Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 13 din 28 februarie 2018  privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu şi Comitetul Economic şi Social European - Planul de acţiune al UE 2017-2019 -Combaterea diferenţei de remunerare între femei şi bărbaţi - COM (2017) 678    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 13 din 28 februarie 2018 privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu şi Comitetul Economic şi Social European - Planul de acţiune al UE 2017-2019 -Combaterea diferenţei de remunerare între femei şi bărbaţi - COM (2017) 678

EMITENT: Camera Deputaţilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 192 din 1 martie 2018
    În temeiul prevederilor art. 67 şi 148 din Constituţia României, republicată, ale Legii nr. 373/2013 privind cooperarea dintre Parlament şi Guvern în domeniul afacerilor europene şi ale art. 160-185 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994, republicat, cu modificările şi completările ulterioare,
    Camera Deputaţilor adoptă prezenta hotărâre.
    ARTICOL UNIC
    Luând în considerare Opinia nr. 4c-19/53 adoptată de Comisia pentru afaceri europene în şedinţa din 21 februarie 2018, Camera Deputaţilor:
    1. Salută evidenţierea discriminării salariale, încă larg răspândită în Uniunea Europeană, precum şi interesul Comisiei Europene de a planifica acţiuni pentru combaterea diferenţei de remunerare între femei şi bărbaţi.
    2. Consideră că persistenţa diferenţelor de remunerare este principala problemă care trebuie rezolvată, în vederea asigurării deplinei participări a femeilor pe o piaţă a muncii mai echitabilă, situaţia actuală sugerând necesitatea analizării unor măsuri mai ambiţioase la nivelul Uniunii, măsuri care să contribuie la stimularea ocupării locurilor de muncă şi a creşterii economice în UE.
    3. Consideră că ritmul actual şi amploarea schimbărilor din sectorul ocupaţional, coroborate cu tendinţele demografice, contribuie la transformarea condiţiilor de ocupare a forţei de muncă; echitatea socială este asociată creşterii economice pe termen lung, de aceea dezechilibrele sociale şi de ocupare trebuie ţinute sub control, acestea putând să amplifice potenţialul crizelor financiare şi instabilităţii politice.
    4. Subliniază că tendinţa de creştere a cererii de competenţe şi îndemânări, noua economie digitală şi progresul tehnic accelerat necesită o abordare curajoasă a sistemelor de pregătire profesională, în încercarea de a reduce decalajele profesionale dintre femei şi bărbaţi şi, implicit, a decalajelor de remunerare.
    5. Atrage atenţia că discrepanţele salariale se reflectă şi asupra drepturilor de pensie viitoare, prin urmare, numărul femeilor care se confruntă cu sărăcia când ajung la bătrâneţe poate fi mai mare decât al bărbaţilor.
    6. Apreciază intenţia Comisiei Europene de a derula iniţiative specifice în diferite sectoare de activitate, pentru eradicarea stereotipurilor cu privire la competenţele, abilităţile şi rolurile femeilor şi ale bărbaţilor pe piaţa muncii.
    7. Consideră că opinia publică din statele membre are, de asemenea, un rol important în identificarea, elaborarea şi implementarea la nivelul Uniunii Europene a unor metode prin care să se elimine diferenţele de remunerare între femei şi bărbaţi.
    8. Reaminteşte că Strategia naţională a României pentru egalitatea între femei şi bărbaţi urmăreşte să răspundă prin măsuri şi activităţi concrete situaţiilor problematice referitoare la nivelul diferit de calificare, poziţia ierarhică la locul de muncă şi ocupaţia exercitată, diferenţele de câştig salarial fiind în favoarea bărbaţilor, în cele mai multe dintre activităţile economice naţionale.
    9. Recomandă flexibilizarea cerinţelor formale pentru ocuparea unui loc de muncă pe planul Uniunii, ca un corolar firesc al flexibilizării cerinţelor de validare a pregătirii profesionale, atât a femeilor, cât şi a bărbaţilor.
    10. Recomandă dezvoltarea cadrului normativ al Uniunii Europene, care prezintă un punct slab în ceea ce priveşte sancţiunile ferme pentru angajatorii care discriminează din punctul de vedere al salarizării mamele angajate.


    Această hotărâre a fost adoptată de către Camera Deputaţilor în şedinţa din 28 februarie 2018, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
                    NICOLAE-LIVIU DRAGNEA

    Bucureşti, 28 februarie 2018.
    Nr. 13.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016