Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 11 din 14 decembrie 2016  privind aprobarea cotizaţiilor, a termenelor de plată şi a obligaţiilor declarative pentru membrii Camerei Consultanţilor Fiscali în anul 2017    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 11 din 14 decembrie 2016 privind aprobarea cotizaţiilor, a termenelor de plată şi a obligaţiilor declarative pentru membrii Camerei Consultanţilor Fiscali în anul 2017

EMITENT: CAMERA CONSULTANŢILOR FISCALI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.038 din 22 decembrie 2016

    În temeiul prevederilor art. 8 alin. (7), ale art. 10 alin (2), ale art. 13 lit. b) şi f), precum şi ale art. 25 din Ordonanţa Guvernului nr. 71/2001 privind organizarea şi exercitarea activităţii de consultanţă fiscală, aprobată cu modificări prin Legea nr. 198/2002, cu modificările şi completările ulterioare,
    având în vedere prevederile art. 36 alin. (1) lit. h), ale art. 50 alin (1) lit. d), e) şi h) şi ale art. 51 din Regulamentul de organizare şi funcţionare al Camerei Consultanţilor Fiscali, aprobat prin Hotărârea Consiliului superior al Camerei Consultanţilor Fiscali nr. 6/2012, cu modificările ulterioare, precum şi prevederile art. 2 şi 4 din Hotărârea nr. 6/2016 privind aprobarea documentelor prezentate spre dezbatere în Conferinţa anuală ordinară a Camerei Consultanţilor Fiscali din 21 aprilie 2016,

    Consiliul superior al Camerei Consultanţilor Fiscali, întrunit în şedinţa din 14 decembrie 2016, hotărăşte:

    ART. 1
    Pentru anul 2017 se stabilesc următoarele cotizaţii fixe:
    A. În cazul persoanelor fizice şi persoanelor juridice care sunt membri ai Camerei Consultanţilor Fiscali la data prezentei hotărâri:
    - 410 lei - pentru persoanele fizice, consultanţi fiscali activi;
    - 170 lei - pentru persoanele fizice, consultanţi fiscali inactivi;
    - 250 lei - pentru persoanele fizice, consultanţi fiscali asistenţi;
    - 350 lei - pentru persoanele juridice;
    B. în cazul persoanelor fizice şi persoanelor juridice care devin membri ai Camerei Consultanţilor Fiscali în anul 2017:
    - 1.410 lei - pentru persoanele fizice, consultanţi fiscali activi;
    - 1.170 lei - pentru persoanele fizice, consultanţi fiscali inactivi;
    - 750 lei - pentru persoanele fizice, consultanţi fiscali asistenţi;
    - 2.350 lei - pentru persoanele juridice.
    ART. 2
    Cotizaţiile variabile datorate în anul 2017, aferente veniturilor obţinute din activitatea de consultanţă fiscală în anul 2016, se calculează prin aplicarea unei cote procentuale asupra valorii veniturilor realizate din activitatea de consultanţă fiscală în anul 2016, diminuate cu sumele cedate subcontractorilor şi colaboratorilor consultanţi fiscali, după cum urmează:
    1. pentru persoane fizice: - o cotă de 0,4%;
    2. pentru persoane juridice:
    a) la venituri realizate de până la 100.000 euro, o cotă de 0,4%;
    b) la venituri realizate între 100.001 euro - 1.000.000 euro, o cotă de 0,75%;
    c) la venituri realizate de peste 1.000.000 euro, o cotă de 1,1%.
    ART. 3
    (1) Termenul scadent de plată a cotizaţiilor fixe aferente anului 2017 şi a cotizaţiilor variabile aferente activităţii din anul 2016 este 15 martie 2017.
    (2) Stingerea datoriilor se face întotdeauna în ordinea vechimii acestora.
    (3) Cotizaţia variabilă pentru consultanţii fiscali activi - persoane fizice - se calculează de la momentul obţinerii de venituri aferente activităţii, ulterior înregistrării la Camera Consultanţilor Fiscali.
    (4) Cotizaţia variabilă pentru societăţile de consultanţă fiscală se calculează începând de la momentul obţinerii de venituri aferente activităţii, ulterior autorizării de către Biroul permanent al Camerei Consultanţilor Fiscali.
    ART. 4
    (1) Pentru plata cotizaţiei fixe efectuată până la termenul scadent, inclusiv, membrii Camerei Consultanţilor Fiscali beneficiază de o reducere de 10% din cuantumul cotizaţiei fixe datorate.
    (2) Neplata cotizaţiei fixe de către membrii Camerei Consultanţilor Fiscali în termen de 30 de zile de la termenul prevăzut la art. 3 alin. (1) atrage majorarea acesteia cu 10% din cotizaţia datorată.
    ART. 5
    În situaţia în care membrii Camerei Consultanţilor Fiscali îşi schimbă starea de membru activ sau inactiv în cursul anului, cotizaţia anuală datorată de aceştia va fi calculată proporţional, conform perioadelor aferente fiecărei stări.
    ART. 6
    (1) Membrii activi ai Camerei Consultanţilor Fiscali - persoane fizice şi persoane juridice - au obligaţia să depună la Camera Consultanţilor Fiscali, până la data de 15 februarie a anului în curs, declaraţia privind activitatea desfăşurată în anul precedent de raportare, conform anexei.
    (2) În cazul în care consultanţii fiscali - persoane fizice active - nu au desfăşurat activitate de consultanţă fiscală în nume propriu, ci doar în numele sau în contul unei persoane juridice, ori nu au desfăşurat deloc activitate de consultanţă fiscală, vor transmite Camerei Consultanţilor Fiscali o declaraţie, conform anexei, în care vor specifica această situaţie, până la data de 15 februarie a anului în curs.
    (3) Societăţile de consultanţă fiscală care nu au desfăşurat activitate de consultanţă fiscală vor transmite Camerei Consultanţilor Fiscali o declaraţie, conform anexei, până la data de 15 februarie a anului în curs.
    ART. 7
    (1) Viza anuală reprezintă dreptul de desfăşurare a activităţii de consultanţă fiscală.
    (2) Viza anuală se acordă numai membrilor activi, persoane fizice şi persoane juridice, la momentul îndeplinirii în întregime a tuturor obligaţiilor faţă de Camera Consultanţilor Fiscali, restante şi curente, inclusiv plata cotizaţiilor scadente datorate şi depunerea declaraţiei anuale prevăzută la art. 6. Viza anuală acordată membrilor persoane fizice este sub formă de card de membru activ.
    (3) Viza anuală este valabilă pe perioada 16 martie 2017-15 martie 2018, cu excepţia perioadei în care membrul a fost inactiv.
    (4) Desfăşurarea activităţii de consultanţă fiscală de către consultantul fiscal care nu a obţinut viza anuală reprezintă abatere disciplinară şi se sancţionează potrivit Regulamentului de organizare şi funcţionare al Camerei Consultanţilor Fiscali.
    (5) Membrii care au îndeplinite la zi toate obligaţiile faţă de Camera Consultanţilor Fiscali şi se înregistrează în secţiunea membrilor inactivi primesc un card care atestă calitatea de membru inactiv al Camerei Consultanţilor Fiscali şi care este valabil pe toată perioada de inactivitate.
    ART. 8
    (1) Plata sumelor datorate reprezentând cotizaţii fixe şi variabile se poate face în contul Camerei Consultanţilor Fiscali (C.I.F. 18677087) deschis la Banca Transilvania, Sucursala Lipscani - IBAN RO36BTRL04101202D58602XX, sau în contul deschis la Banca Comercială Română, Sucursala Sector 4 - IBAN RO91RNCB0075119726870001, precum şi în numerar la sediul Camerei Consultanţilor Fiscali din municipiul Bucureşti, str. Alecu Russo nr. 13-19, et. 4, ap. 9, sectorul 2.
    (2) Sumele rezultate potrivit prevederilor art. 2 se rotunjesc la leu, prin majorare pentru fracţiunile egale ori mai mari de 50 de bani sau prin reducere pentru fracţiunile mai mici de 50 de bani.
    ART. 9
    Declaraţiile prevăzute la art. 6 se depun la sediul Camerei Consultanţilor Fiscali din municipiul Bucureşti, str. Alecu Russo nr. 13-19, et. 4, ap. 9, sectorul 2, sau se transmit prin servicii poştale cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire, prin fax la nr. 021/340.40.60 ori prin e-mail la adresa: viza@ccfiscali.ro
    ART. 10
    (1) Membrii Camerei Consultanţilor Fiscali care vor încălca prevederile prezentei hotărâri prin depăşirea termenului de plată a cotizaţiilor cu mai mult de 12 luni îşi vor pierde calitatea de membru al Camerei Consultanţilor Fiscali prin aplicarea prevederilor art. 19 pct. 1 lit. c) şi pct. 2 lit. c) din Ordonanţa Guvernului nr. 71/2001 privind organizarea şi exercitarea activităţii de consultanţă fiscală, aprobată cu modificări prin Legea nr. 198/2002, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale Regulamentului de organizare şi funcţionare al Camerei Consultanţilor Fiscali.
    (2) Desfăşurarea activităţii de consultanţă fiscală de către consultanţii fiscali înregistraţi ca inactivi reprezintă infracţiune conform art. 25 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 71/2001, aprobată cu modificări prin Legea nr. 198/2002, cu modificările şi completările ulterioare, şi se pedepseşte conform legii penale.
    ART. 11
    Deciziile de aplicare a măsurilor prevăzute în prezenta hotărâre pot fi contestate conform prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
    ART. 12
    Direcţia de servicii pentru membri şi Direcţia de servicii generale vor duce la îndeplinire prevederile prezentei hotărâri.
    ART. 13
    Anexa face parte integrantă din prezenta hotărâre.
    ART. 14
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                  Preşedintele Camerei Consultanţilor Fiscali,
                                 Dan Manolescu

    Bucureşti, 14 decembrie 2016.
    Nr. 11.


