Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 1.065 din 9 noiembrie 2000  privind aprobarea Statutului Casei Naţionale de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 1.065 din 9 noiembrie 2000 privind aprobarea Statutului Casei Naţionale de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 576 din 17 noiembrie 2000

    În temeiul prevederilor art. 107 alin. (1) şi (2) din Constituţia României şi ale art. 141 alin. (1) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale,

    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

    ARTICOL UNIC
    Se aprobă Statutul Casei Naţionale de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

               PRIM-MINISTRU
          MUGUR CONSTANTIN ISĂRESCU

                    Contrasemnează:
                    ---------------
             Ministrul muncii şi protecţiei
                       sociale,
                  Liviu Lucian Albu

                 Ministrul finanţelor,
                 Decebal Traian Remeş

    ANEXA

                     STATUTUL
Casei Naţionale de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale

    CAP. 1
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    Casa Naţională de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale, denumită în continuare CNPAS, instituţie publică autonomă de interes naţional, cu personalitate juridică, este organ de specialitate al administraţiei publice centrale care administrează şi gestionează sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale.
    ART. 2
    (1) CNPAS are în subordine case judeţene de pensii şi Casa de pensii a municipiului Bucureşti, denumite în continuare case teritoriale de pensii, care sunt servicii publice descentralizate investite cu personalitate juridică.
    (2) CNPAS poate înfiinţa case locale de pensii, fără personalitate juridică, care funcţionează sub conducerea şi controlul caselor teritoriale de pensii.
    (3) CNPAS are în subordine unităţi de tratament balnear şi de recuperare a capacităţii de muncă.
    ART. 3
    CNPAS asigură coordonarea, îndrumarea şi controlul activităţii caselor teritoriale de pensii şi a caselor locale, în scopul aplicării unitare a legislaţiei în domeniul specific de activitate şi al realizării integrale a sarcinilor şi atribuţiilor ce le revin acestora.
    ART. 4
    CNPAS exercită controlul aplicării unitare a dispoziţiilor legale în domeniile ei de competenţă în unităţile cu proprietate publică, mixtă, privată, precum şi la alte categorii de angajatori.
    ART. 5
    Patrimoniul CNPAS este deţinut în proprietate sau în administrare şi este alcătuit din bunuri mobile şi imobile, potrivit legii.
    ART. 6
    Personalul CNPAS are calitatea de funcţionar public, conform legii.

    CAP. 2
    Atribuţiile CNPAS

    ART. 7
    Atribuţiile CNPAS sunt, în principal, următoarele:

    I. În domeniul normativ :
    a) emite norme metodologice în aplicarea prevederilor Legii nr. 19/2000, cu modificările şi completările ulterioare, care vor fi publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, prin care:
    - stabileşte modelul declaraţiei privind evidenţa nominală a asiguraţilor şi a obligaţiilor de plată către bugetul asigurărilor sociale de stat, al declaraţiei de asigurare, al contractului de asigurare, precum şi modelele celorlalte documente necesare în vederea evidentei drepturilor şi obligaţiilor de asigurări sociale;
    - elaborează metodologia privind datele şi documentele necesare pentru atribuirea codului personal de asigurări sociale şi pentru certificarea stagiului de cotizare;
    - întocmeşte Regulamentul CNPAS privind modalităţile de plată a pensiilor;
    - reglementează controlul corectitudinii acordării concediilor medicale, precum şi programele recuperatorii;
    - aprobă criteriile de acordare a biletelor de tratament balnear;
    b) emite Regulamentul de organizare şi funcţionare a CNPAS;
    c) propune Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale şi Ministerului Sănătăţii criteriile şi normele pe baza cărora se face încadrarea în gradele I, II şi III de invaliditate;
    d) aprobă programul naţional de recuperare a capacităţii de muncă, în vederea reintegrării şi menţinerii în activitatea socioprofesională;
    e) stabileşte procedurile de regularizare a sumelor plătite în plus de către contribuabili;
    f) stabileşte anual tariful pentru certificarea stagiului de cotizare şi a punctajului cumulat, la cererea asiguratului.

