Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 1.214 din 5 octombrie 2022  pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 1.074/2021 privind stabilirea sistemului de garanţie-returnare pentru ambalaje primare nereutilizabile    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 1.214 din 5 octombrie 2022 pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 1.074/2021 privind stabilirea sistemului de garanţie-returnare pentru ambalaje primare nereutilizabile

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 979 din 7 octombrie 2022
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ART. I
    Hotărârea Guvernului nr. 1.074/2021 privind stabilirea sistemului de garanţie-returnare pentru ambalaje primare nereutilizabile, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 955 din 6 octombrie 2021, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 1, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alin. (3), cu următorul cuprins:
    "(3) De la data intrării în funcţiune a SGR, obligaţiile producătorilor aferente răspunderii extinse a acestora în ceea ce priveşte colectarea şi reciclarea deşeurilor provenite de la ambalajele SGR se vor îndeplini exclusiv în cadrul SGR."

    2. La articolul 2, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Definiţiile prevăzute la alin. (1) se completează cu definiţiile prevăzute în anexa nr. 1 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 92/2021 privind regimul deşeurilor, cu modificările si completările ulterioare, şi, după caz, cu cele prevăzute la art. 4 din Ordonanţa Guvernului nr. 99/2000 privind comercializarea produselor şi serviciilor de piaţă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv cu cele prevăzute în anexa nr. I la Legea nr. 351/2001 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a IVa Reţeaua de localităţi, cu modificările şi completările ulterioare."

    3. Articolul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 3
    Obligaţiile privind înregistrarea
    (1) Producătorii care introduc pe piaţa naţională produse ambalate prevăzute la art. 1 alin. (1) au obligaţia de a se înregistra în SGR cu cel puţin 150 de zile înainte de data prevăzută la art. 10 alin. (1).
    (2) În scopul prevăzut la alin. (1), producătorii au obligaţia de a transmite administratorului SGR prevăzut la art. 16 alin. (1) o notificare în format digital cu semnătură electronică simplă sau calificată care să cuprindă cel puţin următoarele:
    a) datele de identificare ale producătorului, însoţite de o copie a certificatului de înregistrare fiscală;
    b) numele, numărul de telefon şi adresa de e-mail a persoanei de contact desemnate din partea producătorului în relaţia cu administratorul SGR;
    c) numărul de unităţi de ambalaje care fac obiectul SGR în conformitate cu art. 10 alin. (5) din Legea nr. 249/2015, cu modificările şi completările ulterioare, şi greutatea aferentă de ambalaj exprimată în kilograme introduse pe piaţa naţională în anul calendaristic anterior, defalcate pe tip de material, volum per unitate de ambalaj şi categorii de produse conţinute.
    (3) Data înregistrării este considerată a fi data la care producătorul a transmis corect şi complet documentaţia prevăzută de prezenta hotărâre şi cea solicitată de administratorul SGR în condiţiile alin. (4), dacă este cazul, indiferent de data la care administratorul SGR a confirmat primirea documentaţiei şi caracterul complet al acesteia.
    (4) Producătorii sunt obligaţi să ofere clarificări şi informaţiile solicitate de către administratorul SGR în legătură cu notificarea de înregistrare în SGR, în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea notificării.
    (5) Producătorii care intenţionează să introducă pe piaţa naţională produsele ambalate prevăzute la art. 1 alin. (1) ulterior împlinirii termenului prevăzut la alin. (1) au obligaţia de a se înregistra în SGR cu cel puţin 30 de zile înainte de introducerea pe piaţa naţională a produselor ambalate în ambalaje SGR."

    4. La articolul 4 alineatul (1), literele c) şi i) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "c) să utilizeze pentru raportarea ambalajelor puse pe piaţa naţională, care fac obiectul SGR, programul informatic dezvoltat, gestionat şi pus la dispoziţie de către administratorul SGR;
    ..............................................................................................
i) să informeze consumatorii sau utilizatorii finali, prin transmiterea informaţiei detaliate pe produs, marcă, tip de material, greutate şi volum al ambalajului pentru a fi postată pe pagina de internet a administratorului SGR, despre începerea sau încetarea punerii pe piaţă a unui anumit tip de produs ambalat în ambalaj SGR;"

    5. La articolul 4, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Producătorii prevăzuţi la art. 3 alin. (1), prin intermediul administratorului SGR, sunt obligaţi să realizeze următoarele obiective minime anuale de returnare a ambalajelor SGR:
    a) 65% sticlă, 65% plastic, 65% metal pentru anul 2024;
    b) 75% sticlă, 80% plastic, 80% metal pentru anul 2025;
    c) 85% sticlă, 90% plastic, 90% metal începând cu anul 2026."

