bază principiul recuperării costului în conformitate cu decizia organelor de conducere ale BEI şi vor fi diferenţiate în conformitate cu secţiunea II, anexa 1.
    Onorariile pentru fiecare ASATIP vor fi aplicate fie printr-un acord pe bază de onorarii sau printr-un acord pe bază de preţ global*1), astfel cum este convenit de BEI şi Beneficiar/autorităţile de management.
──────────
    *1) Acordurile cu preţ global vor fi excepţionale şi vor fi adoptate doar în cazurile în care domeniul de aplicare al livrabilelor este clar definit, iar volumul de muncă implicat poate fi prevăzut cu exactitate.
──────────

    4. Coordonare
    BEI va coordona acordarea de Sprijin pentru proiecte împreună cu ministrul fondurilor europene. BEI va acorda Sprijin pentru proiecte în strânsă colaborare cu toţi factorii-cheie implicaţi, inclusiv cu autorităţile de management, organismele de implementare, beneficiarii şi Comisia Europeană. Ministrul fondurilor europene se angajează să contribuie la schimbul de informaţii şi documente cu toţi participanţii, atunci când este nevoie, şi să îi sprijine în vederea aplicării soluţiilor identificate.
    În scopul menţionat anterior, se va identifica o persoană de contact principală atât din cadrul Ministerului Fondurilor Europene, cât şi din cadrul BEI.
    Pentru a asigura coordonarea acordurilor ulterioare de către ministrul fondurilor europene, BEI va transmite Ministerului Fondurilor Europene un raport executiv anual evidenţiind măsurile luate, progresul realizat şi orice aspect pentru care este necesară intervenţia ministrului. BEI va transmite raportul până la sfârşitul lunii martie a fiecărui an, pentru acţiunile anului anterior. În termen de 30 de zile de la primirea acestui raport, Ministerul Fondurilor Europene va transmite un răspuns către BEI, dacă este cazul.

    5. Implementare
    În vederea punerii în aplicare a Sprijinului pentru proiecte, ministrul fondurilor europene va înainta BEI solicitările specifice pentru misiunile de Sprijin pentru proiecte. În cazul în care aceste solicitări se încadrează în domeniul de aplicare al prezentului memorandum şi BEI decide să acorde Sprijin pentru proiecte, BEI va cădea de acord asupra detaliilor specifice ale misiunii pentru proiectul respectiv, precum şi asupra etapelor-cheie cu beneficiarii în cauză ai Sprijinului pentru proiecte acordat de BEI. Detaliile misiunii respective vor fi stabilite în ASATIP corespunzător. Ministrul fondurilor europene, autoritatea de management relevantă şi/sau Beneficiarul vor pune la dispoziţia BEI toate informaţiile aflate în posesia acestora, pe care le consideră oportune în contextul Sprijinului pentru proiecte. BEI va acorda Sprijin pentru proiecte numai pe baza acestor informaţii.
    BEI va depune toate eforturile rezonabile pentru acordarea de Sprijin pentru proiecte şi va deţine competenţa exclusivă de a stabili resursele alocate, conţinutul Sprijinului pentru proiecte şi consilierea acordată în baza prezentului document. Detaliile fiecărei misiuni individuale şi punerea în aplicare a acesteia vor fi stabilite în cadrul ASATIP respectiv.
    Pentru evitarea oricărui dubiu, BEI va depune toate eforturile în măsura în care este posibil, pentru a evita orice situaţie de conflict de interese în cadrul acordării de Sprijin pentru proiecte, în situaţiile în care BEI asigură şi cofinanţarea. BEI va gestiona orice eventuale situaţii de conflict de interese în conformitate cu normele şi procedurile interne ale BEI privind acest aspect.
    Detaliile şi modalităţile cerinţelor pentru o bună gestiune financiară sunt ataşate în anexa 1 la prezentul memorandum.

    6. Actualizarea termenelor şi a procedurilor
    Termenele şi procedurile aferente acestui acord pentru proiecte pot fi actualizate, dacă este necesar, prin amendament scris care să reflecte acordul comun al ambelor părţi, inclusiv sub forma unui schimb de scrisori între Guvernul României şi BEI.

    7. Confidenţialitate
    Dat fiind caracterul sensibil al informaţiilor tratate în contextul acestui memorandum, părţile se angajează să garanteze protecţia eficace şi eficientă a confidenţialităţii acestor date. Părţile convin şi recunosc faptul că toate informaţiile în formă scrisă şi marcate ca fiind "confidenţiale", care vor fi dobândite în aplicarea acestui memorandum de către personalul acestora, vor fi tratate ca fiind confidenţiale. Această obligaţie se va menţine şi după expirarea acestui memorandum. Această obligaţie nu se aplică informaţiilor care sunt sau intră ulterior în domeniul public, altele decât cele care devin publice prin divulgarea ilicită de către personalul părţilor.

    8. Despăgubiri
    Guvernul României nu va avea nicio pretenţie faţă de BEI, faţă de personalul său sau faţă de oricare membru al organelor sale de conducere în ceea ce priveşte oricare dintre acţiunile, pretenţiile, pierderile, obligaţiile, daunele, costurile, taxele şi cheltuielile pe care Guvernul României sau oricare dintre directorii, angajaţii, reprezentanţii săi, unităţile sau alte instituţii sau organisme publice asociate le pot avea în legătură cu Sprijinul pentru proiecte, altele decât cele care privesc neglijenţa gravă şi fapte ilicite săvârşite cu intenţie de BEI.

    9. Durata
    Se intenţionează ca Sprijinul pentru proiecte acordat beneficiarilor şi autorităţilor de management pentru susţinerea de către BEI a acţiunilor Guvernului României în cadrul acestui memorandum să fie finanţat prin programul operaţional relevant aferent FESI alocate României. Acest memorandum îşi va înceta valabilitatea la finalul perioadei de plată a FESI alocate României în perioada de programare 2014-2020, prevăzută în prezent a fi 31 decembrie 2023.
    Dacă, în orice moment anterior datei de încetare a valabilităţii, oricare dintre părţi consideră cu bună-credinţă că obiectivele acestui memorandum nu pot fi îndeplinite în mod eficace sau corespunzător, aceasta va consulta cealaltă parte. Părţile vor depune toate eforturile rezonabile pentru a remedia situaţia. Dacă, după consultări şi după toate eforturile de remediere depuse, oricare dintre părţi consideră că obiectivele acestui memorandum nu pot fi realizate, acea parte poate în mod unilateral să se retragă din acest memorandum prin transmiterea către cealaltă parte, cu trei luni înainte, a unei notificări scrise.
    Niciun ASATIP bilateral încheiat nu va fi afectat de încetarea menţionată în prezentul articol 9.

    10. Intrarea în vigoare şi producerea de efecte
    Acest memorandum va intra în vigoare la data notificării de către Guvernul României, transmisă pe căi diplomatice, care să confirme finalizarea procedurilor legale interne necesare intrării sale în vigoare.
    Acest memorandum nu obligă BEI să acorde Sprijin pentru proiecte pentru o anumită activitate sau proiect specific. Nicio dispoziţie din acest memorandum nu va fi interpretată în sensul creării unei întreprinderi comune, unei relaţii de reprezentare sau a unui parteneriat legal între părţi.
    Nicio dispoziţie din acest memorandum nu este destinată să fie sau nu ar trebui să fie interpretată ca o renunţare la privilegiile şi imunităţile oricăreia dintre părţi sau ale funcţionarilor ori angajaţilor săi, privilegii şi imunităţi care sunt în mod specific rezervate prin prezentul document.

    11. Jurisdicţie şi legislaţie aplicabilă
    Orice dispută cu privire la aplicarea sau interpretarea acestui memorandum care nu poate fi soluţionată prin consultare între părţi poate fi supusă de oricare dintre părţi jurisdicţiei Curţii de Justiţie a Uniunii Europene.
    Dispoziţiile acestui memorandum sunt supuse principiilor generale de drept, comune statelor membre ale Uniunii Europene, aşa cum au fost interpretate sau cum urmează să fie interpretate de către Curtea de Justiţie a Uniunii Europene, cu excepţia cazului în care se prevede altfel în acest memorandum cu privire la oricare dispoziţie specifică.

