Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 1.813 din 13 decembrie 2006  pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 973/2006 privind procedura aplicabilă în cazurile în care este necesară o amânare a determinării definitive a valorii în vamă    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 1.813 din 13 decembrie 2006 pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 973/2006 privind procedura aplicabilă în cazurile în care este necesară o amânare a determinării definitive a valorii în vamă

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 14 din 9 ianuarie 2007
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ART. I
    Hotărârea Guvernului nr. 973/2006 privind procedura aplicabilă în cazurile în care este necesară o amânare a determinării definitive a valorii în vamă, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 674 din 4 august 2006, se modifică după cum urmează:
    1. La articolul 1 alineatul (1), literele a) şi b) vor avea următorul cuprins:
    "a) când este necesară ajustarea preţului efectiv plătit sau de plătit conform art. 8 din Acordul privind aplicarea articolului VII al Acordului general pentru tarife vamale şi comerţ 1994, ratificat prin Legea nr. 133/1994, cu modificările ulterioare, denumit în continuare acord, iar la momentul punerii în liberă circulaţie nu pot fi prezentate documente concludente care să permită determinarea cu exactitate a sumei de ajustat;
b) când preţul plătit sau de plătit nu include ori este susceptibil a nu include toate plăţile efectuate ori de efectuat ca o condiţie a vânzării mărfurilor puse în liberă circulaţie de către cumpărător vânzătorului ori de către cumpărător către o terţă parte, pentru a satisface o obligaţie a vânzătorului;"

    2. Alineatele (2) şi (3) ale articolului 1 vor avea următorul cuprins:
    "(2) Atunci când, la momentul efectuării formalităţilor de punere în liberă circulaţie, se constată că valoarea în vamă nu poate fi determinată prin aplicarea art. 1 din acord, chiar dacă s-ar proceda la amânarea determinării definitive a valorii în vamă, biroul vamal va aplica prevederile art. 2-7 din acord, în ordinea prevăzută de acesta, valoarea în vamă astfel determinată având caracter definitiv.
(3) Amânarea determinării definitive a valorii în vamă este dispusă de şeful biroului vamal sau de agenţii vamali desemnaţi de acesta prin ordin de serviciu, în urma analizării documentelor anexate la declaraţia de punere în liberă circulaţie, precum şi a altor documente şi informaţii de care biroul vamal are cunoştinţă. Amânarea determinării definitive a valorii în vamă poate fi dispusă şi ca urmare a solicitării scrise a importatorului, adresată biroului vamal, în care sunt justificate motivele pentru care se solicită această amânare."

    3. Articolul 2 va avea următorul cuprins:
    "ART. 2
    (1) În cazul în care s-a procedat la amânarea determinării definitive a valorii în vamă, importatorul poate ridica mărfurile din vamă, cu condiţia să furnizeze autorităţii vamale o garanţie suficientă care să asigure încasarea drepturilor de import şi a altor taxe şi impozite datorate statului, potrivit legii, în cadrul operaţiunilor vamale, corespunzătoare mărfurilor respective.
    (2) În situaţia prevăzută la alin. (1), drepturile de import şi alte taxe şi impozite datorate statului, potrivit legii, în cadrul operaţiunilor vamale, calculate pe baza valorii în vamă declarate de importator, se încasează şi se virează la bugetul de stat, iar garanţia determinată potrivit prevederilor prezentei hotărâri se constituie la biroul vamal la care se efectuează formalităţile de punere în liberă circulaţie, înainte de acordarea liberului de vamă."

    4. Alineatul (1) al articolului 3 va avea următorul cuprins:
    "ART. 3
    (1) În înţelesul prezentei hotărâri, termenul garanţie suficientă reprezintă cuantumul drepturilor de import şi al altor taxe şi impozite datorate statului, potrivit legii, în cadrul operaţiunilor vamale, calculate pe baza valorii în vamă determinate de biroul vamal cu titlu provizoriu, din care se deduc drepturile de import şi alte taxe şi impozite datorate statului, potrivit legii, în cadrul operaţiunilor vamale, calculate pe baza valorii în vamă declarate de importator şi virate la bugetul de stat."

    5. La articolul 3 alineatul (2), litera c) va avea următorul cuprins:
    "c) orice sumă care poate fi considerată parte a plăţii totale efectuate sau de efectuat, ca o condiţie a vânzării mărfurilor puse în liberă circulaţie, de către cumpărător vânzătorului ori de către cumpărător către o terţă parte, pentru a satisface o obligaţie a vânzătorului;"

    6. Alineatul (3) al articolului 4 va avea următorul cuprins:
    "(3) În situaţia în care, pentru a lua o decizie, biroul vamal constată necesitatea efectuării unui control la sediul importatorului şi/sau la locul de depozitare a mărfurilor, transmite în scris această solicitare direcţiei regionale vamale în a cărei subordine se află, în cel mai scurt timp, dar nu mai târziu de 10 zile de la data primirii documentelor potrivit alin. (1) sau (2). În solicitarea adresată direcţiei regionale vamale, biroul vamal va motiva necesitatea efectuării controlului la sediul importatorului şi/sau la locul de depozitare a mărfurilor, anexând toate documentele referitoare la operaţiunea de punere în liberă circulaţie aflate în evidenţa sa, precum şi la obiectivele de control."

    7. Articolul 6 va avea următorul cuprins:
    "ART. 6
    (1) Decizia privind determinarea definitivă a valorii în vamă este luată de biroul vamal prin întocmirea unui proces-verbal de control al valorii în vamă, care stabileşte disponibilizarea sau încasarea, în totalitate ori în parte, a garanţiei constituite potrivit art. 5 şi cuprinde descrierea detaliată a motivelor ce au stat la baza măsurii. Pe baza acestui proces-verbal de control al valorii în vamă se emite decizia pentru regularizarea situaţiei, care reprezintă titlu de creanţă.
    (2) Decizia pentru regularizarea situaţiei se comunică importatorului împreună cu procesul-verbal de control al valorii în vamă, în cadrul termenelor prevăzute pentru luarea deciziei finale privind determinarea valorii în vamă. Dacă prin decizia pentru regularizarea situaţiei se stabileşte încasarea în totalitate sau în parte a garanţiei şi aceasta a fost constituită printr-o scrisoare de garanţie bancară, decizia se comunică cu cel puţin 15 zile înainte de expirarea termenului de valabilitate a garanţiei. Împotriva deciziei pentru regularizarea situaţiei se poate formula contestaţie potrivit prevederilor titlului IX "Soluţionarea contestaţiilor formulate împotriva actelor administrative fiscale" din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) În baza deciziei pentru regularizarea situaţiei, prin care se stabileşte disponibilizarea în totalitate sau în parte a garanţiei, importatorul poate solicita aplicarea corespunzătoare a prevederilor art. 221 din Legea nr. 86/2006 privind Codul vamal al României."

    8. Articolul 8 va avea următorul cuprins:
    "ART. 8
    Pentru operaţiunile de punere în liberă circulaţie efectuate potrivit prevederilor prezentei hotărâri, autoritatea vamală are dreptul de a efectua controlul vamal ulterior al acestora în conformitate cu art. 100 din Legea nr. 86/2006, în termen de 5 ani de la acordarea liberului de vamă."


    ART. II
    Hotărârea Guvernului nr. 973/2006 privind procedura aplicabilă în cazurile în care este necesară o amânare a determinării definitive a valorii în vamă, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 674 din 4 august 2006, cu modificările aduse prin prezenta hotărâre, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare.



                    PRIM-MINISTRU
                    CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
                    Contrasemnează:
                    Ministrul finanţelor publice,
                    Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
                    Ministrul economiei şi comerţului,
                    Varujan Vosganian

    Bucureşti, 13 decembrie 2006.
    Nr. 1.813.

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016