    ANEXĂ


    Declaraţie rectificativă []
    Se completează cu X în cazul declaraţiilor rectificative.


                                   DECLARAŢIE
            privind activitatea desfăşurată în anul ...............

    A
    1. Numele şi prenumele .............................................
    C.N.P.: |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|, posesor al carnetului profesional nr. /an ................

    2. Domiciliul:
    Localitatea ..........................., str. .................... nr. ........., bl. ......., sc. ........., et. ......., ap. ........, judeţul/sectorul .................... telefon fix: |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|, mobil |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|, e-mail .............., web ................

    3. Persoană fizică independentă/autorizată da/nu, cod fiscal ..............., punct de lucru ............

    4. Prin cabinete proprii cu angajaţi da/nu, cod fiscal ................

    5. Angajat da/nu

    6. În anul ............ am efectuat următoarele:
    6.1. expertize extrajudiciare
    (Se va specifica, pentru fiecare expertiză în parte, beneficiarul.)
    6.2. expertize judiciare
    (Se vor specifica, pentru fiecare expertiză în parte, numărul dosarului, tribunalul şi stadiul specificându-se "încheiată" sau "în curs de finalizare".)

    7. Membru al următoarelor organizaţii profesionale/anul:
    -
    -
    -
    -

    8. Dacă nu aţi desfăşurat activitate, completaţi direct lit. F.A.

    B
    1. Date de identificare:
    1.1. Denumirea societăţii de consultanţă fiscală .........., autorizaţie nr. /data........................, reprezentată prin administrator/administratori ..................(numele şi prenumele)..................... carnet profesional nr./data ............., domiciliu ................................... .
    1.2. Sediul social, localitatea ..............., str. ................ nr. ........., bl. ........., sc. ......., et. ......., ap. ..........., judeţul/sectorul ................. telefon fix: |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|, mobil |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|, fax |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|, e-mail ...........
    1.3. Cod unic de înregistrare |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|, nr. de înregistrare în registrul comerţului J |_|_|/|_|_|_|_|_|/|_|_|_|_|
    1.4. Capital social la 31 decembrie .............: |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| lei

    2. Asociaţi, acţionari,

    (numele şi prenumele) (cota de participare la capitalul social)
    -
    -
    -


    3. Filiale, sucursale, agenţii, puncte de lucru:

         Adresa Forma de organizare
       .......... .......................
       .......... .......................


    4. Membru al următoarelor organizaţii profesionale/anul:
    -
    -
    -
    -

    5. Persoane fizice care efectuează consultanţă fiscală în numele societăţii:

    Carnetul profesional


    Numele şi prenumele Nr./An Localitatea de domiciliu
    .................... |_|_|_|_|_|/|_|_|_|_| ........................

    .................... |_|_|_|_|_|/|_|_|_|_| ........................

    .................... |_|_|_|_|_|/|_|_|_|_| ........................


    6. Dacă nu aţi desfăşurat activitate, completaţi direct lit. F.B.

    C
    1. Venituri totale realizate în anul ............................:
    Total |_|_|_|_|_|_|_|_|_| lei, din care:
    Persoane juridice ...............................................
    Persoane fizice independente/autorizate .........................
    Prin cabinete proprii cu angajaţi ...............................

    2. Venituri din activitatea de consultanţă fiscală realizate în anul ....................:
    Total |_|_|_|_|_|_|_|_|_| lei,
    Număr total contracte ...............................
    2.1. din care sume cedate subcontractorilor şi colaboratorilor consultanţi fiscali
    Total |_|_|_|_|_|_|_|_|_| lei,

    3. Sume datorate Camerei Consultanţilor Fiscali (cotizaţia variabilă):
    |_|_|_|_|_|_|_|_|_| lei,

    D
    Certificări declaraţii
    Tipul declaraţiei/declaraţiilor certificate, denumirea, datele de identificare ale beneficiarului şi valoarea

    E
    Asigurare
    - număr poliţă/poliţe valabilă/valabile pentru anul încheiat ............
    - denumirea asiguratorului ...........................................

    F.A
    Declar pe propria răspundere că NU s-au desfăşurat activităţi de consultanţă fiscală şi, prin urmare, nu am obţinut venituri din exercitarea acestei profesii în anul .................. .

    F.B
    Declar pe propria răspundere că NU s-au desfăşurat activităţi de consultanţă fiscală şi, prin urmare, nu am obţinut venituri din exercitarea acestei profesii în anul ............ .

      Data |_|_|_|_|_|_|_|_| Semnătura şi parafa
           ziua luna anul .....................


                               -------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016