    II. În domeniul organizatoric:
    a) elaborează studii şi analize în vederea stabilirii strategiei şi planificării sistemului public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale;
    b) realizează activitatea de evidenţă contabilă a execuţiei bugetare pentru bugetul asigurărilor sociale de stat;
    c) stabileşte codul personal de asigurări sociale;
    d) organizează activitatea de expertiza medicală şi de recuperare a capacităţii de muncă;
    e) organizează şi administrează sistemul de trimitere la tratament balnear, precum şi programele recuperatorii;
    f) organizează modul de stabilire şi de plată a drepturilor de protecţie socială finanţate din bugetul de stat prin bugetul Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale, conform legii;
    g) asigură administrarea şi gestionarea propriului patrimoniu;
    h) organizează selecţia, pregătirea şi perfecţionarea pregătirii profesionale a personalului din sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale.

    III. În domeniul financiar:
    a) înaintează Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale propuneri pentru elaborarea proiectului bugetului asigurărilor sociale de stat; în acest scop prognozează şi face public salariul mediu brut pe economie pentru anul următor, potrivit art. 5 alin. (3) din Legea nr. 19/2000;
    b) defalchează în profil teritorial şi pe trimestre bugetul asigurărilor sociale de stat aprobat, potrivit legii;
    c) constituie fondul de rezerva şi asigură utilizarea acestuia, potrivit legii;
    d) urmăreşte încasarea veniturilor bugetului asigurărilor sociale de stat, conform indicatorilor bugetari aprobaţi prin lege;
    e) colectează şi virează contribuţiile de asigurări sociale şi alte venituri, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare;
    f) calculează, retine şi virează impozitul asupra pensiilor, potrivit legii;
    g) ia măsuri, în condiţiile legii, pentru protecţia fondurilor de asigurări sociale;
    h) calculează valoarea unui punct de pensie şi actualizează valoarea acestuia în timpul execuţiei bugetare, potrivit legii;
    i) asigură plata pensiilor şi a celorlalte drepturi de asigurări sociale care, potrivit legii, se finanţează din bugetul asigurărilor sociale de stat;
    j) răspunde de administrarea eficienta a unităţilor de tratament balnear şi de recuperare a capacităţii de muncă;
    k) aplica prevederile convenţiilor internaţionale de asigurări sociale la care România este parte şi dezvolta relaţii cu organisme similare în domeniul asigurărilor sociale din alte ţări, în baza convenţiilor încheiate de statul român, în limita competentelor prevăzute de lege;
    l) răspunde pentru cheltuirea cu eficienta a fondurilor provenite din împrumuturi externe şi de rambursarea acestora şi împreună cu alţi factori implicaţi ia măsurile necesare în acest scop;
    m) stabileşte şi plăteşte, potrivit legii, drepturile de protecţie socială finanţate din bugetul de stat, prin intermediul bugetului Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale;
    n) la efectuarea oricăror operaţiuni care nu sunt legate de stabilirea şi plata pensiilor şi a altor drepturi de asigurări sociale, calculează şi încasează, potrivit legii, un comision de 3% aplicat la suma totală ce face obiectul operaţiunii.

    IV. În domeniul îndrumare, control şi reprezentare:
    a) îndrumă şi controlează modul de aplicare a dispoziţiilor legale de către casele teritoriale şi locale de pensii, precum şi de către persoanele juridice şi fizice cărora le revin drepturi şi obligaţii care decurg din Legea nr. 19/2000, cu modificările şi completările ulterioare;
    b) controlează modul de constituire şi virare a contribuţiilor datorate bugetului asigurărilor sociale de stat, modul de stabilire şi de achitare a pensiilor şi a celorlalte drepturi de asigurări sociale de stat prevăzute de lege, precum şi modul de stabilire şi de achitare a drepturilor finanţate din bugetul de stat, prin intermediul bugetului Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale, aplicând sancţiunile prevăzute de lege;
    c) îndrumă şi controlează activitatea de expertiza medicală şi de recuperare a capacităţii de muncă;
    d) îndrumă şi controlează activitatea unităţilor de tratament balnear şi de recuperare a capacităţii de muncă;
    e) controlează corectitudinea acordării concediilor medicale, oportunitatea programelor recuperatorii şi respectarea acestora;
    f) asigură reprezentarea în faţa instanţelor judecătoreşti.

