Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 142 din 24 octombrie 2016  privitoare la Propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului de stabilire a criteriilor şi mecanismelor de determinare a statului membru responsabil de examinarea unei cereri de protecţie internaţională prezentate într-unul dintre statele membre de către un resortisant al unei ţări terţe sau de către un apatrid (reformare) COM (2016) 270 final    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 142 din 24 octombrie 2016 privitoare la Propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului de stabilire a criteriilor şi mecanismelor de determinare a statului membru responsabil de examinarea unei cereri de protecţie internaţională prezentate într-unul dintre statele membre de către un resortisant al unei ţări terţe sau de către un apatrid (reformare) COM (2016) 270 final

EMITENT: SENATUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 864 din 31 octombrie 2016

    În temeiul dispoziţiilor art. 67, art. 148 alin. (2) şi (3) din Constituţia României, republicată, şi Protocolului (nr. 2) anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană şi a Tratatului de instituire a Comunităţii Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,
    având în vedere Raportul Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII/685 din 21 octombrie 2016,

    Senatul adoptă prezenta hotărâre.

    ART. 1
    Se constată următoarele:
    I. Se constată:
    1. propunerea de regulament conţine unele elemente care pot fi apreciate ca fiind pozitive;
    2. introducerea unui mecanism pentru a gestiona situaţiile de presiune disproporţionată asupra sistemelor de azil ale statelor membre, un sistem de partajare a surplusului de solicitanţi de azil (mecanism de corecţie pentru repartizarea cererilor) care va determina automat situaţiile în care o ţară se confruntă cu un număr disproporţionat de cereri de azil, în funcţie de PIB (50%) şi populaţie (50%). Dacă o ţară primeşte un număr disproporţionat de cereri care depăşeşte valoarea de referinţă (peste 150% din valoarea de referinţă), toate noile cereri depuse în acea ţară (indiferent de cetăţenia solicitantului) vor fi transferate, după ce s-a verificat admisibilitatea cererilor, în întreaga UE, până când numărul cererilor se va situa din nou sub nivelul respectiv;
    3. păstrarea principiului de bază respectiv: solicitanţii de azil trebuie să depună cererea în prima ţară în care intră, cu excepţia cazului în care au familie în altă ţară;
    4. termene mai scurte pentru etapele procedurii de determinare, transfer şi acces la procedura de azil.
    II. Se necesită clarificări:
    1. o justificare a modului de calcul al aşa-numitei contribuţii de solidaritate ce ar putea să fie impusă statului membru care nu ar accepta un solicitant de protecţie internaţională.
    III. Se recomandă:
    1. Orice propunere de redistribuire a solicitanţilor de protecţie internaţională între statele membre trebuie să ia în considerare specificul şi capacitatea statelor membre, fiind evident că un mecanism de repartizare corectiv, cu caracter autonom, nu ţine cont de circumstanţele de fapt din fiecare stat membru şi de infrastructura de care dispune acesta;
    2. Împărţirea responsabilităţilor între statele membre în domeniul migraţiei, care ar trebui să fie echitabilă, să nu pornească de la sancţiuni financiare a unor state membre care s-ar putea confrunta la rândul lor cu dificultăţi.
    IV. Se atrage atenţia:
    1. Prezenta propunere reduce şi simplifică la minimum cheia de calcul, dar evită orice element corectiv care, în cazul României, ar însemna în principal capacitatea de primire şi integrare. Mecanismul de corecţie va fi revizuit după 18 luni de la intrarea în vigoare a regulamentului, apoi anual, pentru a asigura că permite o partajare echitabilă a responsabilităţii între SM.
    2. Solidaritatea nu ar trebui invocată pentru dezvoltarea unor situaţii particulare, iar caracterul voluntar este singura garanţie a succesului în gestionarea imigraţiei neregulamentare şi a deplasărilor secundare.
    V. Se manifestă reţineri, prin încălcarea principiului proporţionalităţii, astfel:
    1. Posibilitatea ca un stat membru să nu ia parte, temporar, la redistribuirea cererilor de azil. În acest caz, statul membru respectiv va trebui să plătească o contribuţie de solidaritate în valoare de 250.000 EUR ("solidaritate financiară") pentru fiecare solicitant pentru care ar fi fost responsabil în temeiul mecanismului, către statul membru care a primit solicitantul în cauză.
    2. Introducerea unei chei de distribuţie obligatorie permanentă, în loc de a adopta măsuri provizorii în situaţii de urgenţă, depăşeşte măsura necesară pentru atingerea obiectivului şi, prin urmare, încalcă principiul proporţionalităţii.
    ART. 2
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, iar opinia cuprinsă în această hotărâre se transmite către instituţiile europene.

    Această hotărâre a fost adoptată de Senat în şedinţa din 24 octombrie 2016, în conformitate cu prevederile art. 78 din Regulamentul Senatului şi ale art. 5, lit. f) şi art. 30 lit. b) din anexa la Regulamentul Senatului, aprobat prin Hotărârea Senatului nr. 28/2005, republicată.

                           p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
                                  IOAN CHELARU

    Bucureşti, 24 octombrie 2016.
    Nr. 142.

                                      -----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016