Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 114 din 14 decembrie 2015  privind aprobarea opiniei referitoare la Recomandarea Consiliului privind instituirea de consilii naţionale de competitivitate în cadrul zonei euro COM (2015) 601    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 114 din 14 decembrie 2015 privind aprobarea opiniei referitoare la Recomandarea Consiliului privind instituirea de consilii naţionale de competitivitate în cadrul zonei euro COM (2015) 601

EMITENT: CAMERA DEPUTAŢILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 938 din 18 decembrie 2015

    În temeiul prevederilor art. 67 şi 148 din Constituţia României, republicată, ale Legii nr. 373/2013 privind cooperarea dintre Parlament şi Guvern în domeniul afacerilor europene şi ale art. 160-185 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994, republicat, cu modificările ulterioare,

    Camera Deputaţilor adoptă prezenta hotărâre.

    ARTICOL UNIC
    Luând în considerare Opinia nr. 4c-19/930, adoptată de Comisia pentru afaceri europene în şedinţa din 8 decembrie 2015, Camera Deputaţilor:
    1. Ia act de ultimul pachet de recomandări ale Consiliului Uniunii Europene, adoptat la 21 octombrie 2015, privind instituirea consiliilor naţionale de competitivitate în statele din zona euro, în scopul ameliorării instrumentelor de guvernanţă economică.
    2. Aminteşte că, la nivel naţional, competitivitatea a fost identificată ca fiind una din cele cinci provocări privind dezvoltarea României, subliniind necesitatea îmbunătăţirii capacităţii de inovare şi cercetare pentru dezvoltarea de produse, servicii, afaceri, procese şi modele sociale, precum şi îmbunătăţirea mediului de afaceri, prin punerea în aplicare a lanţurilor valorice pe o scară largă şi, prin urmare, crearea de legături în interiorul şi în afara ţării; precizează că în septembrie 2015 la Camera Deputaţilor a fost depusă o propunere legislativă privind organizarea şi funcţionarea Consiliului Naţional pentru Competitivitate (CNC).
    3. Reţine faptul că recomandarea Consiliului Uniunii Europene nu are forţă juridică obligatorie. În cazul în care, totuşi, state membre ale Uniunii Europene care nu fac parte din zona euro decid să înfiinţeze un astfel de consiliu naţional, considerăm că în forma actuală recomandarea lasă o marjă de apreciere mare în ceea ce priveşte forma şi condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească un astfel de organism.
    4. Semnalează necesitatea unei definiri clare a conceptului de competitivitate, luând în calcul toţi factorii care pot influenţa competitivitatea, la nivel micro- şi macroeconomic, în acord cu toate autorităţile de competitivitate.
    5. Consideră că rolul, misiunile şi competenţele acestor autorităţi trebuie să fie foarte bine definite şi ponderate, ţinând cont de faptul că vor introduce un nivel nou în arhitectura complexului instituţional şi aşa foarte complicat, putând conduce la suprapunerea responsabilităţilor.
    6. Semnalează necesitatea prezentării valorii adăugate a consiliilor naţionale pentru competitivitate, propuse a fi create.
    7. Consideră că efortul depus de instituţiile Uniunii Europene în vederea consolidării zonei euro nu trebuie să neglijeze situaţiile particulare cu care se confruntă statele membre din afara zonei euro. Respectarea fondului naţional şi tradiţiilor juridice constituie o necesitate. Semnalează că accentul unilateral pe zona euro ar putea spori riscul de divizare a Uniunii Europene.
    8. Subliniază că înfiinţarea CNC din România este preconizată a fi realizată în perioada următoare, prin hotărâre a Guvernului promovată de Ministerul Economiei, Comerţului şi Relaţiilor cu Mediul de Afaceri; CNC se doreşte a fi un organism consultativ al Guvernului, cu structură public-privată, având ca obiectiv principal de activitate creşterea calităţii politicilor economice şi sociale din România, în scopul consolidării competitivităţii naţionale; în acelaşi timp, CNC se constituie în primul exerciţiu naţional de acest fel, prin care România va putea pune în aplicare angajamentele de creştere a competitivităţii, pregătind premisele de integrare în zona euro.

    Această hotărâre a fost adoptată de către Camera Deputaţilor în şedinţa din 14 decembrie 2015, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.

                        PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
                             VALERIU-ŞTEFAN ZGONEA

    Bucureşti, 14 decembrie 2015.
    Nr. 114.


                                     ------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016