    6. La articolul 5, alineatele (1)-(3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(1) Comercianţii au obligaţia să se înregistreze în baza de date gestionată de către administratorul SGR cu cel puţin 150 de zile înainte de data prevăzută la art. 10 alin. (1).
(2) În scopul prevăzut la alin. (1), comercianţii au obligaţia să transmită administratorului SGR o notificare în format digital cu semnătură electronică simplă sau calificată care să cuprindă cel puţin următoarele:
    a) datele de identificare, însoţite de copie a certificatului de înregistrare fiscală;
    b) numele, numărul de telefon şi adresa de e-mail a persoanei de contact desemnate din partea comerciantului în relaţia cu administratorul SGR;
    c) adresa şi suprafaţa fiecărei structuri de vânzare operate de comerciant ca punct de desfacere, astfel cum sunt definite la art. 4 lit. j) din Ordonanţa Guvernului nr. 99/2000, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    d) adresa şi detaliile de acces ale punctului de preluare a ambalajelor returnate şi orarul de funcţionare al punctului de preluare;
    e) modalitatea de preluare a ambalajelor returnabile de la deţinători: manual sau prin echipamente de preluare;
    f) numărul de produse în ambalaje SGR comercializate cu amănuntul pe piaţa naţională în anul calendaristic anterior;
    g) numărul de produse în ambalaje SGR pe care comerciantul anticipează că îl va comercializa în anul calendaristic în care este transmisă notificarea de înregistrare;
    h) informaţii din care să rezulte dacă comerciantul se încadrează la una dintre excepţiile prevăzute la art. 17.
(3) Data înregistrării este considerată a fi data la care comerciantul a transmis corect şi complet documentaţia prevăzută la alin. (2)."

    7. La articolul 6 alineatul (1), după litera d) se introduce o nouă literă, lit. d^1), cu următorul cuprins:
    "d^1) să nu comercializeze produse ambalate în ambalaje SGR care nu sunt marcate potrivit prevederilor art. 22;"

    8. La articolul 6 alineatul (1), litera e), partea introductivă a literei f) şi litera f.7) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "e) să încaseze de la clienţii lor garanţia aferentă produselor în ambalaje SGR;
f) să afişeze în cadrul structurilor de vânzare informaţii adresate consumatorilor sau utilizatorilor finali cu privire la:..........................................
f.7) dreptul celui care returnează ambalajul SGR de a solicita restituirea valorii garanţiei în numerar, prin voucher sau prin transfer bancar, conform art. 14 alin. (2);"

    9. La articolul 6, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Comercianţii care, în temeiul art. 17 alin. (7), optează pentru organizarea punctelor de returnare în parteneriat cu unităţile administrativ-teritoriale sau cu asociaţiile de dezvoltare intercomunitară, potrivit prevederilor art. 8, vor afişa în cadrul structurilor de vânzare, vizibil şi uşor lizibil pentru clienţi, următorul text: «Acest magazin nu funcţionează ca punct de returnare a ambalajelor», precum şi informaţia privind localizarea punctelor de returnare puse la dispoziţie."

    10. La articolul 8 alineatul (2), litera c) se abrogă.
    11. La articolul 8 alineatul (2), litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "d) să desemneze un responsabil în relaţia cu administratorul SGR."

    12. La articolul 8, alineatele (3)-(5) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(3) Punctele de returnare prevăzute la alin. (1) şi art. 7 sunt organizate de către autorităţile executive la nivelul unităţilor administrativ-teritoriale sau de către asociaţiile de dezvoltare intercomunitară, respectiv de către asocierea dintre aceştia şi comercianţii cu suprafeţe de vânzare de sub 200 mp, prin responsabilul desemnat pentru relaţia cu administratorul SGR.
(4) Operatorul punctelor de returnare prevăzute la alin. (1) şi art. 7 are obligaţia de a oferi consumatorilor finali posibilitatea de rambursare a garanţiei în numerar, prin transfer bancar sau prin voucher care poate fi utilizat sau schimbat în numerar în cadrul structurilor de vânzare ale comercianţilor asociaţi potrivit art. 7 alin. (1) sau în cadrul structurilor de vânzare de pe raza administrativ-teritorială în situaţia art. 7 alin. (2), după caz.
(5) În cazul punctelor de returnare prevăzute la alin. (1) şi art. 7 care sunt operate de către unitatea administrativ-teritorială sau asociaţia de dezvoltare intercomunitară, operatorul va respecta obligaţiile prevăzute la art. 6 alin. (1) lit. h)-k), m) şi n) în sarcina comercianţilor."

