Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 10 din 21 februarie 2018  privind adoptarea opiniei referitoare la Propunerea modificată de Directivă a Parlamentului European şi a Consiliului privind anumite aspecte referitoare la contractele de vânzări de bunuri, de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 al Parlamentului European şi al Consiliului şi a Directivei 2009/22/CE a Parlamentului European şi a Consiliului şi de abrogare a Directivei 1999/44/CE a Parlamentului European şi a Consiliului COM (2017)637    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 10 din 21 februarie 2018 privind adoptarea opiniei referitoare la Propunerea modificată de Directivă a Parlamentului European şi a Consiliului privind anumite aspecte referitoare la contractele de vânzări de bunuri, de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 al Parlamentului European şi al Consiliului şi a Directivei 2009/22/CE a Parlamentului European şi a Consiliului şi de abrogare a Directivei 1999/44/CE a Parlamentului European şi a Consiliului COM (2017)637

EMITENT: Camera Deputaţilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 171 din 23 februarie 2018
    În temeiul prevederilor art. 67 şi 148 din Constituţia României, republicată, ale Legii nr. 373/2013 privind cooperarea dintre Parlament şi Guvern în domeniul afacerilor europene şi ale art. 160-185 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994, republicat, cu modificările şi completările ulterioare,
    Camera Deputaţilor adoptă prezenta hotărâre.
    ARTICOL UNIC
    Luând în considerare Opinia nr. 4c-19/26 adoptată de Comisia pentru afaceri europene în şedinţa din 13 februarie 2018, Camera Deputaţilor:
    1. Susţine obiectivul unităţii normelor aplicabile vânzărilor de bunuri, indiferent de canalul de vânzări.
    2. Solicită Comisiei Europene informaţii cu privire la modul în care propunerea este completată de acte legislative sectoriale ale Uniunii, şi anume legislaţia privind proiectarea ecologică şi aceea privind etichetarea energetică, cu privire la cerinţele de durabilitate specifice pentru anumite produse.
    3. Recomandă revizuirea Regulamentului privind cooperarea dintre autorităţile naţionale însărcinate să asigure aplicarea legislaţiei în materie de protecţie a consumatorului, pentru a ţine seama de dispoziţiile propunerii de directivă.
    4. Atrage atenţia asupra dificultăţii stabilirii drepturilor legate de acţiunea în regres şi a determinării răspunderii în ceea ce priveşte măsurile de remediere în cazul vânzării bunurilor puse în vânzare de către un comerciant, pe o platformă de vânzări on-line aparţinând altui comerciant, şi recomandă elaborarea de precizări în acest sens, pentru a se asigura aplicarea unitară a propunerii pe piaţa internă.
    5. Recomandă elaborarea unor norme care să asigure aplicarea unitară pe piaţa internă a dispoziţiilor propunerii de directivă, în situaţia comercializării programelor ce conţin codul de tipărire 3D a unor produse de consum de folosinţă îndelungată sau a altor bunuri.
    6. Atrage atenţia asupra necesităţii adoptării unor norme unitare la nivelul Uniunii Europene, pentru a se asigura respectarea dreptului Uniunii în materia protecţiei datelor personale în cadrul operaţiunilor comerciale derulate conform dispoziţiilor propunerii de directivă.
    7. Consideră utilă stabilirea unei perioade de tranziţie pentru aplicarea regimului unitar stabilit prin propunerea de directivă, pentru a veni astfel în sprijinul statelor membre a căror legislaţie privind protecţia consumatorilor conţine dispoziţii mai avantajoase pentru consumator.
    8. Subliniază necesitatea de a asigura aplicarea unitară în statele membre a dispoziţiilor propunerii în cazul comerţului folosind transportul cu vehicule aeriene fără pilot, în ceea ce priveşte distribuţia riscurilor între vânzător, transportator şi cumpărător, inclusiv în cazul combinării canalelor de distribuţie on-line şi faţă-în-faţă.
    9. Îşi manifestă îndoiala cu privire la aplicabilitatea propunerii în cazul comenzilor automatizate de tipul casei inteligente şi al internetului lucrurilor, precum şi al vânzărilor la automate, al vânzărilor de roboţi mobili şi al produselor de inteligenţă artificială drept servicii sau al celor găzduite în tehnologie de tip „cloud“ şi solicită Comisiei Europene explicaţii cu privire la acest aspect.
    10. Consideră că propunerea asigură o protecţie mult prea redusă a consumatorilor faţă de tehnici de inducere în eroare specifice prezentărilor on-line şi recomandă reanalizarea textului din această perspectivă sau emiterea de norme unitare în acest sens la nivelul Uniunii în domeniul pieţei digitale.
    11. Subliniază că neutralitatea faţă de canalul de comercializare ar trebui concepută nu doar în sensul stabilirii unei norme unitare, ci şi în sensul omogenităţii efectului normei, în special în cazul exercitării dreptului la remediere în situaţia trimiterii repetate a produselor cu defecte, deoarece atât probarea, cât şi acţiunea în justiţie sunt mai dificile în cazul vânzărilor on-line, comparativ cu situaţia vânzărilor faţă-în-faţă.
    12. Subliniază că propunerea este limitată, din perspectiva protecţiei faţă de abuzurile comercianţilor, ca urmare a discriminării între statele membre a căror monedă este euro, pe de o parte, şi celelalte state, pe de altă parte, sub aspectul modalităţilor de plată şi acceptării vânzărilor şi solicită Comisiei Europene informaţii cu privire la modalitatea în care se va asigura un tratament echitabil statelor a căror monedă nu este euro.
    13. Solicită definirea unor criterii obiective pentru stabilirea termenului rezonabil în vederea finalizării unei reparaţii ori a unei înlocuiri sau stabilirea unui termen fix în directivă, astfel încât aceste termene să nu fie stabilite arbitrar şi diferit la nivelul statelor membre.
    14. Recomandă stabilirea la nivelul Uniunii Europene a unor direcţii comune minime în ceea ce priveşte condiţiile de exercitare a acţiunii în regres a vânzătorului.


    Această hotărâre a fost adoptată de către Camera Deputaţilor în şedinţa din 21 februarie 2018, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
                    NICOLAE-LIVIU DRAGNEA

    Bucureşti, 21 februarie 2018.
    Nr. 10.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016