Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 14 din 20 martie 2019  privind încuviinţarea efectuării de către Comisia pentru transporturi şi infrastructură a unei anchete privind activitatea Societăţii Comerciale Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 14 din 20 martie 2019 privind încuviinţarea efectuării de către Comisia pentru transporturi şi infrastructură a unei anchete privind activitatea Societăţii Comerciale "Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române - TAROM" - S.A. în perioada 2007-2018

EMITENT: Camera Deputaţilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 219 din 20 martie 2019
    În conformitate cu prevederile art. 71, 73 şi 79 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994, republicat, cu modificările şi completările ulterioare,
    Camera Deputaţilor adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    (1) Se încuviinţează efectuarea de către Comisia pentru transporturi şi infrastructură, denumită în continuare Comisia, a unei anchete privind activitatea Societăţii Comerciale „Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române - TAROM“ - S.A. în perioada 2007-2018, cu următoarele obiective:
    a) verificarea cadrului legislativ în care îşi desfăşoară activitatea Societatea Comercială „Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române - TAROM“ - S.A.;
    b) statutul Societăţii Comerciale „Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române - TAROM“ - S.A.;
    c) hotărârile adunării generale a acţionarilor Societăţii Comerciale „Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române - TAROM“ - S.A. cu privire la execuţia bugetară;
    d) contractul-cadru şi/sau contractele speciale cu privire la relaţiile comerciale de furnizare de utilităţi şi servicii ale Societăţii Comerciale „Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române - TAROM“ - S.A.;
    e) analiza modului în care managementul Societăţii Comerciale „Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române - TAROM“ - S.A. şi-a îndeplinit obligaţiile conform fişei postului şi hotărârilor adunării generale a acţionarilor Societăţii Comerciale „Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române - TAROM“ - S.A. şi ale consiliului de administraţie al Societăţii Comerciale „Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române - TAROM“ - S.A., a realizării indicatorilor fizici, precum şi a obiectivelor şi criteriilor de performanţă din planul de administrare şi din planul de management;
    f) structura flotei proprietate a Societăţii Comerciale „Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române - TAROM“ - S.A., precum şi modificările aduse structurii de flotă;
    g) evoluţia fluxului de numerar aferent contului bancar al Societăţii Comerciale „Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române - TAROM“ - S.A.;
    h) situaţia capitalului social şi a activelor;
    i) modalitatea de înstrăinare a două aeronave în anul 2018;
    j) structura de personal, organigrama, modificarea acestora în raport cu necesitatea forţei de muncă angajate, precum şi litigiile cu angajaţii;
    k) planul de investiţii, execuţie, proiecte anuale şi multianuale, precum şi modul de stabilire a priorităţilor investiţiilor;
    l) rapoartele de analiză privind întârzierile şi frecvenţa situaţiilor de reţinere a aeronavelor la sol (situaţiile AOG);
    m) verificarea modului de efectuare a achiziţiilor;
    n) respectarea prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 111/2016, cu modificările şi completările ulterioare, în numirea consiliului de administraţie şi a directorului general;
    o) demersurile întreprinse ca urmare a recomandărilor auditului Curţii de Conturi a României, precum şi a Raportului de audit al Autorităţii Aeronautice Civile Române.

    (2) Ancheta Comisiei are ca scop:
    a) confirmarea/infirmarea faptului că Societatea Comercială „Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române - TAROM“ - S.A. şi-a asumat şi îndeplinit în mod real, economic, eficient şi eficace obiectivele, atribuţiile şi responsabilităţile stabilite legal, referitoare la activitatea de transport aerian;
    b) investigarea responsabilităţilor la nivel instituţional în relaţia contractuală cu Societatea Comercială „Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române - TAROM“ - S.A. şi a cauzelor care au condus la situaţia actuală;
    c) evaluarea cadrului legislativ existent şi elaborarea unor propuneri de îmbunătăţire a acestuia.


    ART. 2
    În condiţiile în care unul dintre membrii Comisiei se află în imposibilitatea de a participa la lucrări, grupul parlamentar poate desemna un înlocuitor.

    ART. 3
    (1) Convocarea şedinţelor Comisiei se face cu cel puţin o zi înainte de către preşedintele acesteia sau de către un vicepreşedinte.
    (2) Vicepreşedintele îl înlocuieşte de drept pe preşedinte în lipsa acestuia sau ori de câte ori este nevoie.

    ART. 4
    (1) Pentru ca şedinţele Comisiei să aibă loc este necesară participarea majorităţii membrilor care o compun.
    (2) Hotărârile Comisiei se adoptă cu votul majorităţii membrilor acesteia.

