Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 1.323 din 4 noiembrie 2009  privind modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 876/2007 pentru stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor la regimul transporturilor navale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 1.323 din 4 noiembrie 2009 privind modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 876/2007 pentru stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor la regimul transporturilor navale

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 794 din 20 noiembrie 2009
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ART. I
    Hotărârea Guvernului nr. 876/2007 pentru stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor la regimul transporturilor navale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 557 din 15 august 2007, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 2, literele l) şi p) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "l) lipsa de la bordul navei a registrelor ori a documentelor privind evidenţa activităţilor ce se desfăşoară la bord, cu excepţia celor prevăzute la lit. bb), cu amendă de la 500 lei la 1.000 lei;
    .............................................................................
    p) nerespectarea de către comandant sau de către conducător a cerinţelor şi a procedurilor pentru încărcarea, descărcarea şi buncherarea în siguranţă a navelor, cu amendă de la 5.000 lei la 10.000 lei;"

    2. La articolul 2, după litera aa) se introduc patru noi litere, literele bb)-ee), cu următorul cuprins:
    "bb) lipsa de la bordul navei a registrelor şi a înscrisurilor care evidenţiază activităţile desfăşurate la bordul navei privind protecţia împotriva poluării apelor navigabile, cu amendă de la 1.000 lei la 3.000 lei;
cc) conducerea ambarcaţiunii de agrement de către o persoană care se află sub influenţa băuturilor alcoolice, dacă nu constituie infracţiune, cu amendă de la 1.000 lei la 5.000 lei. În acest caz se aplică şi sancţiunea complementară, respectiv suspendarea certificatului de la o lună la 12 luni, conform reglementărilor în vigoare;
dd) conducerea ambarcaţiunii de agrement de către o persoană care nu posedă certificat de conducător de ambarcaţiune de agrement, dacă nu constituie infracţiune, cu amendă de la 1.000 lei la 5.000 lei;
ee) conducerea ambarcaţiunii de agrement de către o persoană care nu posedă certificat de conducător de ambarcaţiune de agrement corespunzător zonei de navigaţie, cu amendă de la 500 lei la 1.000 lei."

    3. La articolul 3, literele d) şi p) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "d) operarea unei nave pentru transportul produselor petroliere sau al gazelor lichefiate de către operatorii terminalului, fără permis de operare, sau continuarea operării după terminarea perioadei de supraveghere consemnate în formularul de supraveghere al operării, cu amendă de la 5.000 lei la 10.000 lei;
    ...........................................................................
p) încălcarea standardelor internaţionale pentru siguranţa şi securitatea navelor, prevenirea poluării şi asigurarea condiţiilor de muncă şi viaţă la bordul navelor maritime care arborează pavilion străin, stabilite prin controlul statului portului (PSC), după cum urmează:
    (i) cu amendă de la 1.000 lei la 5.000 lei pentru maximum 5 deficienţe constatate şi înscrise, conform legislaţiei în vigoare, în raportul de inspecţie PSC, corespunzătoare codului de reţinere;
    (îi) cu amendă de la 6.000 lei la 10.000 lei pentru 6 până la 10 deficienţe constatate şi înscrise în raportul de inspecţie PSC, corespunzătoare codului de reţinere;
    (iii) cu amendă de la 15.000 lei la 50.000 lei pentru mai mult de 11 deficienţe constatate şi înscrise în raportul de inspecţie PSC, corespunzătoare codului de reţinere."

    4. La articolul 3, după litera r) se introduc două noi litere, literele s) şi t), cu următorul cuprins:
    "s) omiterea transmiterii de către comandant, operator sau agentul navei a informaţiilor privind navele eligibile pentru inspecţiile obligatorii extinse, după cum urmează:
    (i) cu amendă de la 5.000 lei la 10.000 lei, dacă informaţiile privind sosirea navei nu sunt transmise cu 3 zile înainte de timpul estimat de sosire a navei în unul dintre porturile româneşti;
    (îi) cu amendă de la 10.000 lei la 20.000 lei, dacă informaţiile privind sosirea navei în port nu sunt transmise la plecarea navei din ultimul port, dacă voiajul între cele două porturi durează mai puţin de 3 zile;
t) efectuarea de către operatorii economici, care desfăşoară activităţi de transport naval pe căile navigabile interioare, de operaţiuni cu mărfurile periculoase, fără supravegherea lor de către consilierii de siguranţă pentru transportul mărfurilor periculoase, cu amendă de la 5.000 lei la 10.000 lei."

