Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 126 din 5 decembrie 2017  asupra Propunerii de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului privind drepturile  şi obligaţiile călătorilor din transportul feroviar (reformare) - COM (2017) 548 final    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 126 din 5 decembrie 2017 asupra Propunerii de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului privind drepturile şi obligaţiile călătorilor din transportul feroviar (reformare) - COM (2017) 548 final

EMITENT: Senatul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 975 din 8 decembrie 2017
    În temeiul dispoziţiilor art. 67 şi art. 148 alin. (2) şi alin. (3) din Constituţia României, republicată, precum şi ale Protocolului (nr. 2) privind aplicarea principiilor subsidiarităţii şi proporţionalităţii, anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană şi a Tratatului de instituire a Comunităţii Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,
    în baza Raportului Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII/587 din 23.11.2017,
    Senatul adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    (1) Senatul atrage atenţia că este necesară reexaminarea privitoare la dreptul de a cumpăra bilete la bordul trenului, fără taxe suplimentare - aşa cum se propune la art. 10 alin. (5) -, drept ce ar putea fi extins la toţi pasagerii, indiferent de posibila mobilitate redusă, în cazurile în care achiziţionarea biletelor la plecare este imposibilă.
    (2) Senatul solicită Comisiei Europene:
    a) Să fie creată o nouă derogare la art. 17 alin. 8 (referinţa C-509/11), mai precis, o definiţie clară şi restrictivă a cazurilor de forţă majoră (referitoare doar la acest tip de evenimente). În acest sens ar trebui introduse excepţii de la plata compensaţiilor financiare către pasageri, în situaţia întârzierilor din timpul călătoriilor pe calea ferată în următoarele situaţii: (i) greve spontane (neanunţate), (ii) formalităţi administrative (control al organelor vamale, al poliţiei de frontieră, intervenţii ale poliţiei în tren), (iii) influenţe externe/acţiuni neprevăzute şi (iv) efecte ale stării necorespunzătoare a vremii, calamităţi naturale.
    Concluzia este că toate aceste cazuri pentru care ar fi util să se facă excepţie de la plata compensaţiilor financiare către pasageri, în situaţia întârzierilor din timpul călătoriilor pe calea ferată, reprezintă circumstanţe extreme, care nu sunt sub controlul sau influenţa administratorilor/managerilor de infrastructură sau operatorilor feroviari, pe care aceştia nu le puteau preveni prin măsuri tehnice şi organizatorice proprii rezonabile, respectiv pentru care măsurile de repunere în funcţiune a circulaţiei implică, indiferent de amploarea măsurilor tehnice şi organizatorice ce pot fi luate, în mod rezonabil, un timp de implementare necesar care are o influenţă directă şi inerentă asupra întârzierii trenurilor.


    (3) Eliminarea posibilităţii de a stabili derogări pentru transportul feroviar naţional de lung parcurs (2020), faţă de perioada de derogare posibilă prevăzută în varianta în vigoare a Regulamentului (cel mai târziu până în anul 2024), va mări considerabil valoarea cheltuielilor întreprinderilor feroviare şi a gestionarilor de infrastructură pentru îndeplinirea cerinţelor Regulamentului, ceea ce va pune în pericol şi mai mult situaţia financiară a tuturor operatorilor economici implicaţi în furnizarea de servicii de transport feroviar de călători din România.

    ART. 2
    Senatul României constată că Propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului privind drepturile şi obligaţiile călătorilor din transportul feroviar (reformare) respectă principiul subsidiarităţii şi nu respectă principiul proporţionalităţii.

    ART. 3
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, iar opinia cuprinsă în această hotărâre se transmite către instituţiile europene.

    Această hotărâre a fost adoptată de Senat în şedinţa din 4 decembrie 2017, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
                    IULIAN-CLAUDIU MANDA

    Bucureşti, 5 decembrie 2017.
    Nr. 126.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016