    V. În domeniul evidenţă, certificare şi raportare:
    a) asigură evidenţa la nivel naţional a tuturor contribuabililor la sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale;
    b) asigură evidenţa drepturilor şi obligaţiilor de asigurări sociale la nivel naţional, pe baza codului personal de asigurări sociale;
    c) certifica fiecărui asigurat, prin intermediul caselor teritoriale de pensii, stagiul de cotizare, punctajul anual şi punctajul cumulat pentru perioada de cotizare, o data pe an în mod gratuit şi contra cost, la cererea asiguratului, oricând în timpul anului;
    d) păstrează în proprietate baza de date privind asiguraţii sistemului public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale şi asigură caracterul confidenţial al acesteia;
    e) raportează Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale execuţia bugetului asigurărilor sociale de stat;
    f) prezintă Guvernului şi partenerilor sociali rapoarte cu privire la modul de administrare a bugetului asigurărilor sociale de stat;
    g) publică semestrial raportul privind activitatea proprie;
    h) asigură introducerea, extinderea, întreţinerea şi protecţia sistemelor automate de calcul şi evidenţă;
    i) răspunde sesizărilor adresate direct sau transmise de Parlament, Preşedinţie, Guvern, Avocatul Poporului, alte instituţii, persoane fizice şi juridice;
    j) utilizează direct sau prin terţi acreditaţi orice mijloc de informare în masa pentru reprezentarea şi susţinerea intereselor asiguraţilor.