    5. La articolul 4, după litera f) se introduce o nouă literă, litera g), cu următorul cuprins:
    "g) poluarea de către nave a atmosferei de deasupra apelor naţionale navigabile ale României, cu amendă de la 10.000 lei la 30.000 lei."

    6. La articolul 6, după litera e) se introduce o nouă literă, litera f), cu următorul cuprins:
    "f) neasigurarea de către formatorii de educaţie, pregătire profesională şi perfecţionare a unui standard de calitate corespunzător şi nerespectarea condiţiilor prevăzute în procesul de aprobare al formelor de pregătire aprobate, potrivit prevederilor legale, cu amendă de la 5.000 lei la 10.000 lei."

    7. La articolul 8, literele g) şi h) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "g) nedeclararea de către comandantul sau de către conducătorul unei nave a mărfurilor periculoase ori toxice de la bordul navei, dacă fapta nu constituie infracţiune, cu amendă de la 10.000 lei la 20.000 lei;
h) neanunţarea de către comandantul sau de către conducătorul unei nave cu privire la evenimentele de navigaţie ale propriei nave ori ale altor nave, cum ar fi: abordaje, coliziuni, incendii, avarii, poluare, scufundare, eşuare, pierderi de vieţi omeneşti şi altele asemenea, dacă fapta nu constituie infracţiune, cu amendă de la 10.000 lei la 20.000 lei;"

    8. La articolul 9, litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "c) neraportarea sau raportarea eronată către ANR de către pilot a începerii şi terminării manevrei, potrivit prevederilor legale, cu amendă de la 500 lei la 1.000 lei;"

    9. După articolul 12 se introduce un nou articol, articolul 12^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 12^1
    Constituie contravenţii la regimul siguranţei şi securităţii navelor şi se sancţionează proprietarul, operatorul sau comandantul navei, potrivit obligaţiilor ce le revin, după cum urmează:
    a) încălcarea standardelor internaţionale pentru siguranţa şi securitatea navelor, prevenirea poluării şi asigurarea condiţiilor de muncă şi viaţă la bordul navelor maritime care arborează pavilionul român, stabilite prin PSC, efectuate în porturi străine, după cum urmează:
    (i) cu amendă de la 1.000 lei la 5.000 lei pentru maximum 5 deficienţe constatate şi înscrise, conform legislaţiei în vigoare, în raportul de inspecţie PSC, corespunzătoare codului de reţinere;
    (ii) cu amendă de la 6.000 lei la 10.000 lei pentru 6 până la 10 deficienţe constatate şi înscrise în raportul de inspecţie PSC, corespunzătoare codului de reţinere;
    (iii) cu amendă de la 15.000 lei la 50.000 lei pentru mai mult de 11 deficienţe constatate şi înscrise în raportul de inspecţie PSC, corespunzătoare codului de reţinere;
    (iv) cu amendă de la 15.000 lei la 50.000 lei netransmiterea la ANR, în copie, a raportului de inspecţie PSC, atunci când nava a fost reţinută;
    b) încălcarea standardelor internaţionale pentru siguranţa şi securitatea navelor, prevenirea poluării şi asigurarea condiţiilor de muncă şi viaţă la bordul navelor maritime care arborează pavilionul român, stabilite prin controlul statului de pavilion (FSC), după cum urmează:
    (i) cu amendă de la 1.000 lei la 5.000 lei pentru maximum 5 deficienţe constatate şi înscrise, conform legislaţiei în vigoare, în raportul de inspecţie FSC, corespunzătoare codului de reţinere;
    (ii) cu amendă de la 6.000 lei la 10.000 lei pentru 6 până la 10 deficienţe constatate şi înscrise în raportul de inspecţie FSC, corespunzătoare codului de reţinere;
    (iii) cu amendă de la 15.000 lei la 50.000 lei pentru mai mult de 11 deficienţe constatate şi înscrise în raportul de inspecţie FSC, corespunzătoare codului de reţinere."


    ART. II
    Prezenta hotărâre intră în vigoare la 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    PRIM-MINISTRU
                    EMIL BOC
                    Contrasemnează:
                    Ministrul transporturilor şi infrastructurii,
                    Radu Mircea Berceanu
                    Ministrul mediului, interimar,
                    Elena Gabriela Udrea
                    Viceprim-ministru,
                    ministrul administraţiei şi internelor,
                    interimar,
                    Vasile Blaga
                    Şeful Departamentului
                    pentru Afaceri Europene,
                    Bogdan Mănoiu
                    Ministrul finanţelor publice,
                    Gheorghe Pogea

    Bucureşti, 4 noiembrie 2009.
    Nr. 1.323.

    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016