Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 12 din 20 martie 2019  privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliul European, Consiliu, Comitetul Economic şi Social şi Comitetul Regiunilor -  Piaţa unică într-o lume în schimbare - Un atu unic ce necesită un angajament  politic reînnoit - COM(2018)772    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 12 din 20 martie 2019 privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliul European, Consiliu, Comitetul Economic şi Social şi Comitetul Regiunilor - Piaţa unică într-o lume în schimbare - Un atu unic ce necesită un angajament politic reînnoit - COM(2018)772

EMITENT: Camera Deputaţilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 230 din 26 martie 2019
    În temeiul prevederilor art. 67 şi ale art. 148 din Constituţia României, republicată, ale Legii nr. 373/2013 privind cooperarea dintre Parlament şi Guvern în domeniul afacerilor europene şi ale art. 160-185 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994, republicat, cu modificările şi completările ulterioare,
    Camera Deputaţilor adoptă prezenta hotărâre.
    ARTICOL UNIC
    Luând în considerare Opinia nr. 4c-22/62, adoptată de Comisia pentru afaceri europene, în şedinţa din 26 februarie 2019, Camera Deputaţilor:
    1. recomandă îmbunătăţirea în continuare a comunicării şi a interconectării în cadrul pieţei unice şi o mai intensă valorificare a oportunităţilor prilejuite de încheierea acordurilor comerciale şi de investiţii ale Uniunii cu state terţe şi regiuni;
    2. susţine integrarea cât mai aprofundată a pieţei unice şi transpunerea cât mai rapidă a celor convenite la nivel politic în măsuri de lărgire şi diversificare a pieţei;
    3. subliniază că dezbaterea cu privire la consolidarea pieţei unice necesită o consultare cât mai largă a factorilor interesaţi, adaptată caracteristicilor IMM-urilor, precum şi cunoaşterea realităţii din sectorul de afaceri, în special din cel fundamentat pe exploatarea noilor tehnologii;
    4. îşi manifestă îngrijorarea cu privire la capacitatea procedurii de consultare premergătoare actelor legislative ale Uniunii de a reliefa prompt şi cuprinzător obstacolele din calea valorificării potenţialului pieţei unice, în condiţiile apariţiei tehnologiilor disruptive şi a necesităţii de actualizare a cunoştinţelor, dobândite uneori cu mult înainte de apariţia şi consolidarea societăţii digitale;
    5. recomandă adaptarea procedurilor de consultare şi de pregătire a legiferării la structura complexă a pieţei, sub influenţa progresului tehnic şi ştiinţific;
    6. subliniază că mai sunt încă multe de făcut pentru înlăturarea obstacolelor indirecte, culturale şi administrative, din calea mobilităţii lucrătorilor;
    7. consideră binevenită intenţia de a sprijini formarea unor lanţuri valorice globale - deoarece procesul de inovare şi de producţie nu are loc într-un singur stat - şi de a întări capacitatea întreprinderilor din Uniune pentru a avea acces la factori de producţie diversificaţi, de o calitate mai bună şi mai ieftini, mai competitivi pe plan global;
    8. îşi exprimă preocuparea în ce priveşte capacitatea IMMurilor din toate statele membre de a beneficia de pe urma potenţialului pieţei unice, de a le oferi oportunităţi crescânde de afaceri prin activităţi de export proprii şi recomandă încurajarea transmiterii informaţiilor directe şi pragmatice despre aceste oportunităţi;
    9. îşi exprimă preocuparea în legătură cu manifestarea unor procese de divergenţă dintre domeniile de specializare din statele membre, precum şi faţă de scăderea coerenţei specializării din sectorul de producţie comparativ cu cea din sectorul serviciilor şi recomandă elaborarea de politici la nivelul Uniunii care să vizeze o valorificare coordonată a avantajelor economice comparative între statele membre;
    10. îşi exprimă îngrijorarea cu privire la capacitatea pieţei muncii de a răspunde evoluţiei cererii prin alocarea eficientă a forţei de muncă între sectoarele productive în profil regional, astfel încât să fie sporită rezilienţa pieţei muncii la nivelul Uniunii;
    11. recomandă sporirea eforturilor pentru înlăturarea barierelor în calea exportului şi a colaborării IMM-urilor din diferite state membre;
    12. recomandă încurajarea micilor unităţi de producţie de energie regenerabilă, a cooperării pe plan european în programele de cercetare ştiinţifică, precum şi a cooperării cu state terţe, pentru valorificarea rezultatelor inovării din sectorul energetic;
    13. susţine transpunerea în practică şi asigurarea respectării normelor privind piaţa unică, necesare pentru ca dezideratul de aprofundare a pieţei unice să se materializeze;
    14. îşi manifestă îngrijorarea cu privire la fenomenul semnalat de Comisia Europeană prin care unele state adoptă norme suplimentare şi măsuri naţionale de transpunere care merg dincolo de cadrul directivelor Uniunii;
    15. recomandă întărirea supravegherii la nivelul Uniunii pentru reducerea practicilor anticoncurenţiale, a celor frauduloase şi a cooperării transfrontaliere, astfel încât cetăţenii şi întreprinderile să îşi exercite pe deplin libertăţile oferite de piaţa unică;
    16. susţine eforturile Comisiei Europene de a contracara practicile de subminare a pieţei unice prin ridicarea de bariere în calea comerţului, a investiţiilor sau a iniţiativelor antreprenoriale, prin încheierea de acorduri ilegale pentru a evita concurenţa sau prin înţelegeri prin care operatorii dominanţi împiedică întreprinderile concurente să intre pe pieţele lor;
    17. îşi manifestă îngrijorarea cu privire la absenţa unor evaluări independente a eficienţei măsurilor de asigurare a protecţiei vieţii private în sectorul comunicaţiilor electronice şi recomandă realizarea cât mai rapidă a unei astfel de estimări.


    Această hotărâre a fost adoptată de către Camera Deputaţilor în şedinţa din 20 martie 2019, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
                    EUGEN NICOLICEA

    Bucureşti, 20 martie 2019.
    Nr. 12.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016