Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 103 din 26 septembrie 2017  privind Propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului de modificare a Regulamentului (UE) nr. 1.095/2010 de instituire a Autorităţii europene de supraveghere (Autoritatea europeană pentru valori mobiliare şi pieţe) şi a Regulamentului (UE) nr. 648/2012 în ceea ce priveşte procedurile şi autorităţile implicate în autorizarea contrapărţilor centrale şi cerinţele pentru recunoaşterea contrapărţilor centrale din ţări terţe - COM (2017) 331 final    Twitter Facebook
Cautare document

 HOTĂRÂRE nr. 103 din 26 septembrie 2017 privind Propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului de modificare a Regulamentului (UE) nr. 1.095/2010 de instituire a Autorităţii europene de supraveghere (Autoritatea europeană pentru valori mobiliare şi pieţe) şi a Regulamentului (UE) nr. 648/2012 în ceea ce priveşte procedurile şi autorităţile implicate în autorizarea contrapărţilor centrale şi cerinţele pentru recunoaşterea contrapărţilor centrale din ţări terţe - COM (2017) 331 final

EMITENT: Senatul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 778 din 2 octombrie 2017
    În temeiul dispoziţiilor art. 67 şi art. 148 alin. (2) şi (3) din Constituţia României, republicată, precum şi ale Protocolului nr. 2 privind aplicarea principiilor subsidiarităţii şi proporţionalităţii, anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană şi a Tratatului de instituire a Comunităţii Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,
    în baza Raportului Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII/472 din 20.09.2017,
    Senatul adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    Senatul României:
    (1) Consideră că propunerea de regulament respectă principiul subsidiarităţii, deoarece EMIR este un regulament obligatoriu în toate elementele sale şi se aplică direct în toate statele membre. Dispoziţiile EMIR stabilesc cadrul de supraveghere care se aplică CPC stabilite atât în UE, cât şi în ţări terţe care asigură servicii de compensare membrilor compensatori sau locurilor de tranzacţionare stabilite în UE. În temeiul EMIR, statul membru în care este stabilită CPC joacă un rol major în mecanismele de supraveghere. Cu toate acestea, statele membre şi autorităţile naţionale de supraveghere nu pot soluţiona în mod unilateral riscurile sistemice generate de un nivel ridicat de integrare şi interconectare a CPC-urilor, care îşi desfăşoară activitatea la nivel transfrontalier, în afara domeniului de aplicare al jurisdicţiilor naţionale. Astfel, obiectivele EMIR de îmbunătăţire a siguranţei şi a eficienţei CPC prin stabilirea unor cerinţe uniforme privind desfăşurarea activităţilor acestora nu pot fi realizate în mod satisfăcător de către statele membre individual, ci, având în vedere amploarea acţiunilor, ele pot fi realizate mai bine la nivelul UE, în conformitate cu principiul subsidiarităţii prevăzut la art. 5 din TFUE.
    (2) Consideră că propunerea de regulament respectă principiul proporţionalităţii, deoarece propunerea vizează să asigure faptul că mecanismele de supraveghere prevăzute de EMIR îndeplinesc obiectivul de reducere a riscului sistemic pe pieţele instrumentelor derivate într-un mod mai proporţional şi mai eficace, la un cost minim pentru participanţii la piaţă. Propunerea stabileşte un cadru simplificat de supraveghere a CPC autorizate la nivelul UE, clarificând rolurile şi responsabilităţile tuturor diverselor autorităţi şi instituţii implicate la nivel naţional şi la nivelul UE. În acelaşi timp, propunerea nu depăşeşte ceea ce este necesar pentru a atinge obiectivul prevăzut de EMIR de a reduce riscul sistemic, prin stabilirea unor criterii transparente şi obiective, care permit identificarea, monitorizarea şi atenuarea riscurilor pe care le presupune o CPC dintr-o ţară terţă la adresa stabilităţii financiare a UE.
    (3) Apreciază eforturile depuse de Comisie în vederea finalizării Uniunii pieţelor de capital şi transformarea lor într-un sistem mai eficace şi mai consecvent în materie de supraveghere a CPC, în interesul unei integrări sporite a pieţei, al stabilităţii financiare şi al unor condiţii de concurenţă echitabile.


    ART. 2
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    Această hotărâre a fost adoptată de Senat în şedinţa din 25 septembrie 2017, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
                    Iulian-Claudiu Manda

    Bucureşti, 26 septembrie 2017.
    Nr. 103.

    -----

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice