Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 15 din 26 iunie 2019  privind înfiinţarea Comisiei parlamentare de anchetă  pentru investigarea eventualelor nereguli şi fraude semnalate în spaţiul public  cu ocazia derulării procesului electoral la alegerile din 26 mai 2019    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 15 din 26 iunie 2019 privind înfiinţarea Comisiei parlamentare de anchetă pentru investigarea eventualelor nereguli şi fraude semnalate în spaţiul public cu ocazia derulării procesului electoral la alegerile din 26 mai 2019

EMITENT: Parlamentul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 530 din 28 iunie 2019
    În temeiul prevederilor art. 64 alin. (4) din Constituţia României, republicată, precum şi ale art. 9 din Regulamentul activităţilor comune ale Camerei Deputaţilor şi Senatului, aprobat prin Hotărârea Parlamentului nr. 4/1992, republicat,
    Parlamentul României adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    Se constituie Comisia parlamentară de anchetă a Camerei Deputaţilor şi Senatului pentru investigarea eventualelor nereguli şi fraude semnalate în spaţiul public cu ocazia derulării procesului electoral la alegerile din 26 mai 2019, denumită în continuare Comisia parlamentară de anchetă.

    ART. 2
    (1) Comisia parlamentară de anchetă se compune din 23 de membri, deputaţi şi senatori, desemnaţi de grupurile parlamentare ale Camerei Deputaţilor şi Senatului, potrivit configuraţiei politice a Parlamentului României.
    (2) Comisia parlamentară de anchetă este condusă de un birou alcătuit din preşedinte, 2 vicepreşedinţi şi 2 secretari, aleşi în prima şedinţă cu votul majorităţii membrilor prezenţi.
    (3) Componenţa nominală a Comisiei parlamentare de anchetă este prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
    (4) Deputaţii şi senatorii desemnaţi ca membri ai prezentei Comisii parlamentare de anchetă îşi păstrează şi calitatea de membri ai comisiilor permanente ale Camerei Deputaţilor, respectiv ale Senatului.

    ART. 3
    În condiţiile în care unul dintre membrii Comisiei parlamentare de anchetă se află în imposibilitatea de a participa la lucrări, grupurile parlamentare vor desemna un înlocuitor.

    ART. 4
    Convocarea şedinţelor Comisiei parlamentare de anchetă se face cu cel puţin 24 de ore înainte, de către preşedintele acesteia sau, în lipsa lui, de către vicepreşedintele care îl înlocuieşte.

    ART. 5
    (1) Pentru ca şedinţele Comisiei parlamentare de anchetă să aibă loc în mod legal este necesară participarea a cel puţin jumătate plus unu din numărul membrilor care o compun.
    (2) Hotărârile Comisiei parlamentare de anchetă se adoptă cu votul majorităţii membrilor prezenţi. Votul este deschis.

    ART. 6
    Detaliile privind organizarea şi funcţionarea Comisiei parlamentare de anchetă vor fi cuprinse într-un regulament propriu înaintat spre aprobare Birourilor permanente reunite ale celor două Camere ale Parlamentului în termen de 5 zile de la constituirea acesteia.

    ART. 7
    Împiedicarea în orice fel a activităţii Comisiei parlamentare de anchetă în îndeplinirea atribuţiilor sale se sancţionează potrivit legii penale.

    ART. 8
    (1) În vederea audierii, Comisia parlamentară de anchetă poate cita orice persoană care lucrează în cadrul Guvernului sau în cadrul celorlalte organe ale administraţiei publice şi care poate avea cunoştinţă despre o faptă sau o împrejurare de natură să servească la aflarea adevărului în cauza care formează obiectul activităţii comisiei.
    (2) În cazul refuzului nemotivat de a răspunde solicitărilor comisiei, aceasta poate propune sesizarea conducătorului autorităţii sau instituţiei unde desfăşoară activitatea persoana citată, în vederea aplicării în mod corespunzător a prevederilor regulamentelor de organizare şi funcţionare a instituţiei respective, sau poate propune sesizarea organelor de urmărire penală pentru infracţiunea prevăzută la art. 267 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) Comisia parlamentară de anchetă poate invita orice altă persoană care poate avea cunoştinţă despre o faptă sau o împrejurare de natură să servească la aflarea adevărului în cauza care formează obiectul activităţii comisiei şi care acceptă să fie audiată. Persoana invitată poate răspunde şi în scris comisiei parlamentare de anchetă, furnizând informaţiile solicitate, sau poate transmite prin poştă documente sau celelalte mijloace de probă pe care le deţine şi care sunt utile comisiei parlamentare de anchetă.
    (4) Refuzul persoanelor invitate la Comisia parlamentară de anchetă de a furniza informaţiile solicitate sau de a pune la dispoziţia acesteia celelalte documente sau mijloace de probă deţinute utile activităţii comisiei poate fi considerat ca obstrucţionare sau împiedicare a aflării adevărului şi poate constitui temei pentru sesizarea organelor de urmărire penală.
    (5) În cazul în care este necesară prezenţa unor experţi pentru lămurirea unor fapte sau împrejurări în vederea aflării adevărului, Comisia parlamentară de anchetă dispune efectuarea de expertize.
    (6) Dispoziţiile legale referitoare la invitarea, prezentarea şi ascultarea martorilor, precum şi cele privitoare la prezentarea înscrisurilor sau efectuarea expertizelor se aplică în mod corespunzător.
    (7) Preşedintele Comisiei parlamentare de anchetă atrage atenţia persoanei audiate că are obligaţia de a spune adevărul, de a nu ascunde nimic din ceea ce ştie.