    13. La articolul 8, după alineatul (5) se introduce un nou alineat, alin. (5^1), cu următorul cuprins:
    "(5^1) Operatorul punctelor de returnare prevăzute la alin. (1) şi art. 7 este obligat să ţină evidenţa numărului total al ambalajelor SGR care au fost returnate acestuia, defalcat pe tip de material şi volum, precum şi evidenţa garanţiilor plătite către consumatori la punctul de returnare, respectiv încasate de la administratorul SGR."

    14. Articolul 10 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 10
    Sistemul de garanţie-returnare
    (1) Începând cu data de 30 noiembrie 2023, SGR, unic la nivel naţional, este obligatoriu tuturor producătorilor şi comercianţilor în condiţiile prezentei hotărâri, aplicându-se atât produselor fabricate pe teritoriul naţional, cât şi produselor importate sau achiziţionate intracomunitar, în condiţii nediscriminatorii, inclusiv în ceea ce priveşte posibilitatea participării efective a operatorilor economici la funcţionarea sistemului şi tarifele impuse acestora de către administratorul SGR.
    (2) Este interzisă introducerea pe piaţa naţională a produselor ambalate în ambalajele prevăzute la art. 1 alin. (1) dacă producătorii acestora nu sunt înregistraţi în SGR potrivit prevederilor de la art. 3 alin. (1), respectiv art. 5 alin. (1).
    (3) Este interzisă introducerea pe piaţa naţională a produselor ambalate în ambalajele prevăzute la art. 1 alin. (1) dacă acestea nu sunt inscripţionate în condiţiile prevăzute la art. 22, cu excepţia produselor care se află în stocul producătorilor sau comercianţilor la data prevăzută la alin. (1).
    (4) Stocurile prevăzute la alin. (3) pot fi introduse pe piaţă, respectiv comercializate, după caz, cel târziu până la data de 31 decembrie 2024, dată după care introducerea acestora pe piaţa naţională, respectiv comercializarea lor este interzisă.
    (5) În cazul bunurilor importate sau achiziţionate intracomunitar după data intrării în funcţiune a SGR nu se aplică interdicţia prevăzută la alin. (4) dacă respectivele bunuri sunt inscripţionate înainte de prima furnizare pentru distribuire, consum sau utilizare."

    15. Articolul 11 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 11
    Înregistrarea în cadrul sistemului de garanţie-returnare
    Procedura de înregistrare în SGR se stabileşte de către administratorul SGR şi se publică pe pagina proprie de internet cu cel puţin 150 de zile înainte de împlinirea termenelor de la art. 3 alin. (1), respectiv art. 5 alin. (1)."

    16. La articolul 12, alineatele (3)-(7) se modifică şi vor aveaurmătorul cuprins:
    "(3) Începând cu data intrării în funcţiune a SGR, producătorii prevăzuţi la pct. 1 lit. k) din anexă sunt obligaţi ca la momentul introducerii pe piaţa naţională a produselor în ambalaje SGR să perceapă garanţia prevăzută la alin. (1).
(4) Începând cu data intrării în funcţiune a SGR, comercianţii sunt obligaţi să perceapă garanţia de la consumatorii sau utilizatorii finali.
(5) Începând cu data intrării în funcţiune a SGR, valoarea garanţiei este în cuantum de 0,5 lei pentru toate tipurile de ambalaj SGR.
(6) Administratorul SGR are dreptul de a solicita autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului modificarea valorii garanţiei, inclusiv diferenţiat pe tip de ambalaj, respectiv pe tip de material.
(7) Valoarea garanţiei modificată potrivit solicitării prevăzute la alin. (6) se aprobă prin hotărâre a Guvernului, la iniţiativa autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 10 alin. (6) lit. e) din Legea nr. 249/2015 privind modalitatea de gestionare a ambalajelor şi a deşeurilor de ambalaje."

