Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 104 din 26 septembrie 2017  privind Propunerea de Directivă a Consiliului de modificare a Directivei 2011/16/UE în ceea ce priveşte schimbul automat obligatoriu de informaţii în domeniul fiscal în legătură cu modalităţile transfrontaliere raportabile - COM (2017) 335 final    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 104 din 26 septembrie 2017 privind Propunerea de Directivă a Consiliului de modificare a Directivei 2011/16/UE în ceea ce priveşte schimbul automat obligatoriu de informaţii în domeniul fiscal în legătură cu modalităţile transfrontaliere raportabile - COM (2017) 335 final

EMITENT: Senatul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 778 din 2 octombrie 2017
    În temeiul dispoziţiilor art. 67 şi art. 148 alin. (2) şi (3) din Constituţia României, republicată, precum şi ale Protocolului nr. 2 privind aplicarea principiilor subsidiarităţii şi proporţionalităţii, anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană şi a Tratatului de instituire a Comunităţii Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,
    în baza Raportului Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII/473 din 20.09.2017,
    Senatul adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    Senatul României:
    (1) Consideră că propunerea de directivă respectă principiul subsidiarităţii, deoarece experienţa arată că dispoziţiile naţionale menite să combată planificarea fiscală agresivă nu pot fi pe deplin eficace. Acest lucru se datorează faptului că un număr semnificativ de structuri concepute pentru a evita impozitele au o dimensiune transfrontalieră, în contextul în care capitalul şi persoanele sunt de asemenea din ce în ce mai mobile, mai ales în cadrul unei pieţe integrate cum este piaţa internă a UE. Necesitatea unei acţiuni colective la nivelul UE pentru a îmbunătăţi situaţia actuală a devenit evidentă şi poate completa în mod util iniţiativele existente în acest domeniu, în special în contextul DAC. Acest lucru este valabil cu atât mai mult cu cât instrumentele existente la nivel naţional s-au dovedit a fi numai parţial eficace în ceea ce priveşte sporirea transparenţei.
    Mai mult, acţiunea la nivelul UE în ceea ce priveşte comunicarea informaţiilor ar aduce o valoare adăugată, faţă de iniţiativele individuale ale statelor membre în acest domeniu. Aceasta se datorează faptului că, mai ales atunci când este însoţită de un schimb de informaţii, comunicarea informaţiilor cu privire la modalităţile de planificare fiscală potenţial agresivă va permite administraţiilor fiscale să obţină o imagine completă a impactului tranzacţiilor transfrontaliere asupra bazei de impozitare generale. Astfel, UE se găseşte într-o poziţie mai bună decât orice stat membru individual în ceea ce priveşte asigurarea eficacităţii şi integralităţii sistemului de schimb de informaţii.

    (2) Consideră că propunerea de directivă respectă principiul proporţionalităţii, deoarece răspunsul politic propus se limitează la abordarea modalităţilor de planificare fiscală potenţial agresivă care implică un element transfrontalier. Având în vedere faptul că denaturările identificate în ceea ce priveşte funcţionarea pieţei interne se extind de obicei dincolo de graniţele unui singur stat membru, limitarea normelor comune la situaţiile transfrontaliere din UE reprezintă minimul necesar pentru abordarea problemelor într-un mod eficace.
    (3) Apreciază eforturile depuse de Comisie în vederea creării unei pieţe unice mai aprofundate şi mai echitabile şi promovării unui sistem fiscal mai echitabil. Sporirea transparenţei este un pilon principal al strategiei de combatere a evitării obligaţiilor fiscale şi a evaziunii fiscale, iar schimbul de informaţii între administraţiile fiscale este esenţial pentru a le furniza acestora informaţiile necesare în vederea realizării cu eficienţă a sarcinilor care le revin.


    ART. 2
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    Această hotărâre a fost adoptată de Senat în şedinţa din 25 septembrie 2017, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
                    Iulian-Claudiu Manda

    Bucureşti, 26 septembrie 2017.
    Nr. 104.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016