Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 156 din 1 noiembrie 2016  referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic şi Social European şi Comitetul Regiunilor - Plan de acţiune privind integrarea resortisanţilor din ţările terţe COM (2016) 377 final    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 156 din 1 noiembrie 2016 referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic şi Social European şi Comitetul Regiunilor - Plan de acţiune privind integrarea resortisanţilor din ţările terţe COM (2016) 377 final

EMITENT: SENATUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 7 noiembrie 2016

    În temeiul dispoziţiilor art. 67, art. 148 alin. (2) şi (3) din Constituţia României, republicată, şi ale Protocolului (nr. 1) anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană şi a Tratatului de instituire a Comunităţii Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,
    având în vedere raportul Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII/718 din 28 octombrie 2016,

    Senatul adoptă prezenta hotărâre.

    ART. 1
    Se constată următoarele:
    Documentul prevede un cadru comun de politică şi măsuri de sprijin care ar trebui să vină în ajutorul statelor membre în procesul de elaborare şi de consolidare a politicilor lor naţionale de integrare a resortisanţilor ţărilor terţe.
    Documentul european propune acţiuni în domenii-cheie referitoare la:
    1. măsurile de integrare prealabile plecării şi prealabile sosirii, în special pentru persoanele care au în mod clar nevoie de protecţie internaţională şi sunt în curs de a fi relocate;
    2. educaţia, ocuparea forţei de muncă şi formarea profesională;
    3. accesul la serviciile de bază şi participarea activă şi incluziunea socială.
    România sprijină integrarea pe piaţa muncii a migranţilor prin diferite instrumente menite să contribuie la perfecţionarea competenţelor şi să permită recunoaşterea şi valorificarea calificărilor acestora.
    I. Se notează:
    a) următoarele aspecte cuprinse în plan, care necesită atenţie deosebită:
    1. necesitatea adaptării serviciilor autorităţilor cu responsabilităţi în domeniul integrării la specificul cultural şi profilul educaţional al migranţilor;
    2. descentralizarea serviciilor către autorităţile locale şi implicarea activă a acestora în procesul integrării;
    3. crearea unor echipe de sprijin la nivel local formate din reprezentanţi ai tuturor autorităţilor locale.
    b) fondurile guvernamentale vor trebui suplimentate, în funcţie de noile tipuri de servicii pe care autorităţile locale şi/sau instituţiile cu atribuţii în domeniul integrării vor fi obligate să le acorde grupului-ţintă;
    c) în vederea acţiunilor propuse, trebuie avută în vedere asigurarea complementarităţii prin finanţarea din fondurile structurale a unor acţiuni ce privesc integrarea grupului-ţintă neeligibilă în FAMI (Fondul pentru Azil, Migraţie şi Integrare), subliniate de Comisie în Planul de acţiune privind integrarea resortisanţilor ţărilor terţe.
    II. Se apreciază că:
    a) acţiunile aflate în desfăşurare vor trebui analizate periodic şi adaptate la cerinţele recomandate de Comisie prin Planul de acţiune privind integrarea resortisanţilor ţărilor terţe;
    b) nevoia de coordonare interinstituţională la nivel naţional, întrucât măsurile de sprijinire a integrării terţilor se află în portofoliul mai multor ministere;
    c) în scopul facilitării integrării considerăm importantă organizarea cursurilor de limba română, accesul la educaţie, sesiunile de acomodare culturală, precum şi accesul imediat la piaţa forţei de muncă;
    d) ar trebui să se insiste mai mult pe implementarea unor proiecte pentru recunoaşterea calificărilor cetăţenilor statelor terţe care nu deţin niciun fel de document care să le ateste calificările (în special pentru beneficiarii de protecţie internaţională) şi pe dezvoltarea unei curricule de acomodare culturală a resortisanţilor ţărilor terţe şi a beneficiarilor unei forme de protecţie în România.
    ART. 2
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    Această hotărâre a fost adoptată de Senat în şedinţa din 1 noiembrie 2016, în conformitate cu prevederile art. 78 din Regulamentul Senatului şi ale art. 5 lit. f) şi art. 30 lit. b) din anexa la Regulamentul Senatului, aprobat prin Hotărârea Senatului nr. 28/2005, republicat.

                           p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
                                  IOAN CHELARU

    Bucureşti, 1 noiembrie 2016.
    Nr. 156.
                                     -----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016