    17. La articolul 14, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) În cazul în care la punctul de returnare:
    a) ambalajele SGR sunt preluate manual, valoarea garanţiei este returnată consumatorilor sau utilizatorilor finali, în numerar, prin voucher sau prin transfer bancar. Transferul bancar va fi realizat la solicitarea consumatorului numai cu acordul comerciantului şi cu suportarea comisioanelor bancare de către solicitant;
    b) ambalajele SGR sunt preluate prin echipament automat de preluare, valoarea garanţiei este returnată consumatorilor sau utilizatorilor finali fie prin voucher pe care aceştia, în cadrul aceluiaşi comerciant care operează echipamentul automat de preluare, îl pot preschimba în numerar sau îl pot utiliza la efectuarea cumpărăturilor, în termen de maximum 12 luni de la eliberarea voucherului, fie prin transfer bancar. Transferul bancar va fi realizat la solicitarea consumatorului numai cu acordul comerciantului şi cu suportarea comisioanelor bancare de către solicitant."

    18. La articolul 15, alineatele (2) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(2) Tariful de administrare se percepe producătorilor şi va fi stabilit de administratorul SGR în conformitate cu prevederile ordinului ministrului mediului, apelor şi pădurilor prevăzut la art. 25 alin. (3), pentru stabilirea metodologiei de calcul al tarifelor de administrare şi gestionare, în funcţie de tipul de material, greutate şi volum, prin raportare la costurile totale de funcţionare ale SGR alocate producătorilor în mod proporţional cu cantitatea de ambalaje SGR puse pe piaţă.
(3) Cuantumul şi frecvenţa plăţii tarifului de administrare vor fi stabilite în mod transparent de către administratorul SGR, pe baza metodologiei prevăzute la art. 25 alin. (3)."

    19. La articolul 16, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Cuantumul şi frecvenţa plăţii tarifului de gestionare vor fi stabilite în mod transparent de către administratorul SGR, pe baza metodologiei prevăzute la art. 25 alin. (3)."

    20. La articolul 17, alineatul (8) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(8) În situaţia prevăzută la alin. (7), distanţa până la punctul de returnare realizat nu poate fi mai mare de 500 m faţă de fiecare structură de vânzare a comerciantului din acordul de parteneriat, pentru structurile de vânzare din localităţi rurale, respectiv 150 m pentru structurile de vânzare din localităţi urbane."

    21. După articolul 19 se introduc două noi articole, art. 19^1 şi 19^2, cu următorul cuprins:
    "ART. 19^1
    Retragerea calităţii de administrator al SGR
    (1) Calitatea de administrator al SGR va fi retrasă, prin hotărâre a Guvernului, în cazul existenţei uneia dintre următoarele situaţii:
    a) nerespectarea prevederilor art. 19 alin. (6) sau art. 21 alin. (9) lit. w), constatată de către instituţiile competente, privind destinaţia veniturilor înregistrate sub orice formă de către administratorul SGR;
    b) nerespectarea prevederilor art. 18 alin. (2) şi (3) privind menţinerea condiţiilor care au stat la baza selecţiei administratorului SGR;
    c) în cazul în care administratorul SGR nu realizează, începând cu anul 2027, cel puţin jumătate din obiectivele de colectare prevăzute la art. 4 alin. (2) pentru cel puţin două din tipurile de material din sfera SGR;
    d) în cazul în care administratorul SGR a fost condamnat prin hotărâre judecătorească definitivă pentru săvârşirea unei infracţiuni în legătură cu administrarea sistemului de garanţie-returnare;
    e) în cazul deschiderii procedurii falimentului a administratorului SGR, stabilit prin hotărâre judecătorească definitivă de către instanţele competente.
    (2) În cazul în care Comitetul de supraveghere apreciază sau ia cunoştinţă, după caz, că administratorul SGR se află în cel puţin una dintre situaţiile prevăzute la alin. (1), va notifica, de îndată, în scris, despre această situaţie autoritatea publică centrală pentru protecţia mediului.
    (3) Autoritatea publică centrală pentru protecţia mediului va iniţia, în termen de 30 de zile de la primirea notificării prevăzute la alin. (2), proiectul de hotărâre a Guvernului privind retragerea calităţii de administrator al SGR.
    (4) La data intrării în vigoare a hotărârii prevăzute la alin. (1) se organizează o nouă procedură pentru desemnarea unui alt administrator SGR, conform prevederilor prezentei hotărâri.
    ART. 19^2
    Obligaţiile vechiului administrator SGR
    (1) Administratorul SGR căruia i s-a retras calitatea de administrator potrivit art. 19^1 are obligaţia de a-şi continua activitatea până la desemnarea unui alt administrator SGR, sub controlul direct şi nemijlocit al Comitetului de supraveghere conform atribuţiilor stabilite prin hotărârea prevăzută la art. 19^1 alin. (1).
    (2) După intrarea în vigoare a hotărârii prevăzute la art. 19^1 alin. (1), Comitetul de supraveghere urmăreşte ca activitatea vechiului administrator să vizeze exclusiv gestionarea curentă a SGR, fără a fi implicate activităţi de investiţii sau oricare alte cheltuieli esenţiale.
    (3) În termen de 30 de zile de la desemnarea noului administrator ca urmare a finalizării procedurii organizate potrivit art. 19^1 alin. (4), fostul administrator SGR va transfera noului administrator SGR toate activele şi tot pasivul societăţii pe baza unui raport întocmit de un evaluator independent autorizat."