    ART. 9
    (1) În activitatea sa, Comisia parlamentară de anchetă va putea utiliza specialişti, fără drept de vot.
    (2) Lucrările Comisiei parlamentare de anchetă se înregistrează şi se stenografiază.

    ART. 10
    (1) Constatările, concluziile şi propunerile Comisiei parlamentare de anchetă vor face obiectul unui raport final, care va fi depus la Birourile permanente reunite ale Camerei Deputaţilor şi Senatului în termen de 90 de zile de la data constituirii Comisiei parlamentare de anchetă. Termenul de depunere a raportului poate fi prelungit de Birourile permanente reunite, la cererea motivată a preşedintelui de comisie.
    (2) După primirea raportului, Birourile permanente reunite îl vor pune la dispoziţia grupurilor parlamentare şi îl vor înscrie pe ordinea de zi, pentru a fi supus dezbaterii plenului reunit al Camerei Deputaţilor şi Senatului.

    ART. 11
    În scopul realizării obiectivelor pentru care se constituie Comisia parlamentară de anchetă, Camera Deputaţilor şi Senatul vor asigura personalul de specialitate şi logistica necesare, cu aprobarea Birourilor permanente reunite.

    Această hotărâre a fost adoptată de Camera Deputaţilor şi Senat în şedinţa comună din 26 iunie 2019, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
                    ION-MARCEL CIOLACU
                    PREŞEDINTELE SENATULUI
                    CĂLIN-CONSTANTIN-ANTON POPESCU-TĂRICEANU

    Bucureşti, 26 iunie 2019.
    Nr. 15.
    ANEXA 1

    COMPONENŢA NOMINALĂ
    a Comisiei parlamentare de anchetă pentru investigarea eventualelor nereguli şi fraude semnalate
    în spaţiul public cu ocazia derulării procesului electoral la alegerile din 26 mai 2019
    I. Componenţa Comisiei:
    1. senator Mazilu Liviu-Lucian, Grupul parlamentar al PSD;
    2. senator Toma Vasilică, Grupul parlamentar al PSD;
    3. senator Salan Viorel, Grupul parlamentar al PSD;
    4. deputat Iordache Florin, Grupul parlamentar al PSD;
    5. deputat Rădulescu Cătălin-Marian, Grupul parlamentar al PSD;
    6. deputat Nicolicea Eugen, Grupul parlamentar al PSD;
    7. deputat Călin Ion, Grupul parlamentar al PSD;
    8. deputat Fulgeanu-Moagher Laura-Mihaela, Grupul parlamentar al PSD;
    9. deputat Velcea Nicolae, Grupul parlamentar al PSD;
    10. deputat Vasilescu Lia-Olguţa, Grupul parlamentar al PSD;
    11. senator Oprea Mario-Ovidiu, Grupul parlamentar al PNL;
    12. senator Fenechiu Cătălin-Daniel, Grupul parlamentar al PNL;
    13. deputat Săftoiu Ana-Adriana, Grupul parlamentar al PNL;
    14. deputat Trăilă Cristina, Grupul parlamentar al PNL;
    15. deputat Mareş Mara, Grupul parlamentar al PNL;
    16. senator Fălcoi Nicu, Grupul parlamentar USR;
    17. deputat Popescu Nicolae-Daniel, Grupul parlamentar USR;
    18. senator Zamfir Daniel-Cătălin, Grupul parlamentar al ALDE;
    19. deputat Cupă Ion, Grupul parlamentar al ALDE;
    20. deputat Antal István-János, Grupul parlamentar al UDMR;
    21. - Grupul parlamentar PRO Europa;
    22. deputat Movilă Petru, Grupul parlamentar al PMP;
    23. - Grupul parlamentar al minorităţilor naţionale.

    II. Componenţa biroului Comisiei:
    - preşedinte, deputat Vasilescu Lia-Olguţa, Grupul parlamentar al PSD;
    – vicepreşedinte, senator Salan Viorel, Grupul parlamentar al PSD;
    – vicepreşedinte, deputat Trăilă Cristina, Grupul parlamentar al PNL;
    – secretar, deputat Popescu Nicolae-Daniel, Grupul parlamentar USR;
    – secretar, senator Zamfir Daniel-Cătălin, Grupul parlamentar al ALDE.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016