Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 11 din 24 iunie 2020  privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea  Comisiei către Parlamentul European  şi Consiliu - pregătirea Conferinţei privind viitorul Europei - COM(2020)27    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 11 din 24 iunie 2020 privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European şi Consiliu - pregătirea Conferinţei privind viitorul Europei - COM(2020)27

EMITENT: Camera Deputaţilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 550 din 25 iunie 2020
    În temeiul prevederilor art. 67 şi 148 din Constituţia României, republicată, ale Legii nr. 373/2013 privind cooperarea dintre Parlament şi Guvern în domeniul afacerilor europene şi ale art. 161-186 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994, republicat,
    Camera Deputaţilor adoptă prezenta hotărâre.
    ARTICOL UNIC
    Luând în considerare Opinia nr. 4c-22/155, adoptată de Comisia pentru afaceri europene în şedinţa din 28 aprilie 2020, Camera Deputaţilor:
    1. susţine obiectivul conferinţei legat de revigorarea democraţiei europene, prin implicarea mai largă a cetăţenilor în procesul decizional de la nivelul UE; consideră această iniţiativă o bună oportunitate pentru asigurarea punerii în aplicare eficiente a priorităţilor agreate în Agenda strategică a UE pentru perioada 2019-2024;
    2. consideră că declaraţia comună a celor trei instituţii europene trebuie să se concretizeze într-un plan de cooperare concret, la care să participe şi parlamentele naţionale, în mod direct şi nemijlocit, şi care să fie explicit asumat de toate forţele politice ale Uniunii;
    3. consideră că un sector european puternic al educaţiei reprezintă o condiţie de bază pentru o piaţă unică solidă şi diversificată şi, ca atare, tranziţia ecologică şi digitală ar trebui să sprijine educaţia în ansamblu, în ton cu evoluţiile rapide din ştiinţă şi tehnică;
    4. recomandă ca platforma digitală multilingvă să cuprindă componente software avansate, de tipul inteligenţei artificiale, care să faciliteze preluarea şi prelucrarea primară a unui număr mare de opinii ale cetăţenilor şi ale sectorului de afaceri; consideră că interfaţa publică a conferinţei trebuie să fie concepută corespunzător abilităţilor şi aşteptărilor tinerelor generaţii;
    5. subliniază că, în pregătirea participării cetăţenilor din generaţiile mai în vârstă la evenimentele şi dialogurile conferinţei, trebuie luat în calcul nivelul diferit de dezvoltare a cadrului social, legislativ şi administrativ din statele membre, ce asigură integrarea acestora în societate şi menţinerea unei vieţi active şi utile; consideră că analiza acestui cadru trebuie să înceapă cât mai rapid posibil;
    6. atrage atenţia că prezentarea primelor rezultate şi recomandări din diferitele dezbateri ale conferinţei abia în 2022, la mare distanţă de declaraţia comună, este de natură să diminueze atenţia cetăţenilor faţă de un proces deliberativ atât de îndelungat; consideră că este necesară prezentarea rezultatelor concrete cât mai des pe parcursul conferinţei, cu ocazia rapoartelor trimestriale, precum şi prezentarea impactului conferinţei asupra aspectelor curente, legislative şi programatice ale Uniunii;
    7. îşi exprimă încrederea că printre măsurile de întărire a legăturii dintre europeni şi instituţiile Uniunii aflate în serviciul lor se va regăsi perfecţionarea controlului public al utilizării fondurilor pentru cercetare ştiinţifică, având în vedere creşterea relevanţei acestor cheltuieli pentru sporirea competitivităţii Uniunii Europene; consideră că dezbaterile din cadrul conferinţei ar trebui să se refere şi la impactul real al programelor de cercetare ştiinţifică, inclusiv la participarea diferitelor tipuri de entităţi, de afaceri, ale societăţii civile şi ale celor din sectorul agricol la programele de cercetare-inovare finanţate direct de către Comisia Europeană;
    8. atrage atenţia asupra absenţei din documentul de iniţiere a conferinţei a obiectivelor concrete, măsurabile şi fezabile, ceea ce este de natură să determine o reţinere a cetăţenilor în ceea ce priveşte relevanţa acesteia pentru viaţa de zi cu zi şi ignorarea sa de către sectorul de afaceri, în special a întreprinderilor mici şi mijlocii; consideră că ar fi utilă analiza proceselor participative de acest tip, derulate în trecut de către Uniune.


    Această hotărâre a fost adoptată de către Camera Deputaţilor în şedinţa din 24 iunie 2020, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
                    FLORIN IORDACHE

    Bucureşti, 24 iunie 2020.
    Nr. 11.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016