Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 105 din 5 iulie 2018  referitoare la propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului  privind dispoziţii specifice pentru obiectivul de cooperare teritorială europeană (Interreg)  sprijinit de Fondul european de dezvoltare regională şi de instrumentele de finanţare externă - COM (2018) 374 final    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 105 din 5 iulie 2018 referitoare la propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului privind dispoziţii specifice pentru obiectivul de cooperare teritorială europeană (Interreg) sprijinit de Fondul european de dezvoltare regională şi de instrumentele de finanţare externă - COM (2018) 374 final

EMITENT: Senatul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 589 din 11 iulie 2018
    În temeiul dispoziţiilor art. 67 şi art. 148 alin. (2) şi (3) din Constituţia României, republicată, precum şi ale Protocolului (nr. 2) privind aplicarea principiilor subsidiarităţii şi proporţionalităţii, anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană şi a Tratatului de instituire a Comunităţii Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,
    în baza Raportului Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII/302 din 21.06.2018,
    Senatul adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    Senatul României:
    Consideră că propunerea de Regulament respectă principiul subsidiarităţii.
    Evaluarea impactului a evidenţiat diverse motive pentru care acţiunea la nivelul UE aduce un plus de valoare acţiunilor la nivel naţional. Printre acestea se numără:
    - În multe ţări, FEDR şi Fondul de coeziune reprezintă cel puţin 50% din investiţiile publice; în absenţa lor, aceste state membre nu ar avea capacitatea financiară de a face astfel de investiţii.
    – Există un potenţial semnificativ de propagare dincolo de frontierele naţionale şi regionale, de exemplu, în ceea ce priveşte investiţiile în inovare şi IMM-uri. UE îi revine un rol important în concretizarea acestor propagări şi în prevenirea subinvestiţiilor. În plus, investiţiile ar trebui să fie gândite astfel încât să asigure efecte maxime de propagare.
    – În cele mai multe regiuni, inclusiv în cele mai dezvoltate, strategiile de specializare inteligentă (RIS3) reprezintă un cadru strategic coerent pentru investiţii şi generează o valoare adăugată ridicată. Ele au fost declanşate de cerinţa privind programarea strategică (şi de condiţia prealabilă corespunzătoare) pentru acordarea sprijinului din partea FEDR. În realitate, beneficiile unor astfel de strategii tind să fie mai mari în regiunile cele mai dezvoltate (în special în ţările nordice, în Austria, Germania, Benelux şi Franţa).
    – Ea promovează priorităţile UE. Printre acestea se numără reformele structurale ale pieţei muncii, transportul, mediul, energia, învăţământul şi politicile şi programele sociale, precum şi modernizarea administrativă.
    – FEDR oferă rezultate tangibile în domenii care sunt importante pentru cetăţeni - „Bugetul UE contribuie la obţinerea de rezultate în domenii care contează pentru cetăţenii europeni“. Sprijinirea regiunilor în eforturile de adaptare la provocările globalizării, crearea a 420 000 de locuri de muncă prin susţinerea a 1,1 milioane de IMM-uri în perioada 2014-2020, combaterea sărăciei urbane - toate acestea sunt priorităţi ale publicului european. Este demn de menţionat faptul că multe dintre aceste rezultate sunt vizibile în special în afara ţărilor care beneficiază de fonduri de coeziune.

    De asemenea, propunerea de Regulament respectă principiul proporţionalităţii deoarece programele propuse nu sunt gestionate direct de Comisia Europeană, ci sunt implementate în parteneriat cu statele membre (în sistem de gestiune partajată) şi normele combinate (RDC aferent plus prezentul regulament) sunt substanţial mai simple şi mai consolidate decât cele din perioada precedentă.


    ART. 2
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    Această hotărâre a fost adoptată de Senat în şedinţa din 5 iulie 2018, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.



                    p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
                    ADRIAN ŢUŢUIANU


    Bucureşti, 5 iulie 2018.
    Nr. 105.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016