    12. Notificări
    Orice notificare se comunică părţilor la următoarea adresă şi în atenţia:
    Pentru Guvernul României:
    În atenţia ministrului fondurilor europene
    bd. Ion Mihalache nr. 15-17
    011171, Bucureşti, România
    Pentru Banca Europeană de Investiţii:
    În atenţia Departamentului Achiziţii Servicii de Consultanţă şi Management de Contract
    100, Bld. Konrad Adenauer
    L-2950 Luxembourg

    Drept care subsemnaţii, autorizaţi în mod corespunzător în acest scop, au semnat acest memorandum. Fiecare pagină a fiecărui exemplar a fost parafată de doamna Aura Carmen Răducu, pentru Guvernul României, şi de domnul Florin Dascalescu, consilier juridic, pentru BEI.
    Semnat în trei (3) exemplare originale, în limba engleză.



    Semnat pentru şi în numele Guvernului României, Semnat pentru şi în numele Băncii Europene de Investiţii,
    .............................................. .........................................................
                   Aura Răducu, Dietmar Dumlich, Stephen Sturmer,
           ministrul fondurilor europene şef divizie şef divizie

             Data: 23 decembrie 2015 Data: 21 decembrie 2015




    ANEXA 1


           ÎNDEPLINIREA CERINŢELOR PENTRU O BUNĂ GESTIUNE FINANCIARĂ

    I. Context
    1. Memorandumul la care este ataşat acest document ca anexă prevede acordarea de Sprijin pentru proiecte de către BEI pentru beneficiari şi autorităţile de management din România. Acest Sprijin pentru implementarea proiectelor este în mod semnificativ finanţat prin intermediul FESI.
    2. În această privinţă, va fi sarcina beneficiarilor şi a autorităţilor de management responsabile pentru programele operaţionale respective finanţate din FESI să se asigure că Guvernul României îndeplineşte toate cerinţele unei bune gestiuni financiare, conform regulamentelor privind FESI. Pentru a permite Guvernului României să respecte aceste cerinţe, beneficiarii şi autorităţile de management se vor angaja faţă de Guvernul României să furnizeze informaţii către acesta.

    II. Costuri eligibile finanţate în cadrul ASATIP
    În scopul onorariilor indicate în ASATIP individual relevant, părţile convin următoarele cu privire la costurile efectuate în derularea activităţilor de către BEI:
    1. ASATIP care se realizează exclusiv cu personal BEI se va baza pe un buget pentru servicii, corespunzător fie unei estimări om-lună, utilizând ca bază un onorariu lunar atotcuprinzător (ce include costuri unitare de personal, costuri de deplasare şi cheltuieli de întreţinere), sau un acord pe bază de tarifare globală. Onorariile corespunzătoare se vor baza pe principiul recuperării costurilor şi vor fi facturate beneficiarilor sau autorităţilor de management corespunzătoare, conform înţelegerii părţilor din ASATIP individuale.
    2. ASATIP care au la bază servicii de sprijin pentru implementare gestionate de BEI şi prestate de experţi independenţi vor fi facturate către beneficiarii sau autorităţile de management respective fie ca un preţ global (sumă forfetară), fie ca preţ pe bază de onorarii pentru servicii, ambele opţiuni incluzând un cost de coordonare de 15% al BEI, pentru gestionarea experţilor independenţi. În cazul utilizării preţului pe bază de onorariu, acesta va fi stabilit pe baza diverselor onorarii ale experţilor independenţi în funcţie de categoriile de experţi (experţi seniori, experţi juniori, experţi locali etc.), justificate pe baza fişelor de pontaj ale experţilor independenţi şi incluzând costurile de transport, cazare şi alte costuri aferente.

    III. Păstrarea evidenţei contabile şi raportarea gestiunii financiare
    1. La solicitarea beneficiarilor şi în conformitate cu fiecare ASATIP, BEI va furniza beneficiarilor facturi şi documente justificative aferente cheltuielilor eligibile efectuate pentru activităţile finanţate în cadrul ASATIP, toate în conformitate cu politicile BEI şi cu normele aplicabile privind confidenţialitatea şi personalul BEI. BEI va păstra evidenţa acestor documente pe toată durata ASATIP şi pe o perioadă de şapte ani după finalizarea respectivului acord.
    2. În cazul experţilor independenţi conduşi de BEI, în conformitate cu fiecare ASATIP, BEI va furniza beneficiarilor şi autorităţilor de management copii ale facturilor prezentate de experţii independenţi.
    3. Dacă este necesar, BEI va pune la dispoziţie, de asemenea, raportările sale financiare auditate şi o declaraţie a conducerii, revizuite de auditorii săi externi, privind adecvarea controalelor interne în măsura în care acestea se referă la servicii prestate în baza memorandumului curent.
    4. În conformitate cu regulamentele financiare ale Uniunii Europene, Comisia Europeană sau autorităţile de audit din România pot realiza verificări ale evoluţiei, inclusiv verificări la faţa locului la beneficiarii din România cu privire la activităţile finanţate din FESI şi derulate de beneficiari şi autorităţile de management. În cazul în care BEI prestează servicii pentru proiectele respective finanţate din FESI, aceasta este pregătită să acorde sprijinul adecvat beneficiarilor pentru a răspunde la aceste verificări, în conformitate cu politicile BEI.

    IV. Verificare
    1. BEI va furniza, la solicitarea beneficiarilor, copii ale facturilor şi ale tuturor celorlalte documente justificative relevante pentru cheltuielile eligibile realizate în baza unui ASATIP, pentru a permite organismelor naţionale de audit din România, Comisiei Europene sau Curţii de Conturi Europene să verifice utilizarea FESI de către România, inclusiv legalitatea şi regularitatea acestora.
    2. Scopul unei astfel de verificări ar fi acela de a permite organismelor naţionale de audit din România, Comisiei Europene sau Curţii de Conturi Europene să confirme veridicitatea cererilor de plată înaintate de România. Se înţelege că o astfel de verificare se va limita la informaţiile privind utilizarea finanţării asigurate din FESI în baza unui ASATIP specific şi că nu ar echivala cu un audit al BEI.
    Pentru a clarifica lucrurile, Guvernul României înţelege că, având în vedere statutul BEI de organism al UE, instituţiile naţionale de audit nu beneficiază de drepturi de auditare a Grupului BEI, iar BEI este supusă numai verificărilor de audit - inclusiv vizite la faţa locului - efectuate direct de către Curtea de Conturi Europeană în conformitate cu articolul 287(3) al TFUE şi cu Acordul tripartit menţionat în acesta.


    ANEXA 2


                                 Model standard

                      ACORD DE SERVICII DE ASISTENŢĂ TEHNICĂ
                        PENTRU IMPLEMENTAREA PROIECTELOR

                   între [Autoritatea de management/Beneficiarul]
                       şi Banca Europeană de Investiţii


                                               Bucureşti, ..........
                                               Luxemburg, ..........


                                    CUPRINS


    1. Definiţii şi interpretare ...........................
    2. Intrarea în vigoare şi durata serviciilor ..........................
    3. Rezultate .......................
    4. Obligaţii ...........................
    5. Plăţi ...............................
    6. Conflict de interese şi alte activităţi ............................
    7. Cod de conduită ............................
    7. Informaţii confidenţiale ...........................................
    8. Lucrările şi proprietatea intelectuală .............................
    9. Răspundere ...............................
    10. Încetare ..........................................................
    11. Audit .............................
    12. Statut ...........................
    13. Notificări .......................
    14. Amendamente .............
    15. Exemplare ...................
    16. Separare ......................
    17. Publicitate ....................
    18. Intrarea în vigoare ......................
    19. Legea aplicabilă şi jurisdicţia ............


    CUPRINS

    Acest acord de servicii de asistenţă consultativă pentru implementarea proiectelor ("Acordul") este încheiat între:
    Autoritatea de management/Beneficiarul cu sediul social în [●], Bucureşti, reprezentat în vederea semnării acestui acord de către [●] ("Beneficiar"), ca prima parte, şi
    Banca Europeană de Investiţii, având sediul social în 98-100 boulevard Konrad Adenauer, L-2590 Luxemburg, reprezentată în vederea semnării prezentului acord de către [●] şi [●] ("BEI")
    denumite în mod colectiv "părţi" şi individual "parte".