    ART. 5
    (1) În vederea audierii, Comisia poate cita orice persoană care lucrează în cadrul Guvernului sau în cadrul celorlalte organe ale administraţiei publice şi care poate avea cunoştinţă despre o faptă sau o împrejurare de natură să servească la aflarea adevărului în cauza care formează obiectul activităţii Comisiei. Persoanele citate sunt obligate să se prezinte în faţa Comisiei.
    (2) În cazul refuzului nemotivat de a răspunde solicitărilor Comisiei, aceasta poate propune sesizarea conducătorului autorităţii sau instituţiei unde desfăşoară activitatea persoana citată, în vederea aplicării în mod corespunzător a prevederilor regulamentelor de organizare şi funcţionare a instituţiei respective, sau poate propune sesizarea organelor de urmărire penală pentru infracţiunea prevăzută de art. 267 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) Comisia poate invita orice altă persoană care poate avea cunoştinţă despre o faptă sau o împrejurare de natură să servească la aflarea adevărului în cauza care formează obiectul activităţii Comisiei şi care acceptă să fie audiată. Persoana invitată poate răspunde şi în scris Comisiei, furnizând informaţiile solicitate, sau poate transmite prin poştă documente sau celelalte mijloace de probă pe care le deţine şi care sunt utile Comisiei.
    (4) Refuzul persoanelor invitate la Comisie de a furniza informaţiile solicitate sau de a pune la dispoziţia acesteia celelalte documente sau mijloace de probă deţinute utile activităţii Comisiei poate fi considerat ca obstrucţionare sau împiedicare a aflării adevărului şi poate constitui temei pentru sesizarea organelor de urmărire penală.
    (5) La cererea Comisiei, orice persoană care lucrează în cadrul Guvernului sau în cadrul celorlalte organe ale administraţiei publice şi care cunoaşte fapte sau împrejurări în legătură cu obiectul cercetării ori care deţine un mijloc de probă este obligată să le aducă la cunoştinţă sau să le înfăţişeze la termenele stabilite. Instituţiile şi organizaţiile sunt obligate, în condiţiile legii, să răspundă la solicitările Comisiei în termenul stabilit de aceasta.
    (6) Când, pentru lămurirea unor fapte sau împrejurări în vederea aflării adevărului, este necesară întocmirea unor rapoarte de expertiză, Comisia solicită efectuarea de expertize.
    (7) Dispoziţiile legii referitoare la citarea, prezentarea şi ascultarea martorilor, precum şi cele privitoare la prezentarea şi predarea obiectelor ori înscrisurilor sau efectuarea expertizelor se aplică în mod corespunzător.
    (8) Preşedintele Comisiei care efectuează ancheta atrage atenţia persoanei audiate că are obligaţia de a spune adevărul, de a nu ascunde nimic din ceea ce ştie şi că nerespectarea acestei obligaţii atrage răspunderea penală.
    (9) Comisia poate solicita în cursul investigaţiilor şi accesul, în condiţiile legii, la informaţii clasificate.
    (10) Cheltuielile necesare efectuării expertizelor şi a altor acte procedurale, ce ţin de activitatea Comisiei, se aprobă de Biroul permanent al Camerei Deputaţilor, la solicitarea preşedintelui Comisiei.

    ART. 6
    Lucrările Comisiei sunt publice; prin excepţie, plenul Comisiei stabileşte condiţiile în care reprezentanţii mijloacelor de informare în masă au acces la lucrările acesteia.

    ART. 7
    (1) Constatările, concluziile şi propunerile Comisiei vor face obiectul unui raport, care va fi depus la Biroul permanent al Camerei Deputaţilor în termen de 90 de zile de la data aprobării anchetei în plenul Camerei Deputaţilor.
    (2) După primirea raportului, Biroul permanent al Camerei Deputaţilor îl va pune la dispoziţia grupurilor parlamentare în vederea iniţierii procedurii de dezbatere parlamentară.
    (3) Raportul Comisiei se va supune dezbaterii plenului Camerei Deputaţilor, cu prioritate, în prima şedinţă programată a se desfăşura după depunerea lui la Biroul permanent.

    ART. 8
    Componenţa Comisiei este prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

    Această hotărâre a fost adoptată de Camera Deputaţilor în şedinţa din 20 martie 2019, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
                    EUGEN NICOLICEA

    Bucureşti, 20 martie 2019.
    Nr. 14.
    ANEXA 1

    COMPONENŢA
    Comisiei de anchetă formate din membri ai Comisiei pentru transporturi şi infrastructură
    1. Deputat Lucian Nicolae Bode (PNL), preşedinte al Comisiei pentru transporturi şi infrastructură
    2. Deputat Ştefan-Alexandru Băişanu (ALDE), vicepreşedinte al Comisiei pentru transporturi şi infrastructură
    3. Deputat Alexandru Rotaru (PSD), vicepreşedinte al Comisiei pentru transporturi şi infrastructură
    4. Deputat Ionela Viorela Dobrică (PSD), secretar al Comisiei pentru transporturi şi infrastructură
    5. Deputat Marius Bodea (PNL), secretar al Comisiei pentru transporturi şi infrastructură
    6. Deputat Zacharie Benedek (UDMR), membru al Comisiei pentru transporturi şi infrastructură
    7. Deputat Aurel Căciulă (PSD), membru al Comisiei pentru transporturi şi infrastructură
    8. Deputat Liviu-Ionuţ Moşteanu (USR), membru al Comisiei pentru transporturi şi infrastructură
    9. Deputat Rodica Paraschiv (PSD), membru al Comisiei pentru transporturi şi infrastructură

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016