Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 112 din 14 decembrie 2015  privind aprobarea opiniei referitoare la propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului de modificare a Regulamentului (UE) nr. 575/2013 privind cerinţele prudenţiale pentru instituţiile de credit şi firmele de investiţii COM (2015) 473    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 112 din 14 decembrie 2015 privind aprobarea opiniei referitoare la propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului de modificare a Regulamentului (UE) nr. 575/2013 privind cerinţele prudenţiale pentru instituţiile de credit şi firmele de investiţii COM (2015) 473

EMITENT: CAMERA DEPUTAŢILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 933 din 17 decembrie 2015

    În temeiul prevederilor art. 67 şi 148 din Constituţia României, republicată, ale Legii nr. 373/2013 privind cooperarea dintre Parlament şi Guvern în domeniul afacerilor europene şi ale art. 160-185 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994, republicat, cu modificările ulterioare,

    Camera Deputaţilor adoptă prezenta hotărâre.

    ARTICOL UNIC
    Luând în considerare Opinia nr. 4 c-19/928, adoptată de Comisia pentru afaceri europene în şedinţa din 8 decembrie 2015, Camera Deputaţilor:
    1. Ia act că această propunere de regulament face parte din acelaşi pachet legislativ cu propunerea de regulament de stabilire a unor norme comune privind securitizarea şi de creare a unui cadru european pentru o securitizare simplă, transparentă şi standardizată [(COM (2015) 472] şi că prevede un cadru prudenţial armonizat la nivelul Uniunii Europene pentru instituţiile de credit şi firmele de investiţii prin instituirea unor norme uniforme şi direct aplicabile pentru instituţiile respective, inclusiv în ceea ce priveşte cerinţele de capital pentru riscul de credit aferent poziţiilor din securitizare.
    2. Ia act de cadrul general al propunerii examinate, respectiv integrarea financiară în Uniunea Europeană şi de împrejurarea că agenda instituţiilor europene include creşterea calităţii integrării financiare ca pe o prioritate-cheie.
    3. Ia act de existenţa unor abordări care susţin că integrarea financiară a ţărilor din Uniunea economică şi monetară (UEM) ar trebui să fie o prioritate absolută, într-un proces la care restul Uniunii Europene ar putea adera ulterior; contestă acest concept, care riscă să producă o decuplare între zona euro şi restul Uniunii şi în care nevoia de acţiune rapidă primează faţă de angajamentul politic şi cetăţenesc ferm din mai multe state membre, de a susţine integrarea politică a Uniunii Europene, indiferent de sacrificiile impuse prin restricţii bugetare, fiscale sau de altă natură.
    4. Subliniază că Uniunea pieţelor de capital (UPC) este unul dintre pilonii Planului european de investiţii, fiind susceptibilă să contribuie la completarea pieţei unice şi la consolidarea creşterii durabile, întrucât reducerea fragmentării pieţelor de capital ar putea duce la scăderea costurilor de capital, îmbunătăţind, totodată, distribuirea acestora, şi ar putea susţine astfel dezvoltarea întreprinderilor, în special a IMM-urilor, şi crearea de locuri de muncă.
    5. Reaminteşte că pieţele de capital insuficient reglementate şi controlate au reprezentat o cauză majoră a izbucnirii crizei financiare şi că pieţele de capital imperfecte au dus la o evaluare eronată a riscurilor şi la o deconectare între câştigurile urmărite şi riscurile reale asumate. Astfel, se observă că drept urmare a crizei economice au fost luate măsuri de supraveghere a sectorului bancar care nu se aplică încă la pieţele de capital; de aceea, consideră că toate propunerile noi, în special cele privind securitizarea, ar trebui să se concentreze pe eliminarea cauzelor care au dus la criză. Camera Deputaţilor consideră că unul dintre obiectivele UPC ar trebui să fie creşterea eficienţei pieţelor şi asigurarea unui raport echitabil, adecvat şi solid din punct de vedere economic între riscuri şi câştiguri pe pieţele de capital din Uniunea Europeană.
    6. Subliniază că finanţarea pe termen lung a economiei europene în beneficiul economiei reale este un proiect de mare anvergură, care nu poate fi realizat fără să se îmbunătăţească accesul la pieţele de capital prin surse de finanţare noi, în completarea mecanismelor tradiţionale, obiectivul-cheie fiind îmbunătăţirea alocării de capital la nivelul întregii economii europene şi întrebuinţarea stocurilor de capital neutilizate în prezent.
    7. Admite că promovarea fluxurilor de capital transfrontaliere prin crearea unei arhitecturi juridice şi financiare comune va creşte capacitatea de adaptare a economiilor statelor membre la oscilaţiile pieţelor, deoarece îmbunătăţeşte calitatea integrării financiare prin fluxuri financiare mai diversificate, precum şi eficienţa în beneficiul micilor şi marilor firme şi investitori deopotrivă.
    8. Admite că dezvoltarea unei pieţe a securitizărilor mai sigure şi mai durabile la nivelul Uniunii Europene constituie una dintre pietrele de temelie ale proiectului privind UPC şi poate contribui la integrarea mai strânsă a pieţelor financiare şi diversificarea sporită a surselor de finanţare pentru economia Uniunii Europene.
    9. Admite că redresarea pieţelor de capital şi securitizărilor în UE este necesară şi din perspectiva decalajelor faţă de pieţele din SUA, pieţele de capital propriu reprezentând doar 60%, pieţele obligaţiunilor corporative reprezentând doar 35% şi securitizarea reprezentând doar 20%.
    10. Reaminteşte că în Planul de investiţii pentru Europa obiectivul creării unei pieţe durabile pentru securitizările de înaltă calitate a fost identificat ca fiind unul dintre cele cinci domenii în care sunt necesare acţiuni pe termen scurt.