    Având în vedere faptul că:

    (a) părţile confirmă faptul că BEI şi Guvernul României au semnat un memorandum de înţelegere referitor la sprijin pentru proiecte, pentru proiectele UE din România ("Memorandum"). Scopul acestui acord este de a stabili termenii în care BEI va acorda Sprijin pentru proiecte pentru Autoritatea de management şi/sau beneficiarii respectivi, care trebuie să fie identificaţi ca fiind beneficiari ai FESI în cadrul unui anumit program operaţional;
    (b) părţile confirmă, de asemenea, faptul că BEI este instituţia de finanţare a Uniunii Europene. În temeiul articolelor 174 şi 175 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene ("TFUE"), "În scopul promovării unei dezvoltări armonioase a întregii Uniuni, aceasta îşi dezvoltă şi îşi desfăşoară acţiunea care conduce la consolidarea coeziunii sale economice, sociale şi teritoriale" şi "Uniunea susţine realizarea acestor obiective prin acţiunea pe care o întreprinde prin intermediul Fondurilor Structurale ale UE, al Băncii Europene de Investiţii şi al celorlalte Instrumente Financiare existente". Aceste articole sunt prevăzute şi în preambulul Regulamentului 1303/2013 de stabilire a dispoziţii generale privind FESI, iar rolul BEI în sprijinirea implementării FESI se reflectă în mai multe prevederi ale Regulamentelor FESI;
    (c) ca urmare a articolului 18 alineatul (7) din Statutul său, în completarea activităţii sale de acordare de împrumuturi, BEI poate furniza servicii de asistenţă tehnică în conformitate cu termenii şi condiţiile stabilite de Consiliul Guvernatorilor săi, cu respectarea Statutului său;
    (d) Autoritatea de management şi/sau beneficiarii confirmă faptul că se supun cerinţelor de audit ale regulamentelor privind fondurile structurale ale UE şi că trebuie să respecte toate cerinţele aplicabile beneficiarilor conform regulamentelor FESI (inclusiv păstrarea documentelor şi cerinţelor privind calificarea oricărei cheltuieli efectuate în cadrul acestui Acord drept cheltuială eligibilă, în baza regulamentelor FESI).

    1. Definiţii şi interpretare
    1.1. Definiţiile şi normele de interpretare din acest articol se aplică acestui acord (cu excepţia cazului în care contextul cere altfel).
    Acord - înseamnă acest acord şi anexele sale.
    Articol - înseamnă un articol din acest acord.
    Capacitate - înseamnă calitatea de creditor, debitor, agent, consultant, director, angajat, proprietar, partener, acţionar sau oricare altă calitate.
    Data de începere - înseamnă data începerii prevăzută în anexa 1 la prezentul acord.
    Comisie - înseamnă Comisia Uniunii Europene.
    "Regulamentul prevederilor comune" sau "RPC" - Regulamentul (UE) nr. 1.303/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 17 decembrie 2013 ce stabileşte prevederile comune privind Fondul European de Dezvoltare Regională, Fondul Social European, Fondul de Coeziune, Fondul European pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală şi Fondul European pentru Pescuit şi Afaceri Maritime şi stabileşte prevederile generale privind Fondul European de Dezvoltare Regională, Fondul Social European, Fondul de Coeziune şi Fondul European pentru Pescuit şi Afaceri Maritime precum şi de abrogare a Regulamentului Consiliului (CE) nr. 1.083/2006.
    Informaţii confidenţiale - înseamnă orice informaţie furnizată de către părţi, în legătură cu Acordul, adică:
    (i) în formă scrisă sau în altă formă permanentă (inclusiv în formă electronică);
    (ii) în mod clar şi vădit identificată de către Partea în cauză ca fiind "informaţie confidenţială"; şi
    (iii) transmisă în atenţia persoanei de contact desemnate de fiecare parte pentru acest acord.
    Livrabile - înseamnă rezultatele ce urmează să fie livrate de BEI în cadrul prezentului acord, după cum se specifică în anexa 1.
    Directiva 2006/112/CE - înseamnă Directiva 2006/112/CE a Consiliului din data de 28 noiembrie 2006 privind sistemul comun al taxei pe valoarea adăugată, modificată prin Directiva 2008/8/CE din 12 februarie 2008.
    Experţi BEI - personal al BEI care prestează serviciile definite în anexa 1 şi/sau coordonează şi administrează activitatea terţelor părţi (aşa cum este definit mai jos), acolo unde este necesar.
    Angajament - înseamnă angajamentul BEI faţă de Autoritatea de management/Beneficiar în condiţiile prezentului acord.
    UE - înseamnă Uniunea Europeană.
    Regulamente UE - înseamnă regulamentele privind FSIE cu modificările şi completările ulterioare, precum şi orice alte regulamente, directive sau ghiduri aplicabile ale UE.
    Fonduri europene structurale şi de investiţii (FESI) - înseamnă Fondul European de Dezvoltare Regională ("FEDR"), Fondul Social European ("FSE"), Fondul de Coeziune ("FC"), Fondul European pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală ("FEADR") şi Fondul European pentru Pescuit şi Afaceri Maritime ("FEPAM") , toate împreună aşa cum sunt definite în Regulamentul prevederilor comune pentru perioada de programare 2014-2020, precum şi alte fonduri asupra cărora părţile pot conveni la anumite intervale de timp, în conformitate cu legislaţia UE aplicabilă.
    Regulamente FESI - înseamnă Regulamentul nr. 1.303/2013, Regulamentul nr. 1.301/2013, Regulamentul nr. 1.304/2013, Regulamentul nr. 1.300/2013, Regulamentul nr. 1.305/2013, Regulamentul nr. 504/2014 şi regulamentele de punere în aplicare, precum şi orice alte acte legislative ale UE aplicabile la anumite intervale de timp pentru FESI.
    Regulamente de implementare şi delegate - înseamnă regulamentele de punere în aplicare şi delegate ale Comisiei Europene pentru FESI 2014-2020.
    Drepturi de proprietate intelectuală - înseamnă brevete, drepturi de invenţii, drepturi de autor şi drepturile conexe, mărci comerciale, denumiri comerciale şi nume de domenii, drepturi de grafică şi tipărire, drepturi privind fondul comercial sau drepturi de a da în judecată pentru defăimare, drepturi de desene şi modele industriale, drepturi de programe de calculator, drepturi de baze de date, drepturi de informaţii confidenţiale (inclusiv know-how şi secrete comerciale), precum şi orice alte drepturi de proprietate intelectuală ale BEI în fiecare caz în parte, fie înregistrate, fie neînregistrate şi incluzând toate aplicaţiile (sau drepturi de a aplica) şi reînnoirile sau extinderile acestor drepturi şi toate drepturile similare sau echivalente sau forme de protecţie care pot acum sau în viitor, să subziste în orice parte a lumii.
    Invenţie - înseamnă orice invenţie, idee, descoperire, dezvoltare, îmbunătăţire sau inovare făcută de către BEI în legătură cu furnizarea Serviciilor, fie că sunt sau nu brevetabile sau pot fi înregistrate şi indiferent dacă sunt sau nu înregistrate în orice mediu.
    State membre - înseamnă statele membre ale Uniunii Europene.
    Program operaţional sau PO - înseamnă un document prezentat de către un stat membru şi adoptat de către Comisie, ce stabileşte o strategie de dezvoltare cu un set coerent de priorităţi, ce urmează a fi realizate cu ajutorul unui fond.
    Alte livrabile - înseamnă diverse livrabile ce pot fi convenite de către părţi şi indicate în descrierea serviciilor, inclusiv, dar nu numai, raport de iniţiere, raport de activitate, raport de actualizare lunară sau trimestrială, raport final, aşa cum sunt prezentate în anexa 1.
    Rezultate - înseamnă livrabilele, Alte Livrabile şi rapoartele de Progres ce urmează a fi livrate în conformitate cu prezentul acord.
    Raport de progres - înseamnă raportul care prezintă activităţile şi progresul înregistrat cu privire la livrarea serviciilor conform anexei 6, înaintarea sa determinând plata facturilor depuse de BEI.
    Beneficiar - înseamnă beneficiarul Serviciilor prestate în cadrul acestui acord.
    Servicii - înseamnă serviciile care vor fi furnizate de BEI Autorităţii de management şi/sau şi beneficiarilor, de natura şi în măsura stabilite în anexă.
    Părţi terţe - orice consultanţi achiziţionaţi de BEI pentru efectuarea unei părţi a Serviciilor.
    Lucrări - înseamnă toate înregistrările, rapoartele, documentele, actele, desenele, proiectele, foliile transparente, fotografiile, graficele, siglele, aranjamentele tipografice, programele software, invenţiile, ideile, descoperirile, materialele de formare, metodologiile, modelele, dezvoltările de politici, îmbunătăţirile sau inovaţiile şi toate materialele care le încadrează în orice formă, incluzând, dar fără a se limita la, formatul tipărit şi electronic, pregătite de BEI în legătură cu furnizarea Serviciilor.
    1.2. Titlurile din prezentul acord sunt introduse doar pentru utilitate şi nu vor afecta interpretarea acestuia.
    1.3. Orice referire la regulile UE şi la o anumită lege sau regulament este o referire la forma sa în vigoare la momentul actual, luând în considerare orice amendament, extindere sau repunere în vigoare şi include orice legislaţie secundară în vigoare la momentul respectiv, în baza acestuia.
    1.4. Dacă contextul nu impune altfel, o referire la unul dintre genuri va include o referire şi la celălalt gen.
    1.5. Termenii scrişi cu majusculă utilizaţi în prezentul Acord vor avea înţelesurile date termenilor respectivi în prezentul acord, dacă nu se specifică altfel. Dacă contextul nu impune altfel, termenii şi expresiile scrise cu majuscule definite în Regulamentele FESI şi în Regulamentul de Implementare au aici acelaşi înţeles, cu excepţia cazului în care aici sunt definiţi altfel.
    1.6. Cuvintele la singular includ pluralul şi pluralul include singularul.
    1.7. Trimiterile la "Grupul BEI" vor fi referiri la Banca Europeană de Investiţii şi Fondul European de Investiţii, în fiecare caz, inclusiv organele lor de conducere respective.
    1.8. Anexele la prezentul acord sunt parte din şi sunt incluse în prezentul acord, conform următoarei liste de anexe:
    - Anexa 1: Model Servicii: Descrierea Serviciilor de sprijin pentru implementarea proiectelor
    - Anexa 2: Onorarii
    - Anexa 3: Detalii cont bancar - BEI
    - Anexa 4: Model de factură - experţi BEI
    - Anexa 5: Model de factură - terţă parte
    - Anexa 6: Model raport de progres
    - Anexa 7: Model de fişă de pontaj pentru experţii BEI

