Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 1.204 din 24 octombrie 2002  privind modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 774/2000     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 1.204 din 24 octombrie 2002 privind modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 774/2000

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 814 din 8 noiembrie 2002
    În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţie şi al art. 30 din Ordonanţa Guvernului nr. 1/2000 privind organizarea activităţii şi funcţionarea instituţiilor de medicina legală, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 459/2001, cu modificările şi completările ulterioare,
    Guvernul României adopta prezenta hotărâre.
    ART. I
    Regulamentul de aplicare a dispoziţiilor Ordonanţei Guvernului nr. 1/2000 privind organizarea activităţii şi funcţionarea instituţiilor de medicina legală, prevăzut în anexa la Hotărârea Guvernului nr. 774/2000, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 459 din 19 septembrie 2000, cu modificările ulterioare, se modifica şi se completează după cum urmează:
    1. Articolul 1 va avea următorul cuprins:
    "ART. 1
    Activitatea de medicina legală se desfăşoară în conformitate cu dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 1/2000 privind organizarea activităţii şi funcţionarea instituţiilor de medicina legală, cu modificările şi completările ulterioare, ale prezentului regulament şi ale Normelor procedurale privind efectuarea expertizelor, a constatărilor şi a altor lucrări medico-legale, aprobate prin Ordinul ministrului justiţiei şi al ministrului sănătăţii nr. 1.134/C/255/2000."

    2. Alineatul (1) al articolului 4 va avea următorul cuprins:
    "ART. 4
    (1) Institutul Naţional de Medicina Legală "Mina Minovici" Bucureşti este unitate cu personalitate juridică, subordonata Ministerului Sănătăţii şi Familiei. Conducerea institutului se asigura de un director general numit prin ordin comun al ministrului sănătăţii şi familiei şi al ministrului justiţiei, pe bază de concurs. Pe lângă directorul general funcţionează un consiliu consultativ din care fac parte directorul medical, directorul economic, consilierul juridic, precum şi conducătorii laboratoarelor."

    3. Alineatul (2) al articolului 7 va avea următorul cuprins:
    "(2) Institutele de medicina legală sunt conduse de un director numit prin ordin comun al ministrului sănătăţii şi familiei şi al ministrului justiţiei, pe bază de concurs, conform legii. Pe lângă director funcţionează un consiliu consultativ din care fac parte şefii de laboratoare, de servicii sau de birouri."

    4. Alineatul (1) al articolului 24 va avea următorul cuprins:
    "ART. 24
    (1) Componenta nominală a Comisiei superioare medico-legale se aproba prin ordin comun al ministrului sănătăţii şi familiei şi al ministrului justiţiei, iar lista cuprinzând specialiştii care pot fi cooptati la lucrările acesteia se stabileşte prin ordin al ministrului sănătăţii şi familiei."

    5. La articolul 29, după litera c) se introduc literele d) şi e) cu următorul cuprins:
    "d) propunerea spre adoptare Ministerului Sănătăţii şi Familiei şi Ministerului Justiţiei a componentei nominale şi a modului de funcţionare ale Comisiei superioare medicolegale şi ale comisiilor de avizare şi control al actelor medico-legale;
e) întocmirea raportului anual cu privire la situaţia practicii medico-legale la nivel naţional."

