Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 129 din 13 decembrie 2017  referitoare la Comunicarea comună către Parlamentul European şi Consiliu - Rezilienţă,  prevenire şi apărare: construirea unei securităţi cibernetice puternice  pentru UE - JOIN (2017) 450 final    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 129 din 13 decembrie 2017 referitoare la Comunicarea comună către Parlamentul European şi Consiliu - Rezilienţă, prevenire şi apărare: construirea unei securităţi cibernetice puternice pentru UE - JOIN (2017) 450 final

EMITENT: Senatul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1003 din 18 decembrie 2017
    În temeiul dispoziţiilor art. 67 şi art. 148 alin. (2) şi (3) din Constituţia României, republicată, precum şi ale Protocolului nr. 1 privind rolul parlamentelor naţionale în Uniunea Europeană, anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană şi a Tratatului de instituire a Comunităţii Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,
    în baza Raportului Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII/630 din 7.12.2017,
    Senatul adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    Senatul:
    1. salută iniţiativa comună Rezilienţă, prevenire şi apărare: construirea unei securităţi cibernetice puternice pentru UE, pe care o susţine prin proiecte de acte legislative de transpunere a reglementărilor din domeniul securităţii cibernetice;
    2. sprijină pachetul de propuneri în domeniul securităţii cibernetice, pe care îl consideră oportun şi necesar, având în vedere dinamica ameninţărilor cibernetice şi consecinţele pe care astfel de atacuri le pot avea asupra sistemelor informatice, a economiilor statelor membre ş.a.m.d.;
    3. apreciază că acest demers va contribui la creşterea încrederii utilizatorilor în piaţa digitală, prin interesul manifestat atât în asigurarea securităţii cibernetice, cât şi în stabilirea unei politici internaţionale coerente a UE în ceea ce priveşte spaţiul cibernetic;
    4. susţine obiectivul principal de a atesta faptul că produsele şi serviciile de tehnologii de comunicare a informaţiilor (ICT) care au fost certificate în conformitate cu schema propusă respectă cerinţele specifice privind securitatea informatică;
    5. este interesat, în mod special, de: pregătirea în vederea unei reacţii rapide la atacuri cibernetice, creşterea conştientizării asupra efectelor acestora, dezvoltarea competenţelor, implicit a educaţiei în domeniul securităţii cibernetice, susţinerea eforturilor de îmbunătăţire a capabilităţilor în domeniu ale statelor terţe din vecinătate;
    6. atrage atenţia asupra:
    a) necesităţii realizării unei analize aprofundate a măsurilor privind certificarea în domeniul securităţii cibernetice, în strânsă legătură cu actorii pieţei;
    b) aspectelor referitoare la controlul exporturilor tehnologiilor critice cibernetice de supraveghere - pilonul apărării cibernetice, deoarece acestea ar trebui aduse la cunoştinţa Grupului de lucru de dublă utilizare de la Bruxelles pentru a evita formulări inexacte în documentul final;

    7. afirmă:
    a) disponibilitatea României de a găzdui proiectul-pilot al Centrului de excelenţă şi, ulterior, de a participa activ la dezvoltarea reţelei de centre de competenţă. Capabilităţile existente în acest moment în România, respectiv proiectul-pilot al Centrului de Inovare în Securitate Cibernetică din cadrul Centrului Naţional de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică (CERT-RO), Centrul de excelenţă în securitate cibernetică al Ministerului Apărării Naţionale din cadrul Academiei Tehnice Militare, Centrul de excelenţă din cadrul Academiei de Poliţie „Alexandru I. Cuza“, Centrul Naţional CyberInt al S.R.I. şi Centrul de Inovare-Cercetare din cadrul Universităţii Politehnice Bucureşti, pot constitui, cu uşurinţă, nucleul de dezvoltare a unei reţele europene de centre de excelenţă. Un argument în plus îl reprezintă acoperirea atât a celor trei piloni ai securităţii cibernetice - securitatea reţelelor şi informaţiilor, criminalitatea cibernetică şi apărarea cibernetică, cât şi implicarea mediului academic, precum şi sinergia mediilor civil-militar, cu beneficii evidente în combaterea ameninţărilor din mediul online;
    b) ideea creării unor centre de competenţă pe domenii - militar, civil, academic ş.a., situate în 4-5 state membre cu tradiţie, istorie, competenţe pe domeniul ales, mai degrabă decât înfiinţarea a 27 de centre pentru cele 27 de state membre;

    8. exprimă rezerve faţă de:
    a) îndeplinirea unor activităţi din Declaraţia comună, în special faţă de cele care implică aspecte de ordin operaţional. Facem referire la unele măsuri prezentate la capitolul 3.5 „Consolidarea descurajării în domeniul securităţii cibernetice prin intermediul capacităţii de apărare a statelor membre“. Avem în vedere faptul că securitatea cibernetică are şi o natură specifică, în sensul că este o componentă a securităţii naţionale, domeniu de care sunt responsabile statele membre, şi nu Comisia Europeană; drept urmare, aceste activităţi vor putea fi îndeplinite doar în măsura în care statele membre vor avea un interes în momentul respectiv şi în acel sens;
    b) dezvoltarea capacităţilor operaţionale şi în ceea ce priveşte ENISA. Se menţine riscul pentru dublarea eforturilor între UE şi NATO.



    ART. 2
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, iar opinia cuprinsă în această hotărâre se transmite instituţiilor europene.

    Această hotărâre a fost adoptată de Senat în şedinţa din 13 decembrie 2017, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
                    Iulian-Claudiu Manda

    Bucureşti, 13 decembrie 2017.
    Nr. 129.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016