    CAP. 3
    Structura organizatorică şi organele de conducere ale CNPAS

    ART. 8
    (1) CNPAS are structura organizatorică prevăzută în anexa nr. 1 la prezentul statut. În cadrul acesteia, prin ordin al preşedintelui CNPAS pot fi organizate servicii şi birouri, stabilindu-se numărul posturilor de conducere.
    (2) Numărul maxim de posturi pentru CNPAS este de 450.
    (3) Personalul necesar pentru fiecare compartiment din structura organizatorică se stabileşte prin ordin al preşedintelui CNPAS.
    ART. 9
    CNPAS este condusă de preşedinte şi de consiliul de administraţie.
    ART. 10
    (1) Consiliul de administraţie al CNPAS este alcătuit din 19 membri, numiţi prin decizie a primului-ministru, din care un preşedinte şi 18 membri, reprezentanţi ai Guvernului, patronatului şi asiguraţilor, după cum urmează:
    a) 5 reprezentanţi ai Guvernului, desemnaţi de Guvern;
    b) 5 reprezentanţi ai patronatului, desemnaţi prin consens de organizaţiile patronale reprezentative la nivel naţional;
    c) 5 reprezentanţi ai confederaţiilor sindicale reprezentative, desemnaţi prin consens de confederaţiile sindicale reprezentative la nivel naţional;
    d) 3 reprezentanţi ai organizaţiilor naţionale ale pensionarilor, desemnaţi prin consens de acestea.
    (2) Preşedintele CNPAS este preşedintele consiliului de administraţie.
    (3) Durata mandatului membrilor consiliului de administraţie este de 4 ani.
    (4) Membrii consiliului de administraţie pot fi revocaţi de primul-ministru, la propunerea celor care i-au desemnat.
    (5) Membrii revocaţi, decedaţi sau cei care îşi prezintă demisia vor fi înlocuiţi în termen de cel mult 3 luni.
    (6) Mandatul noilor membri numiţi în locul membrilor revocaţi potrivit alin. (4) şi (5) expira la data la care ar fi încetat mandatul predecesorilor.
    (7) Membrii consiliului de administraţie nu sunt salariaţi ai CNPAS şi primesc o indemnizaţie lunară în condiţiile legii.
    ART. 11
    (1) Consiliul de administraţie se întruneşte ori de câte ori este necesar, dar cel puţin o data pe luna, şi ia decizii valabile în prezenta a cel puţin 13 membri, cu votul a cel puţin jumătate din numărul membrilor prezenţi, cu condiţia ca fiecare parte să fie reprezentată.
    (2) Consiliul de administraţie se convoacă de către preşedintele CNPAS. Convocarea de către preşedinte se face şi la solicitarea a cel puţin unei treimi din numărul membrilor consiliului de administraţie.
    (3) La şedinţele consiliului de administraţie pot fi invitaţi specialişti, cu rol consultativ.
    ART. 12
    Atribuţiile consiliului de administraţie sunt, în principal, următoarele:
    1. analizează şi avizează proiectul bugetului asigurărilor sociale de stat şi datele furnizate pentru fundamentarea şi elaborarea bugetului asigurărilor sociale de stat, înainte ca preşedintele CNPAS să înainteze aceste date Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale;
    2. stabileşte obiectivele prioritare ale sistemului public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, în limita resurselor alocate;
    3. avizează normele metodologice emise de CNPAS în aplicarea legii;
    4. solicita rapoarte periodice conducerii executive a CNPAS privind modul de îndeplinire a atribuţiilor prevăzute de lege;
    5. urmăreşte derularea contractelor cu finanţare internaţională, încheiate în beneficiul sistemului public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, potrivit legii;
    6. avizează regulamentul de organizare şi funcţionare, normativele de personal şi statul de funcţii pentru CNPAS, pentru structurile sale teritoriale şi unităţile subordonate;
    7. avizează înfiinţarea caselor locale de pensii;
    8. avizează propunerile privind organizarea şi funcţionarea unităţilor de tratament balnear şi de recuperare a capacităţii de muncă, care se aprobă prin hotărâre a Guvernului;
    9. avizează proiectele de modificare a statutului CNPAS, care se transmit Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale pentru a fi aprobate prin hotărâre a Guvernului;
    10. avizează modalităţile de perfecţionare profesională a personalului CNPAS şi a structurilor sale teritoriale, în domeniul specific de activitate;
    11. analizează dările de seama contabile, precum şi rapoartele de activitate ale CNPAS;
    12. avizează proiecte de acte normative în domeniul sistemului public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, pe care le înaintează Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale;
    13. propune elaborarea de studii şi analize în domeniul sistemului public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale;
    14. propune utilizarea fondului de rezerva, potrivit legii;
    15. avizează încheierea de convenţii cu trezoreria statului sau cu bănci pentru stabilirea nivelului dobânzilor la disponibilităţile băneşti, în condiţiile legii;
    16. avizează Regulamentul privind modalităţile de plată a prestaţiilor din sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale.
    ART. 13
    (1) Preşedintele CNPAS este ordonator principal de credite pentru bugetul pe care îl administrează, atribuţie pe care o poate delega înlocuitorului de drept, în condiţiile legii.