    6. Litera G "Comisiile mixte" a capitolului III va avea următorul cuprins:
    "G. Comisiile mixte
    ART. 29^1
    (1) Comisiile mixte pentru verificarea modului de efectuare a lucrărilor medico-legale, denumite în continuare comisii mixte, funcţionează în componenta prevăzută la art. 25^1 din Ordonanţa Guvernului nr. 1/2000, cu modificările ulterioare.
    (2) Comisiile mixte sunt alcătuite din cel puţin 4 membri, numărul medicilor din cadrul Ministerului Sănătăţii şi Familiei şi al personalului de specialitate juridică din Ministerul Justiţiei fiind egal. Medicii desemnaţi de Ministerul Sănătăţii şi Familiei trebuie să aibă specialitatea medicina legală în gradul de medic primar.
    (3) Comisiile mixte pot beneficia de sprijinul altor specialişti din cadrul Ministerului Sănătăţii şi Familiei sau al Ministerului Justiţiei, în funcţie de specificul lucrărilor medico-legale ce urmează să fie verificate.
    ART. 29^2
    (1) Comisiile mixte se constituie ori de câte ori exista indicii cu privire la săvârşirea unor abateri în efectuarea lucrărilor medico-legale.
    (2) Efectuarea verificărilor este solicitată de către ministrul justiţiei sau de către ministrul sănătăţii şi familiei.
    ART. 29^3
    (1) Comisiile mixte verifica dacă lucrările medico-legale au fost efectuate cu respectarea dispoziţiilor legale.
    (2) Verificările comisiilor mixte se finalizează printr-un raport scris.
    (3) În cazul în care, în urma verificărilor efectuate, comisiile mixte constata ca au fost incalcate unele dispoziţii legale, acestea sesizează, după caz, organele judiciare sau structurile competente ale Colegiului Medicilor din România.
    ART. 29^4
    Activitatea de control desfăşurată de comisiile mixte şi rapoartele întocmite de acestea sunt supuse evaluării Consiliului de analiza şi evaluare a activităţii de medicina legală.
    ART. 29^5
    (1) Comisiile mixte sunt conduse de un preşedinte sau, în lipsa acestuia, de un vicepreşedinte.
    (2) Preşedintele comisiilor mixte şi, în lipsa acestuia, vicepreşedintele asigura sub aspect tehnic conducerea şi organizarea şedinţelor pe care le prezidează.
    (3) Preşedintele şi vicepreşedintele sunt aleşi prin vot deschis de membrii comisiei mixte, cu majoritate simpla.
    ART. 29^6
    (1) Comisiile mixte se întrunesc ori de câte ori este necesar, la cererea preşedintelui sau, în lipsa acestuia, a vicepreşedintelui ori a cel puţin jumătate din numărul membrilor.
    (2) Ordinea de zi a şedinţelor de lucru este stabilită de preşedinte şi va fi adusă la cunoştinţa membrilor cu cel puţin 7 zile înainte de ziua şedinţei, data la care se vor transmite spre consultare şi documentele ce urmează să fie verificate.
    ART. 29^7
    (1) Sesizările privind săvârşirea unor abateri în efectuarea lucrărilor medico-legale, însoţite de acte doveditoare în original sau în copii legalizate, se depun la Secretariatul general al Ministerului Sănătăţii şi Familiei sau al Ministerului Justiţiei.
    (2) După solicitarea efectuării verificărilor de către ministrul sănătăţii şi familiei sau de către ministrul justiţiei, sesizările vor fi transmise secretariatului tehnic al comisiilor mixte, prevăzut la art. 29^10 alin. (2).
    (3) În măsura în care pentru efectuarea verificărilor sunt necesare documente, date sau informaţii suplimentare, preşedintele va solicita transmiterea acestora de către instituţiile publice sau persoanele fizice ori juridice care le deţin.
    (4) Instituţiile publice sau persoanele fizice ori juridice au obligaţia de a transmite, în termen de 10 zile de la primirea solicitării, documentele, datele sau informaţiile solicitate.
    ART. 29^8
    (1) Prin verificările efectuate comisiile mixte stabilesc dacă lucrările medico-legale au fost efectuate cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare.
    (2) Verificările comisiei mixte se finalizează printr-un raport scris, adoptat cu majoritate simpla, în prezenta a cel puţin două treimi din numărul membrilor acesteia.
    (3) Dacă la prima convocare nu se realizează cvorumul, după o săptămâna se organizează o noua şedinţa cu aceeaşi ordine de zi, iar hotărârea asupra conţinutului raportului se va lua cu majoritate simpla, indiferent de numărul membrilor prezenţi.
    ART. 29^9
    Raportul prevăzut la art. 29^8 alin. (2) este prezentat Consiliului de analiza şi evaluare a activităţii de medicina legală.
    ART. 29^10
    (1) Comisiile mixte îşi desfăşoară activitatea la Ministerul Sănătăţii şi Familiei, municipiul Bucureşti, str. Cristian Popisteanu nr. 1-3, sectorul 1.
    (2) Ministerul Sănătăţii şi Familiei asigura secretariatul tehnic al comisiilor mixte.
    (3) Secretariatul tehnic redactează procesele-verbale ale şedinţelor, tehnoredacteaza rapoartele şi corespondenta comisiilor mixte şi efectuează orice alte lucrări necesare în vederea desfăşurării activităţii acestora.
    (4) Cheltuielile materiale necesare pentru funcţionarea comisiilor mixte şi a secretariatului tehnic al acestora se asigura din bugetul de venituri şi cheltuieli al Ministerului Sănătăţii şi Familiei şi al Ministerului Justiţiei."