    11. Semnalează că în acest proces de diversificare a surselor financiare trebuie asigurate condiţii echitabile de concurenţă pentru activităţi de finanţare similare. Camera Deputaţilor consideră că armonizarea promovată de propunerea de regulament analizată poate asigura condiţii de concurenţă echitabile pentru instituţiile de credit şi firmele de investiţii şi poate spori încrederea în stabilitatea instituţiilor de pe întreg teritoriul Uniunii Europene.
    12. Ia act că analiza crizei financiare a evidenţiat dependenţa mecanică de ratingurile externe pentru stabilirea cerinţelor de capital, sensibilitatea insuficientă la risc, datorată faptului că ponderarea riscului nu ţinea seama decât de un număr insuficient de determinanţi de risc, efectele în cascadă disproporţionate şi prociclice ale cerinţelor de capital, drept deficienţe ale cadrului actual de securitizare.
    13. Ia act de raportul Autorităţii bancare europene (ABE) privind securitizările eligibile, precum şi de recomandările privind reducerea cerinţelor de capital pentru securitizările STS (securitizările simple, transparente şi standardizate) la un nivel prudent în raport cu cele prevăzute de cadrul Basel revizuit şi modificarea dispoziţiilor din CRR (Regulamentul privind cerinţele de capital) privind cerinţele de capital reglementat pentru securitizări în conformitate cu cadrul Basel revizuit, pentru a remedia deficienţele cadrului de reglementare actual.
    14. Ia act de faptul că în cadrul de securitizare actual, prevăzut de CRR, care se bazează pe standardele elaborate de Comitetul de la Basel pentru supraveghere bancară (BCBS), nu se face distincţie între securitizările STS şi alte tranzacţii mai complexe şi mai opace; deşi cadrul de securitizare a fost revizuit, în prezent, nu este prevăzut un tratament mai sensibil la risc pentru securitizările STS.
    15. Ia act că pentru îndeplinirea obiectivelor generale ale propunerii de regulament privind securitizarea, şi anume redresarea pieţelor securitizărilor pe o bază mai durabilă şi consacrarea acestui instrument ca o modalitate sigură şi eficientă de finanţare şi de gestionare a riscului, se propune modificarea cerinţelor de capital reglementat în materie de securitizări, astfel încât să se aplice metodele de calcul al capitalului reglementat stabilite în cadrul Basel revizuit şi să se introducă o recalibrare pentru securitizările STS, în conformitate cu recomandarea ABE.
    16. Consideră că securitizările pot contribui la diversificarea surselor de finanţare şi la eliberarea capitalului reglementat, care să fie apoi realocat pentru a sprijini acordarea de noi credite, oferind oportunităţi suplimentare de investiţii, de diversificare a portofoliilor şi de facilitare a fluxului de finanţare în întreaga Uniune.
    17. Consideră că standardizarea anumitor instrumente financiare şi accesibilitatea acestora pe întreaga piaţă internă ar putea fi un instrument adecvat de creştere a lichidităţilor, de consolidare a funcţionării pieţei unice şi de facilitare a unei monitorizări şi supravegheri globale a pieţelor de capital europene.
    18. Susţine redresarea pieţelor securitizărilor pe o bază mai durabilă, modificarea cerinţelor de capital reglementat în materie de securitizări prevăzute în CRR, astfel încât să se aplice metodele de calcul al capitalului reglementat stabilite în cadrul Basel revizuit şi să se introducă o recalibrare pentru securitizările STS, în conformitate cu recomandarea ABE.
    19. Susţine introducerea unei distincţii clare între securitizările STS şi celelalte securitizări şi admite că însuşi cadrul de securitizare rezultat va fi mai sensibil la riscuri şi mai echilibrat, cerinţele de capital preferenţiale vor stimula băncile să aplice criterii diferenţiate privind securizările STS, iar investitorii vor fi încurajaţi să reintre pe piaţa securitizărilor, întrucât un cadru diferenţiat va trimite un semnal clar că riscurile sunt acum mai bine calibrate şi că, prin urmare, probabilitatea reapariţiei unei crize sistemice a fost redusă.
    20. Consideră că prezenta propunere va permite o simplificare substanţială a cadrului prudenţial privind capitalul reglementat aplicabil instituţiilor de credit şi firmelor de investiţii, prin aplicarea unei ierarhii unice a abordărilor, aplicabile tuturor instituţiilor, indiferent de metoda utilizată pentru calcularea cerinţelor de capital aferente expunerilor-suport, precum şi eliminarea mai multor tratamente specifice pentru anumite categorii de poziţii din securitizare.
    21. Consideră că ar fi necesară clarificarea modului în care UPC va interacţiona cu ceilalţi doi piloni ai Planului european de investiţii, respectiv Fondul european pentru investiţii strategice (FEIS) şi Platforma europeană de consiliere în materie de investiţii.
    22. Semnalează că suprimarea obstacolelor sau eliminarea barierelor pentru a permite capitalului să circule liber ar trebui completate cu identificarea de noi canale care să permită economiilor să se mobilizeze mai bine şi să aloce mai eficient potenţialul de economisire existent, cu accent pe gospodării. Camera Deputaţilor consideră că, în gestiunea politicii monetare, condiţiile de finanţare a gospodăriilor şi în special condiţiile de creditare ipotecară sunt decisive şi că această zonă trebuie să fie abordată cât mai curând posibil pentru a crea o piaţă unificată de capital.

    Această hotărâre a fost adoptată de către Camera Deputaţilor în şedinţa din 14 decembrie 2015, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.

                        PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
                             VALERIU-ŞTEFAN ZGONEA

    Bucureşti, 14 decembrie 2015.
    Nr. 112.

                                    --------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016