Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 137 din 24 octombrie 2016  privind pachetul legislativ format din: Propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului de înfiinţare a Agenţiei Europene pentru Securitate şi Sănătate în Muncă (EU-OSHA) şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 2.062/94 al Consiliului - COM (2016) 528 final; Propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului de constituire a Fundaţiei Europene pentru Îmbunătăţirea Condiţiilor de Viaţă şi de Muncă (Eurofound) şi de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 1.365/75 al Consiliului - COM (2016) 531 final; Propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului de înfiinţare a Centrului European pentru Dezvoltarea Formării Profesionale (Cedefop) şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 337/75 - COM (2016) 532 final    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 137 din 24 octombrie 2016 privind pachetul legislativ format din: Propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului de înfiinţare a Agenţiei Europene pentru Securitate şi Sănătate în Muncă (EU-OSHA) şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 2.062/94 al Consiliului - COM (2016) 528 final; Propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului de constituire a Fundaţiei Europene pentru Îmbunătăţirea Condiţiilor de Viaţă şi de Muncă (Eurofound) şi de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 1.365/75 al Consiliului - COM (2016) 531 final; Propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului de înfiinţare a Centrului European pentru Dezvoltarea Formării Profesionale (Cedefop) şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 337/75 - COM (2016) 532 final

EMITENT: SENATUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 864 din 31 octombrie 2016

    În temeiul dispoziţiilor art. 67, art. 148 alin. (2) şi (3) din Constituţia României, republicată, şi Protocolului (nr. 2) anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană şi a Tratatului de instituire a Comunităţii Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,
    având în vedere Raportul Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII/686 din 21 octombrie 2016,

    Senatul adoptă prezenta hotărâre.