    7. La capitolul III, după litera G "Comisiile mixte" se introduce litera H cu următorul cuprins:
    "H. Consiliul de analiza şi evaluare a activităţii de medicina legală
    ART. 29^11
    (1) Consiliul de analiza şi evaluare a activităţii de medicina legală funcţionează în componenta şi are atribuţiile prevăzute la art. 25^4 şi, respectiv, art. 25^5 din Ordonanţa Guvernului nr. 1/2000, cu modificările ulterioare.
    (2) În exercitarea atribuţiilor sale Consiliul de analiza şi evaluare a activităţii de medicina legală colaborează cu ministerele, cu celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, cu autorităţile publice locale, cu instituţiile publice, precum şi cu alte organizaţii guvernamentale sau neguvernamentale interesate.
    ART. 29^12
    (1) Consiliul de analiza şi evaluare a activităţii de medicina legală se întruneşte semestrial sau ori de câte ori este necesar.
    (2) La lucrările Consiliului de analiza şi evaluare a activităţii de medicina legală pot participa, în calitate de invitaţi, reprezentanţi ai altor autorităţi sau instituţii publice, reprezentanţi ai comisiilor mixte, specialişti şi reprezentanţi ai societăţii civile.
    (3) Lucrările pregătitoare ale întrunirilor se asigura de secretariatele generale ale Ministerului Sănătăţii şi Familiei şi Ministerului Justiţiei."

    8. Alineatul (2) al articolului 32 va avea următorul cuprins:
    "(2) La efectuarea expertizelor medico-legale realizate de experţii oficiali pot participa experţi numiţi de organele judiciare la cererea părţilor, dintre cei înscrişi pe listele întocmite de Ministerul Sănătăţii şi Familiei şi de Ministerul Justiţiei, cu avizul Consiliului superior de medicina legală."


    ART. II
    În cuprinsul Regulamentului de aplicare a dispoziţiilor Ordonanţei Guvernului nr. 1/2000 privind organizarea activităţii şi funcţionarea instituţiilor de medicina legală, prevăzut în anexa la Hotărârea Guvernului nr. 774/2000, denumirea Institutul de Medicina Legală "Prof. Dr. Mina Minovici" Bucureşti se înlocuieşte cu denumirea Institutul Naţional de Medicina Legală "Mina Minovici" Bucureşti, iar Ministerul Sănătăţii cu Ministerul Sănătăţii şi Familiei.

    ART. III
    Hotărârea Guvernului nr. 774/2000 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a dispoziţiilor Ordonanţei Guvernului nr. 1/2000 privind organizarea activităţii şi funcţionarea instituţiilor de medicina legală, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 459 din 19 septembrie 2000, cu modificările ulterioare, precum şi cu modificările şi completările aduse prin prezenta hotărâre, va fi republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o noua numerotare.



                    PRIM-MINISTRU
                    ADRIAN NASTASE
                    Contrasemnează:
                    p. Ministrul justiţiei,
                    Ioan Alexandru,
                    secretar de stat
                    Ministrul sănătăţii şi familiei,
                    Daniela Bartoş
                    Ministru de interne,
                    Ioan Rus

    Bucureşti, 24 octombrie 2002.
    Nr. 1.204.

    -----------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016