Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 1.016 din 29 decembrie 2016  privind stabilirea măsurilor necesare pentru restituirea sumelor de bani încasate în vederea asigurării resurselor financiare pentru achiziţionarea unui bun aparţinând patrimoniului cultural naţional mobil clasat în categoria tezaurul patrimoniului cultural naţional mobil    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 1.016 din 29 decembrie 2016 privind stabilirea măsurilor necesare pentru restituirea sumelor de bani încasate în vederea asigurării resurselor financiare pentru achiziţionarea unui bun aparţinând patrimoniului cultural naţional mobil clasat în categoria tezaurul patrimoniului cultural naţional mobil

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.072 din 30 decembrie 2016

    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 4 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 10/2016 privind stabilirea măsurilor necesare în vederea asigurării resurselor financiare pentru achiziţionarea unui bun aparţinând patrimoniului cultural naţional mobil clasat în categoria tezaurul patrimoniului cultural naţional mobil, cu completările ulterioare,

    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

    ART. 1
    (1) Sumele de bani colectate în condiţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 10/2016 privind stabilirea măsurilor necesare în vederea asigurării resurselor financiare pentru achiziţionarea unui bun aparţinând patrimoniului cultural naţional mobil clasat în categoria tezaurul patrimoniului cultural naţional mobil, cu completările ulterioare, se restituie donatorilor integral din contul de disponibilităţi deschis la Trezoreria Statului şi/sau din conturile deschise la instituţiile de credit, până la data de 31 decembrie 2017, în condiţiile, termenele şi conform procedurii stabilite prin prezenta hotărâre.
    (2) Sumele colectate în lei vor fi restituite pe bază de ordin de plată din contul de disponibilităţi deschis de Ministerul Culturii la Trezoreria Statului şi/sau din conturile în lei deschise la instituţiile de credit.
    (3) Sumele colectate în valută vor fi restituite pe bază de ordin de plată din conturile în valută deschise de Ministerul Culturii la instituţiile de credit.
    (4) Restituirea sumelor în lei sau valută prin intermediul instituţiilor de credit se va face din conturile deschise la acestea potrivit prevederilor art. 3 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 10/2016, cu completările ulterioare, sau din alte conturi care se vor deschide de Ministerul Culturii la acestea în scopul returnării donaţiilor.
    ART. 2
    Sumele de bani provenind din SMS-uri şi din numerele liniilor de telefonie fixă, neîncasate până la data de 31 ianuarie 2017, nu vor mai fi transferate către Ministerul Culturii, urmând a fi returnate către donatori direct de către operatorii de telefonie mobilă.
    ART. 3
    (1) În cazul în care Ministerul Culturii nu deţine suficiente informaţii pentru identificarea anumitor donatori, Ministerul Culturii va comunica public pe pagina proprie de internet şi prin mijloacele mass-media necesitatea transmiterii informaţiilor necesare în vederea restituirii sumelor donate.
    (2) Donatorii neidentificaţi vor depune la Ministerul Culturii la adresa/adresele, inclusiv prin poşta electronică, comunicată/ comunicate public pe pagina web proprie şi pe cea a Guvernului, precum şi pe alte căi mediatice, o cerere de restituire a sumelor, conform modelului prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre, până la data de 31 octombrie 2017.
    (3) Cererea de restituire va fi însoţită de copii ale documentelor de plată ale solicitanţilor şi trebuie să cuprindă următoarele elemente:
    a) denumirea solicitantului;
    b) codul de înregistrare fiscală/CNP;
    c) domiciliul solicitantului;
    d) suma solicitată la restituire;
    e) codul IBAN aferent contului în care se solicită restituirea;
    f) banca la care este deschis contul în care se solicită restituirea sumei;
    g) documente justificative/dovada depunerii sumei solicitate în original;
    h) numărul de telefon la care poate fi contactat şi numărul de telefon folosit la donarea sumei prin SMS, după caz.
    (4) În cazul în care cererea prevăzută la alin. (2) cuprinde datele şi informaţiile prevăzute la alin. (3), Ministerul Culturii va proceda la restituirea sumei în condiţiile prevăzute la art. 1.
    (5) În situaţia în care cererea nu conţine datele şi informaţiile prevăzute la alin. (3), Ministerul Culturii respinge cererea şi înştiinţează solicitantul cu privire la aspectele care au stat la baza respingerii acesteia, solicitantul având posibilitatea să depună o nouă cerere, cu respectarea termenului prevăzut la art. 3 alin. (2).
    (6) Ministerul Culturii va comunica public pe pagina web proprie şi pe cea a Guvernului, precum şi pe alte căi mediatice calendarul restituirii sumelor prevăzute la art. 1, pe etape şi pe categorii de donatori.
    (7) Persoanele fizice sau juridice care au donat sume în scopul prevăzut la art. 1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 10/2016, cu completările ulterioare, şi care nu doresc restituirea acestora îşi vor exprima această opţiune, în mod expres, în scris, către Ministerul Culturii, până la data de 31 martie 2017.
    ART. 4
    (1) Donaţiile încasate prin intermediul persoanelor juridice de drept privat cu sau fără scop lucrativ cu care Ministerul Culturii a încheiat contracte pentru a sprijini colectarea fondurilor, în numele şi pe seama Ministerului Culturii conform prevederilor art. 3 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 10/2016, cu completările ulterioare, pot fi restituite în mod direct donatorilor fie de către aceste persoane juridice, pe baza acordului încheiat cu Ministerul Culturii, fie în mod direct de către Ministerul Culturii.
    (2) În situaţia în care restituirea sumelor se va face prin intermediul persoanelor juridice de drept privat cu sau fără scop lucrativ cu care Ministerul Culturii a încheiat contracte pentru a sprijini colectarea fondurilor, în numele şi pe seama Ministerului Culturii conform prevederilor art. 3 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 10/2016, cu completările ulterioare, Ministerul Culturii va achita acestora comisioanele, precum şi diferenţele de curs valutar aferente restituirii donaţiilor.
    ART. 5
    (1) Pentru donaţiile provenite prin SMS, cursul valutar la care se va face returnarea sumei de 2 EUR către donatorul final este cel din data rectificării pe factură/bonusarea la numărul de telefon în cazul cartelei prepaid.
    (2) Sumele donate conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 10/2016, cu completările ulterioare, pentru care persoanele fizice sau juridice şi-au exprimat opţiunea conform prevederilor art. 3 alin. (7) sau pentru care donatorii nu au putut fi identificaţi indiferent de modalitatea de colectare sau care nu au putut face dovada donaţiei, până la 31 decembrie 2017, se fac venituri la bugetul de stat. Sumele colectate se vor transfera de către Ministerul Culturii din contul de disponibilităţi prevăzut la art. 3 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 10/2016, cu completările ulterioare, deschis la Trezoreria Statului, la bugetul statului, într-un cont de venituri ale bugetului de stat.