    (2) Până la adoptarea legii prevăzute la art. 143 din Legea nr. 19/2000, cu modificările şi completările ulterioare, preşedintele CNPAS este salarizat la nivelul indemnizaţiei prevăzute de lege pentru funcţia de ministru, aceasta indemnizaţie reprezentând unica forma de remunerare a activităţii sale şi baza de calcul pentru stabilirea drepturilor şi obligaţiilor care se determina în raport cu venitul salarial.
    (3) Conducerea operativă a CNPAS este asigurată de un secretar general şi de 4 secretari generali adjuncţi.
    ART. 14
    Preşedintele CNPAS are următoarele atribuţii principale:
    1. administrează sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale şi conduce activitatea curenta a CNPAS, cu respectarea prevederilor legale;
    2. convoacă consiliul de administraţie şi conduce şedinţele acestuia;
    3. aprobă norme şi programe specifice care, potrivit legii, sunt de competenţa CNPAS;
    4. prezintă Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale propuneri privind bugetul asigurărilor sociale de stat şi răspunde de datele furnizate pentru fundamentarea şi elaborarea acestui buget;
    5. aprobă defalcarea bugetului asigurărilor sociale de stat la nivelul caselor teritoriale de pensii;
    6. aprobă contul de execuţie lunară a bugetului asigurărilor sociale de stat;
    7. aprobă proiectul programului de investiţii şi urmăreşte realizarea acestuia, cu respectarea prevederilor legale;
    8. reprezintă CNPAS în relaţiile cu terţii;
    9. încheie convenţii cu trezoreria statului sau cu bănci, pentru stabilirea nivelului dobânzilor la disponibilităţile băneşti, cu avizul consiliului de administraţie, în condiţiile legii;
    10. contractează împrumuturi în condiţiile legii;
    11. ia măsuri, în condiţiile legii, pentru protecţia fondurilor de asigurări sociale;
    12. aplica prevederile convenţiilor internaţionale de asigurări sociale la care România este parte şi dezvolta relaţii cu organisme similare în domeniul asigurărilor sociale din alte ţări, în baza convenţiilor încheiate de statul român şi în limita competentelor prevăzute de lege;
    13. răspunde pentru cheltuirea cu eficienta a fondurilor provenite din împrumuturi externe şi de rambursarea acestora şi, împreună cu alţi factori implicaţi, ia măsurile necesare în acest scop;
    14. aprobă Regulamentul privind modalităţile de plată a prestaţiilor din sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale;
    15. aprobă înfiinţarea caselor locale de pensii şi arondarea localităţilor la acestea;
    16. aprobă, cu avizul consiliului de administraţie, Regulamentul de organizare şi funcţionare, normativele de personal şi statul de funcţii ale CNPAS şi ale unităţilor subordonate;
    17. numeşte şi eliberează din funcţie, prin ordin, personalul din aparatul propriu al CNPAS, directorii generali ai caselor teritoriale de pensii, precum şi directorii unităţilor de tratament balnear şi de recuperare a capacităţii de muncă, în condiţiile legii;
    18. aprobă criteriile de acordare şi cuantumul stimulentelor pentru personalul CNPAS şi pentru cel al caselor teritoriale şi locale de pensii;
    19. aprobă criteriile privind evidenţa, păstrarea şi arhivarea documentelor specifice activităţii CNPAS şi a structurilor teritoriale, în condiţiile legii;
    20. aprobă anual, cu avizul consiliului de administraţie, tariful pentru certificarea stagiului de cotizare şi a punctajului cumulat, la cererea asiguratului;
    21. hotărăşte cu privire la donaţii sau la bunuri dobândite din alte surse, în condiţiile legii;
    22. hotărăşte promovarea acţiunilor în revendicare a bunurilor imobile care au aparţinut asigurărilor sociale şi au fost trecute în proprietatea statului sau a altor persoane juridice şi fizice;
    23. exercită orice alte atribuţii care îi revin potrivit legii.
    ART. 15
    Preşedintele CNPAS, în calitatea sa de preşedinte al consiliului de administraţie, poate delega atribuţii de reprezentare oricărui membru al consiliului de administraţie pe perioada determinata, stabilită prin regulamentul de organizare şi funcţionare.
    ART. 16
    În exercitarea atribuţiilor sale preşedintele CNPAS emite ordine şi instrucţiuni.
    ART. 17
    Preşedintele CNPAS poate numi, cu delegaţie, secretarul general până la ocuparea postului, conform legii.
    ART. 18
    Atribuţiile şi sarcinile personalului CNPAS, al caselor teritoriale şi locale de pensii, precum şi cele ale unităţilor subordonate se stabilesc prin regulamentele de organizare şi funcţionare a acestora.
    ART. 19
    Personalul CNPAS şi cel al caselor teritoriale şi locale de pensii beneficiază de stimulente din fondurile constituite, în limita a 15% din valoarea majorărilor de întârziere şi a penalităţilor încasate în conformitate cu prevederile art. 29 alin. (3) din Legea nr. 40/1991, republicată, precum şi în cota de 3% din sumele încasate la bugetul asigurărilor sociale de stat prin executare silită conform art. 108^1 din Ordonanţa Guvernului nr. 11/1996, aprobată şi modificată prin Legea nr. 108/1996, cu modificările şi completările ulterioare.

    CAP. 4
    Structura organizatorică, organele de conducere şi atribuţiile caselor teritoriale şi locale de pensii

    ART. 20
    (1) Structura organizatorică a caselor teritoriale de pensii este prevăzută în anexa nr. 2 la prezentul statut. În cadrul acesteia, prin ordin al preşedintelui CNPAS pot fi organizate servicii şi birouri, stabilindu-se numărul posturilor de conducere.
    (2) Numărul maxim de posturi pentru casele teritoriale şi locale de pensii este de 5.550.
    (3) Personalul necesar pentru fiecare compartiment din structura organizatorică se stabileşte prin ordin al preşedintelui CNPAS.
    ART. 21
    (1) Conducerea caselor teritoriale de pensii se asigură de către directorul general numit în funcţie de către preşedintele CNPAS, în condiţiile legii.
    (2) Directorul general este ordonator secundar de credite, atribuţie pe care o poate delega, potrivit legii.
    (3) În exercitarea atribuţiilor sale directorul general emite decizii.
    (4) Directorul general numeşte şi revoca din funcţie personalul casei teritoriale de pensii şi al caselor locale de pensii aflate sub conducerea sa, în condiţiile legii.
    ART. 22
    Casele teritoriale de pensii au următoarele atribuţii principale:
    1. înregistrează şi ţin evidenţa contribuabililor;
    2. încheie contracte de asigurări sociale, potrivit legii;
    3. asigură colectarea şi evidenţierea contribuţiilor de asigurări sociale, conform legii;
    4. exercită controlul asupra modului de constituire, de virare şi încasare a contribuţiilor de asigurări sociale, luând, după caz, măsurile prevăzute de lege;
    5. desfăşoară activitatea de stabilire şi încasare a creanţelor bugetare, inclusiv executarea silită a acestora, potrivit legii;
    6. certifica stagiul de cotizare şi punctajul asiguratului, în condiţiile legii;
    7. stabilesc cuantumul drepturilor de asigurări sociale individuale care îi sunt date în competenţă prin lege şi efectuează plata acestora;
    8. stabilesc şi plătesc în continuare drepturile de protecţie socială finanţate din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale, în condiţiile legii;
    9. emit decizii de recuperare a drepturilor băneşti plătite eronat şi urmăresc recuperarea sumelor respective, în condiţiile legii;
    10. fac propuneri pentru fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat;
    11. asigură execuţia bugetului asigurărilor sociale de stat în profil teritorial;
    12. realizează activitatea de expertiza medicală şi de recuperare a capacităţii de muncă;
    13. rezolva contestaţii, sesizări şi reclamaţii, potrivit competentelor legale;
    14. organizează şi desfăşoară activitatea de perfecţionare profesională a personalului, prin programe de instruire specifice domeniului de activitate;
    15. asigură reprezentarea în faţa instanţelor judecătoreşti, potrivit legii;
    16. întocmesc şi înaintează CNPAS, potrivit legislaţiei în vigoare, contul de execuţie a bugetului asigurărilor sociale de stat în profil teritorial;
    17. asigură conducerea şi controlul activităţii caselor locale de pensii;
    18. îndeplinesc orice alte atribuţii prevăzute de lege, de prezentul statut ori stabilite de preşedintele CNPAS.
    ART. 23
    Conducerea caselor locale de pensii se asigură de un director, numit în funcţie de directorul general al casei teritoriale de pensii, în condiţiile legii.
    ART. 24
    Casele locale de pensii au următoarele atribuţii principale:
    1. înregistrează şi ţin evidenţa contribuabililor;
    2. încheie contracte de asigurări sociale, potrivit legii;
    3. asigură colectarea şi evidenţierea contribuţiilor de asigurări sociale, conform legii;
    4. desfăşoară activitatea de stabilire şi încasare a creanţelor bugetare, potrivit legii;
    5. realizează executarea silită a creanţelor bugetare, în condiţiile legii;
    6. exercită controlul asupra modului de constituire, de virare şi încasare a contribuţiilor de asigurări sociale, luând, după caz, măsurile prevăzute de lege;
    7. certifică stagiul de cotizare şi punctajul asiguratului, în condiţiile legii;
    8. stabilesc cuantumul drepturilor de asigurări sociale individuale care îi sunt date în competenţă prin lege şi efectuează plata acestora;
    9. stabilesc şi plătesc în continuare drepturile de protecţie socială finanţate din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale, în condiţiile legii;
    10. emit decizii de recuperare a drepturilor băneşti plătite eronat şi urmăresc recuperarea sumelor respective, în condiţiile legii;
    11. rezolvă contestaţii, sesizări şi reclamaţii, potrivit competentelor legale;
    12. îndeplinesc orice alte atribuţii prevăzute de lege, de prezentul statut ori stabilite de preşedintele CNPAS, precum şi cele stabilite de directorul general al casei teritoriale sub conducerea căreia funcţionează.
    ART. 25
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul statut.