    22. La articolul 21, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Pentru situaţia prevăzută la alin. (2), administratorul SGR va achita un tarif de gestionare către staţiile de sortare doar în situaţia în care acestea din urmă îndeplinesc criteriile solicitate de către administratorul SGR, tarif care poate fi cel mult egal cu tariful de gestionare stabilit de administratorul SGR pentru preluare manuală în conformitate cu prevederile ordinului ministrului mediului, apelor şi pădurilor prevăzut la art. 25 alin. (3)."

    23. La articolul 21 alineatul (9), litera k) şi punctul 2 al literei z) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "k) să ramburseze comercianţilor valoarea integrală a garanţiilor returnate consumatorilor sau utilizatorilor finali, în condiţiile prevăzute de prezenta hotărâre, cu o frecvenţă lunară, pentru luna anterioară achitării, în baza solicitărilor acestora, conform convenţiilor semnate cu aceştia;
    ..................................................................................................
2. cantitatea de ambalaje SGR returnate preluată de pe teritoriul administrativ al fiecărei unităţi administrativ-teritoriale, defalcată pe număr de bucăţi, greutate şi tip de material, cel puţin trimestrial;"

    24. La articolul 21, alineatul (12) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(12) Acţionarii administratorului SGR vor asigura monitorizarea continuă a planului de afaceri şi a documentaţiei de desemnare şi vor propune Comitetului de supraveghere modificarea acestora ori de câte ori este nevoie pentru a asigura îndeplinirea obiectivelor stabilite prin prezenta hotărâre."

    25. La articolul 21, după alineatul (12) se introduc două noi alineate, alin. (13) şi (14), cu următorul cuprins:
    "(13) Administratorul SGR este obligat să respecte măsurile stabilite prin prezenta hotărâre, măsurile propuse prin planul de organizare a SGR, planul financiar anual şi metoda de finanţare a sistemului de garanţie-returnare, planul anual de atingere a obiectivelor de returnare, planul de contractare cu operatorii economici care fac parte din sistemul de garanţie-returnare şi planul anual privind campaniile educaţionale şi publicitare de informare şi conştientizare a populaţiei cu privire la SGR.
(14) Administratorul SGR propune autorităţii competente pentru protecţia mediului planul pentru continuarea activităţii societăţii."

    26. La articolul 22, alineatele (1) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(1) Producătorii sunt obligaţi să marcheze ambalajele SGR introduse pe piaţa naţională cu un simbol reprezentativ, uşor de recunoscut şi înţeles de către consumatori, marcă înregistrată a autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului şi cu un cod de bare (EAN) în conformitate cu specificaţiile oferite de administratorul SGR, care indică apartenenţa produsului la sistemul de garanţie-returnare.
    ..................................................................................................
(3) Codul de bare aplicat pe ambalajul SGR sau pe eticheta produsului va oferi informaţiile necesare, suficiente şi verificabile astfel încât să permită cel puţin stabilirea apartenenţei ambalajului la SGR, greutatea şi volumul ambalajului, precum şi identitatea producătorului."

