Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 101 din 26 septembrie 2017  privind Propunerea de Directivă a Parlamentului European şi a Consiliului de modificare a Directivei 2006/22/CE în ceea ce priveşte cerinţele de control şi de stabilire a unor norme specifice cu privire la Directiva 96/71/CE şi la Directiva 2014/67/UE privind detaşarea conducătorilor auto în sectorul transportului rutier - COM (2017) 278 final    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 101 din 26 septembrie 2017 privind Propunerea de Directivă a Parlamentului European şi a Consiliului de modificare a Directivei 2006/22/CE în ceea ce priveşte cerinţele de control şi de stabilire a unor norme specifice cu privire la Directiva 96/71/CE şi la Directiva 2014/67/UE privind detaşarea conducătorilor auto în sectorul transportului rutier - COM (2017) 278 final

EMITENT: Senatul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 778 din 2 octombrie 2017
    În temeiul dispoziţiilor art. 67 şi art. 148 alin. (2) şi (3) din Constituţia României, republicată, precum şi ale Protocolului nr. 2 privind aplicarea principiilor subsidiarităţii şi proporţionalităţii, anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană şi a Tratatului de instituire a Comunităţii Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,
    în baza Raportului Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII/471 din 20.09.2017,
    Senatul adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    Senatul României:
    (1) Consideră că propunerea de directivă respectă principiul subsidiarităţii, deoarece, din cauza lacunelor din legislaţia actuală, statele membre transpun şi aplică diferit normele sociale ale UE, inclusiv pe cele privind detaşarea lucrătorilor. Orientările sau autoreglementarea de către statul membru nu ar fi suficiente pentru a asigura faptul că normele sociale din domeniul transportului rutier sunt aplicate şi controlate în mod coerent în întreaga UE. Se justifică, prin urmare, luarea de măsuri la nivelul UE.
    (2) Consideră că propunerea de directivă ridică semne de întrebare asupra respectării principiului proporţionalităţii din următoarele considerente:
    a) raportat la problemele identificate în sector, respectiv condiţiile de lucru inadecvate pentru conducătorii auto şi distorsiuni ale concurenţei pe piaţă, propunerea legislativă conţine prevederi care nu pot furniza acel echilibru necesar între îmbunătăţirea condiţiilor de lucru, reducerea sarcinilor administrative şi aplicarea legislaţiei;
    b) normele specifice privind detaşarea lucrătorilor în sectorul transportului rutier (de exemplu, stabilirea pragului de 3 zile întro lună calendaristică în cazul operaţiunilor de transport rutier internaţional, lipsa oricărui prag în cazul cabotajului, modalitatea de calcul al perioadelor de detaşare) nu ţin cont de caracterul foarte mobil al muncii în domeniul transportului rutier internaţional şi dezavantajează statele membre UE periferice;
    c) normele specifice privind detaşarea lucrătorilor în sectorul transportului rutier propuse de COM prin acest proiect de directivă nu sunt clare sub aspectul tipurilor de transport care ar intra sub incidenţa domeniului de aplicare, nici în ceea ce priveşte transportul rutier internaţional de mărfuri, nici în ceea ce priveşte transportul rutier internaţional de persoane (inclusiv raportat la transportul rutier contra cost şi transportul rutier în cont propriu);
    d) cerinţele administrative şi măsurile de control privind perioadele de detaşare, prevăzute la art. 2 alin. (4) din propunerea de directivă, sunt într-o anumită măsură în contradicţie cu obiectivele generale de simplificare a procedurilor, de eficientizare a controlului, de scădere a nivelului de birocratizare şi de reducere a costurilor administrative; astfel, în afară de informaţiile foarte detaliate care se solicită operatorului de transport rutier, creşte numărul documentelor care trebuie să se afle la bordul vehiculului (conducătorul auto urmând să transporte şi o cantitate semnificativă de documente, iar inspectorii de control să verifice documente din ce în ce mai diverse); în plus, personalul de control responsabil cu verificarea respectării legislaţiei specifice din domeniul transportului rutier nu are competenţe de a verifica şi de a evalua fişele de salarii ale conducătorilor auto.



    ART. 2
    Senatul României apreciază şi susţine eforturile Comisiei de:
    (1) asigurare a unei eficienţe sporite a pieţei transporturilor rutiere printr-o implementare armonizată a regulilor existente (în special în legătură cu perioadele de conducere, pauzele şi perioadele de odihnă ale conducătorilor auto), dar nu prin introducerea frecventă a unor reguli şi principii noi, care pot genera un efect invers (aplicare neunitară în SM şi creşterea posibilităţii de existenţă a unor abuzuri din partea autorităţilor de control);
    (2) reglementare a regulilor privind protecţia socială, echilibrul dintre viaţa profesională şi cea de familie, perioadele de conducere, pauzele şi perioadele de odihnă ale conducătorilor auto, fără însă ca această reglementare să se facă în detrimentul siguranţei rutiere, al drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale persoanelor, creşterea excesivă a costurilor de conformare pentru firmele de transport sau autorităţile de control.


    ART. 3
    Senatul României solicită Comisiei Europene:
    a) excluderea în mod explicit din domeniul de aplicare al Directivei 96/71/CE (detaşarea lucrătorilor în cadrul prestării de servicii) a transportului rutier internaţional, având în vedere caracterul mobil al acestei activităţi;
    b) reevaluarea termenului de 3 zile într-o lună calendaristică de la care începe perioada de detaşare, în cazul operaţiunilor de transport rutier internaţional, deoarece este nerealist, iar metoda de calcul propusă este exagerată şi restrictivă, ce va determina în realitate reducerea inclusiv a termenului precizat;
    c) ca perioada de derogare să fie de minimum 16 zile. Pentru ca un conducător auto care efectuează operaţiuni de transport rutier internaţional să poată fi considerat detaşat într-un stat membru ar trebui ca timpul total de lucru pe teritoriul statului membru să fie peste 50% din totalul zilelor dintr-o lună;
    d) reevaluarea noilor controale administrative (preînregistrarea pentru perioade de până la 6 luni, păstrarea înregistrărilor de tahograf, prezenţa contractului de muncă la şofer şi documente salariale de pe ultimele 2 luni), deoarece timpii de imobilizare la control vor creşte considerabil. Ar fi indicat să existe un punct unic de trimitere a declaraţiilor necesare, iar sistemul de control trebuie să se bazeze pe ambele variante: în trafic şi la sediul transportatorului, precum şi un termen de 14 zile în care transportatorul să poată prezenta unele documente necesare pentru control;
    e) clarificarea tipurilor de transport avute în vedere de propunerea prezentă de reglementare, luând în considerare menţionarea transportului de pasageri, ca tip de servicii de transport acoperit, precum şi situaţia specifică a tranzitului.


    ART. 4
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, iar opinia cuprinsă în această hotărâre se transmite către instituţiile europene.

    Această hotărâre a fost adoptată de Senat în şedinţa din 25 septembrie 2017, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
                    Iulian-Claudiu Manda

    Bucureşti, 26 septembrie 2017.
    Nr. 101.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016