    ANEXA 1
    -------
la statut
---------




                                CASA NAŢIONALĂ DE PENSII ŞI ALTE DREPTURI DE ASIGURĂRI SOCIALE

 ┌───────────────────────┐ ┌──────────────────────────┐ ┌────────────────────────────────────────────┐
 │ Direcţia audit ├──────────┤ │ ┌─┤Direcţia convenţii şi relaţii internaţionale│
 └───────────────────────┘ ┌─┤ PREŞEDINTE ├──────┤ └────────────────────────────────────────────┘
                                  │ ├──────────────────────────┤ │ ┌────────────────────────────────────────────┐
                                  │ │CONSILIUL DE ADMINISTRAŢIE│ └─┤ Direcţia comunicare │
                                  │ └────────────┬─────────────┘ └────────────────────────────────────────────┘
                                  │ ┌────────────┴─────────────┐
┌───────────────────────────┐ │ │ Cabinet preşedinte │
│Direcţia generală juridică,│ │ └──────────────────────────┘
│ contencios şi executare ├──┐ │
│ silită │ │ │ ┌──────────────────────────┐ ┌────────────────────────────────────────────┐
└───────────────────────────┘ │ └─┤ SECRETAR DE ├────────┤ Direcţia relaţii cu publicul │
┌───────────────────────────┐ ├────┤ ADMINISTRAŢIE │ └────────────────────────────────────────────┘
│ Direcţia strategie şi │ │ └────────────┬─────────────┘
│ planificare ├──┘ │
└───────────────────────────┘ │
               ┌──────────────────────────────┬──┴──────────────────────────┬───────────────────────────┐
   ┌───────────┴─────────────┐ ┌───────────┴────────────┐ ┌───────────┴────────────┐ ┌───────────┴────────────┐
┌──┤ DEPARTAMENT BUGET │ ┌──┤ DEPARTAMENTUL DE │ ┌──┤ DEPARTAMENT │ │DEPARTAMENT GESTIUNE ŞI │
│ │ASIGURĂRI SOCIALE DE STAT│ │ │ METODOLOGIE ŞI CONTROL │ │ │ OPERAŢIONAL─INFORMATIC │ │ CONTROL RESURSE │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │SECRETAR GENERAL ADJUNCT │ │ │SECRETAR GENERAL ADJUNCT│ │ │SECRETAR GENERAL ADJUNCT│ │SECRETAR GENERAL ADJUNCT│
│ └─────────────────────────┘ │ └────────────────────────┘ │ └────────────────────────┘ └────────────────────────┘
│ ┌─────────────────────────┐ │ ┌────────────────────────┐ │ ┌────────────────────────┐ ┌────────────────────────┐
├──┤ Direcţia generală buget │ │ │ Direcţia generală │ │ │ Direcţia generală │ │ Direcţia generală │
│ └┬────────────────────────┘ ├──┤ metodologie venituri │ │ │ concepte sisteme │┌─┤ logistică │
│ │ ┌────────────────────┐ │ └┬───────────────────────┘ ├──┤ informatice ││ └┬─┬─────────────────────┘
│ │ ┌─┤ Direcţia buget │ │ │ ┌────────────────────┐ │ └────────────────────────┘│ │ │ ┌───────────────────┐
│ │ │ └────────────────────┘ │ │ │Direcţia metodologie│ │ ┌────────────────────────┐│ │ └─┤Direcţia investiţii│
│ │ │ ┌────────────────────┐ │ │ ┌┤ venituri │ │ │ Direcţia generală ││ │ └───────────────────┘
│ │ ├─┤ Direcţia venituri │ │ │ │└────────────────────┘ │ │ exploatare sisteme ││ │ ┌───────────────────┐
│ │ │ └────────────────────┘ │ └─┤┌────────────────────┐ ├──┤ informatice ││ └───┤ Direcţia gestiune │
│ └─┤ ┌────────────────────┐ │ ││ Direcţia control │ │ └────────────────────────┘│ │ patrimoniu │
│ ├─┤Direcţia cheltuieli │ │ └┤aplicare metodologie│ │ ┌────────────────────────┐│ └───────────────────┘
│ │ └────────────────────┘ │ └────────────────────┘ │ │ Direcţia generală ││ ┌────────────────────────┐
│ │ ┌────────────────────┐ │ ┌────────────────────────┐ └──┤ documente plată ││ │ Direcţia generală │
│ │ │Direcţia management │ │ │ Direcţia generală │ └─┬──────────────────────┘├─┤ control şi combatere │
│ └─┤contracte financiare│ └──┤ metodologie drepturi │ │ ┌──────────────────┐│ │ fraudă │
│ │ externă │ └┬───────────────────────┘ │ │ Direcţia emitere ││ └────────────────────────┘
│ └────────────────────┘ │ ┌────────────────────┐ │ ┌┤ documente ││ ┌────────────────────────┐
│ ┌─────────────────────────┐ │ │Direcţia metodologie│ │ │└──────────────────┘│ │ Direcţia generală │
│ │ Direcţia generală │ │ ┌┤ stabiliri drepturi │ │ │┌──────────────────┐└─┤management resurse umane│
└──┤ execuţie bugetară │ │ │└────────────────────┘ │ ││ Direcţia │ └┬─┬─────────────────────┘
   └──┬──────────────────────┘ │ │┌────────────────────┐ └──┼┤ preluare date │ │ │ ┌───────────────────┐
      │ ┌───────────────┐ │ ││ Direcţia control │ │└──────────────────┘ │ └─┤ Direcţia resurse │
      │ ┌─┤Direcţia debite│ └─┼┤aplicare metodologie│ │┌──────────────────┐ │ │ umane │
      │ │ └───────────────┘ │└────────────────────┘ ││Direcţia arhivare │ │ └───────────────────┘
      │ │ ┌───────────────┐ │┌────────────────────┐ └┤ documente │ │ ┌───────────────────┐
      └────┼─┤Direcţia plăţi │ ││Direcţia metodologie│ └──────────────────┘ └───┤Direcţia pregătire │
           │ └───────────────┘ └┤şi control expertiză│ │ personal │
           │ ┌───────────────┐ └────────────────────┘ └───────────────────┘
           └─┤ Direcţia │
             │ contabilitate │
             └───────────────┘