    2. Intrarea în vigoare şi durata serviciilor
    2.1. Prezentul acord va intra în vigoare la data semnării de către ultima parte.
    2.2. Beneficiarul va angaja BEI, iar BEI va presta Serviciile în condiţiile prezentului acord.
    2.3. BEI va începe execuţia serviciilor la data de începere, iar perioada de livrare a Serviciilor de către BEI este [durata serviciilor în luni], astfel cum este detaliat suplimentar în anexa 1.

    3. Rezultate
    3.1. BEI trebuie să depună livrabilele convenite cu Beneficiarul în conformitate cu anexa 1.
    3.2. Raportul de progres prezintă activităţile şi progresul înregistrat de BEI în furnizarea Serviciilor.
    3.3. Independent de prezentarea rapoartelor de progres în scopul plăţii, părţile pot conveni şi asupra furnizării de către BEI a altor livrabile pe parcursul prestării Serviciilor.

    4. Obligaţii
    4.1. Pe parcursul Angajamentului, BEI se va asigura că ea şi, dacă este cazul, terţii numiţi în conformitate cu articolul 4.2 vor depune toate eforturile rezonabile în îndeplinirea Serviciilor pentru Beneficiar.
    4.2. BEI, la discreţia sa, poate numi o terţă parte care să efectueze o parte a Serviciilor. BEI va informa Beneficiarul cu privire la angajarea acestei terţe părţi. Beneficiarul este de acord, confirmă şi acceptă ca BEI să aplice propriile reguli privind achiziţiile publice la angajarea serviciilor unei terţe părţi (inclusiv regulile privind conflictul de interese).
    4.3. BEI nu va fi supusă verificării de către terţe părţi a conformităţii cu propriile reguli privind achiziţiile publice, cu excepţia cazurilor indicate în articolul 11.3.
    4.4. BEI va factura pentru Beneficiar în conformitate cu articolul 5.
    4.5. Beneficiarul va furniza toate informaţiile şi asistenţa necesare disponibile pentru a permite BEI (inclusiv terţelor părţi angajate de BEI) să presteze Serviciile.
    4.6. Beneficiarul garantează faptul că orice informaţie furnizată BEI în baza prezentului acord este şi va fi exactă şi că BEI va fi îndreptăţită să se bazeze pe o astfel de informaţie şi asistenţă fără a mai cerceta cu privire la exactitatea şi originea acestora.
    4.7. Beneficiarul va coopera şi se va asigura că personalul său cooperează cu BEI şi cu orice Terţă Parte numită de BEI, în funcţie de necesităţi.
    4.8. Beneficiarul va informa la timp BEI cu privire la orice lege, regulament sau act administrativ care pot avea un impact asupra prestării Serviciilor.
    4.9. În timp ce BEI îşi ia angajamentul de a mobiliza toate mijloacele rezonabile disponibile pentru executarea Serviciilor la termen, programul de lucru şi graficul de implementare a Serviciilor stabilite în cadrul Acordului au fost pregătite cu bună-credinţă, pe baza informaţiilor disponibile în prezent pentru BEI, şi sunt date cu titlu orientativ, presupunând că: (i) Beneficiarul îşi va îndeplini îndatoririle în mod satisfăcător şi la timp; (ii) Beneficiarul va acţiona întotdeauna la timp în ceea ce priveşte furnizarea de informaţii, luarea deciziilor şi acordarea asistenţei necesare, aşa cum este prevăzut aici şi conform solicitărilor periodice ale BEI; şi (iii) Beneficiarul va asigura cooperarea altor autorităţi publice competente a căror colaborare este necesară pentru furnizarea la timp a Serviciilor.

    5. Plăţi
    5.1. Pentru prestarea Serviciilor, Beneficiarul va plăti BEI o sumă maximă având la bază un onorariu cuprinzător cu privire la Serviciile prestate, fără taxe indirecte sau de vânzare ("Preţul"). Preţul de plată cu privire la Servicii nu va depăşi un total de [●] euro, fără TVA:
    - până la [●] - costul Serviciilor prestate de experţii EIB, conform onorariilor stabilite în anexa 2;
    - până la [●] - sumă ce acoperă costul Serviciilor prestate de Terţe Părţi [●], plus costul aferent de coordonare al EIB în cuantum de 15%.
    Suma efectivă de plată către BEI va depinde de timpul consumat de experţii BEI, de costul efectiv al Serviciilor prestate de Terţe Părţi, la care se adăugă costul de coordonare, dacă este cazul.
    5.2. Plăţile se vor efectua în conformitate cu graficul(ele) de plăţi de mai jos.*2)
──────────
    *2) Pentru cazurile speciale de acorduri cu preţ global, părţile vor conveni ca plăţile să fie legate de aprobarea livrabilelor specifice convenite.
──────────

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Grafic de plăţi - Servicii prestate de experţii BEI şi/sau terţe părţi │
│ (inclusiv costul de coordonare al BEI) │
├──────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────┤
│Suma ratei │Eveniment la care este datorată plata │
├──────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────┤
│Plată în avans de [●] euro, adică până│ │
│la 20%*3) │Semnarea prezentului acord │
├──────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────┤
│Plată(ăţi) intermediare de [●] euro │După aprobarea versiunii finale a │
│ │raportului de progres (vedeţi 5.9 şi │
│ │5.11) │
├──────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────┤
│Plata finală a restului de plată │Aprobarea finală de către Beneficiar a │
│ │tuturor rezultatelor │
└──────────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────┘


──────────
    *3) BEI nu este obligată să solicite plata în avans sau plăţi intermediare şi poate decide să emită o factură finală pentru suma totală a misiunii specifice pentru Serviciile prestate de terţe părţi (inclusiv costul de coordonare al BEI de 15%).
──────────

    5.3. BEI va prezenta Beneficiarului o factură ulterior evenimentului după care este datorată plata. Plăţile vor fi efectuate în euro, fără niciun fel de deduceri pentru impozite, taxe, cheltuieli şi alte reţineri, şi fără a aduce atingere niciunui litigiu existent între părţi, în contul precizat în anexa 3 (Detalii cont bancar - BEI), şi vor avea la bază facturile prezentate de către BEI în conformitate cu articolul 5.5.
    5.4. Beneficiarul va efectua plata de avans după semnarea Acordului, într-o sumă reprezentând 20% din Preţ, în termen de 45 de zile calendaristice de la primirea de la BEI a facturii (fără alte documente justificative) prin care se solicită suma specifică a plăţii în avans. Valoarea avansului va fi scăzută proporţional din plăţile intermediare şi/sau plata finală datorată BEI, sau în orice alt mod convenit de către părţi.
    5.5. În funcţie de natura Serviciilor (prestate de experţii BEI şi/sau terţe părţi), BEI va prezenta beneficiarilor facturi care vor cuprinde detalii ale costurilor aferente Serviciilor prestate de experţii BEI (anexa 4); şi/sau facturi care vor cuprinde detalii ale costurilor aferente Serviciilor prestate de terţe părţi (anexa 5).
    5.6. Facturile pentru Serviciile prestate de experţii BEI trebuie să includă suma de plată, denumirea şi numărul contractului, obiectul facturii respective şi următoarele documente justificative:
    - pentru Serviciile prestate de experţii BEI în cadrul unui acord pe bază de onorariu, conform onorariilor convenite pentru experţii BEI: Facturile expertului BEI, Raportul de progres (anexa 6), fişe de pontaj în formatul ataşat (anexa 7);
    - pentru Serviciile prestate de experţii BEI în cadrul unui acord pe bază de preţ global: Facturile expertului BEI şi Rezultatele relevante.
    5.7. Dacă o parte a Serviciilor va fi prestată de terţe părţi, BEI va încheia contracte de prestări servicii cu terţe părţi în conformitate cu procedurile proprii, putând fi contracte fie pe bază de onorariu, fie cu preţ global, în funcţie de natura Serviciilor care urmează a fi prestate. Facturile pentru Serviciile prestate de terţe părţi trebuie să includă suma de plată, denumirea şi numărul contractului, obiectul facturii respective şi următoarele documente justificative:
    - pentru contractele de prestări servicii pe bază de onorariu încheiate între BEI şi terţe părţi: copii ale facturilor terţelor părţi, ale rapoartelor de progres şi fişelor de pontaj în formatul furnizat de terţe părţi;
    - pentru contractele de prestări servicii cu preţ global încheiate între BEI şi terţe părţi: copii ale facturilor terţelor părţi şi Rapoarte de Progres.
    5.8. În cazul în care Serviciile vor fi prestate atât de experţi BEI, cât şi de terţe părţi, vor fi prezentate două facturi separate de către BEI, împreună cu documentele justificative indicate la articolele 5.6 şi 5.7. Cu toate acestea, BEI va avea drept obiectiv agregarea diferitelor rapoarte de progres în măsura maxim posibilă şi prezentarea unui singur Raport de progres (care să cuprindă activităţile atât ale experţilor BEI, cât şi ale terţelor părţi).
    5.9. Facturile şi fişele de pontaj, dacă este necesar, vor fi furnizate doar în limba engleză, în timp ce proiectul şi versiunile finale ale Rapoartelor de progres şi Altor livrabile indicate în descrierea Serviciilor, dacă este cazul (precum raportul de iniţiere, raportul de activitate, raportul de atelier, raportul final), vor fi furnizate în limba engleză şi traduse în limba română.
    5.10. Independent de prezentarea Rapoartelor de progres în scopul plăţii, părţile pot conveni asupra furnizării de către BEI a Altor livrabile, astfel cum sunt indicate în descrierea Serviciilor, inclusiv, dar nu numai, raportul de iniţiere, raportul de activitate, raportul de actualizare lunară sau trimestrială, raportul de atelier, raportul final, aşa cum este definit în anexa 1 şi anexa 3.
    5.11. Rezultatele prezentate de BEI vor fi supuse unui proces de aprobare de către Beneficiar, după ce Banca depune versiunea în limba engleză şi o traducere în limba română. Traducerea în limba română va fi prezentată în maximum 15 zile lucrătoare de la varianta în limba engleză. Rezultatele sunt considerate aprobate de Beneficiar dacă, în termen de 15 zile lucrătoare de la primirea traducerii în limba română, acesta nu declară în scris către BEI faptul că nu acceptă Rezultatele şi argumentează motivele pentru neacceptarea respectivă. Dacă Beneficiarul solicită modificări, acesta va justifica în mod explicit din punctul său de vedere, clarificările şi amendamentele solicitate, invitând BEI să prezinte Rezultatele revizuite (atât versiunea în limba engleză, cât şi traducerea în limba română) într-o perioadă de 10 zile lucrătoare de la primirea punctului său de vedere de către BEI. În cazul în care observaţiile Beneficiarului sunt justificate (şi anume, conţinutul este incorect, inexact, incomplet, eronat, inadecvat sau irelevant), BEI va ţine cont de acestea la revizuirea Rezultatelor, însă BEI va presta serviciile din cadrul prezentului acord doar în conformitate cu standardele sale şi pe baza datelor relevante disponibile. În termen de 5 zile lucrătoare de la prezentarea Rezultatelor revizuite, Beneficiarul va trebui să le examineze în vederea aprobării acestora (inclusiv aprobarea cu observaţii). În cazul în care Beneficiarul nu îşi exprimă niciun punct de vedere cu privire la Rezultatele revizuite în termen de 5 zile lucrătoare de la prezentare, acestea sunt considerate a fi aprobate tacit.
    5.12. În cazul Serviciilor prestate de terţe părţi în conformitate cu articolul 4.2, BEI va factura către Beneficiar costurile acestor Servicii, precum şi un "cost de coordonare" de 15% din valoarea costurilor pentru serviciile prestate de terţe părţi pentru acoperirea serviciilor BEI asociate cu coordonarea şi administrarea lucrării terţelor părţi. Acest cost de coordonare va corespunde unui onorariu unic, ce nu face obiectul prezentării de fişe de pontaj.
    5.13. Având în vedere furnizarea Serviciilor, Beneficiarul va plăti factura prezentată de BEI în termen de 45 de zile calendaristice de la aprobare (inclusiv aprobarea tacită).
    5.14. În conformitate cu Directiva 2006/112/EC a Consiliului, cu modificările ulterioare, Beneficiarul înţelege faptul că suma de plată poate fi supusă impozitării cu TVA în România. În acest caz, Beneficiarul va fi pe deplin răspunzător de şi va despăgubi BEI pentru şi cu privire la plata oricărei sume efectuată în legătură fie cu prestarea Serviciilor fie privind orice plată sau beneficiu primite de Beneficiar (sau asociaţii săi) cu referire la Servicii.

    6. Conflict de interese şi alte activităţi
    6.1. Nicio dispoziţie a prezentului acord nu va împiedica Grupul BEI să se lanseze în, să presteze servicii (inclusiv sprijin pentru proiecte), să acorde finanţare, capitaluri sau garanţii, sau să aibă interese financiare în orice calitate, în orice altă activitate, sector, comerţ, profesie sau ocupaţie pe durata Angajamentului.
    6.2. Nicio dispoziţie a prezentului acord nu va împiedica Grupul BEI să îşi continue angajamentele curente, sau să acţioneze în viitor în multiple calităţi, inclusiv de finanţator, împrumutător, furnizor de capital, acţionar, administrator de fonduri (inclusiv fonduri de participare), agent sau consilier în relaţia cu Beneficiarul sau cu alte părţi care acţionează în acelaşi sector de activitate ca şi Beneficiarul.
    6.3. BEI va gestiona orice posibile situaţii de conflict de interese în conformitate cu normele şi procedurile interne ale BEI în acest sens. Părţile vor colabora pentru gestionarea adecvată a oricărui conflict de interese real, posibil sau perceput.

    7. Cod de conduită
    Beneficiarul acceptă faptul că BEI îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu un cod de conduită, care include Politica antifraudă, Politica de integritate şi Carta conformităţii. Toate documentele şi informaţiile aduse la cunoştinţa BEI ca urmare a Angajamentului sau în legătură cu prestarea Serviciilor pot fi comunicate altor echipe din cadrul BEI cu scopul executării Serviciilor.