                                 PRIM-MINISTRU
                              DACIAN JULIEN CIOLOŞ

                                Contrasemnează:
                                ---------------
                              Ministrul culturii,
                                  Corina Şuteu

                         Ministrul finanţelor publice,
                                Anca Dana Dragu

    Bucureşti, 29 decembrie 2016.
    Nr. 1.016.

    ANEXĂ

                              CERERE DE RESTITUIRE
     a sumelor de bani încasate în vederea asigurării resurselor financiare
        pentru achiziţionarea unui bun aparţinând patrimoniului cultural
       naţional mobil clasat în categoria tezaurul patrimoniului cultural
                                 naţional mobil

    Nr. ........ din data de ................

    Către
    MINISTERUL CULTURII
    Adresa .........................................................

    Prin prezenta, subscrisa/subsemnatul(a), .............................., cu sediul/domiciliul în localitatea ................, str. ............... nr. ....., bl. ....., sc. ....., ap. ....., judeţul/sectorul .........., având C.U.I./C.N.P. ........................................., rog a mi se restitui suma de ..................... depusă în LEI ..... valută ..............., reprezentând ..............................., achitată în data de ................, la ....................... instituţia de credit/altele ............................
    Numărul de telefon la care pot fi contactat şi/sau numărul de telefon folosit la donarea sumei prin SMS, după caz ..................................................... .
    Restituirea va fi efectuată în numerar/în contul ..............................., cod IBAN .........................., deschis la ...............................................
    Anexez prezentei dovada depunerii sumei .............

    Data ................
    Semnătura
    .....................
    L.S. (dacă este cazul)

                                    --------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016