Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 141 din 10 octombrie 2018  referitoare la propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului  privind Fondul european de dezvoltare regională şi Fondul de coeziune - COM (2018) 372 final    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 141 din 10 octombrie 2018 referitoare la propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului privind Fondul european de dezvoltare regională şi Fondul de coeziune - COM (2018) 372 final

EMITENT: Senatul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 876 din 17 octombrie 2018
    În temeiul dispoziţiilor art. 67 şi art. 148 alin. (2) şi (3) din Constituţia României, republicată, precum şi ale Protocolului nr. 2 privind aplicarea principiilor subsidiarităţii şi proporţionalităţii, anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană şi a Tratatului de instituire a Comunităţii Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,
    în baza Raportului Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII/431 din 26.09.2018,
    Senatul adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    Senatul României:
    1. consideră că propunerea de regulament respectă principiul subsidiarităţii;
    2. consideră că propunerea de regulament respectă principiul proporţionalităţii sub aspectul formei juridice alese, dar sub aspectul conţinutului este inadecvată;
    3. constată necesitatea clarificării, în ceea ce priveşte investiţiile în infrastructură, a faptului că în propunerea de regulament există o prevedere generică, în timp ce în Regulamentul nr. 1.301/2013 sunt precizate tipurile de infrastructuri în care se pot face investiţii. De asemenea, deşi din ambele fonduri urmează să se finanţeze măsuri privind asistenţa tehnică, nu este clar cum vor fi finanţate intervenţiile care să vizeze creşterea capacităţii instituţionale a instituţiilor, a beneficiarilor şi a altor părţi interesate;
    4. remarcă cu îngrijorare o scădere a alocărilor pentru obiectivele prin intermediul cărora se finanţează infrastructura de bază. În perioada actuală, în regiunile mai puţin dezvoltate, cel puţin 50% din resursele totale ale FEDR la nivel naţional sunt alocate pentru două sau mai multe dintre obiectivele tematice privind cercetarea/inovarea, TIC, IMM şi tranziţia către o economie cu emisii scăzute de dioxid de carbon, cel puţin 12% din resursele totale ale FEDR la nivel naţional fiind alocate obiectivului tematic privind economia cu emisii scăzute de dioxid de carbon. De asemenea, procentul prealocat schimbărilor climatice a crescut cu 5% per total şi au fost propuse procente specifice pentru FEDR şi FC (30%, respectiv 37%). Toate acestea conduc însă la limitări în ceea ce priveşte investiţiile în infrastructură, în special în infrastructura rutieră, TIC, apă/apă uzată, deşeuri care nu au contribuţie la obiectivul privind schimbările climatice;
    5. atrage atenţia asupra necesităţii existenţei unei abordări teritoriale descentralizate care să acorde flexibilitate sporită în stabilirea domeniilor finanţate la nivel naţional şi regional, ţinând seama de nevoile specifice identificate. Apreciază că o orientare inflexibilă realizată prin prealocări impuse prin reglementările europene riscă să conducă spre adâncirea discrepanţelor de dezvoltare şi să creeze dezechilibre suplimentare, inclusiv punând sub semnul întrebării investiţiile realizate până în prezent şi care au nevoie de continuitate pentru a-şi atinge obiectivele;
    6. subliniază faptul că, în noul cadru propus, politica de coeziune ridică preocupări prin prisma noilor dispoziţii legate de concentrarea tematică, regula N + 2, cofinanţare, prefinanţare, TVA etc. Toate acestea pot conduce la percepţia că politica de coeziune este mai puţin adaptată nevoilor regionale şi astfel putea să fie considerată mai puţin atractivă pentru beneficiari din cauza ratei de cofinanţare propuse şi TVA nedeductibil, ceea ce înseamnă de fapt un nivel considerabil mai ridicat de cofinanţare naţională. Noile condiţii propuse pentru implementare pot conduce la o utilizare redusă a fondurilor politicii de coeziune, în special în regiunile mai puţin dezvoltate şi în statele membre cu o nevoie crescută de investiţii, generând astfel întârzieri în procesul de convergenţă. În plus, suma transferată la Fondul de coeziune pentru Mecanismul de conectare a Europei ar trebui să reflecte ponderea globală a fondurilor dedicate politicii de coeziune în noul CFM, care este redus semnificativ în termeni reali.


    ART. 2
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, iar opinia cuprinsă în această hotărâre se transmite instituţiilor europene.

    Această hotărâre a fost adoptată de Senat în şedinţa din 10 octombrie 2018, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
                    ADRIAN ŢUŢUIANU

    Bucureşti, 10 octombrie 2018.
    Nr. 141.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016