    7. Informaţii confidenţiale
    7.1. Părţile confirmă faptul că, pe durata executării Serviciilor, acestea pot avea acces la Informaţiile confidenţiale deţinute de cealaltă parte şi divulgate lor conform condiţiilor din prezentul acord.
    7.2. Părţile se angajează să clasifice informaţiile conţinute în orice document sau fişier ca fiind informaţii confidenţiale numai în cazul şi în măsura în care consideră cu bună credinţă că informaţiile respective sunt cu adevărat confidenţiale.
    7.3 Sub rezerva articolului 7.1 de mai sus, părţile trebuie să păstreze secretul informaţiilor confidenţiale utilizând aceleaşi norme şi standarde utilizate pentru protecţia propriilor lor informaţii confidenţiale şi să nu divulge, dezvăluie sau să nu pună orice parte a acestor informaţii la dispoziţia niciunei persoane din exterior. Orice divulgare a Informaţiilor confidenţiale de către o parte nu va fi considerată ca o încălcare a obligaţiilor prevăzute în acest articol, în măsura în care:
    (a) divulgarea este autorizată de cealaltă parte;
    (b) informaţiile confidenţiale dezvăluite sunt sau ajung să fie cunoscute public în alt mod decât prin încălcarea acestui articol;
    (c) informaţiile confidenţiale sunt dezvăluite sau accesul la acestea este acordat de către BEI unei terţe părţi pe care o angajează pentru executarea Serviciilor, în măsura în care dezvăluirea este necesară pentru a permite terţei părţi să execute Serviciile încredinţate de BEI, dacă terţa parte în cauză s-a angajat faţă de BEI să trateze informaţiile respective ca fiind confidenţiale sau este obligat printr-un angajament profesional general la păstrarea confidenţialităţii;
    (d) informaţiile confidenţiale sunt dezvăluite managementului sau organelor de conducere ale părţilor, pentru a permite gestionarea sau auditarea eficientă a activităţilor care sunt direct legate de acest acord;
    (e) dezvăluirea şi/sau accesul la informaţiile confidenţiale sunt autorizate sau solicitate printr-un tratat, lege, hotărâre judecătorească sau norme şi reglementări emise de o autoritate de reglementare competentă, care sunt aplicabile părţii care divulgă informaţiile;
    (f) informaţiile confidenţiale sunt dezvăluite de o Parte pentru a-şi proteja interesele în cadrul unei proceduri judiciare sau de arbitraj la care este parte;
    (g) informaţiile confidenţiale sunt dezvăluite sau este permis accesul la aceste informaţii ca urmare a obligaţiilor prevăzute la articolul 11, cu condiţia ca entităţile specificate acolo să fie obligate printr-un angajament profesional general la păstrarea confidenţialităţii;
    (h) informaţiile desemnate ca fiind confidenţiale de către Beneficiar sunt considerate, în conformitate cu Politica de transparenţă a BEI (la momentul dezvăluirii), a fi de tip accesibil la cerere, sau de publicat în rezumat pe website-ul BEI.
    7.4. Obligaţiile menţionate la articolul 7 expiră la 2 ani de la plata ultimei facturi din cadrul acestui acord sau până când părţile convin de comun acord în scris că informaţiile respective nu mai îndeplinesc condiţiile pentru a fi confidenţiale.

    8. Lucrările şi proprietatea intelectuală
    8.1. Drepturile de proprietate intelectuală preexistente ale părţilor asupra oricăror rapoarte, studii, analize sau alte documente utilizate de către părţi în legătură cu acest acord vor rămâne în proprietatea părţii respective.
    8.2. Drepturile de proprietate intelectuală asupra noilor materiale elaborate de BEI în legătură cu acest acord vor aparţine Beneficiarului. Cu respectarea normelor de confidenţialitate prevăzute la articolul 7 de mai sus, Beneficiarul acordă BEI prin prezentul document licenţă irevocabilă, neexclusivă, scutită de redevenţe, perpetuă, cu drept de sublicenţiere, cu privire la orice materiale noi livrate de BEI Beneficiarului în îndeplinirea prezentului acord. BEI va avea drept de utilizare liberă, inclusiv prin stocare, modificare, traducere, afişare, reproducere prin orice procedeu tehnic, publicare, comunicare pe orice suport, a rezultatelor derivate din execuţia Serviciilor, indiferent de formatul lor.

    9. Răspundere
    9.1. Orice răspundere a BEI se limitează la fraudă, fapte ilicite săvârşite cu intenţie sau neglijenţă gravă. BEI nu poate fi considerată în niciun caz responsabilă sau răspunzătoare pentru nicio pierdere sau cheltuială suferită de Beneficiar în legătură cu acest Angajament, altele decât cele care decurg din fraudă, fapte ilicite săvârşite cu intenţie sau neglijenţă gravă.
    9.2. Beneficiarul va face propria evaluare cu privire la adecvarea Serviciilor la utilizarea intenţionată pentru acestea, iar BEI nu va avea nicio responsabilitate în acest sens.
    9.3. Beneficiarii acceptă şi sunt de acord că orice măsură luată sau care urmează să fie luată, ori care nu este luată sau nu urmează să fie luată de către Beneficiar, trebuie să fie decisă exclusiv de către Beneficiar pe baza propriei evaluări a circumstanţelor relevante, iar BEI nu este responsabilă şi nu va avea nicio răspundere pentru nicio măsură, luată sau nu, de către Beneficiar, iar decizia dacă să accepte sau nu orice propuneri, prezentări sau recomandări oferite de BEI, care decurg din Servicii, se va lua exclusiv de către Beneficiar, acesta având posibilitatea, la discreţia sa, de a accepta, respinge sau modifica orice comentarii trimise lor de către BEI.
    9.4. Beneficiarul este de acord să despăgubească şi să exonereze de răspundere BEI, angajaţii, responsabili, Guvernatorii, delegaţii, funcţionarii şi reprezentanţii acesteia pentru şi împotriva oricărei şi a tuturor pierderilor, pretenţiilor, cererilor, daunelor sau obligaţiilor de orice fel (denumite împreună "Obligaţii") referitoare la sau care rezultă din sau în legătură cu activităţile desfăşurate sau serviciile prestate în baza acestui acord (inclusiv, dar nu numai, Serviciile). Cu toate acestea, Beneficiarul nu va fi răspunzător pentru astfel de Obligaţii sau cheltuieli în măsura în care s-a stabilit pe cale judiciară de către o instanţă la care nu există un drept de apel că acestea au rezultat numai din reaua-credinţă, neglijenţa gravă sau faptele ilicite săvârşite cu intenţie de BEI, a salariaţilor, responsabililor, Guvernatorilor, delegaţilor, funcţionarilor sau reprezentanţilor acesteia în prestarea Serviciilor.
    9.5. Răspunderea totală a BEI faţă de Beneficiar în baza acestui acord nu va depăşi Preţul plătit către BEI de către Beneficiar în baza articolului 5.1 până la data apariţiei acestei obligaţii de plată.

    10. Încetare
    10.1. Oricare parte poate rezilia prezentul acord cu un preaviz scris transmis cu 2 luni înainte celeilalte părţi, dacă aceasta consideră cu bună-credinţă că scopul acestui acord nu mai poate fi realizat în mod eficient şi adecvat. La primirea preavizului, părţile vor lua toate măsurile corespunzătoare pentru a închide într-o manieră ordonată activităţile în curs de desfăşurare în baza acestui acord.
    10.2. Oricare parte poate rezilia prezentul acord cu intrare imediată în vigoare şi fără obligaţia transmiterii unui preaviz scris celeilalte părţi, în cazul în care, în orice moment:
    (a) cealaltă parte este găsită vinovată de fraudă, neglijenţă gravă sau fapte ilicite săvârşite cu intenţie;
    (b) cealaltă parte încalcă grav oricare dintre dispoziţiile acestui acord;
    (c) cealaltă parte sau oricare dintre reprezentanţii lor sunt condamnaţi pentru orice infracţiune;
    (d) cealaltă parte ia o decizie privind lichidarea, încheie un acord sau concordat preventiv cu creditorii sau depune o cerere la o instanţă competentă pentru protecţia împotriva creditorilor ori a unei administraţii, sau se emite un ordin de lichidare ori se numeşte un administrator sau un lichidator în legătură cu partea respectivă;
    (e) cealaltă parte acţionează într-o manieră care, în opinia părţii, duce sau este posibil să ducă la discreditarea sa sau are efecte în mod semnificativ dezavantajoase pentru interesele acestei părţi, iar cealaltă parte nu respectă solicitarea acesteia de îndreptare.
    10.3. BEI poate rezilia, de asemenea, prezentul acord cu intrare imediată în vigoare şi fără nicio obligaţie, prin transmiterea unei notificări scrise Beneficiarului, dacă, în orice moment, Beneficiarul a furnizat BEI în cunoştinţă de cauză şi cu intenţie orice informaţii sau documente în legătură cu Serviciile, care sunt sau se dovedesc a fi incorecte sub orice aspect semnificativ.
    10.4. În eventualitatea rezilierii anticipate a acordului în conformitate cu articolul 10.1, Beneficiarul va plăti BEI cota din Preţ corespunzătoare Serviciilor efectiv prestate, precum şi costurile aferente rezilierii contractelor de prestări de servicii încheiate cu terţele părţi până la data încetării şi orice costuri rezonabile suportate de BEI în legătură cu rezilierea anticipată a prezentului acord.
    10.5. Articolul 10.4 nu va fi aplicabil în cazul în care Acordul este reziliat de către Beneficiar din cauza neglijenţei grave sau a faptelor ilicite săvârşite cu intenţie de BEI, având ca rezultat neîndeplinirea obligaţiilor în execuţia Serviciilor.