    27. La articolul 23 alineatul (3), literele d) şi e) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "d) cu amendă de la 20.000 lei la 40.000 lei, în cazul nerespectării prevederilor art. 3, art. 4 alin. (1) lit. a) şi g), art. 5, art. 6 alin. (1) lit. d), d^1), g) şi n), art. 13 alin. (1), art. 21 alin. (9) lit. k), l) şi lit. z) pct. 1;
e) cu amendă de la 30.000 lei la 50.000 lei, în cazul nerespectării prevederilor art. 4 alin. (1) lit. b), d), f), i) şi j), art. 6 alin. (1) lit. l), art. 10 alin. (2), (3) şi (4), art. 19 alin. (6), art. 21 alin. (9) lit. a), n), s) şi lit. z) pct. 2 şi alin. (10)."

    28. La articolul 23 alineatul (4), literele a) şi c) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "a) Garda Naţională de Mediu, în ceea ce priveşte obligaţiile prevăzute la art. 3, art. 4 alin. (1) lit. a), d), e), g) şi j), art. 6 alin. (1) lit. a), e), g), j), k), l) şi n), art. 10 alin. (4), art. 21 alin. (9) lit. a), b), d), e), f), h), k), l), m), p), r), s), t), w), x), y), z) şi aa) şi alin. (10) şi art. 22;
    ..................................................................................................
c) Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, în ceea ce priveşte obligaţiile prevăzute la art. 6 alin. (1) lit. b), d), d^1), f) şi h) şi alin. (2), art. 10 alin. (4), art. 21 alin. (9) lit. r) şi art. 22, prin raportare la relaţiile cu consumatorii, aşa cum sunt definiţi potrivit reglementărilor speciale în domeniu."

    29. La articolul 24, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alin. (1^1), cu următorul cuprins:
    "(1^1) Contribuţiile plătite de administratorul SGR conform alin. (1) se reflectă în metodologia de calcul al tarifului de administrare aprobată prin ordinul ministrului mediului, apelor şi pădurilor prevăzut la art. 25 alin. (3)."

    30. La articolul 25, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(4) Dispoziţiile prezentei hotărâri se aplică tuturor ambalajelor primare nereutilizabile prevăzute la art. 1 alin. (1), introduse pe piaţa din România după data intrării în funcţiune a SGR."

    31. La articolul 25, după alineatul (4) se introduc două noi alineate, alin. (5) şi (6), cu următorul cuprins:
    "(5) La solicitarea motivată a administratorului SGR, adresată autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului, cu cel târziu 60 de zile înainte de împlinirea termenului de intrare în funcţiune a SGR stabilit la art. 10 alin. (1), acesta va putea fi prelungit prin hotărâre a Guvernului.
(6) În cazul prelungirii termenului de intrare în funcţiune a SGR conform alin. (5), obiectivele anuale de returnare a ambalajelor SGR pentru anul 2024, stabilite la art. 4 alin. (2) lit. a), se calculează doar pentru perioada cuprinsă între data intrării în funcţiune a SGR şi data de 31 decembrie 2024."

    32. La punctul 1 din anexă, literele d), j) şi o) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "d) cod de bare (EAN) - codul de bare care să permită identificarea produselor ambalate în ambalaje SGR, făcute disponibile exclusiv pe piaţa din România şi care să conţină cel puţin greutatea şi volumul ambalajului, precum şi identitatea producătorului;
    ..................................................................................................
j) produs ambalat în ambalaj SGR - o singură unitate de produs îmbuteliat într-un singur ambalaj SGR;
    ..................................................................................................
o) voucher - tichet valoric, fizic sau electronic, eliberat consumatorului sau utilizatorului final, pe care îl poate întrebuinţa fie pentru achitarea cumpărăturilor, fie îl poate preschimba în numerar;"



    ART. II
    Hotărârea Guvernului nr. 1.074/2021 privind stabilirea sistemului de garanţie-returnare pentru ambalaje primare nereutilizabile, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 955 din 6 octombrie 2021, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu cele aduse prin prezenta hotărâre, va fi republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare.



                    PRIM-MINISTRU
                    NICOLAE-IONEL CIUCĂ
                    Contrasemnează:
                    Viceprim-ministru,
                    Kelemen Hunor
                    Ministrul mediului, apelor şi pădurilor,
                    Tánczos Barna
                    Ministrul economiei,
                    Florin Marian Spătaru
                    Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei,
                    Cseke Attila-Zoltán
                    Ministrul finanţelor,
                    Adrian Câciu

    Bucureşti, 5 octombrie 2022.
    Nr. 1.214.

    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016