    ART. 1
    Comisia pentru afaceri europene a fost sesizată, în temeiul Protocolului nr. 2, anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană şi a Tratatului de instituire a Comunităţilor Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008, în vederea elaborării unui raport/proces-verbal pentru pachetul legislativ format din:
    1. Propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului de înfiinţare a Agenţiei Europene pentru Securitate şi Sănătate în Muncă (EU-OSHA) şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 2.062/94 al Consiliului - COM (2016) 528 final;
    2. Propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului de constituire a Fundaţiei Europene pentru Îmbunătăţirea Condiţiilor de Viaţă şi de Muncă (Eurofound) şi de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 1.365/75 al Consiliului - COM (2016) 531 final;
    3. Propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului de înfiinţare a Centrului European pentru Dezvoltarea Formării Profesionale (Cedefop) şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 337/75 - COM (2016) 532 final.
    Comisia economică, industrii şi servicii a transmis Proces-verbal cu nr. XX/523 din 11 octombrie 2016 şi Comisia pentru muncă, familie şi protecţie socială a transmis procese-verbale individuale cu nr. XXVII/187 din 5 octombrie 2016, nr. XXVII/193 din 11 octombrie 2016 şi nr. XXVII/193 din 11 octombrie 2016.
    La lucrările comisiei din data de 18 octombrie a.c. au participat reprezentanţi ai Ministerului Afacerilor Externe. Au fost primite puncte de vedere de la Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice şi de la Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice.
    În urma examinării, membrii Comisiei pentru afaceri europene formulează următoarele observaţii:
    1. Se constată că Pachetul legislativ respectă principiul subsidiarităţii, întrucât obiectivele sale nu pot fi realizate la nivel naţional, însă au fost formulate o serie de obiecţii aferente Propunerii de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului de înfiinţare a Centrului European pentru Dezvoltarea Formării Profesionale (Cedefop) şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 337/75 - COM (2016) 532 final.
    2. Se apreciază că:
    I. Referitor la COM (2016) 528 final - Propunere de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului de înfiinţare a Agenţiei Europene pentru Securitate şi Sănătate în Muncă (EU-OSHA) şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 2.062/94 al Consiliului:
    a) Revizuirea Regulamentului de funcţionare a EU-OSHA (Agenţia Europeană pentru Securitate şi Sănătate în Muncă) are în vedere alinierea anumitor dispoziţii ale Regulamentului existent cu abordarea comună privind agenţiile descentralizate şi va oferi posibilitatea de a actualiza obiectivele şi sarcinile EU-OSHA. Astfel, noile obiective şi sarcini vor fi ajustate pentru a reflecta mai bine evoluţiile din acest domeniu, precum şi necesitatea unor modificări suplimentare.
    b) Modificările aduse permit o mai bună coordonare între nivelul european şi naţional, o clarificare şi corelare a procedurilor de participare la consultările europene, cu consolidarea cooperării şi implicării statelor membre şi partenerilor sociali în procesele de informare, colectare şi diseminare de date şi de monitorizarea a măsurilor de politică.
    II. Referitor la COM (2016) 531 final - Propunere de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului de constituire a Fundaţiei Europene pentru Îmbunătăţirea Condiţiilor de Viaţă şi de Muncă (Eurofound) şi de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 1.365/75 al Consiliului:
    a) Propunerea are drept obiectiv revizuirea regulamentului de constituire a Fundaţiei Europene pentru Îmbunătăţirea Condiţiilor de Viaţă şi de Muncă (Eurofound) datând din 1975. Motivele pentru revizuire sunt duble.
    b) Revizuirea regulamentului de constituire a Eurofound va alinia anumite dispoziţii ale regulamentului existent care reglementează Eurofound cu abordarea comună privind agenţiile descentralizate.
    c) Revizuirea oferă posibilitatea de a actualiza obiectivele şi sarcinile Eurofound. Noile obiective şi sarcini vor fi ajustate pentru a reflecta mai bine aceste evoluţii, precum şi contribuţia actuală a Eurofound la elaborarea politicilor sociale şi în domeniul muncii, prin furnizarea de rezultate ale cercetării relevante şi de înaltă calitate în domeniul ocupării forţei de muncă, al relaţiilor de muncă şi al condiţiilor de muncă şi de viaţă.
    III. Referitor la COM (2016) 532 final - Propunere de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului de înfiinţare a Centrului European pentru Dezvoltarea Formării Profesionale (Cedefop) şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 337/75:
    a) Revizuirea regulamentului de instituire a Cedefop Centrului European pentru Dezvoltarea Formării Profesionale (Cedefop) va alinia anumite dispoziţii ale regulamentului existent care reglementează Cedefop cu abordarea comună privind agenţiile descentralizate.
    b) Revizuirea oferă posibilitatea de a actualiza obiectivele şi sarcinile Cedefop; pentru a răspunde la evoluţia contextului politic în schimbare, activităţile actuale ale Cedefop trec dincolo de educaţia şi formarea profesională şi includ activitatea cu privire la calificări, în special Cadrul european al calificărilor, la analiza şi previziunile competenţelor, precum şi la validarea învăţării nonformale şi informale, care ar trebui toate să fie recunoscute.
    3. Se consideră necesare modificările specifice prevăzute în pachetul legislativ, respectiv:
    1. reconfirmarea rolul CEDEFOP în sprijinirea Comisiei în elaborarea şi punerea în aplicare a politicilor în domeniul educaţiei şi formării profesionale, competenţelor şi calificărilor;
    2. crearea posibilităţii de a prevedea măsuri antifraudă, o politică privind conflictele de interese, dispoziţii privind evaluarea şi revizuirea, precum şi stabilirea unui acord privind sediul Agenţiei;
    3. armonizarea dispoziţiilor privind programarea şi raportarea cu cerinţele stabilite de regulamentul financiar revizuit;
    4. revizuirea procedurii de numire a directorului executiv; rolul autorităţii de numire a acestuia va fi conferit consiliului de administraţie al Agenţiei;
    5. numirea de către Consiliu a membrilor consiliului de administraţie al Agenţiei. Aceşti membri ai consiliului de administraţie reprezintă guvernele statelor membre, organizaţiile patronale şi sindicale din fiecare stat membru.
    4. Se atrage atenţia şi se recomandă anumite observaţii punctuale de modificare şi completare a mai multor articole ale Propunerii de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului de înfiinţare a Centrului European pentru Dezvoltarea Formării Profesionale (Cedefop) şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 337/75, COM(2016) 532 final, astfel:
    a) Propunem modificarea cap. I art. 1 alin. (2), întrucât:
    Propunerea de reformulare evidenţiază clar că CEDEFOP, ca structură guvernată tripartit (guvern, sindicate, patronate), trebuie să asiste atât Comisia, cât şi actorii naţionali, mai ales guvernele şi partenerii sociali. Acesta este şi punctul de vedere susţinut de partenerii sociali. Prin eliminarea sintagmei "punerea în aplicare a politicii" se evită posibila înţelegere eronată conform căreia punerea în aplicare a politicii de educaţie şi formare profesională la nivel naţional este rolul Comisiei.
    b) Recomandăm modificarea cap. I art. 1 alin. (2) modificat astfel:
    Text iniţial
    Art. 1
    (2) Obiectivul Agenţiei este de a asista Comisia în definirea şi în punerea în aplicare a politicii în domeniul educaţiei şi formării profesionale şi al competenţelor şi calificărilor. În acest scop, Agenţia furnizează dovezi şi servicii pentru elaborarea politicilor şi schimbul de cunoştinţe între actorii la nivelul Uniunii şi la nivel naţional, în special guvernele şi partenerii sociali.
    Text propus
    (2) Obiectivul Agenţiei este de a asista Comisia şi actorii naţionali, cu precădere guvernele şi partenerii sociali, în definirea şi promovarea politicii în domeniul educaţiei şi formării profesionale şi al competenţelor şi calificărilor. În acest scop, Agenţia furnizează dovezi şi servicii pentru elaborarea politicilor şi schimbul de cunoştinţe între actorii la nivelul Uniunii şi la nivel naţional.
    II. Propunem modificarea art. 3-11 titlul II:
    a) art. 3-11 titlul II al proiectului de regulament trebuie revizuit în totalitate.
    Este necesar să fie făcută o separare între control/supervizare şi managementul agenţiei. Considerăm că rolul consiliului de administraţie trebuie limitat la adoptarea planificării strategice/programare multianuală, a bugetului şi a numirii managerilor care la rândul lor trebuie să fie grupaţi într-un directorat. Prin urmare, rolul principal al consiliului de administraţie este de monitorizare a activităţii managerilor grupaţi într-un directorat. Propunem să fie reglementat modelul codeterminării în guvernanţa agenţiei. În aceste condiţii trebuie ajustate toate articolele din proiectul de regulament care fac referire la consiliul de administraţie, comitet executiv şi director executiv, în funcţie de modul în care propunem funcţiile consiliului de administraţie, directoratul şi directorul general.
    a) La articolul 2 credem că este necesar să fie completate atribuţiile agenţiei.
    Se consideră că agenţia trebuie să aibă o bază de date pentru cele mai bune practici în ceea ce priveşte politicile de educaţie şi de formare profesionale, inclusiv proiecte cu finanţare europeană sau din alte surse care contribuie la ajustarea politicilor de educaţie sau formare profesională. Prin urmare, agenţia trebuie să fie un Clearing House Best Practices Database în professional training and education (policies + projects).
    În urma dezbaterii, membrii Comisiei pentru afaceri europene au hotărât, cu majoritate de voturi, formularea unei opinii la pachetul legislativ, cu observaţiile incluse în prezentul raport referitoare la Propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului de înfiinţare a Centrului European pentru Dezvoltarea Formării Profesionale (Cedefop) şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 337/75 - COM (2016) 532 final.
    Comisia pentru afaceri europene supune Plenului Senatului, spre dezbatere şi adoptare, proiectul de hotărâre privind adoptarea opiniei, în conformitate cu art. 34 din anexa la Regulamentul Senatului, aprobat prin Hotărârea Senatului nr. 28/2015, republicat.
    ART. 2
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, iar opinia cuprinsă în această hotărâre se transmite către instituţiile europene.

    Această hotărâre a fost adoptată de Senat, în şedinţa din 24 octombrie 2016, în conformitate cu prevederile art. 78 din Regulamentul Senatului şi ale art. 5 lit. f), art. 30 lit. b) din anexa la Regulamentul Senatului, aprobat prin Hotărârea Senatului nr. 28/2005, republicat.

                           p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
                                  IOAN CHELARU

    Bucureşti, 24 octombrie 2016.
    Nr. 137.

                                      -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016