    11. Audit
    11.1. Beneficiarul confirmă faptul că:
     (i) Curtea de Conturi Europeană ("CCE"), Comisia şi/sau reprezentanţii Comisiei, inclusiv Oficiul European de Luptă Antifraudă ("Agenţii") şi toate celelalte instituţii sau organisme ale UE care au dreptul să verifice utilizarea FSIE (împreună denumite în continuare "Autorităţile UE"); şi
     (ii) orice alte autorităţi competente naţionale sau regionale din România ("Autorităţi Naţionale"), inclusiv reprezentanţii autorizaţi ai oricărei entităţi menţionate anterior, au dreptul să efectueze audituri şi controale şi să solicite informaţii cu privire la acest Acord şi la executarea sa. Beneficiarul va permite Autorităţilor UE şi Autorităţilor Naţionale să efectueze vizite de monitorizare şi să inspecteze operaţiunile, documentele şi înregistrările sale. Deoarece aceste controale pot include controale la faţa locului la Beneficiar, acesta va permite accesul Autorităţilor UE şi Autorităţilor Naţionale în sediile sale, în timpul programului normal de lucru.
    11.2. BEI va pune la dispoziţie copii ale facturilor şi, la solicitarea Beneficiarului, ale tuturor celorlalte documente justificative disponibile relevante pentru cheltuielile eligibile realizate în cadrul unui acord, pentru a permite Autorităţilor Naţionale să verifice utilizarea FESI de către România, inclusiv legalitatea şi regularitatea acestora. Scopul unei astfel de verificări ar fi acela de a permite Autorităţilor Naţionale şi Autorităţilor UE să confirme veridicitatea cererilor de plată înaintate de România. Se înţelege că o astfel de verificare se va limita la informaţiile privind utilizarea finanţării din FESI în baza acestui acord şi că nu ar echivala cu un audit al BEI.
    11.3. Se înţelege că, având în vedere statutul BEI de organism al UE, Autorităţile Naţionale de audit nu beneficiază de drepturi de auditare a Grupului BEI, iar BEI este supusă numai verificărilor de audit - inclusiv vizite la faţa locului - efectuate direct de către Curtea de Conturi Europeană în conformitate cu articolul 287(3) al TFUE şi cu Acordul tripartit încheiat de Curtea de Conturi a UE, Comisia Europeană şi BEI, menţionat în acesta.

    12. Statut
    12.1. Relaţia BEI (experţii BEI sau terţele părţi angajate de BEI) faţă de Beneficiar va fi cea de antreprenor independent şi nicio dispoziţie din prezentul acord nu o va transforma pe aceasta într-un angajat, muncitor, reprezentant sau partener al Beneficiarului, iar BEI nu se va considera astfel şi se va asigura că niciunul dintre experţii BEI sau terţele părţi nu se va considera astfel.
    12.2. BEI nu are faţă de Beneficiar nicio obligaţie fiduciară.

    13. Notificări
    13.1. Orice notificare care face obiectul unui termen dat în condiţiile acestui acord se face în scris, semnată de partea care notifică sau în numele acesteia, şi este comunicată celeilalte părţi prin predare personală sau prin transmitere cu servicii poştale sau de curierat plătite la expediere sau recomandate, cu menţionarea clară la subiect "Acord de servicii de asistenţă consultativă pentru implementarea proiectelor - România", la adresa menţionată mai jos sau prin fax la numărul notificat în prealabil de partea în cauză către cealaltă parte:

    pentru BEI: În atenţia: []
                             98-100 boulevard Konrad Adenauer
                             L-2950 Luxembourg
                             E-mail:
                             Fax: []

    pentru Beneficiar: În atenţia: []
                             adresa Beneficiarului
                             E-mail:
                             Fax: []

    13.2. Fiecare parte este obligată să informeze cealaltă parte în scris şi fără întârziere asupra oricărei modificări intervenite în adresele de mai sus. Până la primirea notificării cu privire la modificări, oricare din părţi poate comunica în mod valabil notificarea la ultima adresă furnizată.
    13.3. Data livrării, înregistrării sau, după caz, data menţionată pe confirmarea de primire a expedierii va fi concludentă în stabilirea datei primirii.
    13.4. Orice notificări şi comunicări pot fi efectuate personal prin înmânare directă, scrisoare recomandată sau facsimil sau, în măsura stabilită de comun acord de părţi, prin acord scris, email sau orice alt mijloc electronic de comunicare.
    13.5. Fără a fi afectată valabilitatea oricărei notificări transmise prin facsimil în conformitate cu paragrafele anterioare, o copie a fiecărei notificări transmise prin facsimil va fi trimisă părţii respective şi printr-o scrisoare, cel târziu în ziua lucrătoare imediat următoare.

    14. Amendamente
    14.1. Orice amendament ori renunţare sau consimţământ dat în baza sau pentru orice dispoziţie din acest acord vor fi efectuate în scris şi, în cazul unui act adiţional, cu semnătura ambelor părţi.
    14.2. Nicio parte nu poate ceda sau transfera unei terţe părţi sau dispune în orice alt mod de acest acord sau oricare dintre drepturile şi obligaţiile din cadrul acestuia, fără acordul scris prealabil al celeilalte părţi.

    15. Exemplare
    15.1. Prezentul acord va fi semnat în trei (3) exemplare originale în limba engleză şi trei (3) exemplare originale în limba română.
    15.2. În caz de conflict va prevala versiunea în limba engleză.

    16. Separare
    16.1. Invaliditatea, inaplicabilitatea sau ilegalitatea vreunei dispoziţii (sau a unei părţi dintr-o dispoziţie) a acestui acord în baza legilor sau a unei jurisdicţii nu va afecta valabilitatea, aplicabilitatea sau legalitatea celorlalte prevederi.
    16.2. În cazul în care o dispoziţie nevalabilă, inaplicabilă sau nelegală ar fi valabilă, aplicabilă şi legală doar prin eliminarea unei părţi din cadrul acesteia, dispoziţia se aplică cu orice fel de modificare necesară pentru ca intenţia comercială a părţilor să-şi producă efectele.

    17. Publicitate
    Beneficiarul va lua măsuri adecvate de informare şi publicitate potrivit dispoziţiilor Regulamentelor FESI şi în condiţiile regulilor de vizibilitate din România pentru proiectele finanţate din FESI. Toate materialele (rapoartele) întocmite în condiţiile acestui acord vor cuprinde cel puţin sigla Guvernului României, a UE, a BEI şi a FESI pentru România.