   ANEXA 2
   ------
la statut
---------

                           CASA TERITORIALĂ DE PENSII
                              ┌──────────────────┐ ┌ ─ ─ ─ ─ ─ ┐
                              │ DIRECTOR GENERAL ├─────────────────┤Casa locală│
                              └────────┬─────────┘ │de pensii │
┌────────────────────────┐ │ └ ─ ─ ─ ─ ─ ┘
│ Compartiment audit ├─┐ │
└────────────────────────┘ │ │
┌────────────────────────┐ │ │
│ Compartiment juridic, │ │ │ ┌────────────────┐
│ contencios ├─┤ │ │Direcţia control│
└────────────────────────┘ │ │ │ combatere a │
┌────────────────────────┐ ├───────────┼──────────────────────┤ fraudei şi │
│Compartiment informatică│ │ │ │executare silită│
│şi sisteme operaţionale ├─┤ │ └────────────────┘
└────────────────────────┘ │ │ ┌───────────────────────┐
┌────────────────────────┐ │ │ │Compartiment relaţii cu│
│Compartiment management │ │ ┌────────┴─────────┐ ┌─┤ publicul │
│ resurse umane ├─┘ │ DIRECTOR GENERAL │ │ └───────────────────────┘
└────────────────────────┘ │ ADJUNCT ├──┤ ┌───────────────────────┐
                              └────────┬─────────┘ └─┤Compartiment logistică │
                                       │ └───────────────────────┘
                                       │
                 ┌─────────────────────┴───────────────┐
      ┌──────────┴───────────┐ ┌────────────────┴───────────────┐
      │ Direcţia buget │ │ Direcţia stabiliri drepturi │
      └────────────────────┬─┘ └─┬──────────────────────────────┘
                           │ │
┌──────────────────────┐ │ │ ┌───────────────────────────────┐
│Compartiment evidenţă │ │ │ ┌─┤ Compartiment stabiliri pensii │
│ contribuabili ├─┐ │ │ │ └───────────────────────────────┘
└──────────────────────┘ │ │ │ │ ┌───────────────────────────────┐
┌──────────────────────┐ │ │ │ │ │Compartiment stabiliri drepturi│
│ Compartiment │ │ │ │ ├─┤ prevăzute în legi speciale │
│ evidenţă venituri ├─┤ │ │ │ └───────────────────────────────┘
└──────────────────────┘ │ │ └────┤ ┌───────────────────────────────┐
┌──────────────────────┐ ┼─┘ │ │ Compartiment stabiliri alte │
│ Compartiment plăţi │ │ ├─┤prestaţii de asigurări sociale │
│ drepturi ├─┤ │ └───────────────────────────────┘
└──────────────────────┘ │ │ ┌───────────────────────────────┐
┌──────────────────────┐ │ │ │Compartiment expertiză medicală│
│Compartiment financiar│ │ └─┤ şi recuperarea capacităţii de │
│ şi execuţie bugetară ├─┘ │ muncă │
└──────────────────────┘ └───────────────────────────────┘


    NOTA:
    Compartimentele din structura organizatorică se pot constitui la nivel de servicii şi/sau birouri prin ordin al preşedintelui CNPAS.

                   ──────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016