Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 1.701 din 26 august 1969  privind trecerea activităţilor de navlosire, agenturare, aprovizionare şi prestare de servicii la nave, precum şi de expediţie maritimă şi fluvială prin porturile româneşti de la Ministerul Comerţului Exterior la Ministerul Transporturilor şi înfiinţarea Întreprinderii de navlosire, agenturare şi aprovizionare de nave - NAVLOMAR - sub îndrumarea şi controlul Ministerului Transporturilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 1.701 din 26 august 1969 privind trecerea activităţilor de navlosire, agenturare, aprovizionare şi prestare de servicii la nave, precum şi de expediţie maritimă şi fluvială prin porturile româneşti de la Ministerul Comerţului Exterior la Ministerul Transporturilor şi înfiinţarea Întreprinderii de navlosire, agenturare şi aprovizionare de nave - NAVLOMAR - sub îndrumarea şi controlul Ministerului Transporturilor

EMITENT: Consiliul de Miniştri
PUBLICAT: Buletinul Oficial nr. 96 din 30 august 1969
        În temeiul Legii nr. 22/1967 privind unele măsuri de perfecţionare a conducerii şi planificării economiei naţionale,
        Consiliul de Miniştri al Republicii Socialiste România hotărăşte:
    ART. 1
        Pe data de 1 septembrie 1969 se trec de la Ministerul Comerţului Exterior la Ministerul Transporturilor, activităţile privind navlosirea, agenturarea, aprovizionarea şi prestarea de servicii la nave, precum şi activitatea de expediţie maritimă şi fluvială a mărfurilor prin porturile româneşti.

    ART. 2
        Pe data de 1 septembrie 1969, se înfiinţează sub îndrumarea şi controlul Ministerului Transporturilor, Întreprinderea de navlosire, agenturare şi aprovizionare de nave - NAVLOMAR - cu sediul în Bucureşti, prin desprinderea unei părţi din patrimoniul Întreprinderii de stat pentru transporturi şi expediţii internaţionale - ROMTRANS - de sub îndrumarea şi controlul Ministerului Comerţului Exterior.

    ART. 3
        Întreprinderea de navlosire, agenturare şi aprovizionare de nave - NAVLOMAR - se organizează şi va funcţiona potrivit prevederilor legale privind organizarea şi funcţionarea întreprinderilor şi organizaţiilor economice de stat şi va avea ca obiect de activitate următoarele operaţiuni:
    - navlosirea de nave româneşti şi străine în vederea asigurării tonajului necesar transportării mărfurilor româneşti de export şi de import pe cale maritimă şi fluvială;
    – navlosirea tonajului flotei comerciale româneşti, pentru transport în cont străin;
    – efectuarea de navlosiri din împuternicirea clienţilor externi;
    – agenturarea navelor româneşti şi străine în porturile româneşti;
    – prestarea de servicii şi aprovizionarea navelor româneşti şi străine în porturile româneşti.

        Operaţiunile vor fi îndeplinite de Întreprinderea de navlosire, agenturare şi aprovizionare de nave - NAVLOMAR - din împuternicirea clienţilor interni sau externi.
    Ministerul Transporturilor împreună cu Ministerul Comerţului Exterior vor stabili, pe bază de protocol, sarcinile şi atribuţiile ce revin întreprinderilor NAVLOMAR şi ROMTRANS, în vederea delimitării activităţii acestora.

    ART. 4
        Întreprinderea de navlosire, agenturare şi aprovizionare de nave - NAVLOMAR - va practica la angajarea navelor, atît pentru cele româneşti, cît şi pentru cele străine, navlurile la nivelul pieţii mondiale, ce se pot obţine în momentul încheierii contractului de navlosire.
        Pentru navele de linie româneşti, tarifele se vor stabili periodic de către Ministerul Transporturilor în colaborare cu Ministerul Comerţului Exterior.

    ART. 5
        Întreprinderea de navlosire, agenturare şi aprovizionare de nave - NAVLOMAR - va efectua operaţiunile de comerţ exterior de aprovizionare a navelor în conformitate cu planul valutar şi cu necesităţile rezultate din executarea balanţei de plăţi externe, pe baza autorizaţiilor de export şi import eliberate de către Ministerul Comerţului Exterior. Aceste operaţii se vor efectua cu respectarea dispoziţiilor legale şi a instrucţiunilor emise de Ministerul Comerţului Exterior, pe baza normelor legale în vigoare.

    ART. 6
        Întreprinderea de navlosire, agenturare şi aprovizionare de nave - NAVLOMAR - poate trimite în străinătate delegaţi proprii, permanenţi sau temporari.

    ART. 7
        Drepturile şi obligaţiile interne şi externe aferente activităţilor care se desprind de la întreprinderea ROMTRANS, din cadrul Ministerului Comerţului Exterior, reflectate sau nereflectate în bilanţurile contabile încheiate la data preluării, trec asupra întreprinderilor din cadrul Ministerului Transporturilor, care preiau aceste activităţi.

    ART. 8
     Activitatea de expediţie maritimă şi fluvială a mărfurilor prin porturile româneşti, ce se preia, potrivit articolului 1 din prezenta hotărîre, de către Ministerul Transporturilor, va fi organizată în cadrul unităţilor sale existente, începînd de la 1 septembrie 1969.