    18. Intrarea în vigoare
    Prezentul acord va intra în vigoare la data semnării de către ultima parte.

    19. Legea aplicabilă şi jurisdicţia
    19.1. Părţile vor depune toate eforturile rezonabile pentru a soluţiona pe cale amiabilă orice litigiu sau plângere legată de interpretarea, aplicarea sau îndeplinirea acestui acord, inclusiv existenţa, valabilitatea sau încetarea sa. În absenţa unei soluţionări pe cale amiabilă în termen de 30 de zile calendaristice de la notificarea unui astfel de litigiu sau plângeri, oricare parte poate sesiza instanţele de judecată menţionate la articolul 19.3 de mai jos.
    19.2. Prezentul acord şi orice litigiu sau plângere apărute din sau în legătură cu acesta sau obiectul său ori constituirea sa (inclusiv litigiile şi plângerile necontractuale) va fi guvernat de şi interpretat în conformitate cu principiilor generale de drept, comune statelor membre, aşa cum au fost interpretate sau cum urmează să fie interpretate de către Curtea de Justiţie a Uniunii Europene.
    19.3. Părţile convin în mod irevocabil că pentru soluţionarea oricărui litigiu sau plângere apărute din sau în legătură cu prezentul acord sau obiectul său ori constituirea sa (inclusiv litigiile şi plângerile necontractuale) Curtea de Justiţie a Uniunii Europene are jurisdicţie exclusivă.

         Semnat pentru şi în numele Semnat pentru şi în numele
       Băncii Europene de Investiţii, Beneficiarului,

                Data: Data: Data:


    ANEXA 1

                         Model de servicii: Descrierea serviciilor de
                          asistenţă pentru implementarea proiectelor

    1. Informaţii de bază
    1.1. Contextul misiunii
    1.2. Iniţiative similare
    2. Privire de ansamblu asupra misiunii
    3. Descriere detaliată a misiunii
    3.1. Experţi BEI şi/sau terţe părţi*4)
──────────
    *4) În cazul în care serviciile sunt prestate numai de către terţe părţi, anexa 1 va conţine condiţiile de referinţă în formatul BEI pentru angajarea de terţe părţi şi va specifica atribuţiile BEI în acest context.
──────────

    3.2. Activităţile acestei misiuni
    3.3. Rezultate
    3.4. Managementul şi coordonarea programului (dacă este cazul)
    4. Logistică şi cadru temporal
    4.1. Locaţie
    4.2. Date-cheie şi perioada de execuţie
    4.3. Facilităţi care vor fi acordate de către Beneficiar



    ANEXA 2


                                     Tarife

    Experţi BEI

    Tarif lunar pentru experţii BEI euro
    Buget anual pentru expertul BEI [xxx] zile lucrătoare euro

    Tarifele includ toate cheltuielile misiunii asociate acestei iniţiative.
    Tarifele nu includ TVA

    OBSERVAŢII:
    - Tariful lunar în EURO se bazează pe [xxx], conform aprobării de către organele de conducere ale BEI.

    Părţi terţe angajate de BEI

    Suma maximă ce cuprinde costul Serviciilor prestate de terţe părţi: [xxx] EUR
    Sume corespunzătoare costurilor de coordonare ale BEI de 15%: [xxx] EUR


    În limita sumei maxime indicate mai sus, valoarea reală de plată pentru Serviciile prestate de către terţe părţi va depinde de ofertele de tarife propuse de terţi pe parcursul procesului de achiziţie.


    ANEXA 3


                           Detalii cont bancar - BEI

    Numele titularului de cont: Banque Europeenne d'investissement
    Adresa titularului: 100, boulevard Konrad Adenauer, L-2950 Luxembourg
    Numele băncii: Banque et Caisse d'Epargne de l'Etat, Luxembourg
    Număr cont: IBAN LU08 0019 0150 0467 5000
    Cod SWIFT: BCEELULL



    ANEXA 4


                         Model de factură - experţi BEI

    [SIGLA]*) European
                Investment
                Bank

    INVOICE

──────────
    *) Notă CTCE:
    Sigla European Investment Bank se găseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 207 din 21 martie 2016 la pagina 13 (a se vedea imaginea asociată).
──────────


    Data:
    <MODEL - EXPERŢI BEI> Factura nr.:
                                                   Data plăţii:

    BANCA EUROPEANĂ DE INVESTIŢII Către Beneficiar
    98-100, Boulevard Konrad Adenauer
    L-2950 Luxembourg
    Tel: (+352) 43 79 1

    Persoană de contact: [NUME]
    Direcţia

                                            Cod de TVA: NU SE APLICĂ


    <Plată în avans> / <Plată intermediară nr. ..... /<Plată finală > "Experţi BEI":, conform art. < "Plăţi" din Acordul nr. .... <se va introduce numărul> în cadrul proiectului <se va introduce titlul>

    Referinţa dvs.:

       Suma totală datorată în EUR:

    Am aprecia dacă aţi putea plăti această sumă în conformitate cu termenele de plată indicate, în contul următor:


                    Banque & Caisse Epargne Etat, Luxembourg
                             (Cod SWIFT: BCEELULL)
                    Număr cont IBAN LU08 0019 0150 0467 5000
         Numele titularului de cont: Banque Europeenne d'Investissement

    IMPORTANT: Vă rugăm să menţionaţi ca referinţă numărul facturii de mai sus.


                                   Cu stimă,
                         BANCA EUROPEANĂ DE INVESTIŢII



    ANEXA 5


                         Model de factură - terţă parte

    [SIGLA]*) European
                Investment
                Bank

    INVOICE

──────────
    *) Notă CTCE:
    Sigla European Investment Bank se găseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 207 din 21 martie 2016 la pagina 14 (a se vedea imaginea asociată).
──────────


                                                   Data:
    <MODEL - TERŢE PĂRŢI> Factura nr.:
                                                   Data plăţii:

    BANCA EUROPEANĂ DE INVESTIŢII Către Beneficiar
    98-100, Boulevard Konrad Adenauer
    L-2950 Luxembourg
    Tel: (+352) 43 79 1

    Persoană de contact: [NUME]
    Direcţia

                                            Cod de TVA: NU SE APLICĂ


    <Plată în avans> / <Plată intermediară nr. ..... /<Plată finală > "Terţă Parte":, conform art. < "Plăţi" din Acordul nr. .... <se va introduce numărul> în cadrul proiectului <se va introduce titlul>

    Referinţa dvs.:

       Suma totală datorată în EUR:

    Am aprecia dacă aţi putea plăti această sumă în conformitate cu termenele de plată indicate, în contul următor:

                    Banque & Caisse Epargne Etat, Luxembourg
                             (Cod SWIFT: BCEELULL)
                    Număr cont IBAN LU08 0019 0150 0467 5000
         Numele titularului de cont: Banque Europeenne d'Investissement /

    IMPORTANT: Vă rugăm să menţionaţi ca referinţă numărul facturii de mai sus.


                                   Cu stimă,
                         BANCA EUROPEANĂ DE INVESTIŢII



    ANEXA 6


                           Model de raport de progres
                     [se vor adăuga siglele corespunzătoare]

──────────
    *) Notă CTCE:
    Modelul de raport de progres se găseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 207 din 21 martie 2016 la pagina 15 (a se vedea imaginea asociată).
──────────



    ANEXA 7


                       Model de fişă de pontaj expert BEI


              BANCA EUROPEANĂ DE INVESTIŢII - MODEL DE FIŞĂ DE PONTAJ EXPERŢI BEI


┌───────────┬─────────┬───────────────────────────────────────────────────────────┬─────┐
│Nume expert│ Sarcină │ Fişă de pontaj │Total│
│ │ ├───────────────────┬───────────────────┬───────────────────┤ │
│ │ │ luna │ luna │ luna │ │
│ │ ├───────────────────┼───────────────────┼───────────────────┤ │
│ │ │ procent angajare │ procent angajare │ procent angajare │ │
│ │ ├────┬────┬────┬────┼────┬────┬────┬────┼────┬────┬────┬────┤ │
│ │ │ 25 │ 25 │ 25 │ 25 │ 25 │ 25 │ 25 │ 25 │ 25 │ 25 │ 25 │ 25 │ │
├───────────┼─────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼─────┤
│numele │indicaţie│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────┼─────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼─────┤
│numele │indicaţie│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────┼─────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼─────┤
│numele │indicaţie│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────┼─────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼─────┤
│Total │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└───────────┴─────────┴────┴────┴────┴────┴────┴────┴────┴────┴────┴────┴────┴────┴─────┘


    Data şi semnătura: semnătura reprezentantului desemnat BEI

    NOTĂ:
    Informaţiile furnizate mai sus vor fi derivate din sistemul de pontaj intern al Băncii.
    Timpul pe lună pentru experţi se plăteşte în funcţie de politica de resurse umane a Băncii (210 zile pe an).

                                           -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016