Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 102 din 26 septembrie 2017  privind Propunerea de Directivă a Parlamentului European şi a Consiliului de modificare a Directivei 2006/1/CE privind utilizarea vehiculelor închiriate fără conducători auto pentru transportul rutier de mărfuri - COM (2017) 282 final    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 102 din 26 septembrie 2017 privind Propunerea de Directivă a Parlamentului European şi a Consiliului de modificare a Directivei 2006/1/CE privind utilizarea vehiculelor închiriate fără conducători auto pentru transportul rutier de mărfuri - COM (2017) 282 final

EMITENT: Senatul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 778 din 2 octombrie 2017
    În temeiul dispoziţiilor art. 67 şi art. 148 alin. (2) şi (3) din Constituţia României, republicată, precum şi ale Protocolului nr. 2 privind aplicarea principiilor subsidiarităţii şi proporţionalităţii, anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană şi a Tratatului de instituire a Comunităţii Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,
    în baza Raportului Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII/468 din 20.09.2017,
    Senatul adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    Senatul României:
    (1) Consideră că propunerea de directivă respectă principiul subsidiarităţii, deoarece transportul rutier are o dimensiune internaţională tot mai puternică. Proporţia activităţii de transport rutier de marfă internaţional din activitatea totală de transport rutier de marfă în UE-28 a crescut de la aproximativ 28% în 2000 la aproape 36% în 2014. În aceste condiţii numai UE poate furniza un cadru juridic uniform pentru piaţa internă din ce în ce mai integrată a serviciilor de transport rutier. În plus, deoarece directiva actuală permite statelor membre să restricţioneze utilizarea vehiculelor închiriate în anumite condiţii, reducerea posibilităţilor statelor membre de a impune restricţii în ceea ce priveşte utilizarea vehiculelor închiriate necesită o modificare a directivei, care se poate realiza doar la nivelul UE.
    (2) Consideră că propunerea de directivă respectă principiul proporţionalităţii, deoarece propunerea nu depăşeşte ceea ce este necesar pentru rezolvarea problemelor identificate.


    ART. 2
    Senatul României solicită Comisiei Europene:
    (1) clarificarea modificărilor din propunere, în sensul interpretării lor ca o aliniere a posibilităţii folosirii de către un operator de transport a vehiculelor deţinute prin contract de închiriere în aceleaşi condiţii ca şi vehiculele deţinute în proprietate;
    (2) clarificarea posibilităţii utilizării de către un operator de transport naţional a unor vehicule închiriate înmatriculate şi în alte state membre pentru transportul rutier naţional şi internaţional;
    (3) clarificarea şi, după caz, reformularea dispoziţiilor care ar putea crea dificultăţi semnificative pentru autorităţile de control. Principalele obstacole semnalate din perspectiva aplicării noilor dispoziţii vizează:
    a) dificultăţi în procesul de identificare corectă a autovehiculului şi deţinătorului său, de stabilire în practică a existenţei/inexistenţei înmatriculării efective a acestor vehicule, de verificare a respectării condiţiilor tehnice şi de admisibilitate în traficul internaţional, precum şi de sancţionare a încălcării normelor rutiere la nivel naţional şi punerii în aplicare a Directivei 2015/413/UE, având în vedere diferitele tipuri de înmatriculări existente la nivelul statelor membre (temporară, provizorie, de garaj etc.), calitatea uneori îndoielnică a documentelor prezentate la control, imposibilitatea de a recurge la bazele de date şi reţelele de cooperare instituite la nivel UE (EUCARIS/PRADO) pentru a se putea identifica specimenele agreate ale certificatelor şi plăcuţelor de înmatriculare emise cu caracter provizoriu, temporar, de garaj de către statele membre;
    b) identificarea unor modalităţi concrete prin care să se poată constata efectiv respectarea de către operatori a termenului de 4 luni într-un an calendaristic;

    (4) creşterea eficienţei Registrului electronic european al operatorilor de transport rutier (ERRU) care în prezent nu funcţionează la parametri optimi (o serie de state membre nu sunt încă nici măcar interconectate la ERRU);
    (5) analizarea cu atenţie a avantajelor şi dezavantajelor închirierii vehiculelor din orice stat membru şi utilizării lor în celelalte state membre, ce ar putea favoriza ca întreprinderile care efectuează transport cu vehicule închiriate să urmărească să aibă costuri cât mai mici prin închirierea la preţuri minime a unor vehicule cu vechime foarte mare în circulaţie, ceea ce ar genera efecte negative, contrare celor indicate de COM în evaluarea de impact (posibilul impact pozitiv al noilor reglementări asupra siguranţei rutiere şi mediului).


    ART. 3
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, iar opinia cuprinsă în această hotărâre se transmite către instituţiile europene.

    Această hotărâre a fost adoptată de Senat în şedinţa din 25 septembrie 2017, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
                    Iulian-Claudiu Manda

    Bucureşti, 26 septembrie 2017.
    Nr. 102.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016