    ART. 9
        Prestaţiile de servicii pentru întreprinderile de comerţ exterior, pentru furnizorii care vor efectua direct operaţii de export, precum şi pentru beneficiarii interni ai mărfurilor de import, corespunzătoare activităţilor preluate, se vor efectua în continuare de către unităţile Ministerului Transporturilor pe baza reglementărilor existente. În colaborare cu ministerele interesate, Ministerul Transporturilor va lua măsuri pentru simplificarea şi îmbunătăţirea condiţiilor de lucru şi reglementărilor existente privind efectuarea acestor prestaţii de servicii.
        Pînă la 31 octombrie 1969, Ministerul Transporturilor împreună cu Ministerul Comerţului Exterior şi Ministerul Finanţelor vor elabora şi prezenta Consiliului de Miniştri propuneri în legătură cu reglementarea plăţii direct în valută a tarifelor de transport de către întreprinderile şi organizaţiile interne ce folosesc mijloace de transport româneşti, pe baza tarifelor în valută ce se vor stabili.

    ART. 10
        Primele în valută provenite din reducerea timpului de staţionare a navelor în porturile româneşti, precum şi eventualele penalizări în valută se vor încasa şi respectiv plăti în valută de către întreprinderile de comerţ exterior, în baza contractelor de închiriere a navelor.
        Recuperarea în lei a eventualelor penalizări plătite în valută de către întreprinderile de comerţ exterior se va face de către acestea, potrivit dispoziţiilor legale.
        Pentru reducerea timpului de staţionare a navelor faţă de normele prevăzute în contractul de transport, Ministerul Transporturilor va încasa 50% din prima în valută prevăzută în contractul de transport. Penalizările în valută determinate de deficienţe organizatorice în activitatea unităţilor Ministerului Transporturilor se vor suporta de acestea, în aceeaşi proporţie.
        Pînă la 30 octombrie 1969, Ministerul Transporturilor împreună cu Ministerul Comerţului Exterior, vor stabili metodologia de aplicare a acestor măsuri.

    ART. 11
        Ministerul Transporturilor va lua măsuri de îmbunătăţire continuă a normelor de operare a navelor în porturile româneşti, în scopul creşterii aportului de valută din operaţiile portuare.

    ART. 12
        Personalul aferent activităţilor de navlosire, agenturare, aprovizionare şi prestare de servicii la nave, precum şi de expediţii maritime şi fluviale prin porturile româneşti, existent la data trecerii acestor activităţi de la Ministerul Comerţului Exterior, va fi transferat în interesul serviciului, în condiţiile Codului Muncii, la întreprinderea - NAVLOMAR - şi la celelalte unităţi ale Ministerului Transporturilor corespunzătoare activităţilor preluate.
        Personalul care se transferă în condiţiile alineatului precedent, beneficiază în continuare de derogările acordate pentru neîndeplinirea condiţiilor de studii şi stagiu, potrivit Consiliului de Miniştri nr. 1053/1960.
        Salarizarea şi premierea personalului întreprinderii de navlosire, agenturare şi aprovizionare de nave - NAVLOMAR - se va face potrivit articolului 2 din Hotărîrea Consiliului de Miniştri nr. 338 din 13 aprilie 1962.

    ART. 13
        La trecerea activităţilor de navlosire, agenturare, aprovizionare şi prestare de servicii la nave şi expediţii maritime şi fluviale prin porturi româneşti, Ministerul Comerţului Exterior va preda pe bază de protocol, Ministerului Transporturilor pentru anul 1969 şi 1970, corespunzător activităţilor transmise: planul de livrări pentru export, planul de export, planul valutar pentru operaţiuni necomerciale, indicatorii financiari, planul de cheltuieli în lei pentru funcţionarea personalului permanent în străinătate şi deplasarea temporară a personalului, planul de muncă şi salarii, planul de aprovizionare, planul de investiţii şi bunurile aferente activităţilor predate.
        Comitetul de Stat al Planificării şi Ministerul Finanţelor, pe baza protocolului de predare-primire, vor efectua modificările corespunzătoare de plan, în cadrul indicatorilor aprobaţi Ministerului Comerţului Exterior şi Ministerului Transporturilor.

    ART. 14
        Organizarea activităţilor de navlosire, agenturare, aprovizionare şi prestare de servicii la nave, precum şi de expediţii maritime şi fluviale prin porturile româneşti, preluate de Ministerul Transporturilor, se va face în cadrul planului de muncă şi salarii pentru activităţile trecute la acest minister şi al planului propriu.

    ART. 15
        Ministerul Transporturilor şi întreprinderile de sub îndrumarea şi controlul acestuia care au preluat, prin desprindere de la Întreprinderea de stat pentru transporturi şi expediţii internaţionale - ROMTRANS - sarcinile de navlosire, agenturare, aprovizionare şi prestaţii de servicii la nave, precum şi de expediţii maritime şi fluviale prin porturile româneşti, vor înainta organelor în drept, conform normelor legale în vigoare, dările de seamă statistice şi contabile care privesc activităţile preluate.
        Totodată, vor înainta Ministerului Comerţului Exterior dări de seamă statistice lunare, trimestriale şi anuale, conform normelor în vigoare, precum şi situaţii sau informări cu caracter operativ privind activităţile preluate.

    ART. 16
        Cu data de 1 septembrie 1959, obiectul întreprinderii de stat pentru transporturi şi expediţii internaţionale ROMTRANS, stabilit prin Hotărîrea Consiliului de Miniştri nr. 1632 din 28 august 1952, se modifică corespunzător prevederilor articolului 1 din prezenta hotărîre.



                        p. Preşedintele Consiliului de Miniştri,
                        ILIE VERDEŢ

        Bucureşti, 26 august 1969.
        Nr. 1701.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016